W 124 pick-up hautausautosta(KO)??
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
W 124 pick-up hautausautosta(KO)??
Tietäneekö kukaan väsäsikö joku yritys w 124 hautausautoista pick-uppeja vai oliko takavuosina pörssissä myynnissä ollut yksilö ainoa lajiaan.Tarvetta olisi lava-autolle ja miksei se voisi sitten olla w 124??
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Hyvä, etten ole ainoa "ihan älyttömien projektien suunnittelija" täällä! 
http://www.demec.fi/
Ovat ainakin joskus väsänneet lava-auton w126 SEC:stä (oliko näin ja oliko tuo kori? Korjatkaa jos olen väärässä!). Hassunhauska keltainen vekotin kahdella taka-akselilla...

http://www.demec.fi/
Ovat ainakin joskus väsänneet lava-auton w126 SEC:stä (oliko näin ja oliko tuo kori? Korjatkaa jos olen väärässä!). Hassunhauska keltainen vekotin kahdella taka-akselilla...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Hmm.
En tiedä, mistä oli tehty mokoma, mutta ainakin eräässä nimeltämainitsemattomassa lounaissuomalaisessa saaristokunnassa (tulipas paljon pitkiä sanoja) pyörii W124 lava-auto. Akseliväli on mielestäni tavallista pidempi, sen mitä muistan autoa nähneeni, joten luultavasti juuri hautausauton tai ambulanssin päälle tuo on rakennettu.
Perhana, kun sitä kameraa ei sitten ikinä ehd kaivaa esiin kun tuon viritelmän näkee
Perhana, kun sitä kameraa ei sitten ikinä ehd kaivaa esiin kun tuon viritelmän näkee

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Löysin haulla tämmösen topicin, onko "saulilla" projekti edenny?
Meilläpäin on pyöriny kaksi W123:sta tehtyä pick-upia, toinen oli nettiautossa talvella myynnissäkin ja toisesta on nyt kai viety kilvet pois. Muistelen kuulleeni että muutostyöt näihin teki joku tamperelainen paja. Mielessäni on kytenyt MB lavamalli W/S124 300D:sta, eli onkohan tuommoinen muutos vielä nykyaikana mahdollista??
Meilläpäin on pyöriny kaksi W123:sta tehtyä pick-upia, toinen oli nettiautossa talvella myynnissäkin ja toisesta on nyt kai viety kilvet pois. Muistelen kuulleeni että muutostyöt näihin teki joku tamperelainen paja. Mielessäni on kytenyt MB lavamalli W/S124 300D:sta, eli onkohan tuommoinen muutos vielä nykyaikana mahdollista??
MB 220 CDI W202
Ei ole edennyt, mutta älkää nyt vain hyvät ihmiset menkö ruumisautoja miksikään lava-autoiksi leikkomaan!JuntTi kirjoitti:Löysin haulla tämmösen topicin, onko "saulilla" projekti edenny?


Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
No onneksi tuo on ihan sedanista tehty. 
Ei pickupissa sinällään mitään vikaa olisi. Visioissa pyöri joskus "tipunkeltainen" aivan tonttiin laitettu 115-pickup kunnon kromivanteilla.
Mutta siis sedanista, ei ruumisautosta!

Ei pickupissa sinällään mitään vikaa olisi. Visioissa pyöri joskus "tipunkeltainen" aivan tonttiin laitettu 115-pickup kunnon kromivanteilla.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
pikup,tohon hautausauto otsikon alle...
Ei pitäisi olla ongelmaa tehdä tollasta,korirakenteen muutos,taitaa kuitenkin vaatia luvan AKE:sta.
Kysyin meinaan juuri pick-up mallisen auton pidennyksestä......lupa AKE:sta.
Luultavasti auton pitää olla sopivan vanha ni lupa irtoaa...saiskohan tosta väykystä tehdä lava-auton

Kysyin meinaan juuri pick-up mallisen auton pidennyksestä......lupa AKE:sta.
Luultavasti auton pitää olla sopivan vanha ni lupa irtoaa...saiskohan tosta väykystä tehdä lava-auton


