cdi moottorin imusarja
cdi moottorin imusarja
tervehdys kaikki!
Olisiko jollakin tarkempia koordinaatteja tai jopa kuvia "vivustoista/läpistä/venttiileistä", jotka voivat aiheuttaa tukkoisuutta cdi mersun kulkemisessa.
Olisiko jollakin tarkempia koordinaatteja tai jopa kuvia "vivustoista/läpistä/venttiileistä", jotka voivat aiheuttaa tukkoisuutta cdi mersun kulkemisessa.
MB W210 270 CDi -01
MB W111 220Sb -64
MB W115 240 d 3.0 -75
MB W111 220Sb -64
MB W115 240 d 3.0 -75
Re: cdi moottorin imusarja
Terve, jokos olet tutustunut aiheeseen EGR
Tosin cdi koneissa "tukkoisuus" voi hyvinkin olla seurausta ilmamassamittarin ongelmista, siis jos oikein tukkoiselta vaikuttaa niin kone on vikatilassa koko ajan. Haulla löytyy paljon hyvää juttua mitä tutkia.
Kannattaa myös kuvata oireet mahdollisimman hyvin, kyllä täältä aina joku löytyy, jolla on käynyt samoin.
Tosin cdi koneissa "tukkoisuus" voi hyvinkin olla seurausta ilmamassamittarin ongelmista, siis jos oikein tukkoiselta vaikuttaa niin kone on vikatilassa koko ajan. Haulla löytyy paljon hyvää juttua mitä tutkia.
Kannattaa myös kuvata oireet mahdollisimman hyvin, kyllä täältä aina joku löytyy, jolla on käynyt samoin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: cdi moottorin imusarja
Sama onkkelma päällä täälläkin. Aikasemmat topiikit luettu, mutta CDI koneen EGR:n tulppausohjetta ei ole löytynyt. Se alipainerasian/-lta tulppaus on helppo homma mutta ECU vetää siitä herneen sieraimeen = tehonlasku. Samalla testeri näyttää vikakoodia. ECU saa ilmamäärästä tiedon, jonka pitäisi olla vähentynyt tasakuormituksessa koska pakokaasuja aletaan syöttämään imusarjaan. Kun ilmamäärän vähennystä ei kuulukkaan niin tulee vikakoodi. Mites tämä homma hoidetaan tyylikkäästi? ECU:n uudelleen ohjelmoinnilla? Mielummin mekaanisesti, jos mahdollista.veskola kirjoitti:Terve, jokos olet tutustunut aiheeseen EGR
Tosin cdi koneissa "tukkoisuus" voi hyvinkin olla seurausta ilmamassamittarin ongelmista, siis jos oikein tukkoiselta vaikuttaa niin kone on vikatilassa koko ajan. Haulla löytyy paljon hyvää juttua mitä tutkia.
Kannattaa myös kuvata oireet mahdollisimman hyvin, kyllä täältä aina joku löytyy, jolla on käynyt samoin.
Re: cdi moottorin imusarja
http://www.turbotec.com/Mika Karala.barton kirjoitti:Sama onkkelma päällä täälläkin. Aikasemmat topiikit luettu, mutta CDI koneen EGR:n tulppausohjetta ei ole löytynyt. Se alipainerasian/-lta tulppaus on helppo homma mutta ECU vetää siitä herneen sieraimeen = tehonlasku. Samalla testeri näyttää vikakoodia. ECU saa ilmamäärästä tiedon, jonka pitäisi olla vähentynyt tasakuormituksessa koska pakokaasuja aletaan syöttämään imusarjaan. Kun ilmamäärän vähennystä ei kuulukkaan niin tulee vikakoodi. Mites tämä homma hoidetaan tyylikkäästi? ECU:n uudelleen ohjelmoinnilla? Mielummin mekaanisesti, jos mahdollista.veskola kirjoitti:Terve, jokos olet tutustunut aiheeseen EGR
Tosin cdi koneissa "tukkoisuus" voi hyvinkin olla seurausta ilmamassamittarin ongelmista, siis jos oikein tukkoiselta vaikuttaa niin kone on vikatilassa koko ajan. Haulla löytyy paljon hyvää juttua mitä tutkia.
Kannattaa myös kuvata oireet mahdollisimman hyvin, kyllä täältä aina joku löytyy, jolla on käynyt samoin.
Ei herjaa enää. Eikä kyllä nokeakkaan.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Särkikö läppä mitään lähtiessään?
Mistä materiaalista läpät on tehty ?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Eikait tuo läppä pääse pyttyyn saakka. Tekis mieli laittaa tuo Karalan lastu, mutta hintaa on mielestäni liikaa. Saksasta noita saa 100eurolla
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Läpät on, kovaa, helposti sirpaloituvaa muovia. Tuskin ne venttileiden läpi pääsee ja jos pääsee niin eiköhän tuollainen dieselin mäntä + kuumat olosuhteet pistä sen aika pieniksi.
Parasta kun ottaa vaan tuollaiset saastesysteemit pois kokonaan.
Parasta kun ottaa vaan tuollaiset saastesysteemit pois kokonaan.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Niin onko varmaa tietoa miten auto käyttäytyy kun läpät poistetaan?Jani Anttila kirjoitti:Läpät on, kovaa, helposti sirpaloituvaa muovia. Tuskin ne venttileiden läpi pääsee ja jos pääsee niin eiköhän tuollainen dieselin mäntä + kuumat olosuhteet pistä sen aika pieniksi.
Parasta kun ottaa vaan tuollaiset saastesysteemit pois kokonaan.
Kulutus,kestävyys ym...?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Toimii ihan kuin ennenkin, ehkä jopa hiukan herkemmin kiertää. Kulutus ei muuttunut mihinkään, kestävyydestä paha sanoa kun on vasta 150tkm taulussa muutenkin. Toimintavarmuus tietysti paranee kun ei ole ne läpät siellä jumittelemassajytäkkä kirjoitti: Niin onko varmaa tietoa miten auto käyttäytyy kun läpät poistetaan?
Kulutus,kestävyys ym...?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
imusarjan riisuminen
kerotteko missä jamassa imusarja on läppien ja sen mekanismin poistamisen jälkeen. onko läpät kokonaan poistettu ja reijät tulpattu jotenkin vai onko läpät imusarjassa asennossa auki kokoajan. kyseessä siis 270 CDI (612.961)
MB W210 270 CDi -01
MB W111 220Sb -64
MB W115 240 d 3.0 -75
MB W111 220Sb -64
MB W115 240 d 3.0 -75