Osaako joku selittää kuinka pakokaasunkierrätys toimii w123 -85, 230/M102 koneessa.
Mikä on tämän kiilahihnakäyttöisen (kompuran) tarkoitus, sijainti ohjaustehostimen alla?.
Kuva alta =>

Kompurasta tulee putki moottorin alta =>

ja nousee kanteen pakosarja lähelle =>

Siinä välillä on vielä (jotain) jotka näkyy kuva 2:sen nuolen yläpuolella.
Miksikö kiinnostaa, ostin tämän auton varaosiksi viime syksynä ja sitten kun näytti siltä että tästähän saisi vielä mersun niin kun pani tarpeeksi aikaa niin on nyt mm. ajokunnossa, uusi väri, kori kunnossa sekä tuore leima.
Moottorin toiminnassa vielä häiritsee se että hieman tupsahtelee pakoputkessa kun löysää kaasua ja myöskin kakistelee vähän kun polkaisee kovasti kaasua. Itse moottorissa ainakin pakokaasuarvot olivat hyvät, käyntiäänet normaalit jne...
Tupsahtelu väheni huomattavasti kun kuva 2:sen putki oli korjattu siten että se oli kunnolla kiinni, sekä teippikorjauksella putkessa joka on ko. kohdan yläpuolella.
Sytytystä ei ole vielä tarkistettu.
Ostettaessa oli alipaineputket jotka nyt menee (mustaventtiiliin) pakosarjan päällä liitetty toisiinsa eli ne eivät menneet ko. venttiiliin.
Sitten on epäselvää se että kuuluuko tämän putken olla auki (menee imusarjaan) =>

nyt siinä vaikuttaisi olevan semmoinen plugi että imusarjaan ei ole mitään yhteyttä.
Jarmo