W201 2.5TDI:llä känkkäränkkä
W201 2.5TDI:llä känkkäränkkä
Tuossa pikkukärryssäni pari pientä vikaa, enkä tiedä mistä lähteä etsimään... joten auttakaa:
On vaihteisto, joka tuottaa äärimmäistä potkimista, mutta vain sillon kun vaihtaa isompaa silmään, eli automaattilaatikko... Ennen öljyt vuoti pihalle, mutta se onglema on korjattu, eli ei pitäis olla öljyistä kiinni. Normaalisti ajaessa kun laatikko vaihtaa isompaan silmään, sillön tällön nykäys on pelottavan raju. Silloin tällöin taas ei oo moksiskaa ku vaihtaa, mutta hyvin usein kun ajaa kaupungissa niin POKS... POKS ku vaihde vaihtuu... ei esiinny, kun vaihtaa pienempään. Liekö pitäisi perästä katsoa öljyt...
Sitten on pikku sähkövikaakuskin sähköpenkinlämmitin ei oo koskaan toiminu... mut nyt rupes se katkasin vilkkumaan, ikäänkuin ei ampeerit riittäisi akussa tai jotain... hehkuttaessa huomaa kun soitin katkoo virtaa itsestään jonku 5-10 sekunnin ajan, sit rupee toimimaan kunnolla. Mutta kaikista ärsyttävin on... että keskuslukitus ei toimi vaikka olen vaihtanu alipainepumpun. Se vaan yks kaunis päivä lakkas toimimasta.
Vielä yksi vika, ohjattavuus. Pitää kivaa natinaa kun kääntää rattia. pien tunne on myös että ohjaustehostin ei antais kaikkea peliin. Ratti tuntuu jotenki jäykältä, voisiko johtua kenties koska vaihdoin pienemmän ratin... sekin voi johtua osittain. Eli paikallaan kääntää rattia... "natinatinati" sitten ku renkaat linkussa ajaa korokkeen yli "nati".
Auttakee mua
On vaihteisto, joka tuottaa äärimmäistä potkimista, mutta vain sillon kun vaihtaa isompaa silmään, eli automaattilaatikko... Ennen öljyt vuoti pihalle, mutta se onglema on korjattu, eli ei pitäis olla öljyistä kiinni. Normaalisti ajaessa kun laatikko vaihtaa isompaan silmään, sillön tällön nykäys on pelottavan raju. Silloin tällöin taas ei oo moksiskaa ku vaihtaa, mutta hyvin usein kun ajaa kaupungissa niin POKS... POKS ku vaihde vaihtuu... ei esiinny, kun vaihtaa pienempään. Liekö pitäisi perästä katsoa öljyt...
Sitten on pikku sähkövikaakuskin sähköpenkinlämmitin ei oo koskaan toiminu... mut nyt rupes se katkasin vilkkumaan, ikäänkuin ei ampeerit riittäisi akussa tai jotain... hehkuttaessa huomaa kun soitin katkoo virtaa itsestään jonku 5-10 sekunnin ajan, sit rupee toimimaan kunnolla. Mutta kaikista ärsyttävin on... että keskuslukitus ei toimi vaikka olen vaihtanu alipainepumpun. Se vaan yks kaunis päivä lakkas toimimasta.
Vielä yksi vika, ohjattavuus. Pitää kivaa natinaa kun kääntää rattia. pien tunne on myös että ohjaustehostin ei antais kaikkea peliin. Ratti tuntuu jotenki jäykältä, voisiko johtua kenties koska vaihdoin pienemmän ratin... sekin voi johtua osittain. Eli paikallaan kääntää rattia... "natinatinati" sitten ku renkaat linkussa ajaa korokkeen yli "nati".
Auttakee mua
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Keskuslukituksessa mitä ilmeisimmin jonkun alipainerasian kalvo on murtunut. Ensimmäisenä epäilen takakontin rasian kalvoa; tämä on ainakin helpoin tarkistaa. Löytyy läpän alta, takakontin sisäpuolelta. Muussa tapauksessa jos alipainemittaria ei ole, ovipahvit pois ja silmämääräinen tarkistus ovirasioillekin.
Alipainejohto oviin on minusta niin jämäkkää tavaraa, että se ei murtumalla mene niin helposti rikki.
Alipainejohto oviin on minusta niin jämäkkää tavaraa, että se ei murtumalla mene niin helposti rikki.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mulla teki sellasen tempun W201 keskuslukitus että lähti se tankin lukon letku irti eikä se enää toiminut kunnolla. homma hoitu sillä et letku vaan kiinni. mutta kuunteles vaikka takapenkki irti että huriseeko se pumppu. Jos se toimii niin sillon vika on jossain letkuissa eli putket vuotaa.
-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Se natina kääntyessä on varmaankin lähtöisin tosiaan kuivasta alapallonivelestä. Ja kun vielä ohjauskin jumittaa, niin on vaara että pallonivel hajoaa ja rengas taittuu alle kuin "Paluu tulevaisuuteen" olevassa autossa. Laita vaikka injektioruiskulla öljyä sinne palloniveleen ensiavuksi ja vaihda se nivel uuteen
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
sulla karkaa alipaineet jonnekkin ja siksi ei toimi keskuslukitus ja siksi vaihtaa laatikko terävästi.....
minulla oli vika valojen korkeuden säädön letkuissa joten poistin koko paskan...juku oli porannut sivu vilkkua asentaessa alipainesäiliöön reijän
ei muuta kun ostaan jostain nestevaimennettu alipainemittari millä lähteä tutkimaan et alipaineet on kunnossa...ja siinä hommassa on turha pittää kiirettä aikaa kuluu....
minulla oli vika valojen korkeuden säädön letkuissa joten poistin koko paskan...juku oli porannut sivu vilkkua asentaessa alipainesäiliöön reijän
ei muuta kun ostaan jostain nestevaimennettu alipainemittari millä lähteä tutkimaan et alipaineet on kunnossa...ja siinä hommassa on turha pittää kiirettä aikaa kuluu....
Itse tein ja säästin
Hetkinen. Kokeilin valojen alipainenostimia ja ne toimi ihan normaalisti. Eikä alipainepumppu edes surise kun kääntää virta-avaimesta, ostin tohon sellasen äärettömän hienon kaukosäätimellä toimivan keskuslukituksen, mutta sekään ei toimi (pitäis vilkut vilkkua kun laittaa ovet lukkoon), mutta vika ei varmaan ole lähtösin sieltä, koska avaimellakaan ei mee ovet lukkoon. Ottaa aivoon
W201 2.5 Turbo Diesel -88