Moi kaikille!
Olen uusi jäsen ja rekisteröitynyt siinä toivossa, että saisin uusia kontakteja ja hyviä neuvoja Meseihin liittyen.
A 160 kanssa kaikki alkanut hienosti, mutta nyt auto on alkanut mystisesti sammuilla, kun esimerkiksi yrittää lähteä liikkeelle liikennevaloista.
Auto siis pitää tyhjäkäynnin hienosti, mutta heti kun painaa kaasua niin tukehtuu. Auto on puoliautomaatti, joten kytkintä ei tarvitse nostaa. Onko kukaan törmännyt samaiseen ongelmaan?
Vastauksista kiitos jo etukäteen!!
A 160 moottori sammuu?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Tervetuloa foorumille!
Aikoinaan onnistuin itsekin sammuttamaan A 160:sen jossa oli puoliautomaattivaihteisto
Aloitetaan siitä mistä omakohtaisia kokemuksia - Milläs vaihteella koitat lähteä liikkeelle valoista? Eli tulet valoihin esim 3/4/5:lla ja jarrutat punaisiin, pysähdyt - mutta muistathan laittaa pienemmän vaihteen silmään? Itse kun olin tottunut automaattilaatikolliseen autoon niin tuon puoliautomaatin helppous sokaisi ja unohdin pariin kertaan laittaa pientä pesään valojen vaihtumista odotellessa ja heikostihan se lähti 3:lla -> sammui samantien. Eli kun vain muisti että auto on kuin tavallinen manuaalivaihteinen auto, josta puuttuu kytkin niin homma alkoi toimia.
t. Praktikant
Aikoinaan onnistuin itsekin sammuttamaan A 160:sen jossa oli puoliautomaattivaihteisto

Aloitetaan siitä mistä omakohtaisia kokemuksia - Milläs vaihteella koitat lähteä liikkeelle valoista? Eli tulet valoihin esim 3/4/5:lla ja jarrutat punaisiin, pysähdyt - mutta muistathan laittaa pienemmän vaihteen silmään? Itse kun olin tottunut automaattilaatikolliseen autoon niin tuon puoliautomaatin helppous sokaisi ja unohdin pariin kertaan laittaa pientä pesään valojen vaihtumista odotellessa ja heikostihan se lähti 3:lla -> sammui samantien. Eli kun vain muisti että auto on kuin tavallinen manuaalivaihteinen auto, josta puuttuu kytkin niin homma alkoi toimia.

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
//// AMG Owners Club Finland
//// AMG Owners Club Finland
Kiitos vastauksestasi.
Joo alkuun saattoi jäädä esim. 3-vaihde sisään, mutta nyt osaa jo katsoa mittaristosta, että mikäs pykälä siellä oikeen on päällä.
Ei se kokoajan sammuile, mutta tänään teki pariin otteeseen. Oon vähän miettinyt, että voisko johtua jotenkin ilmastoinnin kompuran päälle kytkeytymisestä? Sehän tunnetusti "vie tehoja"... Mene ja tiedä.
Muita ideoita?
Joo alkuun saattoi jäädä esim. 3-vaihde sisään, mutta nyt osaa jo katsoa mittaristosta, että mikäs pykälä siellä oikeen on päällä.

Ei se kokoajan sammuile, mutta tänään teki pariin otteeseen. Oon vähän miettinyt, että voisko johtua jotenkin ilmastoinnin kompuran päälle kytkeytymisestä? Sehän tunnetusti "vie tehoja"... Mene ja tiedä.
Muita ideoita?

Omassa A170 cdi:ssä oli samanoloista oiretta. Ajoin suosiolla suoraan vehon pikahuoltoon, missä löytyi vikakoodia ilmamäärämittarilta. Joku läppä oli irronnut (en mennyt väliin kurkkimaan) ja ilmaa meni koneeseen sisään ilmamäärämittarin jälkeen.. Ajossa toimi aika ok, mutta juuri liikkeelle lähtö oli hankalaa. Automaattivaihteisto on tuossa itselläni. Korjaantui laittamalla läppä/kansi takaisin kunnolla kiinni. Tätä ennen oltiin juuri käyty nuuksiossa kuoppaisilla teillä ajelemassa, liekö vaikutusta.
Tervetuloa foorumille.
Itsellä myöskin A-sarjalainen, tosin A190-bensakoneella. Suurin, mystisin ja häiritsevin vika koko auton historiassa itselläni on tosiaan ollut samainen sammuileminen. Vika saattoi kadota pitkäksikin aikaa, mutta kun palasi niin auto saattoi kesken ajon, liikkeelle lähdössä tai käynnistettäessä sammua.
Vikaa ei oikein kukaan tiennyt tai saanut niinä hetkinä päähänsä, joten itse amatöörinä sitten tulin siihen päätelmään, että bensiininsuodatin vaihtoon. Kun vaihtotyö oli tehty ja auto käynnistettiin, niin se taas sammui mystisesti. Noh, uudestaan käyntiin ja sen jälkeen ei ole sammunut eli ko. toimenpide auttoi. (no tottakai on sammunut avaimesta senkin jälkeen, ei tässä nyt puoltavuotta autoa ole pidetty käynnissä
)
Itsellä myöskin A-sarjalainen, tosin A190-bensakoneella. Suurin, mystisin ja häiritsevin vika koko auton historiassa itselläni on tosiaan ollut samainen sammuileminen. Vika saattoi kadota pitkäksikin aikaa, mutta kun palasi niin auto saattoi kesken ajon, liikkeelle lähdössä tai käynnistettäessä sammua.
Vikaa ei oikein kukaan tiennyt tai saanut niinä hetkinä päähänsä, joten itse amatöörinä sitten tulin siihen päätelmään, että bensiininsuodatin vaihtoon. Kun vaihtotyö oli tehty ja auto käynnistettiin, niin se taas sammui mystisesti. Noh, uudestaan käyntiin ja sen jälkeen ei ole sammunut eli ko. toimenpide auttoi. (no tottakai on sammunut avaimesta senkin jälkeen, ei tässä nyt puoltavuotta autoa ole pidetty käynnissä

EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Kiitoksia kaikille vastanneille
Kohta A-sarjalaisella puolivuotta takana ja tyytyväinen olen ollut. Sen verran tyytyväinen, että kohta pihalle tulee toinen mb A-sarjalaisen kaveriksi.
Se sammuileminen ei muuten ole vieläkään loppunut, mutta tekee sitä sen verran harvoin ettei ole jaksanut asialle tehdä mitään. Nyt muuttuu kuitenkin ääni kellossa. Aakkonen ei mennyt katsastuksesta läpi eli vien sen suosiolla Veholle, jossa saavat katsoa tuon sammuilemisen samalla, kun vaihtavat eteen uudet jarruletkut, joista katsastuksessa hylättiin.
Nuo jarruletkut ovat kuulemma kulutustavaraa näissä vehkeissä. Kirjoittelen lisää, kun vika selviää.
Se sammuileminen ei muuten ole vieläkään loppunut, mutta tekee sitä sen verran harvoin ettei ole jaksanut asialle tehdä mitään. Nyt muuttuu kuitenkin ääni kellossa. Aakkonen ei mennyt katsastuksesta läpi eli vien sen suosiolla Veholle, jossa saavat katsoa tuon sammuilemisen samalla, kun vaihtavat eteen uudet jarruletkut, joista katsastuksessa hylättiin.
Nuo jarruletkut ovat kuulemma kulutustavaraa näissä vehkeissä. Kirjoittelen lisää, kun vika selviää.