W123: dieselmoottori bensakoneen tilalle ?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

W123: dieselmoottori bensakoneen tilalle ?

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Mitenkäs mahtaa onnistua ko. operaatio ? Kyseessä on 230 bensa minkä tilalle voisi ajatella dieseliä tulevaisuudessa mikäli kori kestää ajan kuluman... Mikäköhän mersun koneista sopisi parhaiten paikalle jos mikään ?!
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: W123: dieselmoottori bensakoneen tilalle ?

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

markus_200E kirjoitti:Kyseessä on 230 bensa minkä tilalle voisi ajatella dieseliä tulevaisuudessa mikäli kori kestää ajan kuluman... Mikäköhän mersun koneista sopisi parhaiten paikalle jos mikään ?!
230 taitaa olla yksi pienimmistä bensoista. Jos laitat ison-deen (300D tai 300DT) niin sitte menee jouset vaihtoon kun ne painaa enemmän.
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Niin jäi sanomatta että kyseessä on vm 79 ja kone mallia 115. Mitenköhän käy vaikkapa 240d kanssa ? Lähinnä mietityttää isommat muutostyöt voimansiirrossa, tuleeko sellaiset kyseeseen vai meneekö joku dieselkone "heittämällä" 230 tilalle ? Taitaa olla toiveajattelua että liian helpolla pääsisi ...
Viimeksi muokannut markus_200E, To 29.06.2006 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Eikös 240d kone mene m115 tilalle heittämällä jos voimansiirtoa ajattelee.Vähäiset sähkötyöt ja alipaineletkujen ja venttiilin asentamisessa onkin sitten oma hommansa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Jossakin bensakoneessa startti on samalla puolella kuin dieselkoneissa. Nyt en vaan muista mikä bensakone on kyseessä.

Vaihteistosta menee muuten kytkinkoppa vaihtoon jos startti on eri puolella. Joissakin vaihteistoissa kytkinkoppa oli muistaakseni valettu vaihteistoon kiinni. Sitte menee koko vaihteisto vaihtoon. Lekaa ja Raulia kaivattais kun ne muistaa paremmin nää jutut!!!
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ai OM616, samalla puolella startti ja menee voimansiirtoa ajatellen tosiaan heittämällä. Mutta miksi ihmeessä vanhukseen dieselöintiä. :? :D
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti:Ai OM616, samalla puolella startti ja menee voimansiirtoa ajatellen tosiaan heittämällä. Mutta miksi ihmeessä vanhukseen dieselöintiä. :? :D
Ruotsissa ajellaan siististi uusiutuvilla luonnonvaroilla :wink: :?:
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

raul kirjoitti: Ruotsissa ajellaan siististi uusiutuvilla luonnonvaroilla :wink: :?:
Niin, ja 30 vuotiailla verovapaasti ...
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Näkisin että kun 123:sta 90% on diiseleitä, niin melkein helpompi ostaa semmoinen valmiina :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Muffler kirjoitti:Näkisin että kun 123:sta 90% on diiseleitä, niin melkein helpompi ostaa semmoinen valmiina :)
Joo ja suhteellisen hyviäkin saa melkein pokkaamalla.. Itse hieroin kaupat taannoin yhdestä mainosta W123 sedanista. Loistokorinen ja -moottorinen vm. -83 240D maksoi 390 € ja jääkaappipakastimen. Hintaa alensi tuntuvasti pohjan hitsaustyöt, joita auton nykyään omistavalle asianosaajalle kertyi. Ei muuta kuin tiskipöytää alustaan!

Muuten; yllättävän kova homma vaan on dieselöinnissä kotioloissa ja -kalustolla. Itse siirrän kaverini kanssa pystäriä dieselkauteen. Koneremppa ja kuluvat osat uusiksi, 5-v. loota ja aikaa on kulunut aivan järkyttävästi! Mutta hiljaa hyvä tulee 8)
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."
Vastaa Viestiin