
Mitä maksaa hyvä 124
Mitä maksaa hyvä 124
Kertokaahan viisaat mitä maksaa hyvä ja ehjä 124-korinen mersu dieselinä, lähinnä kiinnostaa mallit 200D ja 250D. Olen tutustunut pariin 2000-3000 euron hintaiseen autoon, olivat lähinnä pettymyksiä. Eli eihän auton tarvisi uusi olla, mutta kuitenkin sellainen ettei heti tarvi tarttua hitsauskoneiseen tai hiekkapuhallus- ja maalausvehkeisiin. Kokemuksia ja mielipiteitä, kiitos! 

- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
mulla ois tossa tosihyvä 250d manuaalilaatikolla kaupan... saksasta tuotu pariviikkoo sitte. mittarissa ois 125 tonnia ,mut penkki on kulunut puhki kuskin puolelta
huoltokirja tosin löytyy tähän päivään asti ja on ollu saksassa samalla omistajalla vuodesta 90. auto on valkoinen ja hintaa ois vähän päälle 3 tonnia + verot. jos kiinnostaa ni soittele 040-4194667 tai laita yv:tä
t:pete


t:pete
power is nothing without control...
Kylläpä noita 200D:itä saapi aika huokeella. Itte investoin juuri sellaisen, kun ei kehtaa enään ostaa kallista bensaa. Alle kahden tonnin auto tuli ostettua ja ei voi muuta sanoa, kuin että on täysin autokohtaista tuo, kuinka paljon saapi rahoillensa vastinetta! Auto on vm87 ja ajettu n.600tkm - vanha taksi - olen kolmas omistaja ja koneeseen teetätetty 2000euron remppa pari vuotta sitten (kansi, pumppu [mynä-!], alipainep.,ketju,hihna+kiristimet jnejne). Lisäksi oli uusi jupahtava akku ja loistorenkaat.
Oli siis halvin peli, jota käytiin katsomassa ja parhaassa kunnossa - nuhjuinen sisältä, mutta ei haittaa miuta, kunhan liikkuu eteenpän.
En lähtisi kyllä hinnan perusteella siis noita pikkusatasia ainakaan arvioimaan, niitä on sen verran markkinoilla, että hinnat voivat olla jompaan kumpaan suuntaan kallellaan ja siten ei vastaa itse auton kuntoa.
Itsekin olen ihmetellyt aikuisten oikeesti priimakuntosten w124 ja w123 mersujen hintoja saksassa - ovat huimia! Mutta en voisi kyllä parempaa autoa kuvitella, kuin pakasta repästy w124!
(enkö sitten vaan tiedä paremmasta?? - korjatkaa jos väärä ajatus!
)
Oli siis halvin peli, jota käytiin katsomassa ja parhaassa kunnossa - nuhjuinen sisältä, mutta ei haittaa miuta, kunhan liikkuu eteenpän.
En lähtisi kyllä hinnan perusteella siis noita pikkusatasia ainakaan arvioimaan, niitä on sen verran markkinoilla, että hinnat voivat olla jompaan kumpaan suuntaan kallellaan ja siten ei vastaa itse auton kuntoa.
Itsekin olen ihmetellyt aikuisten oikeesti priimakuntosten w124 ja w123 mersujen hintoja saksassa - ovat huimia! Mutta en voisi kyllä parempaa autoa kuvitella, kuin pakasta repästy w124!


ei se puhki mennyt penkki välttämättä tarkoita sitä että autolla on vetäisty yli puol milliä...jee kirjoitti:Hankin just mennäö viikolla -95 124 koppasen 200 D, jolla mittarissa 536 tuh.
Penkit on vielä ehjät,paitsi kuskin penkin selkänojassa ovenpuoleisessa reunassa hiukan kulumista nähtävissä. Jos penkin verhoilu on puhki ,autolla on taatusti ajettu enemmän kuin 500 tuh.
Kuluminen riippuu myös siitä onko autolla ajettu millaisia välimatkoja yms.. (montako kertaa on siis noustu kyytiin ja pois) . Väittäisin myös että isompi ihminen saa penkin\penkin verhoilun nopeampaa "kauhtuneeksi".
Samoten osansa tekee varmaan myös se että kuinka karheat kamppeet siihen verhoiluun hankaavat....

ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Tuosta penkin puhkikulumisesta on keskusteltu aiemmin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=35797. Lopputuloksena oli kai (en lukenut ketjua uudestaan), että penki kulumasta ei voi päätellä km-määristä juuri mitään.
Olen täältä foorumilta lukenut seuraavia ajokilmetrien määritelmiä:Miika H. kirjoitti:Tuosta penkin puhkikulumisesta on keskusteltu aiemmin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=35797. Lopputuloksena oli kai (en lukenut ketjua uudestaan), että penki kulumasta ei voi päätellä km-määristä juuri mitään.
-Konepelti nousee takaosastaan n. 1mm/100 000 km.
-Ratin kiillosta voi päätellä ajomääriä - mitä kiiltävämpi sitä ajetumpi
-Myös kaasu- ja jarrupolkimien kuluneisuudesta voi päätellä kilometrejä
-penkit tuntuvat tosiaan kestävän erilaisia km-määriä, ei varmaa määritystä
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma 18.04.2005 12:22
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä maksaa hyvä 124
[quote="hpkatteli"]Kertokaahan viisaat mitä maksaa hyvä ja ehjä 124-korinen mersu dieselinä, lähinnä kiinnostaa mallit 200D ja 250D. Olen tutustunut pariin 2000-3000 euron hintaiseen autoon, olivat lähinnä pettymyksiä. Eli eihän auton tarvisi uusi olla, mutta kuitenkin sellainen ettei heti tarvi tarttua hitsauskoneiseen tai hiekkapuhallus- ja maalausvehkeisiin. Kokemuksia ja mielipiteitä, kiitos! :)[/quote]
124:ssa on hyväkuntoisena autoa hautaan asti. Joku viisashan on joskus sanonut mersujen valmistuksen päättyneen 123 ja 124 malleihin.
Itselläni on tarkoitus testamentata oma 124 joku päivä.
124:ssa on hyväkuntoisena autoa hautaan asti. Joku viisashan on joskus sanonut mersujen valmistuksen päättyneen 123 ja 124 malleihin.
Itselläni on tarkoitus testamentata oma 124 joku päivä.
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
Tuli tuosta konepellin noususta mieleen eräällä toisella autoaiheisella foorumilla heitetty juttu ajettujen kilometrien määrästädry kirjoitti:Olen täältä foorumilta lukenut seuraavia ajokilmetrien määritelmiä:Miika H. kirjoitti:Tuosta penkin puhkikulumisesta on keskusteltu aiemmin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=35797. Lopputuloksena oli kai (en lukenut ketjua uudestaan), että penki kulumasta ei voi päätellä km-määristä juuri mitään.
-Konepelti nousee takaosastaan n. 1mm/100 000 km.
-Ratin kiillosta voi päätellä ajomääriä - mitä kiiltävämpi sitä ajetumpi
-Myös kaasu- ja jarrupolkimien kuluneisuudesta voi päätellä kilometrejä
-penkit tuntuvat tosiaan kestävän erilaisia km-määriä, ei varmaa määritystä
" toiset näkee kristallipallosta tai sammakosta, toiset pakosarjan väristä"

Tuo penkkiasia vaan on niin että täysin naarmuttoman ja jäljettömän penkin sain ainakin itse kulumaan puhki reilusti alle sadassa tuhannessa kilometrissä

<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Se on vissiin edelleen niin että auton ostajat ostaa kilometrit eikä autoa, harmi vain ku tuolla periaatteella voi lyödä kädet kakkaan 
Unohtakaa ne kilometrit ja laittakaa vaikka musta teippi mittarilukeman päälle jos häiritsee.
2000-3000€ hintaan voi saada hyvänkin, yleensä paljon ajetun diesel mersun kun ostaa tuolla rahalla mahdollisimman hyvän auton, ei mahdollisimman pientä mittarilukemaa
Peteracing osti multa vuosi sitten yli 600tkm ajetun -86 250d mersun ja ei ole öljynvaihdon lisäksi tarttenu 40tkm matkalla peltiä avata, eikä ruosteita hitsailla...

Unohtakaa ne kilometrit ja laittakaa vaikka musta teippi mittarilukeman päälle jos häiritsee.
2000-3000€ hintaan voi saada hyvänkin, yleensä paljon ajetun diesel mersun kun ostaa tuolla rahalla mahdollisimman hyvän auton, ei mahdollisimman pientä mittarilukemaa

Peteracing osti multa vuosi sitten yli 600tkm ajetun -86 250d mersun ja ei ole öljynvaihdon lisäksi tarttenu 40tkm matkalla peltiä avata, eikä ruosteita hitsailla...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tänään tuli tarkemmin tutkittua tuo vasta hankittu -95, ja täytyy kyllä sanoa ,että alusta ja helmojen pellit olisivat kauttaaltaan aivan 10 + luokkaa,mutta nuo takalokasuojien tulppausten reikien ympäriltä löytyi sitte jo hyvinki pitkälle edennyttä ruostetta. En ymmärrä sitä että tehdään hyvin suojattuun ,(jotain muovisekotetta), sisälokasuojaan tulpattavia reikiä ja sitten nuo tulpat on jotain muovi-kumisekotetta ,jotka reagoi reiässä niin ,että ruostuminen alkaa juuri tuosta reiän ympärystästä.
Taitaapi tuo tulpan aines olla samaa tavaraa ,mitä oli tuos edellises 124 -86
vetoakselien ulkonivelien suojakumeissa. Molemmat aksilat ruostuivat poikki
aivan kiritysklemmarin kohdalta. Siis RUOSTUMALLA ruostui.
Harmittaa vaan tuollanen paskan tekeminen . Niissä rei-issä missä oli aito kumitulppa ruostumisen alkua ei ollu havaittavissa.
Eipä siinä auttanut muuta kuin tarttua kolviin ja hitsata prikat pahemmin ruosteessa olleiden reikien ympärille.
Perikles,että harmittaa tuollaset muovitulpat.
Taitaapi tuo tulpan aines olla samaa tavaraa ,mitä oli tuos edellises 124 -86
vetoakselien ulkonivelien suojakumeissa. Molemmat aksilat ruostuivat poikki
aivan kiritysklemmarin kohdalta. Siis RUOSTUMALLA ruostui.
Harmittaa vaan tuollanen paskan tekeminen . Niissä rei-issä missä oli aito kumitulppa ruostumisen alkua ei ollu havaittavissa.
Eipä siinä auttanut muuta kuin tarttua kolviin ja hitsata prikat pahemmin ruosteessa olleiden reikien ympärille.
Perikles,että harmittaa tuollaset muovitulpat.

monta on autoa ja monta on ostajaa...
Ensiksi täytyy todeta että 124:sia on sitten niin laidasta laitaan. Täysin ajettu sohloja ja välillä ihan minttejä 200 th ajettuja, mutta harvemmin niitä ja harvemmin dieselinä. Sitten on se että mitä 124 tyyliä ostaja hakee.....loppuunajettua sohloa johon saa vaihtaa kaikki kuluvat osat että pysyy tiellä,,,,,varmaa käyttöautoa missä ei ruoste haittaa ja jota voi korjata itsekkin silloin tällöin vai täysin virheetöntä aidoilla kilsoilla olevaa helmeä, jota sitten saa etsiä.
Totuushan on ollut jo kymmenen vuotta se että lähes kaikki on 300 000 ajettuja
Totuus on se että nyt on tapahtunut viimeinen hinnan alennus(romahdus), viimeisiä siistejä saa jo reilusti alle 10.000 €,,,, onhan nekin jo liki kymmenen vuotta vanhoja ja 2000€ autoja on joka nurkassa....mutta tässä vaihtoehdossa jää kyllä tee se itsemiehelle remonttirahaa reilusti.
Totuus on myös se että saksassakin saa jo etsiä hyvää diesel 124:sta pitkään, suomestakin voi löytää kun niitä on nyt tuotu...... etsii ja etsii..
Harva ostaja tuntee mersut niin hyvin että osaa sanoa heti tarkasti paljonko ajettu, mestarillakin saattaa tulla arviossa 100 000 km heitto, auton pidosta ja olosuhteista riippuen. Katsotaan penkkejä, pakosarjoja, polkimia, konepeltejä, jarrulevyjä,,,, ja arvioidaan ja sehän se taitaa olla tämän taudin hienoin suola.....mutta amatöörin kannattaa olla tarkkana varsinkin jos auto on hintaluokan yläpäästä. .
Mutta siistin, ruosteettoman, alustaltaan ja vedoltaan välyksettömän sisältäkin siistin ja vaikka pienillä varusteillakin olevan hinta yleensä alkaa 5000 ylöspäin ja on lähempänä kymppiä mitä parempi. Ja siitä kannattaa maksaa jos sellaisen löytää.
Ostin ´vuosi sitten saksantuonnin joka on timmi, huoltokirja on, oli suojattu jne ja hinta oli liki 8000 €. Ja olen tyytyväinen, nyt on vähintään kymmeneksi vuodeksi vielä auto jota ei joka hetki tarvi viedä tietokoneeseen kiinni ja merkkihuoltoon....eikä antaa itseään vielä automafian liekaan...
Ja sen verran olen autoa tutkinut että ruosteongelmia ei ollut...
mutta hienon yksilön hinta on mielestäni tänään 5000 ylöspäin....
Totuushan on ollut jo kymmenen vuotta se että lähes kaikki on 300 000 ajettuja

