MB 300E vaatii pitkän startin-VIKA KORJATTU

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

MB 300E vaatii pitkän startin-VIKA KORJATTU

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Ongelma seuraavanlainen: 300E -87 vaatii aika pitkän startin, välillä jopa parikin kertaa, välillä taas lähtee paremmin. Tyhjäkäyntiä käy kuitenkin käynnistyttyään ihan OK ja pelaa muuten hyvin. Heti sammuttamisen jälkeen käynnistyy aika hyvin, mutta seisottuaan huonommin. Seuraavat osat on uusittu: Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, jakajankansi, tarkistettu polttoainejärjestelmä (en tiedä mitä tehty, koska tehty entisen omistajan aikana ja siitä on vaan liikkeen kuitti), Entinen omistaja myös muisteli että autoon on koitettu toista sytytysyksikköä. Itsellä tulis mieleen ilmamäärämittari? Olisko jollain kokemusta/näkemystä ko.asiasta?
Viimeksi muokannut Meesu, La 01.07.2006 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Tätä vaivaa on moni korjannu suuttimien vaihdolla,vanhat kusee pikkuhiljaa läpi ja siks ei käynnisty heti.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Mitä mahtaa maksaa uudet kappale?
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Näyttäs olevan kl varaosissa hinta tippunu hiljattain eli 30 egee/kpl ja motonet 39 egee/kpl.


Mutta kannattais bensan paineetki mittauttaa että ne ei seisoessa tipahda.Ja monta muuta asiaa :lol:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Pietu71 kirjoitti:Näyttäs olevan kl varaosissa hinta tippunu hiljattain eli 30 egee/kpl ja motonet 39 egee/kpl.


Mutta kannattais bensan paineetki mittauttaa että ne ei seisoessa tipahda.Ja monta muuta asiaa :lol:
Niin voihan se tietenkin johtua monesta asiasta, mutta ajattelin kysellä mikä olis todennäköisin... Kiitos neuvoista, tilasin uudet suuttimet, vaihdetaan ne nyt ensin ja katotaan sitten jos vaikka alkais pelittämään.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Suuttimet tuli vaihdettua eilen ja nyt sitten tämä käyntihäiriöinen Mersu jota kolme korjaamoa on yrittänyt saada toimimaan ja nostanut kädet pystyyn, alkoi toimimaan kuin enkeli. Kiitoksia neuvoista.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Meesu kirjoitti:kolme korjaamoa on yrittänyt saada toimimaan ja nostanut kädet pystyyn,
Amatöörejä :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Hyvä näin ja suur kiitos että laitoit viestiä että asia korjaantu. :P
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Esa H. kirjoitti:
Meesu kirjoitti:kolme korjaamoa on yrittänyt saada toimimaan ja nostanut kädet pystyyn,
Amatöörejä :lol:
Kaksi nyrkkipajaa, oli kuulemma perehtyneitä vanhoihin mersuihin sekä yksi isompi liike olisko ollut Käyttöauto jossain Seinäjoen seudulla. Tämän liikkeen kuitissa oikein lukee ettei vikaa löydy vaikka on haettu sytytys ja polttoainepuolelta.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Meesu kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:
Meesu kirjoitti:kolme korjaamoa on yrittänyt saada toimimaan ja nostanut kädet pystyyn,
Amatöörejä :lol:
Kaksi nyrkkipajaa, oli kuulemma perehtyneitä vanhoihin mersuihin sekä yksi isompi liike olisko ollut Käyttöauto jossain Seinäjoen seudulla. Tämän liikkeen kuitissa oikein lukee ettei vikaa löydy vaikka on haettu sytytys ja polttoainepuolelta.
Sattuuhan sitä, tosin ei asiakkaan etu..
Kyllä täälläkin mersun merkkiliike/huolto turvautuu ulkopuoliseen apuun tarvittaessa. Itse olen ajanut suoraan sinne (Boschin valtuutettu huolto). Yhden auton käynnistysongelmat jäivät ko. firman roskikseen, vanhojen suuttimien muodossa :D
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Jubi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.06.2006 22:28
Paikkakunta: Lieksa

Re: MB 300E vaatii pitkän startin-VIKA KORJATTU

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Meesu kirjoitti:Ongelma seuraavanlainen: 300E -87 vaatii aika pitkän startin, välillä jopa parikin kertaa, välillä taas lähtee paremmin. Tyhjäkäyntiä käy kuitenkin käynnistyttyään ihan OK ja pelaa muuten hyvin. Heti sammuttamisen jälkeen käynnistyy aika hyvin, mutta seisottuaan huonommin. Seuraavat osat on uusittu: Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, jakajankansi, tarkistettu polttoainejärjestelmä (en tiedä mitä tehty, koska tehty entisen omistajan aikana ja siitä on vaan liikkeen kuitti), Entinen omistaja myös muisteli että autoon on koitettu toista sytytysyksikköä. Itsellä tulis mieleen ilmamäärämittari? Olisko jollain kokemusta/näkemystä ko.asiasta?
Olisko ihmisillä tietoa olisiko mullaki suuttimet vaihdon tarpeessa?
Auto on Mb 260E vm-86.. Tähän autoon on vaihdettu tulpat, johdot ymym.. Ja juuri sama vika eli välillä käynnistyy, ku palmun alta ja välillä saa startata pitkään tai useammankin kerran.. Ja toinen vika on sellanen, että korkeilla kierroksilla alkaa nykimään tai vähä niinku pätkimään.. Ja tyhjäkäynti on välillä tasaista ja välillä seki ns. pätkii..
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Re: MB 300E vaatii pitkän startin-VIKA KORJATTU

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Jubi kirjoitti:
Meesu kirjoitti:Ongelma seuraavanlainen: 300E -87 vaatii aika pitkän startin, välillä jopa parikin kertaa, välillä taas lähtee paremmin. Tyhjäkäyntiä käy kuitenkin käynnistyttyään ihan OK ja pelaa muuten hyvin. Heti sammuttamisen jälkeen käynnistyy aika hyvin, mutta seisottuaan huonommin. Seuraavat osat on uusittu: Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, jakajankansi, tarkistettu polttoainejärjestelmä (en tiedä mitä tehty, koska tehty entisen omistajan aikana ja siitä on vaan liikkeen kuitti), Entinen omistaja myös muisteli että autoon on koitettu toista sytytysyksikköä. Itsellä tulis mieleen ilmamäärämittari? Olisko jollain kokemusta/näkemystä ko.asiasta?
Olisko ihmisillä tietoa olisiko mullaki suuttimet vaihdon tarpeessa?
Auto on Mb 260E vm-86.. Tähän autoon on vaihdettu tulpat, johdot ymym.. Ja juuri sama vika eli välillä käynnistyy, ku palmun alta ja välillä saa startata pitkään tai useammankin kerran.. Ja toinen vika on sellanen, että korkeilla kierroksilla alkaa nykimään tai vähä niinku pätkimään.. Ja tyhjäkäynti on välillä tasaista ja välillä seki ns. pätkii..
Mahdollisesti, mutta tarkasta myös pyörijä ja virranjakajankansi. Ovat aika kalliita ja niitä harvoin vaihdellaan ennen kuin ovat loppu. Mulla oli tosta -85 300E:stä ne sökönä ja temppuili sitä varten, tosin en nyt enää muista tarkkaan millaisilla oireilla.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Vastaa Viestiin