w124 taxina
Tampereella en ole nähnyt kuin yhden 124:sen taksissa. Metalli vihreä ja muistaakseni leveälistainen. Kaukaa nähtynä ryhdikäs peli.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
juu tuo kapea listanen on viä liikenteessä, veikkaisin...Marko M kirjoitti:Juu, tämä ei ole enää ajossa. Mutta 89 mallin tumma 200D kapeilla listoilla lienee vieläStuttgart kirjoitti:Tampereella en ole nähnyt kuin yhden 124:sen taksissa. Metalli vihreä ja muistaakseni leveälistainen. Kaukaa nähtynä ryhdikäs peli.

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Salon taxi
Ei ole ainakaan Salossa ollut uudesta asti taxina,kun n.viime vuodesta punainen w124,yrittäjällä joka ei halua uhrata omaisuuttaan uuteen pirssiin,oli muuten tätä ennen vähän aikaa audi C4 100 kombi diesel.RH kirjoitti:Pienessä Salon kaupungissakin liikkuu arviolta 90-mallinen W124 taksissa siinä määrin säännönmukaisesti, ettei liene vara-auto. Autossa lisäksi kiinni vanhat Suomi-tunnukset eli liekö taksiuraa takana jo toistakymmentä vuotta.
Onhan nuo w124 hyviä takseja ku niitä Saksassakin vielä on käytössä.Pari kertaa istunut kyydissä ja mittarissa 800000+ km.
-Mika-
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......
Vapun päivänä bongattu harmaa tai musta kapealistainen W124 farkku HYK-333 taxina HKI-Vantaan lentoasemalla...kun odottelin lentoa kyprokselle. Kyproksella taxeista 99.9% mersuja ja etenkin W123 ja W124 malleja,huippukuntoisina ja paljon myös lang-malleja. Mahtui mukaan myös pari W210 ja jopa W211 langia taxissa...kyllä siellä mersumiehen silmä lepäsi ja pitihän se kyyti kokeilla W123,W124 ja W211 langeilla..
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Joo, sama bongattukuitsi kirjoitti:Tänään ajeltiin Honkajoen sinisen 124-taxin kanssa peräkkäin pitkän matkaa Kankaanpäässä. Se kylläkin on jo E-mallin kakkosnelonen ja varmaan aikalailla viimeisiä "suomi" 124-takseja
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Tällä viikolla päässyt kahteen kertaan visioimaan autoa sisältä. Ja kyllä, kyllä se on edelleen automaattivaihteistollaWade kirjoitti:Voihan tuo tomaattiloora olla vaihtunut kebakkoon, mene ja tiedä, kuten Matti Kyllönen tapasi sanoa.

- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
Kemissä päin olen nähnyt ainaki viime kesänä vielä pyöri valkoinen w124 taksina.. sitte oli semmonen tumman harmaa 740 riisseli volvo... oikeen mustaa sauta pukkasi volvo ku lähti liikkeelle..syötöt kohdallaan...
vara autoja on ku ei niin useesti näy.. mutta ihan oikeat näytöt sun muut vempaimet kojelaudasa..
vara autoja on ku ei niin useesti näy.. mutta ihan oikeat näytöt sun muut vempaimet kojelaudasa..
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
No sitten minnuu kusetettii, itse en tullut sisälle vilkuilleeksi niin tarkasti. Samasta autosta kumminkin pakistaan... Muita W123:iahan ei siis ole pk-seudulla pirssissä. USOn jo... Mutta Espoo 93 -kylttiä se näkyy kantavan...
T; Wade
quote="Leka"][Tällä viikolla päässyt kahteen kertaan visioimaan autoa sisältä. Ja kyllä, kyllä se on edelleen automaattivaihteistolla
... Lisäksi jotkut tammersuojat istuimien päällä ja kuljettajan istuin vaihtunut orkkis-palosammuttimen, keskikyynärnojan ja lehtiverkot eliminoivaan jonkin asteiseen recaroon.[/quote]
T; Wade
quote="Leka"][Tällä viikolla päässyt kahteen kertaan visioimaan autoa sisältä. Ja kyllä, kyllä se on edelleen automaattivaihteistolla

* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Rantasalmen jollakin kylällä on vakituisessa taksiajossa 2. sarjan 481 Bornit 250 D. Ilman pölykapseleita.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tänään bongattu Lauttasaaren sillalla tumma taksi-w124..
Hyvin alkuperäisen näköinen oranssine etuvilkkuineen ja takaluukun 250D-merkkeineen. Rekisteri oli NFU-205
Hyvin alkuperäisen näköinen oranssine etuvilkkuineen ja takaluukun 250D-merkkeineen. Rekisteri oli NFU-205
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
123 vantaan vara-auto
ei kai tämän vantaan vara-auton rekkari ole uso-771?jos on sama auto niin köpi pitskun vehosta osti oisko ollu noin 1994 sen ja mä ostin sen noin 1990 itä-pakilasta joltain yk-mieheltä,autolla oli silloin ajettu 165000,oli 300d automaatti metalli siniharmaa,loistava peli,köpi sääti sen lootan sellasex et sillä ei voinu ajaa muut kuin se itse.Leka kirjoitti:Moro!
Jep, Vantaalla vara-autona. Itse asiassa tiedän auton jo viime vuosikymmeneltä. Auto kuului silloin Vehon henkilökunnan jäsenelle ja isäpappakin oli ko. autoa joskus lähes ostamassa.Pirun hieno peli
uso-771
tämä uso-771 kävi -92 -94 vuosina saksassa ja itävallassa useamman kerran,olisko ollut vuonna 1992 kun se oli pari päivää stadissa taksissa vara-autona niin joku liimanhaistajan näkäinen kloppi sanoi takapenkiltä et saax näin vanha auto olla vielä taksina!mä loukkaannuin helvetisti ja ihme et päästiin perille asti,näin jälkeenpäin ajatellen.tämä Köpi pitskun taxihuollon työnjohtaja oli varsinainen velho varsinkin 123 ja 124 koppasissa,et terveisiä köpille,vieläx nortti roikkuu suupielessä?Leka kirjoitti:Kyllä on. Kuulin juttua, että auto olisi taas myyty eikä se toimi enää taksina.
Niin, onko takseilla mitään ikärajoitteita, sillä turvallisuuskysymyshän näissä on aina etusijalla. Esimerkiksi jos puhutaan, että päivittäisessä taksiliikenteessä on 123 mersu, niin onhan se vähän turvattomampi auto, entä esimerkiksi Väyrynen. Sinällään siis ihan oikeutettu kysymys, sillä ei vanha välttämättä tarkoita huonoa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
No eihän se turvattomampi ole, sieltähän on loistavat näkymät uloskinEre866 kirjoitti:Niin, onko takseilla mitään ikärajoitteita, sillä turvallisuuskysymyshän näissä on aina etusijalla. Esimerkiksi jos puhutaan, että päivittäisessä taksiliikenteessä on 123 mersu, niin onhan se vähän turvattomampi auto, entä esimerkiksi Väyrynen. Sinällään siis ihan oikeutettu kysymys, sillä ei vanha välttämättä tarkoita huonoa.

Mitä oon 11v istunu taksin takapenkillä koulutaksissa noin kaksi matkaa päivässä, tykkäsin eniten 123/124 ja volvon 740 malleista.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
ei ole rajoitteita
Ei ole mitään ikärajoitusta.Ere866 kirjoitti:Niin, onko takseilla mitään ikärajoitteita, sillä turvallisuuskysymyshän näissä on aina etusijalla. Esimerkiksi jos puhutaan, että päivittäisessä taksiliikenteessä on 123 mersu, niin onhan se vähän turvattomampi auto, entä esimerkiksi Väyrynen. Sinällään siis ihan oikeutettu kysymys, sillä ei vanha välttämättä tarkoita huonoa.
Ainoa, minkä laki vaatii on, että auto pitää olla vähintään 5 hengelle rekisteröity ja vähintään 4-ovinen.
Kunnat ja kaupungit ym. muut yhteiskunnalliset instituutiot voivat omissa ostoliikennettä koskevissa sopimuspykälissään vaatia, että autot ei saa olla 5 vuotta vanhempia tai jotain vastaavaa.
Kun taksiautoilija hankkii auton, niin ei se turvallisuus ole etusijalla. Ei kukaan esimerkiksi hankkinut takseihinkaan turvatyynyjä ja abs-jarruja lisävarusteena ennen kuin ne tuli vakiovarusteeksi.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Re: ei ole rajoitteita
Niin, en sitä ajatellutkaan, vaan esimerkiksi valtiolla olisin luullut olevan näppinsä pelissä, että siitä on jokin laki asetettu.Ekku kirjoitti: Kun taksiautoilija hankkii auton, niin ei se turvallisuus ole etusijalla. Ei kukaan esimerkiksi hankkinut takseihinkaan turvatyynyjä ja abs-jarruja lisävarusteena ennen kuin ne tuli vakiovarusteeksi.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Itselläni ainakin asenne vaikutti aikanaan turvallisuuteen paljon enemmän kuin auton turvavarusteet. Esim. Usolla tuli ajettua aika paljon maltillisemmin kuin vastavaan aikaa 190:llä tai uudella c-koppasella, joten väittäisin että turvallisemmin tuli sillä matkaa taitettua. Nyt jos pääsis yhtä hyvällä yksilöllä ajamaan, niin ei sillä paljoo raaskis kaahailla.
Järvenpäässä on ollut nyt noin 3kk liikenteessä w124 sedani E-malli väriltään bornit ja kasireikäset alla ja sitten nyt oli ilmestynyt katukuvaan myös tumman harmaa farkku w124 E-malli sekin. Ai niin sedanin kyljessä lukee 30cm kirjaimin "VARA AUTO" Eli ei vissiin jää kovin epäselväksi sen asema
:D:D

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.