-Mika-
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Isällä on w115 pick up... Ja monta ehjää ei tieten enää suomessa ole jäljellä. Tämä meillä oleva yksilö on rakennettu helsingissä. (itse asutaan pohjois-pohjanmaalla) Ja käsittääkseni moisia viritelmiä ei saisi enää tehdä 

Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
MasaMbW124 kirjoitti:onhan tuo... takavaloista päätellenKimi kirjoitti:Eikös tuo ole tehty farkusta?Saul kirjoitti:No onneksi tuo on ihan sedanista tehty.![]()

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Ruumisautosta tai lanssista voisi olla näppärä tehdä. Pitkä akseliväli ja korin takaosa yleensä kusilaitua. Nykyäänhän voipi jo halvalla saada 210 korin lanssia. EWB pohjasta tehtynä tulee lavasta tarpeeksi pitkä, saa pakun auto- ja dieselverolla.
Noita käytettyjä ruumisvankkureita ja lansseja kannattaa kysellä Niskasen Ekiltä, www.spendex.fi Ne on aikanaan tehyt ainakin (minun tietojen mukaan) 124 EWB pohjalla olevan lava-auton.
Tästä voi joku sitten lava-auton tehdä parin kymmenen vuoden päästä
Noita käytettyjä ruumisvankkureita ja lansseja kannattaa kysellä Niskasen Ekiltä, www.spendex.fi Ne on aikanaan tehyt ainakin (minun tietojen mukaan) 124 EWB pohjalla olevan lava-auton.
Tästä voi joku sitten lava-auton tehdä parin kymmenen vuoden päästä

- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Mielenkiintoinen idea. Joskus olen itsekkin tätä pohtinut ja taisinpa johonkin topikkiin täällä osallistua, missä pohdittiin W123:n pick-upiksi muuttamista.
Muistelen että joskus takavuosi joku myi keltasessa pörssissä sellasta muutoslupa hakemuksen liitettä, jolla sai muuttaa W 115 tai W 123:n pik-upiksi. Hintaa sillä liitteellä oli 450 mk. (aika kultaa muistot, eli tuosta hinnasta ei voi olla varma..) Siinä oli tarvittavat lujuuslaskut, piirustukset muutoksista jne...
Muistaakseni laki menee jotenkin niin noiden muutosten osalta, että muutetun rakenteen tulee vastata alkuperäistä jäykkyyttä. Eli eli.. Koska joku on näitä saanut rekisteriin suomessa, siis W 124:ia, niin ne on tehneet ne lujuuslaskut ja muut piirustukset, kun on sitä lupaa hakeneet. Eli niiden puoleen kannaattaa kääntyä ja kysyä, että miten saivat sen poikkeusluvan... Kerran se lupa-anomus on mennyt läpi, niin toinen menee samalla kaavalla.
Mutta mutta.. Niinkun toveri Saul totesi, jätetäänkö ne hauturit rauhaan... Ovat sen verran erikoisia vehkeitä. Orggis puritaani minä herää
Just joo.. Ite leikittelin ajatuksella W210 pick-upista. Alkaa Saksasta saada noita aihioita kohtuu hintaan. Siis farkkuja... Se olis just sopiva aihio.. Farkku W210 OM606 koneella. Pikkusen pumppua parantelisi ja turboa jne..
Mutta nyt, mennään asiaan, Lupahakemus sen kai kuuluisi olla sellanen missä verrataan originaalin rakenteen jäykkyyttä muutettuun ja esitetään kohdat mitä aiotaan muuttaa jne.. Eli eli.. Siihen lupahakemukseen ois hyvä liittää korin jäykkyysvertailu ennen muutoksia ja muutosten jälkeen..
Niin, nykypäivänä tuo lujuuslaskenta onnistuu (aika helposti) elementti menetelmän avulla. Siitä saa suoraan rakenteen jäykkyyden ulos ja jännitykset eri kuormitustilanteissa. Aluksi pitää olla CAD ohjelmaan siirrettävä geometria kohteesta. Sitten kuormitustiedot (ne on helppo laskea määrätty standarteissa.. paljonko keskiverto matkustaja painaa jne..)
Ongelmia tuossa on se, että luujuuslaskenta elementtimenetelmää käyttäen vaatii sen geometrian noin aluksi, eli mistä saada väyrysen 3D -malli?? Sen jos sais valmiina, niin homma helpottuis ja paljon. (siis sellanen malli, mikä aukee CAD -ohjelmassa, ja ois silleen just sopivasti tehty laskentaa varten, toiveajattelua..)
Sitä mallia ois helppo alkaa muuttamaan jne..Siis muotoilla se lava sinne ja tarvittavat muutokset, mitä tarvitaan että jäykkyys säilyy.
Sopivan monimutkaista siis. Tämä oli mitä itelle tuli mieleen noin pikaisesti. Eli, tuo 124:n muuttaminen onnistuu koska siitä on olemassa esimerkki tapauksia.
Ihteeni kiinnostaa väyrysen muuttaminen. Niitä saa Saksasta kohtuu hintaan. Farmari väykky ois sopiva aihio...
Toinen vaihtoehto tuon FEM simulaation sijaan on ensin tehdä rakenne ja sen jälkeen koe kuormittaa se. Eli ensin pitäis tehdä ja sitten anoa lupaa muutoksille.. Ei kannata mun mielestä. Voi käydä niin että on sellanen mersu, jota ei saa kilpiin.. paljon turhaan tehtyä työtä ja paljon tuhlattua rahaa...
Siksi kannatan tuota ensin tietokoneella tehtyä sunnitelmaa, jolla haitaan lupaa muutoksille, että hukikaan menee vain se lupamaksun hinta... Ei siis joudu ensin uhraamaan yhtä aihioo koe mielessä.
Käytännön ongelmia tällä suunnitelmalla on ja runsaasti. Ekana tulee mieleen tuo korirakenteen mallintaminen.. Ja sitten ongelmia, mitä liittyy lujuuslaskentaan, muttei niistä sen enempää..
Tämän kirjotuksen tarkotuksena ei ole viisastella tai haukkua kenenkään ideaa..
Tarkotuksena on herättää keskustelua!
Koska autot on ihmisten tekemiä, niin miksei niitä ihmiset pysty muuttamaan? Ainoo este tuolle mun mielestä on tämä suomen valtio... Ruotsissa tuo kävisi helpommin. Ne omavalmisteiset ajoneuvot siis..
Mutta mutta.. Toivottavasti tämä mielenkiintoinen keskustelu jatkuu..
Muistelen että joskus takavuosi joku myi keltasessa pörssissä sellasta muutoslupa hakemuksen liitettä, jolla sai muuttaa W 115 tai W 123:n pik-upiksi. Hintaa sillä liitteellä oli 450 mk. (aika kultaa muistot, eli tuosta hinnasta ei voi olla varma..) Siinä oli tarvittavat lujuuslaskut, piirustukset muutoksista jne...
Muistaakseni laki menee jotenkin niin noiden muutosten osalta, että muutetun rakenteen tulee vastata alkuperäistä jäykkyyttä. Eli eli.. Koska joku on näitä saanut rekisteriin suomessa, siis W 124:ia, niin ne on tehneet ne lujuuslaskut ja muut piirustukset, kun on sitä lupaa hakeneet. Eli niiden puoleen kannaattaa kääntyä ja kysyä, että miten saivat sen poikkeusluvan... Kerran se lupa-anomus on mennyt läpi, niin toinen menee samalla kaavalla.
Mutta mutta.. Niinkun toveri Saul totesi, jätetäänkö ne hauturit rauhaan... Ovat sen verran erikoisia vehkeitä. Orggis puritaani minä herää

Just joo.. Ite leikittelin ajatuksella W210 pick-upista. Alkaa Saksasta saada noita aihioita kohtuu hintaan. Siis farkkuja... Se olis just sopiva aihio.. Farkku W210 OM606 koneella. Pikkusen pumppua parantelisi ja turboa jne..
Mutta nyt, mennään asiaan, Lupahakemus sen kai kuuluisi olla sellanen missä verrataan originaalin rakenteen jäykkyyttä muutettuun ja esitetään kohdat mitä aiotaan muuttaa jne.. Eli eli.. Siihen lupahakemukseen ois hyvä liittää korin jäykkyysvertailu ennen muutoksia ja muutosten jälkeen..
Niin, nykypäivänä tuo lujuuslaskenta onnistuu (aika helposti) elementti menetelmän avulla. Siitä saa suoraan rakenteen jäykkyyden ulos ja jännitykset eri kuormitustilanteissa. Aluksi pitää olla CAD ohjelmaan siirrettävä geometria kohteesta. Sitten kuormitustiedot (ne on helppo laskea määrätty standarteissa.. paljonko keskiverto matkustaja painaa jne..)
Ongelmia tuossa on se, että luujuuslaskenta elementtimenetelmää käyttäen vaatii sen geometrian noin aluksi, eli mistä saada väyrysen 3D -malli?? Sen jos sais valmiina, niin homma helpottuis ja paljon. (siis sellanen malli, mikä aukee CAD -ohjelmassa, ja ois silleen just sopivasti tehty laskentaa varten, toiveajattelua..)
Sitä mallia ois helppo alkaa muuttamaan jne..Siis muotoilla se lava sinne ja tarvittavat muutokset, mitä tarvitaan että jäykkyys säilyy.
Sopivan monimutkaista siis. Tämä oli mitä itelle tuli mieleen noin pikaisesti. Eli, tuo 124:n muuttaminen onnistuu koska siitä on olemassa esimerkki tapauksia.
Ihteeni kiinnostaa väyrysen muuttaminen. Niitä saa Saksasta kohtuu hintaan. Farmari väykky ois sopiva aihio...
Toinen vaihtoehto tuon FEM simulaation sijaan on ensin tehdä rakenne ja sen jälkeen koe kuormittaa se. Eli ensin pitäis tehdä ja sitten anoa lupaa muutoksille.. Ei kannata mun mielestä. Voi käydä niin että on sellanen mersu, jota ei saa kilpiin.. paljon turhaan tehtyä työtä ja paljon tuhlattua rahaa...
Siksi kannatan tuota ensin tietokoneella tehtyä sunnitelmaa, jolla haitaan lupaa muutoksille, että hukikaan menee vain se lupamaksun hinta... Ei siis joudu ensin uhraamaan yhtä aihioo koe mielessä.
Käytännön ongelmia tällä suunnitelmalla on ja runsaasti. Ekana tulee mieleen tuo korirakenteen mallintaminen.. Ja sitten ongelmia, mitä liittyy lujuuslaskentaan, muttei niistä sen enempää..
Tämän kirjotuksen tarkotuksena ei ole viisastella tai haukkua kenenkään ideaa..
Tarkotuksena on herättää keskustelua!
Koska autot on ihmisten tekemiä, niin miksei niitä ihmiset pysty muuttamaan? Ainoo este tuolle mun mielestä on tämä suomen valtio... Ruotsissa tuo kävisi helpommin. Ne omavalmisteiset ajoneuvot siis..
Mutta mutta.. Toivottavasti tämä mielenkiintoinen keskustelu jatkuu..
Se kokkolassa pyörinyt vehje on todennäköisesti Spendexin tekemä, spendexhän pitää majaansa Kokkolassa. Mutta se 124 musta pikuppi on tehty EWB-pohjaisesta ambulanssista. Niistä spendex aikanaan teki kymmeniä ruumisautoja ja ainakin tuon yhden lava-auton. Meillä on ollut kaksi noita 124 lanssista tehtyjä ruumisautoa ja sen mitä niitä purkanu niin niistä se olisi äärettömän helppo tehdä lava-auto,koska takaosassa ei ole runkoa kuin ikkunalinjan alla. Katossa ei ole mitään muuta kuin ohjaamon ja peräosanvälissä kevyt metalli kehys. Samoin meidän nykyinen 211 ruumisauto in tehty vastaavalla tavalla Pollmannilla: irrallinen lasikuitukoppa pohjan päällä, sivuissa metallikehys, mutta katossa ei mitään.
Viimeksi muokannut allu, Ti 08.08.2006 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Pick-upista
