Autossani oli minulle tullessaan kromikaaret, takalamppujen alla kromi/muovilistat ja alahelmakromi. Ne näytti ja tuntui hyvältä alussa, mutta pikkuhiljaa halusin auton alkuperäisemmän näköiseksi. Tässä kevään aikana poistin kromikaaret(myyty) ja nyt jo näyttää paljon paremmalle. Seuraavaksi taidan ottaa helmakromin pois/vetää kiveniskumassan päälle. Helmakromi ei ole ainoastaan koriste, se suojaa kiveniskuilta, siksi se saisi jopa jäädä. Takalamppujen alla olevat kromireunaiset listat(nekin jo varattu?!) vaihdan alkuperäisiin, kunhan ne löydän autotallista(alkuperäiset listat tulivat auton mukana vuonna 95) niin saa katsoa miltä ne näyttävät autossa. Minusta on tullut noiden ylimääräisten kromiosien vastustaja pikkuhiljaa. Onneksi ne oli kuitenkin asennettu huolellisesti ja alle oli laitettu kaariin jotain tosi sitkeästi kiinni olevaa massaa kerros, joten kaarien alusta oli pysynyt ehjänä. Harmi kun ei ole kuvia ennen ja jälkeen kaarien, mutta autossa on mielestäni jo vakiona riittävät ja laadukkaat kromit ja enempää ei tarvita tai näyttää liian makealta.
No onhan autossa jotain tuninkia jäljellä, joka saa jäädäkkin: Nahkainen vaihdekepin nuppi, alumiinivanteet, lisäjarruvalo takaikkunassa ja takasivuikkunoissa maltilliset tummemmat kalvot. Ai niin eiköhän tuo kapea jalopuusarja ole myös tuningia, joka kiertää konsolissa hansikaslokeron läpi. Vai onko niitäkin saanut tehtaalta lisävarusteena. Niitäkään en aio vaihtaa alkuperäisiin muovisiin vaikka nekin löytyy uudenveroisina hyllystä (tulivat myös auton mukana). Eli loppupäätelmänä huomaan hyväksyväni tuninkia auton ulkopuolelle vain vähän ja sisälle jotain maltillista, kun puhutaan W123:sesta. W124 puolestaan on ulkoapäin faceliftattavissa todella komeaksi esim. 85:sesta 93:nen komeine nokka- ja takapelteineen ja muovihelmoineen.
Käänteistuning-ylimääräiset kromit ym. pois
Onko muuten ruoste yllättänyt miten pahasti esimerkiksi kromikaarien alta?Itellä -94 tuotu saksasta 2 vuotta sitten ja kromikaaret välittömästi pois ja onnellinen olen ratkaisuuni ollut, ei niinkään ulkonäön vaan juuri ruosteen takia. tarvitsi vaihtaa vain jonkun 2*2cm palan peltiä etukaareen muuten riitti hionta ja uudelleenmaalaus/suojaus kaarien osalta. Toivottavasti helmakromin alta ei löydy mitään huonoja yllätyksiä kun ne pois otat. Keräävät mielestäni vaan turhaa suolapaskaa ja hiekkaa jotka tuhoavat varmasti peltiä 

*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
Re: Käänteistuning-ylimääräiset kromit ym. pois
Mikäs auto kardaanilla on? Olettaisin tekstin perusteella, että 123, mutta millä koneella?
Tässä muutama kommentti / knoppi-tieto ja tietävämmät varmaanki korjailee
.
Kiveniskuja suurempana auton vahingoittajana pitäisin tuon helmakromin (kuin myös kromikaarien) alle menevää suolavettä ja loskaa ja muuta mujua.kardaani kirjoitti:Helmakromi ei ole ainoastaan koriste, se suojaa kiveniskuilta, siksi se saisi jopa jäädä.
Nämähän on alkuperäisinä 280 malleissa. (?)kardaani kirjoitti:Takalamppujen alla olevat kromireunaiset listat(nekin jo varattu?!) vaihdan alkuperäisiin, kunhan ne löydän autotallista
Kolmossarjaan nuo tuli, eli -83 vuosimalliin. Vanhemmissa tais olla ainoastaan noissa jo mainituissa 280 malleissa, joissa jalopuuta oli sitte kyllä koko keskikonsoli vaihdekepille asti 124:n tapaan.kardaani kirjoitti:Ai niin eiköhän tuo kapea jalopuusarja ole myös tuningia, joka kiertää konsolissa hansikaslokeron läpi. Vai onko niitäkin saanut tehtaalta lisävarusteena.
Tässä muutama kommentti / knoppi-tieto ja tietävämmät varmaanki korjailee

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Käänteistuning-ylimääräiset kromit ym. pois
Jalopuulista oli 280-mallien etuoikeus aina 9/82 saakka (joissakin 0,5-srj. 280:ssä listaa kiertää kromikehys). 9/82 alkaen 280:ssä ja 300 TDT:ssä jalopuu ylettyi aina tuhkakuppiin saakka, muissa pelkkä lista.jackie kirjoitti:Kolmossarjaan nuo tuli, eli -83 vuosimalliin. Vanhemmissa tais olla ainoastaan noissa jo mainituissa 280 malleissa, joissa jalopuuta oli sitte kyllä koko keskikonsoli vaihdekepille asti 124:n tapaan.kardaani kirjoitti:Ai niin eiköhän tuo kapea jalopuusarja ole myös tuningia, joka kiertää konsolissa hansikaslokeron läpi. Vai onko niitäkin saanut tehtaalta lisävarusteena.
Coupeissa sen sijaan jalopuusarja on ollut aina "täydellinen", eli vaihdekepin ympärille myös. Varsinaisesti lisävarusteena tehtaalta näitä ei ole saanut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi