Elikkä olis tarkotus äänieristää tuon w201 takakontti, kun tahtoo resonoida takakontinkansi, rekisterikilpi ja takapuskuri ton cerwin vegan takia
Kertokaapas viisaammat ja kokeneemmat että mihin kaikkialle takakonttiin olette esim. bitumimattoa laittanut ja kuinka paksua bitumimattoa olette käyttäneet ja millä sen kiinnitys tapahtuu? Jos kuviakin löytyy niin laittakaa ihmeessä...
kiitos vastanneille!
Varaosaliikkestä ostin muistaakseni 4mm bitumimattoa. Matoissa oli liima toisella puolella ja pysy ainakin meikäläisellä ihan hyvin. Pitää vaan muistaa putsata hyvin kaikki pinnat mihin ollaan liimailemassa.
Laitoin bitumia kyllä ihan jokapaikkaan mihin sitä sai. Päälle vielä ruiskutin Noxudol-merkkistä äänenvaimennusmassaa. Kyllä hiljeni
Ne kannen tukirakenteet rämisee sitä peltiä vasten. Ite pehmustin ensin ne välit, ja sen jälkeen bitumia päälle. Ruiskuttelin myös Braxin eXvibration äänenvaimennusmassaa "hieman", ja kyllä hiljeni.
Takakontinkannen väliköt, kontinpohjan ja takaseinän vuorasin armaflex matolla. Käytetään oikeasti ilmastointiputkien eristämiseen. Paksuudeltaan ~10mm solukumia.
Loppu hurinat ja pärinät
perttu_n kirjoitti:Ne kannen tukirakenteet rämisee sitä peltiä vasten. Ite pehmustin ensin ne välit, ja sen jälkeen bitumia päälle. Ruiskuttelin myös Braxin eXvibration äänenvaimennusmassaa "hieman", ja kyllä hiljeni.
Eli kun minulla on samaa ongelmaa,mutta kun takakontin kannen pudottaa alas niin se kumahtaa äänekkäästi (epäarvokkaasti) eli pääsisikö tuosta eroon pehmustamalla tukirakenteiden ja peltien välit vai onkohan vika vain siinä. että peltiä on liian suuria pinta-aloja per tukirakenne?
S124 300TD -90
E46 323 Cabrio -00
Ex 2x 190 2.6
-Ajaminen on vasta puoli autoilua-
Akseli E kirjoitti:Eli kun minulla on samaa ongelmaa,mutta kun takakontin kannen pudottaa alas niin se kumahtaa äänekkäästi (epäarvokkaasti) eli pääsisikö tuosta eroon pehmustamalla tukirakenteiden ja peltien välit vai onkohan vika vain siinä. että peltiä on liian suuria pinta-aloja per tukirakenne?
Todennäkösesti "vika" on siinä, että pelti on vain reunoiltaan kiinni niissä rakenteissa. Eli se pääsee resonoimaan vapaasti. Sinne vaan jotain väliin ja bitumia päälle.
Akseli E kirjoitti:Eli kun minulla on samaa ongelmaa,mutta kun takakontin kannen pudottaa alas niin se kumahtaa äänekkäästi (epäarvokkaasti) eli pääsisikö tuosta eroon pehmustamalla tukirakenteiden ja peltien välit vai onkohan vika vain siinä. että peltiä on liian suuria pinta-aloja per tukirakenne?
Todennäkösesti "vika" on siinä, että pelti on vain reunoiltaan kiinni niissä rakenteissa. Eli se pääsee resonoimaan vapaasti. Sinne vaan jotain väliin ja bitumia päälle.
itellä ainakin tuli kontin kannesta niin pirun painava ku vuorasin sen 3mm raskasbitumilla tumahtaa normaalia kovempaa alas -> ei hiljaisempi ääni... (kyseessä W124)
Ite vuorasin takakontin kannen silleen,
että bitumi tuli niiten tukien väliin.
Ei enää luukku rämise vaan takakontin muu ympäristö, eli hommia vielä riittää.
PS: mistäs tuota vaimennus massaa saa??
-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
vaimennusmassaahan saa esim motonetistä nimellä noisekiller.. sellanen aika painava spray purkki.. mutta.. itse oon aika pitkälti sitä mieltä.. että paksu kerros kivenisku bitumia on sama asia. ja 4 kertaa halvempaa