W201 1.8E nykii tasakaasulla, ja matalilla kuormittaessa
W201 1.8E nykii tasakaasulla, ja matalilla kuormittaessa
mitä kohteita voisi seuraavaksi miettiä, kun autoon on vaihdettu tulpanjohdot, virranjakajan kansi, siihen pyörijä, tulpat, ja silti nykii sekä tasakaasulla, ja paikallaan.
niin ja auto on W201 1.8E ilmeisesti KE-jetronikilla.
niin ja auto on W201 1.8E ilmeisesti KE-jetronikilla.
Viimeksi muokannut dansku, Ti 01.08.2006 08:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
nyt on tarkastettu myös ajoitus, seokset säädetty, katsottu ja tutkittu kaikki piuhat, ja letkut, että ovat kiinni ruiskussa, tai siis siellä putsarin alla. ja määränjakajan lautanen ei takertele.. kulutus on erittäin kohdillaan 7l/100km, MUTTA käy päin per..ttä!!
voiko lamdan epäkuntoisuus vaikuttaa vanhassa KE-jetronikissa noin paljon, että rykii ajossa, ja käy tyhjiä ontuen?
ei hitto.. jotain täytyy keksiä äkkiä.. onko foorumilla ketään ammattilaista, joka osaa paikallistaa, ja korjata näitä vikoja? mielellään pääkaupunkiseutu +100km suunnalla?
voiko lamdan epäkuntoisuus vaikuttaa vanhassa KE-jetronikissa noin paljon, että rykii ajossa, ja käy tyhjiä ontuen?
ei hitto.. jotain täytyy keksiä äkkiä.. onko foorumilla ketään ammattilaista, joka osaa paikallistaa, ja korjata näitä vikoja? mielellään pääkaupunkiseutu +100km suunnalla?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Alppilan autohuolto taitaapi olla pk-seudun viisain noissa hommissa ja sieltä vikaan varmasti löydetään vastaus.Tai niin olen moisesta firmasta ainakin kuullut.. 

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
nyt on vaihdettu lambda (boschin), ilmanputsari, nokka-akseli tarkistettu, ettei ole kulunut, colortune tulpalla katsottu palotapahtumat (kohdallaan), yksi tulpista on vähän mustempi kärjestään, kuin muut kolme ja näillä tulpilla keritty ajelee n.1500km. mistäköhän se kielii
auto käy koko ajan kyllä neljällä, mutta nykii joka aluella pikkaisen, alhaalta kuormittaessa kaikkein pahiten. (esim.kadunkulmissa kakkosella..)
kylmällä lähtee vähän hitaasti syttyen käyntiin, mutta lähtee kyllä aina ekalla. n. 3-4sek sahaamisen jälkeen.
voisiko joku, joka tietää, heitellä lisää arvauksia??

auto käy koko ajan kyllä neljällä, mutta nykii joka aluella pikkaisen, alhaalta kuormittaessa kaikkein pahiten. (esim.kadunkulmissa kakkosella..)
kylmällä lähtee vähän hitaasti syttyen käyntiin, mutta lähtee kyllä aina ekalla. n. 3-4sek sahaamisen jälkeen.
voisiko joku, joka tietää, heitellä lisää arvauksia??

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
imuilman vuoto löydetty, ja paikattu, tyhjäkäynti parani lähes normaaliksi, mutta edelleenkin nykii tasakaasulla ajettaessa koko ajan pikkaisen.
auto tekee myös sen että jos ajelee n.esim satasta motaria, ja lyö kaasun pohjaan, niin rupee nykii sikana, ja örveltää, mutta kun päästää kaasua pohjasta n.sentin niin rupee toimimaan heti paremmin.
ja myöskin kylmänä kun käynnistää, niin kestää käynnistyä n.4sekunttia mutta käynnistyy kyllä ekalla ja ihan hyvin. (ilmeisesti paineet karkaavat johonkin kun seisoo pidempään) lämpimänä lähtee kyllä hyvin.
myöskään tankin huohotus ei pitäisi olla tukossa, silmämääräisesti katsottu huohotusletkuun, niin pitkälle, kuin silmä kantaa. ja ajellu myös tankin korkki auki, niin ei muutosta.
NYT kaikki KE-jetronic ymmärtäjät, kertokaa nyt ihmeessä mikä tässä on vikana, ennenkuin vaihdan sen johonkin daihatsuun..
auto tekee myös sen että jos ajelee n.esim satasta motaria, ja lyö kaasun pohjaan, niin rupee nykii sikana, ja örveltää, mutta kun päästää kaasua pohjasta n.sentin niin rupee toimimaan heti paremmin.
ja myöskin kylmänä kun käynnistää, niin kestää käynnistyä n.4sekunttia mutta käynnistyy kyllä ekalla ja ihan hyvin. (ilmeisesti paineet karkaavat johonkin kun seisoo pidempään) lämpimänä lähtee kyllä hyvin.
myöskään tankin huohotus ei pitäisi olla tukossa, silmämääräisesti katsottu huohotusletkuun, niin pitkälle, kuin silmä kantaa. ja ajellu myös tankin korkki auki, niin ei muutosta.
NYT kaikki KE-jetronic ymmärtäjät, kertokaa nyt ihmeessä mikä tässä on vikana, ennenkuin vaihdan sen johonkin daihatsuun..

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
mitattu.. kaikki kunnossa, ei ohivuotoa.
nyt varattu aika alppilasta, kun ei tule mitään tuon auton kanssa..
nyt se keksi vielä uuden vian.. kaasuttelee ittestään, kun pysähtyy valoihin ,niin pumppailee siinä hetken ittestään, ja sitten saattaa sammua yht.äkkiä.
ja kun tasakaasua ajelee, ja sitten kun nostaa jalan kaasulta, niin menee vielä pari sekuntia samalla kaasulla eteenpäin ennenkuin reagoi siihen mitä kuski teki
nyt varattu aika alppilasta, kun ei tule mitään tuon auton kanssa..
nyt se keksi vielä uuden vian.. kaasuttelee ittestään, kun pysähtyy valoihin ,niin pumppailee siinä hetken ittestään, ja sitten saattaa sammua yht.äkkiä.
ja kun tasakaasua ajelee, ja sitten kun nostaa jalan kaasulta, niin menee vielä pari sekuntia samalla kaasulla eteenpäin ennenkuin reagoi siihen mitä kuski teki

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
joo.. selvisi jotain..
siis. homman nimihän on se että en tajua bensamoottoreista hevon v...jakaan!!
auto oli alppilassa muutaman tunnin "käyntivian haussa" ja perussäätöjen tarkentamisessa. kun hain auton niin mekaanikko joka haki vikoja, kirjoitti lappuun tämmöisen palautteen. (sanasta sanaan)
3.S SYLINTERIN SYTYTYSJOHTO TAI SYTYTYSTULPPA RIKKI
LAMBDAN SIGNAALISTA LUETTAVISSA VENTTIILI VUOTOA
KÄYNNISTYKSEN JÄLKEEN KORKEA HC-PITOISUUS, VUOTAVAT SUUTTIMET.
ILMAMÄÄRÄMITTARIN POTENTIOMETRI AIVAN REUNASSA
KYLMÄNÄ LAIHASEOS, PAINE-EROSÄÄDIN.
jos joku voisi ystävällisesti kertoa maalaiskielellä mitä siellä nyt oli sitte vikana, ja mitä pitäis sit vaihtaa..

siis. homman nimihän on se että en tajua bensamoottoreista hevon v...jakaan!!
auto oli alppilassa muutaman tunnin "käyntivian haussa" ja perussäätöjen tarkentamisessa. kun hain auton niin mekaanikko joka haki vikoja, kirjoitti lappuun tämmöisen palautteen. (sanasta sanaan)
3.S SYLINTERIN SYTYTYSJOHTO TAI SYTYTYSTULPPA RIKKI
LAMBDAN SIGNAALISTA LUETTAVISSA VENTTIILI VUOTOA
KÄYNNISTYKSEN JÄLKEEN KORKEA HC-PITOISUUS, VUOTAVAT SUUTTIMET.
ILMAMÄÄRÄMITTARIN POTENTIOMETRI AIVAN REUNASSA
KYLMÄNÄ LAIHASEOS, PAINE-EROSÄÄDIN.
jos joku voisi ystävällisesti kertoa maalaiskielellä mitä siellä nyt oli sitte vikana, ja mitä pitäis sit vaihtaa..

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
MÄ KANS
Itselläni samanlainen vika w124 200 -88 bensassa. Itsekin olen jo tässä pohtinut että mitä tuon vekottimen kanssa pitäisi tehdä. Mielenkiinnolla odottelen että osaat kertoa tarvittavista korjauksista enemmän... Jos voisit vielä kertoa että kuinka paljon tuollainen vianmääritys kustantaa juuri tuolla alppilan autohuollossa...
kyllä taitaa.. tai riippuu tietenkin tilipussista
meikäläisen ei kyllä riittäisi alkuukaan.
antoivat hinnat tuotteille, tässä muutamat:
ILMAMÄÄRÄMITTARI 995.18€
PAINE-EROSÄÄDIN 390.18€
YLIJÄNNITESUOJA 81.00€
SUUTIN 51.79€ /KPL
ja noitten vaihtamiseen varmaan ainakin tonni päälle töitä.
en kyllä veisi vehoon.. ennemminkin vaikka rollentähti huoltoon.

meikäläisen ei kyllä riittäisi alkuukaan.

antoivat hinnat tuotteille, tässä muutamat:
ILMAMÄÄRÄMITTARI 995.18€
PAINE-EROSÄÄDIN 390.18€
YLIJÄNNITESUOJA 81.00€
SUUTIN 51.79€ /KPL
ja noitten vaihtamiseen varmaan ainakin tonni päälle töitä.
en kyllä veisi vehoon.. ennemminkin vaikka rollentähti huoltoon.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
1.8 pätkii...
oli kans ittellä samaa ongelmaa tenavatähdes... pitkään ettin vikaa. talvella ei lähteny muuten ku lämmitystolpasta. imuvuoto löyty sit sen ruiskuzydeemin alta, on meinaan kumia se alapuoli ja siel sit halkeema. oireet oli kyllä pitkälti samat ku sulla, kai se sama ke-jetti on ku 2.0 litrases.
Terve,
Oletteko millä systeemillä noita silmin näkymättömiä vuotokohtia etsineet. Jotkut puhuvat, että kun heiluisi bensarätin tai eetteritupon kanssa konehuoneessa, niin moottorin kierrokset nousisivat, kun vuotokohta on lähellä. Uskaltaako tuonne mennä kikkailemaan leimahtavien aineiden kanssa?
t.
Risto
Oletteko millä systeemillä noita silmin näkymättömiä vuotokohtia etsineet. Jotkut puhuvat, että kun heiluisi bensarätin tai eetteritupon kanssa konehuoneessa, niin moottorin kierrokset nousisivat, kun vuotokohta on lähellä. Uskaltaako tuonne mennä kikkailemaan leimahtavien aineiden kanssa?

t.
Risto
E500 – 211.070