MB 300E vaatii pitkän startin-VIKA KORJATTU
MB 300E vaatii pitkän startin-VIKA KORJATTU
Ongelma seuraavanlainen: 300E -87 vaatii aika pitkän startin, välillä jopa parikin kertaa, välillä taas lähtee paremmin. Tyhjäkäyntiä käy kuitenkin käynnistyttyään ihan OK ja pelaa muuten hyvin. Heti sammuttamisen jälkeen käynnistyy aika hyvin, mutta seisottuaan huonommin. Seuraavat osat on uusittu: Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, jakajankansi, tarkistettu polttoainejärjestelmä (en tiedä mitä tehty, koska tehty entisen omistajan aikana ja siitä on vaan liikkeen kuitti), Entinen omistaja myös muisteli että autoon on koitettu toista sytytysyksikköä. Itsellä tulis mieleen ilmamäärämittari? Olisko jollain kokemusta/näkemystä ko.asiasta?
Viimeksi muokannut Meesu, La 01.07.2006 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Niin voihan se tietenkin johtua monesta asiasta, mutta ajattelin kysellä mikä olis todennäköisin... Kiitos neuvoista, tilasin uudet suuttimet, vaihdetaan ne nyt ensin ja katotaan sitten jos vaikka alkais pelittämään.Pietu71 kirjoitti:Näyttäs olevan kl varaosissa hinta tippunu hiljattain eli 30 egee/kpl ja motonet 39 egee/kpl.
Mutta kannattais bensan paineetki mittauttaa että ne ei seisoessa tipahda.Ja monta muuta asiaa
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Suuttimet tuli vaihdettua eilen ja nyt sitten tämä käyntihäiriöinen Mersu jota kolme korjaamoa on yrittänyt saada toimimaan ja nostanut kädet pystyyn, alkoi toimimaan kuin enkeli. Kiitoksia neuvoista.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Kaksi nyrkkipajaa, oli kuulemma perehtyneitä vanhoihin mersuihin sekä yksi isompi liike olisko ollut Käyttöauto jossain Seinäjoen seudulla. Tämän liikkeen kuitissa oikein lukee ettei vikaa löydy vaikka on haettu sytytys ja polttoainepuolelta.Esa H. kirjoitti:AmatöörejäMeesu kirjoitti:kolme korjaamoa on yrittänyt saada toimimaan ja nostanut kädet pystyyn,
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Sattuuhan sitä, tosin ei asiakkaan etu..Meesu kirjoitti:Kaksi nyrkkipajaa, oli kuulemma perehtyneitä vanhoihin mersuihin sekä yksi isompi liike olisko ollut Käyttöauto jossain Seinäjoen seudulla. Tämän liikkeen kuitissa oikein lukee ettei vikaa löydy vaikka on haettu sytytys ja polttoainepuolelta.Esa H. kirjoitti:AmatöörejäMeesu kirjoitti:kolme korjaamoa on yrittänyt saada toimimaan ja nostanut kädet pystyyn,
Kyllä täälläkin mersun merkkiliike/huolto turvautuu ulkopuoliseen apuun tarvittaessa. Itse olen ajanut suoraan sinne (Boschin valtuutettu huolto). Yhden auton käynnistysongelmat jäivät ko. firman roskikseen, vanhojen suuttimien muodossa

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: MB 300E vaatii pitkän startin-VIKA KORJATTU
Olisko ihmisillä tietoa olisiko mullaki suuttimet vaihdon tarpeessa?Meesu kirjoitti:Ongelma seuraavanlainen: 300E -87 vaatii aika pitkän startin, välillä jopa parikin kertaa, välillä taas lähtee paremmin. Tyhjäkäyntiä käy kuitenkin käynnistyttyään ihan OK ja pelaa muuten hyvin. Heti sammuttamisen jälkeen käynnistyy aika hyvin, mutta seisottuaan huonommin. Seuraavat osat on uusittu: Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, jakajankansi, tarkistettu polttoainejärjestelmä (en tiedä mitä tehty, koska tehty entisen omistajan aikana ja siitä on vaan liikkeen kuitti), Entinen omistaja myös muisteli että autoon on koitettu toista sytytysyksikköä. Itsellä tulis mieleen ilmamäärämittari? Olisko jollain kokemusta/näkemystä ko.asiasta?
Auto on Mb 260E vm-86.. Tähän autoon on vaihdettu tulpat, johdot ymym.. Ja juuri sama vika eli välillä käynnistyy, ku palmun alta ja välillä saa startata pitkään tai useammankin kerran.. Ja toinen vika on sellanen, että korkeilla kierroksilla alkaa nykimään tai vähä niinku pätkimään.. Ja tyhjäkäynti on välillä tasaista ja välillä seki ns. pätkii..
Re: MB 300E vaatii pitkän startin-VIKA KORJATTU
Mahdollisesti, mutta tarkasta myös pyörijä ja virranjakajankansi. Ovat aika kalliita ja niitä harvoin vaihdellaan ennen kuin ovat loppu. Mulla oli tosta -85 300E:stä ne sökönä ja temppuili sitä varten, tosin en nyt enää muista tarkkaan millaisilla oireilla.Jubi kirjoitti:Olisko ihmisillä tietoa olisiko mullaki suuttimet vaihdon tarpeessa?Meesu kirjoitti:Ongelma seuraavanlainen: 300E -87 vaatii aika pitkän startin, välillä jopa parikin kertaa, välillä taas lähtee paremmin. Tyhjäkäyntiä käy kuitenkin käynnistyttyään ihan OK ja pelaa muuten hyvin. Heti sammuttamisen jälkeen käynnistyy aika hyvin, mutta seisottuaan huonommin. Seuraavat osat on uusittu: Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, jakajankansi, tarkistettu polttoainejärjestelmä (en tiedä mitä tehty, koska tehty entisen omistajan aikana ja siitä on vaan liikkeen kuitti), Entinen omistaja myös muisteli että autoon on koitettu toista sytytysyksikköä. Itsellä tulis mieleen ilmamäärämittari? Olisko jollain kokemusta/näkemystä ko.asiasta?
Auto on Mb 260E vm-86.. Tähän autoon on vaihdettu tulpat, johdot ymym.. Ja juuri sama vika eli välillä käynnistyy, ku palmun alta ja välillä saa startata pitkään tai useammankin kerran.. Ja toinen vika on sellanen, että korkeilla kierroksilla alkaa nykimään tai vähä niinku pätkimään.. Ja tyhjäkäynti on välillä tasaista ja välillä seki ns. pätkii..
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85