-turbotus kohde olisi kylläkin -90 vuosimallin 300d johon joko teen turbotuksen tai vaihdan td koneen.myös välijäähdytin tulisi ehdottomasti kokoonpanoon.turbon ja välijäähdyttimen muutoskatsastus tähän autoon onnistuneen vielä ilman vaikeuksia?vai kuinka?
300d turbotus
300d turbotus
eli mikä oli se kriittinen vuosimalli minkä jälkeen auton ns virittäminen muuttuu vaikeaksi näitten ihme lakipykälien takia?oliko se että -91 autoa vielä voi viritelllä(vaihtaa turboa jne) vai joko -91 vuosimallin auto on lähes toivoton viritettävä lain osalta?
-turbotus kohde olisi kylläkin -90 vuosimallin 300d johon joko teen turbotuksen tai vaihdan td koneen.myös välijäähdytin tulisi ehdottomasti kokoonpanoon.turbon ja välijäähdyttimen muutoskatsastus tähän autoon onnistuneen vielä ilman vaikeuksia?vai kuinka?
-turbotus kohde olisi kylläkin -90 vuosimallin 300d johon joko teen turbotuksen tai vaihdan td koneen.myös välijäähdytin tulisi ehdottomasti kokoonpanoon.turbon ja välijäähdyttimen muutoskatsastus tähän autoon onnistuneen vielä ilman vaikeuksia?vai kuinka?
ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
W 124 230 - 86