Takaraivossani kummittelee edelleenkin ajatus rakentaa (toinen) pick-up. Satuin kahlailemaan täällä ja tämä palsta sattui silmiini ja täällähän on puitu kovasti tuota pikkarimersua. Rakentelin tuon 'laivan' vuosituhannen taitteessa, tosiaankin Miesenin Ambulanssin alustalle, siihen vähän omaa ja vierasta silmää ja hitsikone laulaan, niin tuossa on tulos. Itse pidin autosta, jotkut ei, mutta makuasia, sano koira kun muniaan nuoli. Innovatiivinen 18vuotias keksi kaikkia mahdollista 'tuninkia' tuohon aikaan...
Montaa autoa olen ajanut ja rehellisesti täytyy sanoa että ajettavuudeltaan tämä on yksi parhaita.
Sinä joka kuulit koekilpien sanktioista, kuulit väärin. Tullilla oli vaan hieman 'sulattelemista' autoveron yms. kanssa. Mutta totta, ajoin siirtokilvillä kauan, mutten läheskään niin kauan kun nykyään tarrakilvillä.
Pari v. tallissa odotellut w210 E290 lang josta pitäisi pick-up alkaa työstään, mutta ei tunnu aika riittävän kaikkien muiden projektien keskellä.
(Ja Allulle kiitokset puhtaat jauhot kommenteista)
Toivottavasti kuvat näkyvät:
http://www.freephotohost.net/is2.php?i= ... img=y2.jpg
Tässä kuvia toisesta aikaisemmasta projektistani, mersujen stailaus on kivaa..:
http://www.freephotohost.net/is2.php?i= ... CT0019.JPG
http://www.freephotohost.net/is2.php?i= ... CT0018.JPG
Montaa autoa olen ajanut ja rehellisesti täytyy sanoa että ajettavuudeltaan tämä on yksi parhaita.
Sinä joka kuulit koekilpien sanktioista, kuulit väärin. Tullilla oli vaan hieman 'sulattelemista' autoveron yms. kanssa. Mutta totta, ajoin siirtokilvillä kauan, mutten läheskään niin kauan kun nykyään tarrakilvillä.
Pari v. tallissa odotellut w210 E290 lang josta pitäisi pick-up alkaa työstään, mutta ei tunnu aika riittävän kaikkien muiden projektien keskellä.
(Ja Allulle kiitokset puhtaat jauhot kommenteista)
Toivottavasti kuvat näkyvät:
http://www.freephotohost.net/is2.php?i= ... img=y2.jpg
Tässä kuvia toisesta aikaisemmasta projektistani, mersujen stailaus on kivaa..:
http://www.freephotohost.net/is2.php?i= ... CT0019.JPG
http://www.freephotohost.net/is2.php?i= ... CT0018.JPG
Laittaisitko, waild, kuvia tosta pic upista myös takaviistosta, niin näkisi ton takalasin ja b-pilarin toteutuksen paremmin. Itellä on käyny mielessä ton s123:n muuttaminen lava-autoksi.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
http://www.freephotohost.net/is2.php?i= ... img=y3.jpg
Tuossa on jotain kuvia takaviistosta, en tiiä saako niistä mitään selvää.. toivottavasti..
Tuossa on jotain kuvia takaviistosta, en tiiä saako niistä mitään selvää.. toivottavasti..
Jos jollakulla kiinnostaa pick-upin rakentaminen, minulta sopiva aihio löytyisi. MB E 270 CDI automaattiaskilla ja muilla hilppeillä. Auto on ruotsin rekisterissä, joten autoverohan siihen vielä tulee. (tosin pakettiauton vero)
Laitan vielä kuvat mukaan.
http://www.freephotohost.net/users/285041.JPG
http://www.freephotohost.net/users/285042.JPG
Laitan vielä kuvat mukaan.
http://www.freephotohost.net/users/285041.JPG
http://www.freephotohost.net/users/285042.JPG
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Kannan korteni kekoon eli otan osaa keskusteluun asiasta sen enempää tietämättä
http://www.blocket.se/vi/8707508.htm?ca=1_4_s
http://www.blocket.se/vi/8707508.htm?ca=1_4_s
Tuohan on todella hieno! Johtunee siitäkin, että se on Binzin tekemä.waild kirjoitti:Jenkkien versio mesen pick-upista..

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial