Saako motonetista W123 listan kiinnikkeitä?
Saako motonetista W123 listan kiinnikkeitä?
Eli tuli oiottua puskuria ja etulokasuojaa viikko sitten sattuneen parkkipaikkakolhinnan johdosta. Sain puskurin ja etulokarin siihen kuntoon, että saa olla nyt ainakin toistaiseksi korjaamatta. Kolhinnan yhteydessä lokarin lista pompahti pois paikaltaan ja pysyi ehjänä. Punaiset kiinnikkeet olivat halki eivätkä pidä listaa kiinni. Mistä noita voisi hakea? Onko noita motonetissa vai tarviiko jostain merkkiliikkeestä hakea?
SEKALAISIA KORINOSIA MERCEDES W123 MALLI 76--85
Sivulistan punainen kiinnike 25kpl. . . . . . . . . . . . . 47-1602 4.90 ???
http://www.motonet.fi/Malli.php
Sivulistan punainen kiinnike 25kpl. . . . . . . . . . . . . 47-1602 4.90 ???
http://www.motonet.fi/Malli.php
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Saako niitä kiinnekkeitä muuten irti ilman rikkomatta niitä?
Viitaten omiin purkukokemuksiin: listat olen kyllä saannu ehjänä irti mutta jos kiinnike on jäänny peltiin kiinni niin sitä en ole ehjänä saannu irti. Vai olenkohan ollu hieman malttamaton? Okei, vahinko on
rajoittunut onneksi vain kahteen semmoiseen kiinnikkeeseen.
Viitaten omiin purkukokemuksiin: listat olen kyllä saannu ehjänä irti mutta jos kiinnike on jäänny peltiin kiinni niin sitä en ole ehjänä saannu irti. Vai olenkohan ollu hieman malttamaton? Okei, vahinko on

Nuo uudet punaiset kiinnikkeet ( ainakin Vehon toimittamat ) ovat liian kovaa materiaalia. Listan kiinnittaminen on työlästä ja pellit painuu lommolle. Kun kiinnikkeen laittaa paikalleen kokeilin sopivalla poralla väljentää reikää ja lista luiskahti hieman paremmin paikalleen . Myös öljyä kannattaa käyttää.
Parempi olisi, jos hajottamalta hakisi alkuperäisiä pehmeämpiä kiinnikkeitä.
Parempi olisi, jos hajottamalta hakisi alkuperäisiä pehmeämpiä kiinnikkeitä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Perinteinen keino välttää asennusvaiheessa kaikki ongelmat on laittaa punaiset reiät ennen käyttöä joksikin aikaa lämpimään veteen pehmittymäänkttopar kirjoitti:Nuo uudet punaiset kiinnikkeet ( ainakin Vehon toimittamat ) ovat liian kovaa materiaalia. Listan kiinnittaminen on työlästä ja pellit painuu lommolle. Kun kiinnikkeen laittaa paikalleen kokeilin sopivalla poralla väljentää reikää ja lista luiskahti hieman paremmin paikalleen . Myös öljyä kannattaa käyttää.
Parempi olisi, jos hajottamalta hakisi alkuperäisiä pehmeämpiä kiinnikkeitä.

Kuka nyt valkoisia kiinnikkeitä uusiokäyttää, kertakäyttökamaa ja nehän ovat lähes ilmaisia.

Saa sen. Ottaa vain vaikka katkaistun meisselin ja sen sinne reikään ja vähän aikaa kääntelee ja pyörittelee niin lähtee helposti. Tai sitten räikkäsarjasta sen meisselin. Kun ei muuten mahdu siihen reikään. Listasta saa meisselillä vääntämällä irti.Dunkelblau123 kirjoitti:Saako niitä kiinnekkeitä muuten irti ilman rikkomatta niitä?
Viitaten omiin purkukokemuksiin: listat olen kyllä saannu ehjänä irti mutta jos kiinnike on jäänny peltiin kiinni niin sitä en ole ehjänä saannu irti. Vai olenkohan ollu hieman malttamaton? Okei, vahinko onrajoittunut onneksi vain kahteen semmoiseen kiinnikkeeseen.
Saa ruoste hyvän alun, kun menee poraileen noita reikiä. En usko, että tuollaiselle on tarvetta. Itse olen laittanut vaseliinia noihin reikiin, kun olen laitellut noita kiinnikkeitä paikoilleen. Onpahan jonkin aikaa sitten ruostesuojausta samalla,kunnes vaseliini kuluu pois.kttopar kirjoitti:Nuo uudet punaiset kiinnikkeet ( ainakin Vehon toimittamat ) ovat liian kovaa materiaalia. Listan kiinnittaminen on työlästä ja pellit painuu lommolle. Kun kiinnikkeen laittaa paikalleen kokeilin sopivalla poralla väljentää reikää ja lista luiskahti hieman paremmin paikalleen . Myös öljyä kannattaa käyttää.
Parempi olisi, jos hajottamalta hakisi alkuperäisiä pehmeämpiä kiinnikkeitä.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Itse käytän asennusvaiheessa kaikkiin listankiinnikkeisiin, ruuveihin, näkymättömiin jääviin rakosiin ja pintoihin ym. Dinitrolin Combi Wax -nimistä tököttiä. Haisee aluksi pahalta, mutta kuivuttuaan kestää kulutusta paremmin kuin vaseliini, eikä silti tee sellaista kalvoa jonka alla ruoste voisi edetä. Spray-pullo maksaa muutaman euron. Toinen hyvä aine etenkin sinne missä pintaruostetta jo on, on saman valmistajan ML.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
En laita enää mihinkään autoon vaseliinia, ainakaan tuollaisiin paikkoihin. W123:n maalauksen yhteydessä ostin uudet listat ja kiinnikkeet, ja laitoin vähän vaseliinia reikiin. Kummasti se vaan kulkeutui reiän kohdalla kapean listan alle, jossa siihen sekoittui pölyä ym. Vaikka se ei mihinkään sieltä juuri näkynyt, tarttui kiinni pestessä rättiin -> lopputuloksena vaseliiniviiruja pitkin kylkeä. Pieni mutta kiusallinen haitta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kun autoni lokaria oli kolhittu niin lokasuojan pitkä lista oli nätisti pompahtanut irti ja oli ehjänä auton vieressä. Otin punaiset holkit irti lokarista, kun ne oli pääosin murtuneet eivätkä pitäneet listaa enään kiinni vaikka sain oikaistua lokarin melko hyvin. Nyt kun ostan uudet punaiset holkit, niin kuuluuko ne holkit ensin painaa lokariin paikoilleen ja sitten lista päälle vai kuinka?
Juuri näin, eli ensin punaiset kiinnikkeet paikoilleen peltiin ja sitten lista painetaan kiinnikkeisiin.kardaani kirjoitti: Nyt kun ostan uudet punaiset holkit, niin kuuluuko ne holkit ensin painaa lokariin paikoilleen ja sitten lista päälle vai kuinka?
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85