Entä mikä se etuvastus tms oikein on? Voisiko se olla vialla tms?... Auttakee viisaammat pliis
Automaatti-ilmastointi puhaltaa laiskasti
Automaatti-ilmastointi puhaltaa laiskasti
Automaatti-ilmastointi puhaltaa ilmaa todella laiskasti auton sisälle. Nopeudensäätö (+ ja - napit) vaikuttaa silminnähden ehkä hieman puhaltimen moottorin nopeuteen, mutta ei merkittävästi. Ilman tulo suuttimista on kuin lehmän henkäys. Eräs huoltomies kokeili syöttää puhaltimen moottoriin suoraan 12 volttia ja johan alkoi ilma virtaamaan ja puhallin puhalsi kunnolla. Mistähän voisi johtua tuo vika?...
Entä mikä se etuvastus tms oikein on? Voisiko se olla vialla tms?... Auttakee viisaammat pliis
Entä mikä se etuvastus tms oikein on? Voisiko se olla vialla tms?... Auttakee viisaammat pliis
Re: Automaatti-ilmastointi puhaltaa laiskasti
eli w210 on sinulla.wchild kirjoitti:Automaatti-ilmastointi puhaltaa ilmaa todella laiskasti auton sisälle. Nopeudensäätö (+ ja - napit) vaikuttaa silminnähden ehkä hieman puhaltimen moottorin nopeuteen, mutta ei merkittävästi. Ilman tulo suuttimista on kuin lehmän henkäys. Eräs huoltomies kokeili syöttää puhaltimen moottoriin suoraan 12 volttia ja johan alkoi ilma virtaamaan ja puhallin puhalsi kunnolla. Mistähän voisi johtua tuo vika?...![]()
Entä mikä se etuvastus tms oikein on? Voisiko se olla vialla tms?... Auttakee viisaammat pliis
etuvastus säätää moottorin puhallusnopeuden , ja se on kiinni puhallinmoottorissa. eli apukuskin jalkotilasta muovipois, sieltä alakautta etuvastus (alumiininen, siilit, parille johdolle paikka) pois, en muista saiko sen pelkän etuvastuksen otettua pois (muistaakseni kyllä ) vai pitikö se moottori ottaa pois kokonaan.
torx (25) lähtee ruuvit pois.
sisäilma suodatinkin kannattaa vaihtaa, joka huollossa jos ajaa pölyisissä olosuhteissa.
terveisin jaska
asentaja/veho
itse ajelen polkupyörällä :D
Moottori jumittaa
Itselläni oli samanlaista. W140:ssä oli puhaltimen moottori tullut tiensä päähän. Jumittunut moottori kuormitti sitten pyörintänopeuden säädintä liikaa ja sekin kärähti. Noin 550 e oli osat, vaikka moottorin tilasin USA:sta. Eli tsekkaisin moottorin, ettei ole jumissa.
Jari
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Jeps jeps... Erään huoltomiehen kanssa puhallinta tutkailtiin ja se mm. pyöri täysillä syötettäessä 12V jännite suoraan moottoriin eli kaiketi vika on juuri siinä etuvastuksessa (tai oikeammin kyseessähän on elektroninen komponentii nimeltään regulaattori joka säätää jännitettä). Uutta regulaattoria autooni ei saa vaan joudun vaihtamaan myös puhaltimen moottorin. Hintaa uusille osille tulee 620 EUR
Ei kai kuitenkaan auta muuta kuin maksaa jos haluaa pitää lasit huuruttomina myös talvella...
Kiitos teille vinkeistä!
Tämä on hieno foorumi
Kiitos teille vinkeistä!
Tämä on hieno foorumi
Minulla oli vähän samantyylinen ongelma omassa W124:ssä automaatti-ilmastoinnin kanssa. Ongelma ratkesi tutkimalla lämmittimen kennoa, joka oli täynnä jotain tummanruskeaa hienoa pölyä. Ne möhnät kun sai kaavittua kennon ympäriltä ensin käsin ja lopuksi paineilmapistoolilla niin johan rupesi ilma lämpöisästi tulvimaan kabiiniin.
Oliko tuo yli kuudensadan euron palikka muuten vehon hintoja vai mahdollisesti jonkun tarvikekaupan...esim. kl-varaosat?
Oliko tuo yli kuudensadan euron palikka muuten vehon hintoja vai mahdollisesti jonkun tarvikekaupan...esim. kl-varaosat?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tässä vaiheessa "mielenkiinnosta":wchild kirjoitti:...vika on juuri siinä etuvastuksessa (tai oikeammin kyseessähän on elektroninen komponentii nimeltään regulaattori joka säätää jännitettä). Uutta regulaattoria autooni ei saa vaan joudun vaihtamaan myös puhaltimen moottorin.
Aika monella näyttää olleen ongelmia tuon puhaltimen etuvastuksen kanssa, onko ko. vastus samanlainen riippumatta siitä onko autossa normaali- tai automaatti-ilmastointi, tai ei ilmastontia ollenkaan? (Siis kyseessä W210 edelleen).
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Siis KL:llä ei näköjään ilmastoituihin malleihin tuota etuvastusta olekkaan, vai onko se A/C-malleissa tuon moottorin yhteydessä?KL:n hinnasto - W210 kirjoitti: 10265 lämmityslaitteen puhallin - Hinta: 200,00 EUR
10266 lämmityslaitteen puhallin ILMASTOINTI - Hinta: 215,00 EUR
10885 irtomoottori edelliseen BOSCH - Hinta: 110,00 EUR
10267 lämmityslaitteen puhallin AUTOMAATTI ILMASTOINTI -6/99 - Hinta: 385,00 EUR
10884 irtomoottori edelliseen BOSCH - Hinta: 150,00 EUR
17847 lämmityslaitteen puhallin AUTOMAATTI ILMASTOINTI 6/99- - Hinta: 350,00 EUR
18875 irtomoottori edelliseen BOSCH - Hinta: 135,00 EUR
16968 lämmityslaitteen etuvastus EI ILM. - Hinta: 175,00 EUR
Mitä wchild jouduit oikein uusimaan kun noin kalliiksi oli tullut?
T: Nimim. automaatti-ilmastoinnin toimintaa pelkäävä.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- JohtajanTähti
- Vakiokalustoa

- Viestit: 272
- Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
- Paikkakunta: Helsinki
Ilmastointi
Flekteistä ja niiden pyörintänopeuksista vs. koneen käyntilämpötiloista lisätietoja löytyy Jim Forgionen sivuilta: http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.htmlJohtajanTähti kirjoitti:Pystyykö Vehossa kuin Vehossa laittamaan freonit kuntoon, jos ilmastointi on nuukahtanut? Miksi W140:ssa pyörii vain toinen ilmastointilaitteen moottoreista siinä heti konepellin takana?
Ilmastointilaitteen toimimattomuudesta on tarjolla vain huonoja uutisia, ko. vuosimallin tyyppivika: http://www.continentalimports.com/ser_ic40142.html
Eli suosittelen ilmastointiasioissa kääntymään ammattiauttajan puoleen, esim. Pellen Paja Oy Herttoniemen teollisuusalueella. Korjaus tosin tulee valitettavasti maksamaan paljon ~30 tunnin työt + osat
S320L -97
- JohtajanTähti
- Vakiokalustoa

- Viestit: 272
- Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
- Paikkakunta: Helsinki
???JohtajanTähti kirjoitti:Siis ilmastointi kyllä toimii, mutta toinen laite ei pyöri, aattelin et saisiko siitä lisää tehoa viilennyksen suhteen?
http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_CTS.html
Toinen flekti lähtee kehiin vasta 115 C käyntilämpötilassa. Minulla ei hellekesinäkään ( en tarkoita viime kesää ) ole käynyt kuin ensimmäinen flekti.
S320L -97
Pitäisi vissiin pitäytyä noissa "varmoissa" 124-korin malleissa, heti kun näiden uudempien kanssa pääsee remppaamaan.
Eli ongelman kuvaus suht sama kun wchild:llä: W210 Automaatti-ilmastoinnilla, lämpötilat ym. toimii, mutta vaikuttaisi kuin puhallin olisi 1-nopeudella kaikenaikaa (silloin kun on päällä, sammuu kyllä mutta päällä olleessaan ei tunnu löytyvän kun yksi aika mieto puhallusnopeus).
