VNT ahtimien numerot

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

VNT ahtimien numerot

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Onko VNT ahtimien numeroilla suora yhteys niiden kokoon? Esim: yleinen 2052,
viittaisiko tuo 52 jotenkin kompressori puolelle? mitä se 20 tarkoittaa?

-mikko-
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3979
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: VNT ahtimien numerot

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mikko Vuorsola kirjoitti:Onko VNT ahtimien numeroilla suora yhteys niiden kokoon? Esim: yleinen 2052,
viittaisiko tuo 52 jotenkin kompressori puolelle? mitä se 20 tarkoittaa?

-mikko-
Ainakin Garrettin GT-sarjassa kaksi ensimmäistä numeroa kertoo turbiinipuolen rungon kokoluokan ja kaksi viimeistä numeroa kompressorisiiven suurimman halkaisijan millimetrinä, ks.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... asics.html ja
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... _sheet.htm
Esim GT 2052 turbiinisiiven suurin halkaisija 47 mm ja kompressorisiiven suurin halkaisija 52 mm. VNT-sarjasta ei löydy vastaaavia tietoja, mutta oletan, että esitystapa on sama.

tomant
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Kiitoksia, tämä auttoi jo paljon.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Vastaa Viestiin