Farmariksi W124 vai Väyrynen?
- Competence
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 13.10.2004 12:11
- Paikkakunta: Oulu
Farmariksi W124 vai Väyrynen?
Farmarimersu on kovan harkinnan alla, ja olen pähkäillyt kumpi olisi "järkevämpi" vaihtoehto W124 vm. 93-94, (250 / 300) tai väyrynen (hinta alle 20 te)?! Farkku tulee olemaan dieseli.
Nykyiseen W124 sedaniin, jolla on ajettu kohta 600 tkm, olen ollut todella tyytyväinen, ja tämän kokemuksen perusteella W124 voisi olla turvallinen valinta. Säästyisihän siinä noin 5000-10000 euroa riihikuivaa verrattuna väyryseen. Toisaalta mieli tekisi vähän uudempaa.
Kaipaisin nyt sellaisten henkilöiden kommentteja, joilla on kokemusta molemmista malleista. Erityisesti pohdituttaa väyrysen ruoste-, ym. viat. Missä malleissa niitä ruosteisia ovia ja helmoja on esiintynyt? Ja mitä muita tyyppivikoja väyrysissä on esiintynyt?
Mielellään lukisin myös argumenttejä puolesta ja vastaan, kumpi malli on ns. "parempi".
Nykyiseen W124 sedaniin, jolla on ajettu kohta 600 tkm, olen ollut todella tyytyväinen, ja tämän kokemuksen perusteella W124 voisi olla turvallinen valinta. Säästyisihän siinä noin 5000-10000 euroa riihikuivaa verrattuna väyryseen. Toisaalta mieli tekisi vähän uudempaa.
Kaipaisin nyt sellaisten henkilöiden kommentteja, joilla on kokemusta molemmista malleista. Erityisesti pohdituttaa väyrysen ruoste-, ym. viat. Missä malleissa niitä ruosteisia ovia ja helmoja on esiintynyt? Ja mitä muita tyyppivikoja väyrysissä on esiintynyt?
Mielellään lukisin myös argumenttejä puolesta ja vastaan, kumpi malli on ns. "parempi".
S210 E320 CDI A Avantgarde, -00
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
124 huonoa
-heteka penkit
-vanhahtava yleisilme
-heikko varustelutaso
-ikä rassaa
-hieman isompi polttoaineen kulutus
-heikompi turvavarustus
-takaluukku ruostuu farkusta helposti(lukon ympärys tiivisteen vastinpinnasta
listan alta)
-oven alareunat happamia
124 hyvää
-perusvarma ikiliikkkujatekniikka
-autossa jäljellä vielä jonkinverran käsityön leimaa
-aavistuksen parempi ruosteenkestävyys(tosin ei ainakaan omassani)
210 huonoa
-ruosteenkestävyys aavituksen heikompi kuin vanhemmassa sotaratsussa
-sarjatuotannon jälki näkyy hieman
-etupään pallonivelet kulutustavaraa
-sähköistymisen myötä enemmän korjaamon varassa
-ruosteet ovitiivisteiden alla etupalkin alapellissä ja loksun kaarissa
210 hyvää
-paremmat penkit
-polttoainetalous linjassa
-nykyaikainen muotoilu niin sisällä kuin päällä
-hyvät turvavarusteet
-vakiovarusteissa paljon kivoja ominaisuuksia
-tekniikassa säilynyt mekaanisesti mb:n laatu
-hiljainen melutaso
Mielestäni molemmissa aika saman kokoinen tavaratila.
124 omanlaisensa ajaa,210 tuntuu vuoden ajan oudolta
simpukkaohjauksen jälkeen.
Kun tottuu niin ihan jees!
-heteka penkit
-vanhahtava yleisilme
-heikko varustelutaso
-ikä rassaa
-hieman isompi polttoaineen kulutus
-heikompi turvavarustus
-takaluukku ruostuu farkusta helposti(lukon ympärys tiivisteen vastinpinnasta
listan alta)
-oven alareunat happamia
124 hyvää
-perusvarma ikiliikkkujatekniikka
-autossa jäljellä vielä jonkinverran käsityön leimaa
-aavistuksen parempi ruosteenkestävyys(tosin ei ainakaan omassani)
210 huonoa
-ruosteenkestävyys aavituksen heikompi kuin vanhemmassa sotaratsussa
-sarjatuotannon jälki näkyy hieman
-etupään pallonivelet kulutustavaraa
-sähköistymisen myötä enemmän korjaamon varassa
-ruosteet ovitiivisteiden alla etupalkin alapellissä ja loksun kaarissa
210 hyvää
-paremmat penkit
-polttoainetalous linjassa
-nykyaikainen muotoilu niin sisällä kuin päällä
-hyvät turvavarusteet
-vakiovarusteissa paljon kivoja ominaisuuksia
-tekniikassa säilynyt mekaanisesti mb:n laatu
-hiljainen melutaso
Mielestäni molemmissa aika saman kokoinen tavaratila.
124 omanlaisensa ajaa,210 tuntuu vuoden ajan oudolta
simpukkaohjauksen jälkeen.
Kun tottuu niin ihan jees!
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Noh, toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä
Ruosteista:
Väykkähän on pahempi ruostumaan, mutta toisaalta tosi hyviä 124:ia on harvassa ja hyvillä yksilöillä on sitten aina sitä hintaa enemmän. Väyrysiä on kyllä ainakin tässä lähipiirissä korjattu tehtaan piikkiin paljonkin, osassa tapauksissa on joutunut maksamaan hieman kipu rahaa...
Ajolliset erot:
Ajotuntuma on todella erilainen näillä kahdella, Väykkö on paljon "tunnottomampi" ja ehkä hieman sivutuuliherkempi??!!!?? Riippuen kuinka korkea alustainen yksilö on kyseessä. Ohjaus on erilainen johtuen juurikin tuosta hammastankoon siirtymisestä.
Sisätilat:
Väykkä(w210) on suurempi auto, huomattavastikin suurempi kuin w124:en. Sivuttais suunnassa ja pitkittäis suunnassa on enemmän tilaa niin edessä kuin takana istujilla. Väykkä on koriltaan hiljaisempi kuin w124:en, mutta tässäkin tapauksessa täytyy muistaa että ikäeroa on useasti paljon korimallien välillä joten tiivisteiden kunto yms saattaa vaikuttaa asiaan. Väykässä usein enemmän varusteita, tämäkin yksilö kohtaista. Ilmastointi on yksi asia mitä jää monessa w124:ssa kaipaamaan.
Penkit on vanhemmissa w124:ssa paljon huonommat, mutta näissä ns muovikylki 124:ssa on jo paremmat jakkarat. Ei niin hetekat
Moottori/polttoaine-talous/suorituskyky:
Väykkä on hieman pienempi ruokainen, riippuen tietenkin moottorista. CDI koneet on pieniruokaisia, mutta niistä pyydetään monesti hieman enemmän. 300tdt väyrysenäkin onkin sitten kovempi syömä mies, mutta se kuutosen murina on sitten niin kiva kuunnella ja lähdöt ovat jo aivan tarpeeksi hyvät. w124:sta on en itse ostaisi muulla kuin 300td tai 300tdt. Polttoaine talous on huonompi, mutta ei jää niin pahasti jalkoihin noiden TDi volkkareiden kanssa kiihytellessä
Varaosat:
Väykköön ovat kalliimpia, vaikkakin osa esim. alustan osista onkin samoja. Jos on hieman sepän vikaa niin w124:en kanssa pärjää vielä itsekkin-----> ei ole niin paljon tingeli tangeli sähkö-osia/tietokone-boxeja.
Summasummarum:
W124 on mielestäni paljon käteensopivampi auto, siinä on sitä rautamersun oloa ja tuntua vielä hitunen jäljellä. ja lopun viimeksi, tämä on vain yksi näkökulma näistä asioista, kuten heti tämän tekstin alotuksesta voi ymmärtää
Ruosteista:
Väykkähän on pahempi ruostumaan, mutta toisaalta tosi hyviä 124:ia on harvassa ja hyvillä yksilöillä on sitten aina sitä hintaa enemmän. Väyrysiä on kyllä ainakin tässä lähipiirissä korjattu tehtaan piikkiin paljonkin, osassa tapauksissa on joutunut maksamaan hieman kipu rahaa...
Ajolliset erot:
Ajotuntuma on todella erilainen näillä kahdella, Väykkö on paljon "tunnottomampi" ja ehkä hieman sivutuuliherkempi??!!!?? Riippuen kuinka korkea alustainen yksilö on kyseessä. Ohjaus on erilainen johtuen juurikin tuosta hammastankoon siirtymisestä.
Sisätilat:
Väykkä(w210) on suurempi auto, huomattavastikin suurempi kuin w124:en. Sivuttais suunnassa ja pitkittäis suunnassa on enemmän tilaa niin edessä kuin takana istujilla. Väykkä on koriltaan hiljaisempi kuin w124:en, mutta tässäkin tapauksessa täytyy muistaa että ikäeroa on useasti paljon korimallien välillä joten tiivisteiden kunto yms saattaa vaikuttaa asiaan. Väykässä usein enemmän varusteita, tämäkin yksilö kohtaista. Ilmastointi on yksi asia mitä jää monessa w124:ssa kaipaamaan.
Penkit on vanhemmissa w124:ssa paljon huonommat, mutta näissä ns muovikylki 124:ssa on jo paremmat jakkarat. Ei niin hetekat
Moottori/polttoaine-talous/suorituskyky:
Väykkä on hieman pienempi ruokainen, riippuen tietenkin moottorista. CDI koneet on pieniruokaisia, mutta niistä pyydetään monesti hieman enemmän. 300tdt väyrysenäkin onkin sitten kovempi syömä mies, mutta se kuutosen murina on sitten niin kiva kuunnella ja lähdöt ovat jo aivan tarpeeksi hyvät. w124:sta on en itse ostaisi muulla kuin 300td tai 300tdt. Polttoaine talous on huonompi, mutta ei jää niin pahasti jalkoihin noiden TDi volkkareiden kanssa kiihytellessä
Varaosat:
Väykköön ovat kalliimpia, vaikkakin osa esim. alustan osista onkin samoja. Jos on hieman sepän vikaa niin w124:en kanssa pärjää vielä itsekkin-----> ei ole niin paljon tingeli tangeli sähkö-osia/tietokone-boxeja.
Summasummarum:
W124 on mielestäni paljon käteensopivampi auto, siinä on sitä rautamersun oloa ja tuntua vielä hitunen jäljellä. ja lopun viimeksi, tämä on vain yksi näkökulma näistä asioista, kuten heti tämän tekstin alotuksesta voi ymmärtää
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Mielestäni väykyn ajo-ominaisuudet ovat aivan eritasolla kuin 124 koppasessa.
Tässä pari vuotta väykyllä ajaneena kun hyppäsin 124:n rattiin niin sen huomasi hyvin... Väykyn käyttäytyminen luisussa on epävarmempaa kuin 124:lla, mutta muutoin täydet pisteet väykylle.
Toki jos alusta ei ole kunnossa niin kumpainenkin on huono ajettava.
Sähköasiat arvellutti aikanaan kun väykkyyn siirryin, mutta niistä ei ole ollut vaivaa... ainakaan vielä.
Ihan tyytyväinen olen hankintaan ollut.
Tässä pari vuotta väykyllä ajaneena kun hyppäsin 124:n rattiin niin sen huomasi hyvin... Väykyn käyttäytyminen luisussa on epävarmempaa kuin 124:lla, mutta muutoin täydet pisteet väykylle.
Toki jos alusta ei ole kunnossa niin kumpainenkin on huono ajettava.
Sähköasiat arvellutti aikanaan kun väykkyyn siirryin, mutta niistä ei ole ollut vaivaa... ainakaan vielä.
Ihan tyytyväinen olen hankintaan ollut.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- Competence
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 13.10.2004 12:11
- Paikkakunta: Oulu
Kiitos tähänastisista vastauksista! Tuollaisia monipuolisia vertailuja juuri kaipasinkin.
Itseänikin mietityttää W124:ssa tuo ilmastointiasia. Aika harvassa sellainen on ja vielä harvemmassa se toimii. Mukavahan se olisi kesällä ajella perheen kanssa viileällä autolla. Vaikka sitä tarvii vain muutamana kesäkuukautena, niin kyllä se yksi vahva kriteeri autolle on.
Hieman yllätyksenä tuli väykyn ajo-ominaisuudet. Nykyinen 200D menee kuin juna, ja ainoa hermonpaineita nostattava väli on 4-tie Jyväskylästä pohjoiseen, kun ei meinaa päästä ohitse ja takaa puskee uusia volkkareita persiissä kiinni.
Täytyy harkita sitä W124:sen 300 turbomallia.
Itseänikin mietityttää W124:ssa tuo ilmastointiasia. Aika harvassa sellainen on ja vielä harvemmassa se toimii. Mukavahan se olisi kesällä ajella perheen kanssa viileällä autolla. Vaikka sitä tarvii vain muutamana kesäkuukautena, niin kyllä se yksi vahva kriteeri autolle on.
Hieman yllätyksenä tuli väykyn ajo-ominaisuudet. Nykyinen 200D menee kuin juna, ja ainoa hermonpaineita nostattava väli on 4-tie Jyväskylästä pohjoiseen, kun ei meinaa päästä ohitse ja takaa puskee uusia volkkareita persiissä kiinni.
Täytyy harkita sitä W124:sen 300 turbomallia.
S210 E320 CDI A Avantgarde, -00
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
Mulla oli sama tilanne hetki sitten, ja en päätynyt mersuun ollenkaan. Tyytyväine oon ollut. Jotkut Väykyt on läpi mätiä; tuli parkkiksella viereen 290tdt jossa sivupeilien alla oli kämmen kokoiset reiät + muut ruosteet, tosin auto oli täynnä ihmisiä joten en viittynyt mennä kyseleen/katteleen tarkemmin.
Tuttu ja turvallinen W124
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Sama Nettiautossa: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=576601
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Sama Nettiautossa: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=576601
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Jos lompuukissa varaa niin osta vähän ajettu väykky. Jos nyörit ovat piukalla niin S 124 korinen on halvempi pitää ja varma tekniikkanen auto jolla kilometrejä paljon edessä niin kuin myöskin väykyllä. Mutta väykyn kanssa ei saa olla peukalo lainkaan keskellä kämmentä, muutoin saattaa korjauksista tulla kallista. ( ABS paine pumppu noin 1600€, laturi 250 - 450 € jne. . . siis jos ei osaa vaihtaa hiiliä ja muuta vastaavaa)
S 124 200 D korivaihdolla noin 200 tkm ajettu kerran koneremontti tehty ym.
S 210 220 CDI ei mitään suurempaa (suuttimen juuri tiivisteet vaihdettu )
Terveisin räätäli
Ps. niin ja sitten toi CDi konellisella kerkee aika hyvin.
S 124 200 D korivaihdolla noin 200 tkm ajettu kerran koneremontti tehty ym.
S 210 220 CDI ei mitään suurempaa (suuttimen juuri tiivisteet vaihdettu )
Terveisin räätäli
Ps. niin ja sitten toi CDi konellisella kerkee aika hyvin.
Tuota tekniikka puolta nyt en oikein ymmärrä? väykkyähän saa myös vanhan tekniikan vehkeillä ja cdi vehkeetkin on jo näyttäneet kestävän vähintään sen kuin vanhemmatkin koneet...Kalle K kirjoitti:124 puolta paree Tekniikka mut väykky puolta parempi ajaa kas siinä pulma!
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- Competence
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 13.10.2004 12:11
- Paikkakunta: Oulu
Competence kirjoitti:Onko 500 000 km paha 290 TD Väyrysellä (vm. -99)?
-auton vaihto edelleen harkinnassa-
mulla itsellä ollut 300tdt automaattilaatikolla reilun vuoden ja oon tyytyväinen ollut. Heti oston jälkeen vaan alkoi laatikko reistaan ja se remontoitiin uusilla osilla, sen jälkeen on toiminut ihan hyvin. sähköinen kattoluukku korvaa vähän ilmastoinnin puutetta ihan pahimmilla helteillä. kulutus on rauhallisellakin ajolla n. 8l/ 100km. Mutta auto jaksaa yllättää joka kerta rajulla kiihtyvyydellään kun vähän tarvii polkaista. Sinne jää tdi volkkarit keppiä hämmentään, kun vilkaisee taustapeiliin pienen polkaisun jälkeen ja huom. ei näy savunpölähdyksiä, vaikka mittarissa jo/ vasta 280 tuhatta km.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
tapve kirjoitti:Competence kirjoitti:Onko 500 000 km paha 290 TD Väyrysellä (vm. -99)?
