Getrag tuli ja kehnosti kävi!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Getrag tuli ja kehnosti kävi!

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Joo, opimme taas jotain: hyväksikään kehuttua käytettyä vaihdelaatikkoa ei sitten osteta kokeilematta tai ilman kauppakirjaa, jossa mainintaa täydellisestä toiminnasta.

Ostin diesel W123sen 5-v. Getragin mallia 717.400. Laitoimme asentajakaverin kanssa huolella ja rakkaudella rakennetun koneen perään pystäriin tasapainotetulla kardaanilla ja kaikella. Ensimmäisellä koeajolla kaikki toimii mainiosti - paitsi Getrag. Huutaa niin helvatasti kaikilla vaihteilla paitsi suoralla nelosella. Ihan pahaa teki. Laakerit siis mitä ilmeisemmin. Saa nähä onko myös rattaat kärynneet. Epäilyttävän vähän tuli öljyä ulos kun tyhjensin..

Toinen ammattimies tuttavapiirissä hinkuaa avata ja tarkastaa laakerit ennen kuin lootan matka käy Kuusakoskelle .

No mitäs, ken kuuseen niin katajaan..
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1529
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Mistä hankit ?
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Perskuta, olipa paskamainen myyjä. :evil:

Elä nyt kuusakoskelle vielä kiikuta, myy edes mulle varaosa- tai tutustumislodjuksi...

Btw mikäs perä sulla on pystärissä?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Olli Lajunen kirjoitti:Perskuta, olipa paskamainen myyjä. :evil:

Elä nyt kuusakoskelle vielä kiikuta, myy edes mulle varaosa- tai tutustumislodjuksi...

Btw mikäs perä sulla on pystärissä?
Joo, täytyy ottaa rauhallisesti - saaristossa ensi viikon. Sillä välin asentajaveikkonen purkaa huvikseen (!) ja tutkiskelee mitä Getrag on syönyt. Jos (vaan) laakereita on sökönä harkitsen vakavasti kaamean europinon pinoamista KL-varaosien tiskiin. Jos ei onnistu remppa niin kuljetus kotiovelle tahi tallille järjestyy heti oitis.

Hurautan saaristosta Espoon kautta takaisin ja otan mukaani W123 karvalakki 4-v. lootan ja W115 originaalikardaanin. Ajelen pystärillä sitten nuitten kanssa 5-v. laatikkoa sopivaa katsastellen.

Perä on 3.92. Aika tiuhalta tuntuu. Viitosella oli kyllä mukava ajella Helsingistä Heinolan kautta Jyvikseen..jos ei moottorin kehräämisen peittävää vinkumista lasketa. Äh puh.
Katsellaan rauhallisesti tilanteen kehittymistä.
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Getrag tuli ja kehnosti kävi!

Viesti Kirjoittaja JP74 »

PKivireki kirjoitti: Epäilyttävän vähän tuli öljyä ulos kun tyhjensin....
Kyllä vaihdelaatikon öljyt olisi pitänyt tarkastaa/laittaa ennen koeajoa....Voihan olla, että öljyt oli laskettu tarkoituksella pois. Itse en uskaltaisi lähteä koeajolle, jos en olisi varma, että vaihdelaatikossa on öljyä.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tiedätkö mitä PKivireki,mulle on käynyt just täsmälleen samalla lailla 5v laatikon kans paitsi että öljyä oli laatikossa.Ulina peitti tosiaan kaikki muut äänet alleen kaikilla muilla vaihteilla kuin suoralla nelosella.Laakeritkin maksoivat hunajaa joten loota lensi viikon ajon jälkeen roskiin ja nelivaihteinen tuli takaisin.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Getrag tuli ja kehnosti kävi!

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

JP74 kirjoitti:
PKivireki kirjoitti: Epäilyttävän vähän tuli öljyä ulos kun tyhjensin....
Kyllä vaihdelaatikon öljyt olisi pitänyt tarkastaa/laittaa ennen koeajoa....Voihan olla, että öljyt oli laskettu tarkoituksella pois. Itse en uskaltaisi lähteä koeajolle, jos en olisi varma, että vaihdelaatikossa on öljyä.
Höh, ei ihan märkäkorvia sentään olla. Tottakai minä öljyt vaihdoin ennen liikkeelle lähtöä! Tarkoitin siis sitä että kun vanhaa öljyä laskin ulos, sitä tuli epäilyttävän vähän. Uutta ATFää laitoin sitten 1 1/2 litraaa..
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."
Vastaa Viestiin