R107 ja R129 erot

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

R107 ja R129 erot

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kaappasin tämän MB SL.com jenkkifoorumista:

Test drove a '97 SL320 out of curiosity (and some interest in an automatic top). Only about 50K miles, so not a high-mileage example. I was surprised to find it didn't have the same sort of carved-out-of-one-block-of-steel solid feel that our 107s do; there seemed a bit more flex, it was a bit more creaky, the ride was somewhat more harsh, and it just wasn't as interesting a vehicle (purely personal reaction, of course). Has anyone else tried a 129, and what were your reactions?

Craig Bethune
Grand Rapids, MI
'89 560SL

Jotenkin tämä kiinnostaa, kun kaikenlaisia mielipiteitä on kuultu. Omasta mielestä toi R107 runko tärisee kun monttuihin iskee. Kuvittelin että R129 olis tässä suhteessa jämäkämpi, onkohan sittenkään näin ?
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Jonkin verran olen molemmilla ajellut, mutta ihan tuollaista vertailutestiä ei ole tullut tehtyä kun R107 on vielä työn alla. MB-Klubillahan on kesällä vertailu tekeillä, ja tuloksia lienee syksyllä luettavissa Tähdellisissä.
Olen lukenut tutkimusartikkelin jossa verrattiin R107 ja R129 korien vääntöjäykkyyttä, ja R129 on selvästi lujempi. R107 oli kovan katon kanssa yhtä jäykkä kuin R129 ilman kattoa. Ilman kattoa vertailtaessa R129 oli yli 20% jäykempi.
Eikös siellä hietsussa ole SLiä keskiviikkoisin paikalla, joten siitä vaan testiä pystyyn!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

No 129stä ei ole kokemuksia mutta parista R107:sta kylläkin sekä lukuisista muista avoautoista. Kyllä aikoinaan omistamani 72 mallinen R107 oli kaikkein tukevin, ei ketkunut rämissyt edes rautatien ylituyksissä, eikä normaalissa tieliikenne kurvailussa tuntunut mitään vääntelegtimistä. Kori oli tässä ruosteeton ja puhaltelematon, ainoastaan lattia pellit oli vaihdettu ja tehty millin pellistä ja hitsattu koko sauman matkalta pistehitsien sijaan. Oisko siinä selitys.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

En ainakaan omassani R107:ssa ole huomannut minkäänlaista notkumista.Jousitus on kyllä meikäläisiin olosuhteisiin turhan jäykkä. Terävät montut kyllä tuntuu...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Taitaa mulla vaikuttaa se että on suht matalat kumit, orkkirenkailla olis varmasti mukavampi.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
mirri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 04.04.2008 07:36
Paikkakunta: Käpälämäki

SL:n ajotuntuma

Viesti Kirjoittaja mirri »

Molemmista on kokemuksia, ja kyllä 129 on jämäkämpi ajossa tiestä riippumatta.
MB 300 SL -90
Daimler Coupe V-12 -76
Corvette avo 427 -69
Porsche 928 S4 -89
Honda CB 1100 R-83
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Varmasti uudet apurunkojen kumit tekisi terää?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

osa tuossa Jenkkikommentissa tulleesta "carved-out-of-one-block-of-steel solid" fiiliksestä voisi tulla myös siitä syystä, kun w107:sta puuttuvat muoviosat lähes kokonaan. Niiden kitinä ja eläminen saa helposti aikaan "löysän" fiiliksen, vaikka w129:n runko on muutoin taatusti jäykempi.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin