Mitenhän paljon legopaloja joutuu vaihtamaan jos W124 300D:hen laittaisi orkkis manuaalin tilalle tomaatin? Vai sopiiko ollenkaan? Laatikon tietty, ja vaihdevivun kulisseineen. JOnkinlainen härdelli kick-downille varmaan?
Käytetyn, toimivan tomaatin saanee jostakin ostettua, kunhan huutelee tarpeeksi kovaa?
Automaatti manuaalin tilalle?
Automaatti manuaalin tilalle?
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Joo
No niin varmaan onkin...
Mutta kun meikäläisellä joskus aina tulee näitä ideoita jotka uskottelee itselleen olevan helppoja, ja kuvitelma että on paljon aikaa (meillä on kolme muksua, omakotitalo, kaksi autoa ja kokopäivätyöt...). Saisi nyt pestyä ja siistittyä auton KERRAN edes tänä kesänä. Huokaisu.
Ja ameriikan slangillahan on sanonta että
"I have never done it, and I don't know how it's done, so it can't be difficult!"
Mutta kun meikäläisellä joskus aina tulee näitä ideoita jotka uskottelee itselleen olevan helppoja, ja kuvitelma että on paljon aikaa (meillä on kolme muksua, omakotitalo, kaksi autoa ja kokopäivätyöt...). Saisi nyt pestyä ja siistittyä auton KERRAN edes tänä kesänä. Huokaisu.
Ja ameriikan slangillahan on sanonta että
"I have never done it, and I don't know how it's done, so it can't be difficult!"

------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Ei tuo niin hankala homma ole jos pysyy työkalut hieman kädessä. Vaihtoon menee äkkiseltään mietittynä kytkin/jarrupoljin, vaihdelaatikon keppimekanismi keskikonsoliin, kardaanin etupätkä ja syöttöpumpun kylkeen tarvitsee alipainesäätimen. Sähköistä kickdownia ei tuolla vielä saa toimimaan, mutta se on mielestäni aika turha diiselissä.
Itse olen yhteen manuaaliin vaihtanut automaatin ja on lopulta aika yksinkertainen homma.
Itse olen yhteen manuaaliin vaihtanut automaatin ja on lopulta aika yksinkertainen homma.