Purkailin repsikan jalkatilasta puhaltimen moottorin, ei mitään erillistä siiliä kyllä tullut eteen, joten sekö sitten on tuossa moottorin yhteydessä?


Täällä lisää kuvia.
Moottoriin menee päällä ollessa about 2V (ei oikein hyvin näy kuvassa), - tai + napilla ei vaikutusta asiaan, näytöllä kyllä toimii.
Joten onko tässä sitten suoraan ostettava uusi puhaltimen moottori?? Vai voiko vika olla jossain muualla?
Vastauksista jo etukäteen kiittäen, ettei tarvisi palella.
Eli ongelman kuvaus suht sama kun wchild:llä: W210 Automaatti-ilmastoinnilla, lämpötilat ym. toimii, mutta vaikuttaisi kuin puhallin olisi 1-nopeudella kaikenaikaa (silloin kun on päällä, sammuu kyllä mutta päällä olleessaan ei tunnu löytyvän kun yksi aika mieto puhallusnopeus).
Purkailin repsikan jalkatilasta puhaltimen moottorin, ei mitään erillistä siiliä kyllä tullut eteen, joten sekö sitten on tuossa moottorin yhteydessä?
Täällä lisää kuvia.
Moottoriin menee päällä ollessa about 2V (ei oikein hyvin näy kuvassa), - tai + napilla ei vaikutusta asiaan, näytöllä kyllä toimii.
Joten onko tässä sitten suoraan ostettava uusi puhaltimen moottori?? Vai voiko vika olla jossain muualla?
Vastauksista jo etukäteen kiittäen, ettei tarvisi palella.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Noita regulaattoreita (esivastuksia) ei ilmeisestikään saa erikseen (ainakaan tässä topicissa ylempänä oleva KL:n hinnasto ei niitä tunne automaatti-ilmastoituihin malleihin). Aika tahmeasti tuo ropeli kyllä pyörii, ei siis kierrosta enempää (vapaasti) käsin annetulla vauhdilla.jysi kirjoitti:Regulaattori rikki, eli se musta mötikkä johon moottorilta menee sininen johto.
Tarkista moottorin kunto antamalla sille suoraan +12 V j(mutta varo ettei puhallin lähde lentoon) ja että puhallin pyörii hyvin (laakerit ja hiilet OK)
Vara-akulla (jossa oli jotain 11V) koitin, niin pyöri aika hitaanlaisesti silläkin. Ei siis "lähtenyt tukka päästä", tal kerran tosin itse ropeli lähti "karkuun"....ja liittimet irtosivat.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kyllä niitä erikseenkin saa - ainakin sai Vehosta vielä viime kesänä.
Jos moottori ei pyöri kunnolla niin se sen regulaattorin on sitten käräyttänyt. Kannattaisi testata vielä autossa - punaiseen johtoon pitäisi tulla +14 V (tai mitä akku jaksaakin puskea) ja kun säädin on täysillä niin sinisessä pitäisi olla voltti tai alle. Jos sininen on jossakin 10-11 Voltin paikkeilla niin säädin (regulaattori) on luultavasti rikki. Ohjaus tulee kahta ohuempaa piuhaa pitkin, toinen on ON/OFF kytkin ja toinen pyörintänopeuden sääto, jännite taisi olla 1-6 V sen mukaan miten isolla puhallus on.
Sinisen kun ottaa irti ja yhdistää sen moottorin navan PAKSULLA johdolla akun miinusnapaan niin kyllä pitäisi puhaltaa, melkein pienen lentokoneen verran. Jos ei puhalla niin rasvaa laakereihin tai uusi moottori.
Jos moottori ei pyöri kunnolla niin se sen regulaattorin on sitten käräyttänyt. Kannattaisi testata vielä autossa - punaiseen johtoon pitäisi tulla +14 V (tai mitä akku jaksaakin puskea) ja kun säädin on täysillä niin sinisessä pitäisi olla voltti tai alle. Jos sininen on jossakin 10-11 Voltin paikkeilla niin säädin (regulaattori) on luultavasti rikki. Ohjaus tulee kahta ohuempaa piuhaa pitkin, toinen on ON/OFF kytkin ja toinen pyörintänopeuden sääto, jännite taisi olla 1-6 V sen mukaan miten isolla puhallus on.
Sinisen kun ottaa irti ja yhdistää sen moottorin navan PAKSULLA johdolla akun miinusnapaan niin kyllä pitäisi puhaltaa, melkein pienen lentokoneen verran. Jos ei puhalla niin rasvaa laakereihin tai uusi moottori.
Eli toisinsanoen tuo osa nro 221 tuosta kuvasta.jysi kirjoitti:Kyllä niitä erikseenkin saa - ainakin sai Vehosta vielä viime kesänä.
Jos moottori ei pyöri kunnolla niin se sen regulaattorin on sitten käräyttänyt.

Niin tuon mallisessa regulaattorissa (esivastuksessa) ei olekkaan mitään erillistä jäähdytyssiiliä, vaan se on tuossa puhaltimen moottorin rungossa.
Pitänee kysellä....oletko joutunut ostaamaan, minkähän hintainen tuo regulaattori on Vehossa?
Nyt autossa olevan regulaattorin varaosanumero muuten on 9 140 010 179
Mutta EPC luonnollisesti tarjoilee 210 alkuista osaa....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Moi,
itse tilasin täätä puhaltimen moottorin. Toimitus pelasi hyvin, kunhan sai vakuuteltua että Visan numero on oikea ja luottoa on.
www.discountmbparts.com
Olisin tilannut täältä regulaattorinkin, jos olisin tajunnut.
Ensin nimittäin ostin regulaattorin, joka oli kärähtänyt. Sitten vielä piti tilata moottori, koska sen jumittaminen oli sen säätimenkin käräyttänyt ylikuormaan.
Minulla moottorin rasvaus ei auttanut kuin hetken, sitten se piti vaihtaa.
Itsekin kokeilin suoraan 12-voltilla puhallinta, ja kyllä se sillä pyörii reilusti vaikka vähän jumittakin. Eli pitää kokeilla alemmilla jännitteillä.
Jari
itse tilasin täätä puhaltimen moottorin. Toimitus pelasi hyvin, kunhan sai vakuuteltua että Visan numero on oikea ja luottoa on.
www.discountmbparts.com
Olisin tilannut täältä regulaattorinkin, jos olisin tajunnut.
Ensin nimittäin ostin regulaattorin, joka oli kärähtänyt. Sitten vielä piti tilata moottori, koska sen jumittaminen oli sen säätimenkin käräyttänyt ylikuormaan.
Minulla moottorin rasvaus ei auttanut kuin hetken, sitten se piti vaihtaa.
Itsekin kokeilin suoraan 12-voltilla puhallinta, ja kyllä se sillä pyörii reilusti vaikka vähän jumittakin. Eli pitää kokeilla alemmilla jännitteillä.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Pitäneepä kokeilla tuota vielä tänään, niin sitten voi pähkäillä että pitääkö ostaa koko moottori vai pelkkä regulaattori. Niin edelleen se vähän tuumituttaa, että pitäisikö sen puhaltimen moottorin ropelin pyöriä kuinka herkästi? Nyt se ei tosiaan kierrosta enempää vapaasti pyöri (jos antaa käsin vauhtia).jysi kirjoitti:Jos moottori ei pyöri kunnolla niin se sen regulaattorin on sitten käräyttänyt. Kannattaisi testata vielä autossa - punaiseen johtoon pitäisi tulla +14 V (tai mitä akku jaksaakin puskea) ja kun säädin on täysillä niin sinisessä pitäisi olla voltti tai alle. Jos sininen on jossakin 10-11 Voltin paikkeilla niin säädin (regulaattori) on luultavasti rikki. Ohjaus tulee kahta ohuempaa piuhaa pitkin, toinen on ON/OFF kytkin ja toinen pyörintänopeuden sääto, jännite taisi olla 1-6 V sen mukaan miten isolla puhallus on.
Sinisen kun ottaa irti ja yhdistää sen moottorin navan PAKSULLA johdolla akun miinusnapaan niin kyllä pitäisi puhaltaa, melkein pienen lentokoneen verran. Jos ei puhalla niin rasvaa laakereihin tai uusi moottori.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Päivitetäänpä tämäkin, jos olisi apua jollekkin joskus saman ongelman kanssa painivalle....kun kysessä on kuitenkin jonkinlainen "tyyppivika".
Puhaltimen moottoreita "ympäryksineen" on automatti-ilmastoinnilla varustetuissa W210:ssa kahta mallia "vanha" ja "uusi", raja kaiketi faceliftissä. (ja tietysti vielä erilaiset autoissa joissa ei ole ilmastointia, on tavallinen ilmastointi tai on automaatti-ilmastointi, näin ainakin pre-facelift-malleissa). Vanhastakin periaatteessa saa tuon regulaattorin irti, mutta Veho (täällä Autosompa) ei myy enää sen enempää vanhanmallisia esivastuksia kun moottoreitakaan. Vaan myydään uudenmallinen esivastus (jossa ei pitäisi tätä "tyyppivikaa" olla), ja tietysti uudenmallinen puhaltimen moottori, kun uusi vastus ei tietenkään käy vanhaan moottoriin ja vielä lisäksi puhallinmoottorin kotelon muovinen kansi, jossa kuitenkin hitusen eroa. Jos kuulin oikein niin "Vehossa" olisivat olleet jotain 800+ euroa, no, onneksi niitä saa muualtakin.
Mutta näin, uusilla palikoilla puhkuu ja puhaltaa niinkun Sepe Susi porsaiden talon edessä

Ei muuten saa, ainakaan enää.jysi kirjoitti:Kyllä niitä erikseenkin saa - ainakin sai Vehosta vielä viime kesänä.
Puhaltimen moottoreita "ympäryksineen" on automatti-ilmastoinnilla varustetuissa W210:ssa kahta mallia "vanha" ja "uusi", raja kaiketi faceliftissä. (ja tietysti vielä erilaiset autoissa joissa ei ole ilmastointia, on tavallinen ilmastointi tai on automaatti-ilmastointi, näin ainakin pre-facelift-malleissa). Vanhastakin periaatteessa saa tuon regulaattorin irti, mutta Veho (täällä Autosompa) ei myy enää sen enempää vanhanmallisia esivastuksia kun moottoreitakaan. Vaan myydään uudenmallinen esivastus (jossa ei pitäisi tätä "tyyppivikaa" olla), ja tietysti uudenmallinen puhaltimen moottori, kun uusi vastus ei tietenkään käy vanhaan moottoriin ja vielä lisäksi puhallinmoottorin kotelon muovinen kansi, jossa kuitenkin hitusen eroa. Jos kuulin oikein niin "Vehossa" olisivat olleet jotain 800+ euroa, no, onneksi niitä saa muualtakin.
Mutta näin, uusilla palikoilla puhkuu ja puhaltaa niinkun Sepe Susi porsaiden talon edessä
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Auto on w140 s320 vm94 ja itsellekkin kyseinen vika ilmestyi.... eli tuulettaja ei pyori muutako hiljaa - puolella nopeudella.... regulaattorin siniseen johtoon tulee 9v kun nopeuden säädin on minimillä ja 6v kun se on puolessa välissä mutta kun kääntää säätimen maksimiin niin jännite ei laske.....
Eli tämän ketjun perusteella regulaattori on rikki.... :/
Mittailin kuitenkin myös niiden kahden ohjausjohdon jännitteet säätimen eri asennoilla.... minimillä johtojen välillä oli 5v ja maksimilla 11.5v ja kun ilmastoinnin sammutti niin jänniten nousi 12v:iin ja tuuletin sammu...
Eli onko säätimeltä tuleva ohjausjännite oikea ( 5-12v ).... vai pitäskö olla sama ko regulaattorin ohjaus moottorille eli 1-12v ????
Eli tämän ketjun perusteella regulaattori on rikki.... :/
Mittailin kuitenkin myös niiden kahden ohjausjohdon jännitteet säätimen eri asennoilla.... minimillä johtojen välillä oli 5v ja maksimilla 11.5v ja kun ilmastoinnin sammutti niin jänniten nousi 12v:iin ja tuuletin sammu...
Eli onko säätimeltä tuleva ohjausjännite oikea ( 5-12v ).... vai pitäskö olla sama ko regulaattorin ohjaus moottorille eli 1-12v ????