-auton vaihto edelleen harkinnassa-
mulla itsellä ollut 300tdt 124 vs.-89 automaattilaatikolla reilun vuoden ja oon tyytyväinen ollut. Heti oston jälkeen vaan alkoi laatikko reistaan ja se remontoitiin uusilla osilla, sen jälkeen on toiminut ihan hyvin. sähköinen kattoluukku korvaa vähän ilmastoinnin puutetta ihan pahimmilla helteillä. kulutus on rauhallisellakin ajolla n. 8l/ 100km. Mutta auto jaksaa yllättää joka kerta rajulla kiihtyvyydellään kun vähän tarvii polkaista. Sinne jää tdi volkkarit keppiä hämmentään, kun vilkaisee taustapeiliin pienen polkaisun jälkeen ja huom. ei näy savunpölähdyksiä, vaikka mittarissa jo/ vasta 280 tuhatta km.
auto on tuotu saksasta n. 3v. sitten. Lieneekö saksan poika raskinut koskaan öljyjä laatikkoon vaihtaa, kun hajosi noin vähillä kilsoilla. Moottori ei syö yhtään öljyä, eikä savuta. Istuinpäälliset vois ostaa, jos jollain farmariin sopivat olis myynnissä??
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Itse olen päässyt vertaamaan kahta mallia, jotka ovat perheessä: Kummatkin siis farkkuja, (210)290tdt -97 ja (124)300tdt -95
Ensin hommasi isäni tuon väykyn parivuotta sitten, loistavan tuntuinen ajaa heti alusta asti, ja kulkeekin ihan ok, paitsi kunnon kiihautuksella tuo "rekkamoottori" mylväisee sisään aika isosti! Itse mietiskelin tuossa vuosi sitten tuota pulmaa: hommaanko samanlaisen "halvan" vai S124 300tbo:n "hyvän ja vähän kalliimman".
Päädyin hommaamaan s124:n sieltä uusimmasta päästä, enkä ole katunut. Kulkee hyvin, ei ole ruostetta ja yllätyksenä tuli tuo tavaratilan koko, se on isompi kuin väykyssä vaikkei uskoisi ens näkemällä... lastenrattaita tullut soviteltua tuonne takaluukkuun ja eipä taho väiskiin mahtua, mutta "vanhukseen" paiskaa vaan kyytiin!
Olen tuossa taivastellut noita väiskien ruosteita itsekkin: suojankaaret, etuloksun ja puskurin välinen sauma, kaikki ovet tiivisteiden alta, takaluukun lukkopesän ympärys, etupalkki, etujousien yläkupit, takavalojen ympärys... näyttää vakio ruostepaikkoja piisaavan! kaikkia ihme sähkövikojakin näyttäisi noissa väykyissä olevan...
Kannattaa vakavissaan harkita, olisiko kannattavampi hankkia hyvä ja vastaaviin kumppaneihin verraten kalliimpi ja viimeisin S124 tbo, se voi kyllä jo nykyisin olla samanhintainen kuin halvin väykky, mutta väykky halvimmasta päästä taas arvelluttaa... onhan se kyllä kieltämättä muutoin "modernimpi" ainakin näöltään. Luulisin kuitenkin, että jos halvan väykyn hommaa, menee siihen rahaa aika reippaasti korjausten muodossa. 124 paljon puhuttu, "yksilö" on varma ja sillä ajaa vaikka kuuhun, ja tekniikkaa voipi kotitallissa entrata... tämmösiä OMIA mielipiteitä.
Ensin hommasi isäni tuon väykyn parivuotta sitten, loistavan tuntuinen ajaa heti alusta asti, ja kulkeekin ihan ok, paitsi kunnon kiihautuksella tuo "rekkamoottori" mylväisee sisään aika isosti! Itse mietiskelin tuossa vuosi sitten tuota pulmaa: hommaanko samanlaisen "halvan" vai S124 300tbo:n "hyvän ja vähän kalliimman".
Päädyin hommaamaan s124:n sieltä uusimmasta päästä, enkä ole katunut. Kulkee hyvin, ei ole ruostetta ja yllätyksenä tuli tuo tavaratilan koko, se on isompi kuin väykyssä vaikkei uskoisi ens näkemällä... lastenrattaita tullut soviteltua tuonne takaluukkuun ja eipä taho väiskiin mahtua, mutta "vanhukseen" paiskaa vaan kyytiin!
Olen tuossa taivastellut noita väiskien ruosteita itsekkin: suojankaaret, etuloksun ja puskurin välinen sauma, kaikki ovet tiivisteiden alta, takaluukun lukkopesän ympärys, etupalkki, etujousien yläkupit, takavalojen ympärys... näyttää vakio ruostepaikkoja piisaavan! kaikkia ihme sähkövikojakin näyttäisi noissa väykyissä olevan...
Kannattaa vakavissaan harkita, olisiko kannattavampi hankkia hyvä ja vastaaviin kumppaneihin verraten kalliimpi ja viimeisin S124 tbo, se voi kyllä jo nykyisin olla samanhintainen kuin halvin väykky, mutta väykky halvimmasta päästä taas arvelluttaa... onhan se kyllä kieltämättä muutoin "modernimpi" ainakin näöltään. Luulisin kuitenkin, että jos halvan väykyn hommaa, menee siihen rahaa aika reippaasti korjausten muodossa. 124 paljon puhuttu, "yksilö" on varma ja sillä ajaa vaikka kuuhun, ja tekniikkaa voipi kotitallissa entrata... tämmösiä OMIA mielipiteitä.
No ei tuossa 290 kohdalla ainakaan ole vielä hirveitä esteitä ollut kotitalissa entraamiseen. Manuaali lootalla varsinkin tuo on aika yksinkertainen ja perusvarma sekä todella taloudellinen vekotin (menee vähemmällä kuin 220 cdi).
Ainut ihmetys noissa on ollut, kun laturi ja kannentiiviste menee jo 200 tkm. Tosin eipä nekään kovin kalliita juttuja ollut kun laittelin ne itse,olisko tullut maksaan yhteensä 100 e.
Itse olen ainakin havainnut käyttökokemuksien perusteella (150tkm) tuon 290 olevan sellainen auto, jolla voi hyvinkin ajaa "ns.ikuisesti". Auto ei tunnut kränkkääntyvän joka puolelta, vaan pysyy kuosissaan. Osat ei ole sen kalliimpia kuin 124:ssa, kun ovat pitkälti samaa tavaraa.
Ainut ihmetys noissa on ollut, kun laturi ja kannentiiviste menee jo 200 tkm. Tosin eipä nekään kovin kalliita juttuja ollut kun laittelin ne itse,olisko tullut maksaan yhteensä 100 e.
Itse olen ainakin havainnut käyttökokemuksien perusteella (150tkm) tuon 290 olevan sellainen auto, jolla voi hyvinkin ajaa "ns.ikuisesti". Auto ei tunnut kränkkääntyvän joka puolelta, vaan pysyy kuosissaan. Osat ei ole sen kalliimpia kuin 124:ssa, kun ovat pitkälti samaa tavaraa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Väykyn sivutuuliherkkyydestä sen verran, että kun itse laittelin vanteet oikealla ET:llä ja renkaat just sellaiset kuin on suunniteltukin, niin eipä vetele enää.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Joku haluaa joku ei. Itse en haluaisi ajaa manuaalilla, mutta ajan silti. Tottuukai sitä tohonkin ja pudottaahan se kulutusta n. 1-1,5 l (jos osaa ajaa). Matka-ajossa itse tykkään manuaalista enempi, mutta kaupunki ajossa mieli halajaa vanhoja automaattisia aikoja.MrGallop kirjoitti: ai niin joku haluaa ajaa vielä sellaisella autolla, jossa vaihdellaan vaihteita manuaalisesti kyllä tomaatti on jees!
Ei muuten maksa öljynvaihto kuin 10 e, kun vaihtaa itse...
Molempi parempi, mutta seuraava on taas automaatti.
Samat sanat.Ari66 kirjoitti:Väykyn sivutuuliherkkyydestä sen verran, että kun itse laittelin vanteet oikealla ET:llä ja renkaat just sellaiset kuin on suunniteltukin, niin eipä vetele enää.
Järki pitää säilyttää vanne- ja rengaskoossa.
Kun vielä alusta pidetään kunnossa, niin ei paljon tuuli kiviä heiluttele.
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
- Competence
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 13.10.2004 12:11
- Paikkakunta: Oulu
Noniin, tuli sitten vaihdettua 200D vähän uudempaan, mutta ei kuitenkaan väyryseen, vaan S124 300TD -94 vm., manuaali laatikolla ja ilmastoinnilla sekä mustalla värillä varustettuun farkkumersuun.
Auto on tuotu Saksasta 2000-luvun alkupuolella ja mittarissa on klassiset 318 000 kilometriä. Kilometrit saattaa tosin pitää jopa paikkansa, sillä auto on todella siistikuntoinen sisältä ja päältä. Ruostetta löytyy ainoastaan takaluukusta kynnen kokoinen kupru ikkunatiivisteen vieressä.
Turbo oli hakusessa, mutta välttää tuo 300 vaparikin, kun käy pumpun säädättämässä.
Auto on tuotu Saksasta 2000-luvun alkupuolella ja mittarissa on klassiset 318 000 kilometriä. Kilometrit saattaa tosin pitää jopa paikkansa, sillä auto on todella siistikuntoinen sisältä ja päältä. Ruostetta löytyy ainoastaan takaluukusta kynnen kokoinen kupru ikkunatiivisteen vieressä.
Turbo oli hakusessa, mutta välttää tuo 300 vaparikin, kun käy pumpun säädättämässä.
S210 E320 CDI A Avantgarde, -00
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
Onnea uuden auton johdosta!
Noihin ajokilometrien määrään tai todenperäisyyteen ei kannata liikaa tuijottaa, tuonikäisissä autoissa ostoperusteena on todellakin "päivän kunto". Oman satalankun ostin keväällä ja mittarissa oli vajaat sataviiskymppiä mutta todellista määräähän ei tiedä se kuuluisa "erkkikään". Saksasta rahdattu aikanaan omakin auto. Mutta kunto oli asiallinen ja auto tuli ostettua. Ei ole ainakaan vielä kaduttanut.
Noihin ajokilometrien määrään tai todenperäisyyteen ei kannata liikaa tuijottaa, tuonikäisissä autoissa ostoperusteena on todellakin "päivän kunto". Oman satalankun ostin keväällä ja mittarissa oli vajaat sataviiskymppiä mutta todellista määräähän ei tiedä se kuuluisa "erkkikään". Saksasta rahdattu aikanaan omakin auto. Mutta kunto oli asiallinen ja auto tuli ostettua. Ei ole ainakaan vielä kaduttanut.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Ite ostin tuon mersun( -94 250 20V TD) viime vuonna ja aiempi auto oli 98 turbodiesel japsifarkku, niin täytyy sanoa, että otti kyllä "pahasti" pakkia oma autoilu. Meinaan sunnittelun kannalta.. kyseinen japsi esiteltiin 11 vuotta myöhemmin, kuin 124. Uusimmat 124:set on yli kymmenen vuotta vanhoja ja nekin pohjautuu 80-luvun alkupuolella suunniteltuun malliin. Aion ainakin itse vaihtaa tuon oman väykkyyn. 124 on hieno ja hyvä auto, mutta auttamatta vanhanaikainen, mutta verrattuna tuohon japsiin, huomattavasti parempi ajaa ja hiljaisempi.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Ihan mielenkiinnosta, mitä tarkoittaa että "auto on auttamatta vanhanaikainen", tai "autoilu otti takapakkia suunnittelun kannalta"? Onko kyse ulkonäöstä vai jostain muusta?Kimi kirjoitti:Ite ostin tuon mersun( -94 250 20V TD) viime vuonna ja aiempi auto oli 98 turbodiesel japsifarkku, niin täytyy sanoa, että otti kyllä "pahasti" pakkia oma autoilu. Meinaan sunnittelun kannalta.. kyseinen japsi esiteltiin 11 vuotta myöhemmin, kuin 124. Uusimmat 124:set on yli kymmenen vuotta vanhoja ja nekin pohjautuu 80-luvun alkupuolella suunniteltuun malliin. Aion ainakin itse vaihtaa tuon oman väykkyyn. 124 on hieno ja hyvä auto, mutta auttamatta vanhanaikainen, mutta verrattuna tuohon japsiin, huomattavasti parempi ajaa ja hiljaisempi.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24