Totuus on se että nyt on tapahtunut viimeinen hinnan alennus(romahdus), viimeisiä siistejä saa jo reilusti alle 10.000 €,,,, onhan nekin jo liki kymmenen vuotta vanhoja ja 2000€ autoja on joka nurkassa....mutta tässä vaihtoehdossa jää kyllä tee se itsemiehelle remonttirahaa reilusti.
Totuus on myös se että saksassakin saa jo etsiä hyvää diesel 124:sta pitkään, suomestakin voi löytää kun niitä on nyt tuotu...... etsii ja etsii..
Harva ostaja tuntee mersut niin hyvin että osaa sanoa heti tarkasti paljonko ajettu, mestarillakin saattaa tulla arviossa 100 000 km heitto, auton pidosta ja olosuhteista riippuen. Katsotaan penkkejä, pakosarjoja, polkimia, konepeltejä, jarrulevyjä,,,, ja arvioidaan ja sehän se taitaa olla tämän taudin hienoin suola.....mutta amatöörin kannattaa olla tarkkana varsinkin jos auto on hintaluokan yläpäästä. .
Mutta siistin, ruosteettoman, alustaltaan ja vedoltaan välyksettömän sisältäkin siistin ja vaikka pienillä varusteillakin olevan hinta yleensä alkaa 5000 ylöspäin ja on lähempänä kymppiä mitä parempi. Ja siitä kannattaa maksaa jos sellaisen löytää.
Ostin ´vuosi sitten saksantuonnin joka on timmi, huoltokirja on, oli suojattu jne ja hinta oli liki 8000 €. Ja olen tyytyväinen, nyt on vähintään kymmeneksi vuodeksi vielä auto jota ei joka hetki tarvi viedä tietokoneeseen kiinni ja merkkihuoltoon....eikä antaa itseään vielä automafian liekaan...
Ja sen verran olen autoa tutkinut että ruosteongelmia ei ollut...
mutta hienon yksilön hinta on mielestäni tänään 5000 ylöspäin....
Itse ostin tuossa keväällä profiilin mukaisen mursun ja kyllähän siitä ennemin 10 kuin 5 kiloa joutui maksamaan. Kunto ei ole ihan priima, mut varusteet ja sisusta miellyttivät. (ilmastointi, mustat nahat, automaatti, musta pintaväri) Olisin mielelläni ottanut 100t vähemmän ajetun ja turbolla, mut eikai noilla seikoilla loppuviimeeksi ollut niin väliä.
Ja onhan tuo vapari ehkä luotettavampi kuin turbokoneinen
Olen ollut tyytyväinen, vajaatt 3 kk se on tainnut olla minulla ja 10t lie jo tullut täyteen. Melkoisen huoletonta menoa vaikka 450 tkm on jo melkein mittarissa.
Ja onhan tuo vapari ehkä luotettavampi kuin turbokoneinen

Olen ollut tyytyväinen, vajaatt 3 kk se on tainnut olla minulla ja 10t lie jo tullut täyteen. Melkoisen huoletonta menoa vaikka 450 tkm on jo melkein mittarissa.
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88
ei pidä paikkaansa alkuunkaan, kaverin faija osti 58 000 ajetun 250D:n penkki ja kaikki muukin sisustasssa ja muualllakin kuin juuri hihnalta rullanneessa, nyt mittarissa 155 000 km ja penkki tuosta vaki paikasta puhki ja kunnolla. se on kiinni kuskin koosta, kun semmoinen persjalkanen 150kg painava rekkakuski tunkee farkut jalassa sinne niin kyllä tuhto kuluu...jee kirjoitti:Hankin just mennäö viikolla -95 124 koppasen 200 D, jolla mittarissa 536 tuh.
Penkit on vielä ehjät,paitsi kuskin penkin selkänojassa ovenpuoleisessa reunassa hiukan kulumista nähtävissä. Jos penkin verhoilu on puhki ,autolla on taatusti ajettu enemmän kuin 500 tuh.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
enska kirjoitti:ei pidä paikkaansa alkuunkaan, kaverin faija osti 58 000 ajetun 250D:n penkki ja kaikki muukin sisustasssa ja muualllakin kuin juuri hihnalta rullanneessa, nyt mittarissa 155 000 km ja penkki tuosta vaki paikasta puhki ja kunnolla. se on kiinni kuskin koosta, kun semmoinen persjalkanen 150kg painava rekkakuski tunkee farkut jalassa sinne niin kyllä tuhto kuluu...jee kirjoitti:Hankin just mennäö viikolla -95 124 koppasen 200 D, jolla mittarissa 536 tuh.
Penkit on vielä ehjät,paitsi kuskin penkin selkänojassa ovenpuoleisessa reunassa hiukan kulumista nähtävissä. Jos penkin verhoilu on puhki ,autolla on taatusti ajettu enemmän kuin 500 tuh.
Joo juttelin tuossa äsköttäin tutun verhoilijan kanssa ja se puheli et jo satkun ajetussa autossa siis varmuudella satkun ajetuissa on ollut penkit puhki ja toisaalta taas yli puolimilliä ajetuissa autoissa taasen verhoilut ehjät


W124 300D aut -89
edit: ohoh luin kysymyksen väärin, no, tässä kyse bensa-autosta :
Omastani pulitin 7500 euroa(edit: tai siis pyyntö oli tuo...) , ja vuoden olen päästelly ilman mitään remonttia. Jarrupalat, ja levyt sai tosin edestä vaihtaa(kulutusosaa kuitenkin). Olen muuten ollut tosi tyytyväinen, mutta ehkä ois kuitenki pitäny ostaa ruisku. Eli : varo kaasutinmalleja. Jos sellainen hajoo, saa tilata uuden kaasarin saksasta tai ite sorkkia korjaussarjalla (jos osaa). Varsinkin se elektroninen ohjainboxi kaasarin vieressä tuntuu olevan kysyttyä tavaraa.
Omassani ei ihmeesti ole edes varusteita: valoautomatiikka, sähkökattoluukku, sähkö/lämmit. peilit, alut tuli mukana, sekä jälkiasennettu kaukosäätöinen keskuslukko ja tietenkin se ohjaustehostin.
Itselläni tosin 324 000 ajettuna ei o muuta ongelmaa ollu kaasarista kuin se, että kun lämpötila 0-10c, ni tuntuu ettei alkuun saa tarpeeksi ruokaa (tehoton pari minsaa), senjälkeen kulku on loistavaa.
Ruostetta (onneksi pintasellaista) alkaa jo 17v ikäisestä autosta valitettavasti pikkuhiljaa löytyä kuskin oven alalaidasta ja takalamppujen kehyksistä.
Omastani pulitin 7500 euroa(edit: tai siis pyyntö oli tuo...) , ja vuoden olen päästelly ilman mitään remonttia. Jarrupalat, ja levyt sai tosin edestä vaihtaa(kulutusosaa kuitenkin). Olen muuten ollut tosi tyytyväinen, mutta ehkä ois kuitenki pitäny ostaa ruisku. Eli : varo kaasutinmalleja. Jos sellainen hajoo, saa tilata uuden kaasarin saksasta tai ite sorkkia korjaussarjalla (jos osaa). Varsinkin se elektroninen ohjainboxi kaasarin vieressä tuntuu olevan kysyttyä tavaraa.
Omassani ei ihmeesti ole edes varusteita: valoautomatiikka, sähkökattoluukku, sähkö/lämmit. peilit, alut tuli mukana, sekä jälkiasennettu kaukosäätöinen keskuslukko ja tietenkin se ohjaustehostin.
Itselläni tosin 324 000 ajettuna ei o muuta ongelmaa ollu kaasarista kuin se, että kun lämpötila 0-10c, ni tuntuu ettei alkuun saa tarpeeksi ruokaa (tehoton pari minsaa), senjälkeen kulku on loistavaa.
Ruostetta (onneksi pintasellaista) alkaa jo 17v ikäisestä autosta valitettavasti pikkuhiljaa löytyä kuskin oven alalaidasta ja takalamppujen kehyksistä.

Viimeksi muokannut Dracone, Pe 16.06.2006 08:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Isäukko osti ´85 250D:n 1600 eurolla ja ei kummempia ruosteita näkynyt missään, tietenki nyt semmosta pientä mitä mersuissa on aina ja muutenkin ryhdikäs, ehjä sisusta, myös penkit, hiukan vajaa 700 tkm ajettu ja kehräsi kuin singeri ja kulku oli mukavaa... Voisi melkein sanoa että ihan perusautoksi loistava hinta/laatu suhde, olisi löytynyt parempia ja kalliimpia mutta myös huonompia ja kalliimpia...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Laitetaan nyt omatkin sorkat kekoon tähänkin ketjuun vaikkei ne tänne kuuluisikaan kun kerran dieselkoneita kysytään: hankintahinta kaksilitraiselle bensasuihkulle vuodelta 1989 2100e, ruosteeton, ajettu 255 tkm - vaihdettu etukallistuksenvakaajan tukikumit, muuten käy kuin vuoden -89 bensamersu.
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
markus_200E kirjoitti:Laitetaan nyt omatkin sorkat kekoon tähänkin ketjuun vaikkei ne tänne kuuluisikaan kun kerran dieselkoneita kysytään: hankintahinta kaksilitraiselle bensasuihkulle vuodelta 1989 2100e, ruosteeton, ajettu 255 tkm - vaihdettu etukallistuksenvakaajan tukikumit, muuten käy kuin vuoden -89 bensamersu.
itsellä ollut nyt vuoden päivät 124 -89 300tdt automaatti, ajettu 290 tuhatta nyt, laatikko remppa tehtiin oston yhteydessä, senjälkeen on ajeltu laadukkaita kilsoja huolettomasti. Auto maksoi kohtuuttoman paljon. n.16000 euroa. Olin kai vähän tyhmä, mut jos tuolla vielä 10v. ajelis, niin eihän tuo paha hinta sitten enää oo..
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ostin reilu kuukausi sitten 250D, jossa mittarissa on nyt lukema 171 tkm. On niin siistissä kunnossa ja ryhdikäs, että taitaa jopa pitää paikkansa. Hintaa oli siinä kahdeksan tuhannen korvilla. Mitään erikoisia varusteita ei ole, ABS:t ja sähkökattoluukku löytyy. Onpahan vähemmän hajoavaa vanhemmiten, pitoautoksi tämä ajateltiin.
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
Omani hain saksasta jokin aika sitten ja hintaa tulee "pakollisten" korjausten ja viritysten jälkeen n. 11.5k€ . Hiukan tietysti auttoi asiaa, että sain kahdet hyvät renkaat vanhasta autostani.
Edellisen 300D:n vuosimallia -90 myin kolmen ja puolen tonnin kieppeille. Oli ensimmäinen joka tarjos oikeesti rahaa ja sentään yritin 3kk sitä myydä. Eikä todellakaan ollut mikään pommi, oli vaan ilmeisesti liikaa ajettu.
-Niko
Edellisen 300D:n vuosimallia -90 myin kolmen ja puolen tonnin kieppeille. Oli ensimmäinen joka tarjos oikeesti rahaa ja sentään yritin 3kk sitä myydä. Eikä todellakaan ollut mikään pommi, oli vaan ilmeisesti liikaa ajettu.
-Niko
C270T CDI Avantgarde '02, 911 Carrera '84
Ex:S124 E300 TDT '93
Ex:S124 E300 TDT '93
Juupas juu. Et kai ihan tosissas usko et nuo palikat km.mittarissa pitää täkkinsä. jos -91D mersus ei ole enemmän lukemia ,niin ainakin minullaAJ kirjoitti:Ostin reilu kuukausi sitten 250D, jossa mittarissa on nyt lukema 171 tkm. On niin siistissä kunnossa ja ryhdikäs, että taitaa jopa pitää paikkansa. Hintaa oli siinä kahdeksan tuhannen korvilla. Mitään erikoisia varusteita ei ole, ABS:t ja sähkökattoluukku löytyy. Onpahan vähemmän hajoavaa vanhemmiten, pitoautoksi tämä ajateltiin.
herää epäily ruuvaamisesta tai sitte se on pyörähtäny kerran ympäri.
Nimittäin mulla ainaski on sellanen mielikuva et mersu ja varsinki tiisselli ostetaan ajoa varten ,eikä minkään ruusupenkin koristeeks.
Kattelin tuos Autonetistä just ,oli -03 ja ajokiloja oli jo reirusti yli4.
Eipä silti jos tuo pitää täkkinsä mitä oot ilmottanu ,eli 171tuh. nii saat olla onnellinen ,et oot tollasen löytäny,nimittäin niitä ei voi olla ku 1 miljoonasta.
Ite maksoin tuosta -95 hiukan rapiat 4 egee ja vaikka siinä noita pikkuvikoja oliki ,jotka olen itte vähiinpäin korjannu,niin tyytyväinen olen hankintaani . Mittarissa on kohta 540 tuh. enkä usko sen paljoa valehtelevan,vaikka mikä senkän tietää vaikka menis jo toista tai kolmatta kertaa ympäri. Saksan tuonti kun on.
Kyllä Saksan dieseleissä voi olla "vähän" kilometrejä, koska siellä ei ole Suomen tyyppistä dieselveroa. Diesel on Saksassa hankintahinnaltaan hieman kalliimpi, diesel- ja bensapolttoaine olivat aikoinaan samanhintaisia, mutta diesel kuluttaa vähemmän. Diesel tulee Saksassa pienemmäksi jo pienelläkin ajomäärällä.
Meidän auto (-88 200D) on ollut samalla äijällä vuodesta 89 vuoteen 2005 asti. Kilometrit on kertyneet tasaista verkkaista tahtia, mikä ilmenee vanhoista katsastuslapuistakin.
Autolla oli ilmoituksen mukaan ajettu vähän toistasataa tuhatta km, mitä tuli myös itsekin epäiltyä. Mittarilukeman peukaloiminenhan sinänsä on helppoa kuin mikä. Mutta mahtaako sakemannilla riittää mielenkiintoa touhuta samaa vilppiä joka vuosi?
Ja saako tuollaisesta vanhasta perusmallista sen enempää hintaa vaikka olisi mittarissa mitä?
No ajettu mitä ajettu. Joka tapauksessa kunnon ja yleisen olemuksen perusteella oman autoni ostin. Mittariin katsoin kunnolla vasta kun oli kaupat tehty.
Autolla oli ilmoituksen mukaan ajettu vähän toistasataa tuhatta km, mitä tuli myös itsekin epäiltyä. Mittarilukeman peukaloiminenhan sinänsä on helppoa kuin mikä. Mutta mahtaako sakemannilla riittää mielenkiintoa touhuta samaa vilppiä joka vuosi?

No ajettu mitä ajettu. Joka tapauksessa kunnon ja yleisen olemuksen perusteella oman autoni ostin. Mittariin katsoin kunnolla vasta kun oli kaupat tehty.
Suomalainen häviää aina!