Tere,
Koetin hakutoiminnolla, mutta tästä en löytänyt kirjoittelua. Kun nyt sain kehoituksen tulla jälkitarkastukseen (Kiitoradantien a-katsastus, Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa), niin kysynkin: onko jarruletkujen murtuminen joku "mersujen tyyppivika" (kuten katsastusmies minulle sanoi) vai voisiko sanoa oikeammin, että näiden letkujen kuluminen/murtuminen on ominaista kaikille autoille, missä niitä käytetään... Kommentteja, mielipiteitä!
Voin tietysti yrittää ottaa kuviakin, mutta asiantuntemattomaan silmääni en kyllä tajunnut mitä "murtumia" niissä letkuissa oli. Tai sitten on vain niin, että näissä turvallisuuden kannalta erittäin tärkeissä laitteissa (=jarrut) pienikin murtuma tai siihen viittaava alku on riittävä peruste vaihdattaa kaikki letkut. Ja jälkitarkastuksella (=18euroa).
Onneksi katsastuksessa tuli vahvistettua epäilykseni, että vasen etulaakeri on kulumassa elinkaarensa loppuun, vaikkei mitään selkeää ääntä kuulukaan. K-mies kertoi alkavaa välystä löytyvän...[/b]
202 & katsastusmies: jarruletkujen murtuminen tyyppivika
202 & katsastusmies: jarruletkujen murtuminen tyyppivika
............................................................
C180T (202 farkku) -96 Esprit
Kiitos nopeista kommenteista
Näinhän mä itsekin järkeilin tuon asian olevan. Ellei sitten jarrut ole toteutettu toisin, esim metalliputkin (?), sekin kait on mahdollista. Sitten ne varmaan syöpyisivät puhki tai murtuisivat kuitenkin. Mikään ei taida olla ikuista, rautakankikaan....

Näinhän mä itsekin järkeilin tuon asian olevan. Ellei sitten jarrut ole toteutettu toisin, esim metalliputkin (?), sekin kait on mahdollista. Sitten ne varmaan syöpyisivät puhki tai murtuisivat kuitenkin. Mikään ei taida olla ikuista, rautakankikaan....

............................................................