Moro ongelma on tällainen että auto lähtee hyvin käyntiin ja hetken ajon jälkeen se sammuu. Tyhjäkäynnillä on tiedossa pientä koneen vapinaa.Lämpötila koneessa on alle 80 astetta ja kun starttaa niin joutuu jonkin aikaa pyörittää konetta ennenkuin hörähtää ja käy tosi vaivalloisesti jos ei paina kaasua.Ajaessa on huomattavissa pientä nykimistä.Tulpat on hetki sitte vaihdettu.Oliskohan tossa virranjakajassa jotain mätää?Vai tossa menoveden puolella.Kone on mallia m103.
Pistä auto käyntiin kylmänä ja jos käy hyvin tyhjäkäyntiä niin kauan kunnes moottorin lämpötila saavuttaa 30 asteen kohdan ja sitten sammuu niin accuatorin liittimessä tai johdossa jotain häikkää.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
mjo33400 kirjoitti:Pistä auto käyntiin kylmänä ja jos käy hyvin tyhjäkäyntiä niin kauan kunnes moottorin lämpötila saavuttaa 30 asteen kohdan ja sitten sammuu niin accuatorin liittimessä tai johdossa jotain häikkää.
Tervehdys! Kerro kun ei ole tietoa onko kyseinen auto yhdellä vai kahdella p-a pumpulla? Kaverilla oli nimittäin vika, ettäauto kävi tyhjäkäyntiä vaikka Kiinaan saakka , mutta ajamaan ei pystynyt.. Siinä viaksi osoittautui viallinen p-a pumppu!
Ei se ehkä toi lambda niinkään aiheuta tollasta ongelmaa.
Kun mulla oli lambda rikki niin ei huomannut oikeestaan muussa kun rajusti nousseena polttoaineen syöntinä.
Syttypuoli melkein ensimmäisenä kuntoon jos vaikka vika olis siellä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Manu300cea24 kirjoitti:Ei se ehkä toi lambda niinkään aiheuta tollasta ongelmaa.
Kun mulla oli lambda rikki niin ei huomannut oikeestaan muussa kun rajusti nousseena polttoaineen syöntinä.
Syttypuoli melkein ensimmäisenä kuntoon jos vaikka vika olis siellä.
Lambda aiheutti omassa 300E:ssä täsmälleen samanlaista.
Päästöt ja kulku voi olla ihan ok, mutta silti lambda voi olla lopussa.
Kimmo S. kirjoitti:Onko Lambdaa, aiheuttaa nimittäin just tuollaista.
Tarkasta myös virranjakaja+pyörijä.
On lambda kuinkas sen sais selville että onko se rikki?
Yleismittarilla pystyy helposti suuntaa antavan arvion tekemään sen kunnosta. Ohjeet on olleet forumilla pari kertaa, haulla varmaan löytyy.
Itse en tähän hätään muista miten mittari piti kytkeä, vänkärin maton alta löytyy lambdan johdot.
Toi vika voi johtua useasta eri tekijästä. Tulpan hatut ( resistanssi 1kohmi ), virranjakajan kansi tosi hapettunut, Accuatorin johto irti tai poikki tai accuator hieman löysällä, tulpat tosi huonot. En ihan heti lähtisi säätelemään mitään.
Lambda anturista sen verran, että olkaa tarkkoja millä mitta alueella sitä mittaatte.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen