W 124 pyörän pultit. Irti on, porahommiksi meni.
W 124 pyörän pultit. Irti on, porahommiksi meni.
Vaihtelin renkaita ristiin ja olipas yksi (ainakin) pultti väsähtänyt kun ristikkoavaimella kiristäessä napsahti poikki, siis etupyörä on kyseessä. Mahtaako kellään olla helppoa kikka kolmosta kierreosan poistamiseen vai täytyykö alkaa poraus hommiin. Kierre kyllä on kunnossa, sormin kiertämällä meni pultti pohjaan asti.
Viimeksi muokannut jorim, To 06.07.2006 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole mitään sen ihmeempiä kikkoja meikäläisen varastossa.
Minä poraisin reiän ja vastakierretapilla pois. Jos ei niitä ole, niin löisin vaikka vanhan viilan ruodon reikään. Ensin tietysti hiottu kolmi-tai neliskulmaiseksi.
Minä poraisin reiän ja vastakierretapilla pois. Jos ei niitä ole, niin löisin vaikka vanhan viilan ruodon reikään. Ensin tietysti hiottu kolmi-tai neliskulmaiseksi.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
1. pistepuikolla kolo pultin keskelle
2. etsi sopivankokoinen terä 6 mm riittää tai pienempikin käy . koko määräytyy työkalusta millä katkennut pultti otetaan pois , tähän paras / halvin on TORX tai tai se tiheämpi 12kanttinen pala / biitti ( ikän kuin rihlatappi , joka on ylettömän kallis sarja yhden ruuvin poistoon )
no niin nyt on terä koko valittu eli sillai et se biitti on tiukka joutuu vasaralla lyömään reikään
3. porataan reikä
4. lyödään se 12 kanttinen pala sinne reikään
5. pyöritetään katkennut pultti pois
6. sitte vaa nitkutellaan se katkennu pultti pois siitä biitistä/ työkalusta niin työkalu on uudelleen käytettävissä
2. etsi sopivankokoinen terä 6 mm riittää tai pienempikin käy . koko määräytyy työkalusta millä katkennut pultti otetaan pois , tähän paras / halvin on TORX tai tai se tiheämpi 12kanttinen pala / biitti ( ikän kuin rihlatappi , joka on ylettömän kallis sarja yhden ruuvin poistoon )
no niin nyt on terä koko valittu eli sillai et se biitti on tiukka joutuu vasaralla lyömään reikään
3. porataan reikä
4. lyödään se 12 kanttinen pala sinne reikään
5. pyöritetään katkennut pultti pois
6. sitte vaa nitkutellaan se katkennu pultti pois siitä biitistä/ työkalusta niin työkalu on uudelleen käytettävissä
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa