Stuttgart kirjoitti:reilut 700, ei ole laskettu yhtään yöpymistä tai ateriaa saatika mahdollista vuokra-autoa (Audin lintta oli muistaakseni reilun satkun/päivä yhdellä reissulla). Ilman autoa on liikkuminen Sakuissa aika hankalaa.
Niimpä. Kuten taisin mainita, niin itselle ne eivät tulisikaan maksamaan mitään. Muutamia tuttuja siellä asustelee, joten he ovat jo sanoneet, et heiltä saa kuskin, auton sekä majoituksen ruokineen. Että toivottivat tervetulleiksi. Ja lupasivat ajankohdan olevan selvillä hiukan katella myös paikanpäältä valmiiksi noita kotteroita. Tämäkin nyt selväksi tässä vaiheessa. Suurimmalla osasta ei varmaan vain tuota mahdollisuutta ole, mutta myös tuolloin tarkalla silmällä säästää. Kannattaa muuten ottaa, jos ei siis ole ketään tuttua saksassa, niin joku kirjeenvaihtaja sieltä. Tutustua johonkin, ni voi saada melkoiset säästöt.. Itsellä ulkomailla asumisesta jäänyt tuttuja, sekä myös nuorempana ollessa oli porukoiden luona saksalainen vaihto-oppilas (jolloin itsekkin asuin vielä kotona) ja yhteydet myös häneen ja hänen sukulaisiin on säilynyt ja onneksi, sillä nyt niistä on "hyötyä".
Tässä vaiheessa joku kohta jo sanoo, et miksi et sitten jo hae..(ehkä jopa pieni ärtymys suupielessä... no siihen on omat syynsä. Mutta ensi kesänä tai talvella 2007 on hakureissu todella paikallaan...
tommonen ois myynnissä ja hintahan näyttäs aika edulliselle? huonoista kuvista katsottuna ei näytä ihan pommillekkaan..
vikaa autossa on sen verran että: ilmastointi ei toimi, vakionopeudensäädin ei toimi, kattoluukku ei toimi ja pari pientä ruoste kukkaa löytyy.. niin ja ei oo lohkolämppäriä ja yhdet renkaat (kitkat)
kysymys kuuluukin että kannattaako tollasta edes harkita, vai etsiikö "paremman" jossa mm. huoltohistoria pikkusen tiedossa?!
ja mitähän noiden vikojen korjaus tulis suunnilleen maksamaan?! ..vai onko mahdoton arvioida, kun ei vian laatua tarkemmin tiedä..
Pikkusen hypänny jo ehkä aiheesta, mutta ei uskonut aloittaja, että saadaan näinkin paljon keskustelua aiheesta... Kuten ei eräs euroviisu voittajakaan uskonut...
Luovutan! Jos joskus haet sieltä auton ja REHELLISESTI dokumentoit paljonko KOKONAISKULUT olivat, jokaisesta viiskymppisestä alle tuon 850 €: n pistän bissen.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
jb1966 kirjoitti:Morjes jube, kyllä se oli sama auto sie jo lokakuussa ja ei muuten ollut musta,vaan tumma met. hohto harmaa
Joo niinhän se tarkalleen ottaen oli....
Oisin ostanu sen, mutta kone kävi aika rumasti eteenkin kylmänä
Ja sillon sillä oli ihan yyberhieno w124 280e siinä pihalla se ois haluttanu ostaa, mutta tulli laitto vähän kapuloita rattaisiin verojen suhteen ku harvinaisempi malli suomessa
Piti sitte ostaa a4 2.6 quattro ja bmw 320coupe...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jb1966 kirjoitti:Joo käyntiä vaivas kylmänä jokin? ja leimalla päästöt tapissa, mut lambdan vaihto ja pikku säädöt niin oli ok päästöt ja kävi kylmänäkin hyvin
Juu, muutenhan auto oli tosi siistissä kunnossa...
Käytkö paljonko saksassa?
Omarilla on monesti ihan asiallisia mersuja pihassa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kyllähän siä tulee aina joskus käytyä mut ei mitenkää säännöllisesti, sunnitteilla olis taas alku kesään reissu mut ei tarkempaa tietoo muuta ku et ennen "jussia" ei kerkiä
Stuttgart kirjoitti:Luovutan! Jos joskus haet sieltä auton ja REHELLISESTI dokumentoit paljonko KOKONAISKULUT olivat, jokaisesta viiskymppisestä alle tuon 850 €: n pistän bissen.
Nojoo.. ei tässä luovuttajia olla. Ehkä veren, mutta ei muuten. Dokumentaarioin varmasti ja rehellisesti. Voihan olla et tänä kesnä lähetään käymään siellä autokaupoilla, mutta auto tulee kaverille. Voin tuostakin kyllä, jos matka onnistuu ja lähetään reissuun, niin otan dokumentteja talteen.
Kunnon jankkaaja tää meze1.. ihme heppu. Pitääpä pitää silmällä...
Muutaman kerran olen minäkin autoa Saksasta hakenut. Tonnikin tahtoo olla hakukuluina aina tiukka. Tosin en ole Hampureita ja Berliineitä ostomielessä koskaan tutkaillut, vaan aina mennyt paljon etelämmäksi.
Viimeksi pyörittiin paluumatkalla kolme päivää Hampurin autotarhoja ihan mielenkiinnosta. Havaitsin ettei minun tarvitse Hampuriin mennä autoja katsomaan jatkossakaan. Kukin tietysti tavallaan, mutta väitän että ne halutut yksilöt ovat aivan muualla kuin suurkaupungeissa. Tokihan siellä varmasti on jossain hyviäkin, mutta silti kiitos ei.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Ville_ kirjoitti:
kysymys kuuluukin että kannattaako tollasta edes harkita, vai etsiikö "paremman" jossa mm. huoltohistoria pikkusen tiedossa?!
ja mitähän noiden vikojen korjaus tulis suunnilleen maksamaan?! ..vai onko mahdoton arvioida, kun ei vian laatua tarkemmin tiedä..
Suora vastaus suoraan kysymykseen - ei kannata. Täysin sama onko huoltohistoria tiedossa vai ei. Vikojen korjauksia ei voi suunnilleen arvailla.
Kukaan selväpäinen ei osta +-20 vuotta vanhaa bensamersua - en suosittele sinullekaan
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Samat kokemukset Jannen kanssa. Etelästä olen minäkin löytänyt helpommin "helmen". Tosin Hampurissa on muuten ihan hyvä meininki. Voi olla tietenkin tuuriakin, mutta kyllä ne Hampurin autot aika kolhittuja tuppas olemaan. Koitan muistaa heinäkuussa laittaa kaikki kuitit talteen niin katotaan mitenpaljon matkakuluissa on eroja, jos Meze1 heittää sen pienen budjetin reissun. Kylläpä menee taas aiheesta sivuun, mutta menkööt!
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Stuttgart kirjoitti:Koitan muistaa heinäkuussa laittaa kaikki kuitit talteen niin katotaan mitenpaljon matkakuluissa on eroja, jos Meze1 heittää sen pienen budjetin reissun. Kylläpä menee taas aiheesta sivuun, mutta menkööt!
Ei ole tuonne saksaan tullu edes lähettyä. Jukka löyti itelleen sen mersun oulusta ja mää alotin tuon oman mersun tuunauksen, niin jäipä pois sit tältä kesältä. Ja eipä saanu tuota talouttakaan ihan siihen malliin, et olis voinu "huoletta" käydä hakemassa mersua itelle. Mut jos Jukalle sieltä olis pitäny lähteä hakemaan, niin se olis ollu eri juttu.
Mut ens kesänä väykky olis sieltä tarkotuksena itelle hakea. Joten, kaivan itse silloin tän topicin esiin, kuhan sinne tulee lähettyä. Ja KAIKKI kuitit säilytän ja sit katotaan, miten paljon siihen on rahaa menny.
Vai tuli Jubelle mieleen tää topicki. Sittenhän tää on ollu hyvinkin osuva. Mutta ens kesänä, eli vajaan vuoden päästä otetaan asia ainakin minun osalta esiin.
Itsekin olen tuollaista 300 CE 24V (muutkin CE:t kelpaa) etsiskellyt ja tein tällaisen pienen yhteenvedon viikko sitten: RTF-tiedosto sekotuskielellä (paikallisessa tullissa kun ei puhuta kuin tota ruattia)
Keskityin hinnastossa '90-'92 300ce 24V malleihin ja listasta on karsittu pois kaikki erikoisvarustellut (showhifit jne. keinotekoiset hinnannostajat) autot nettiautosta.
Tullin listassa on poimittuna kaikki 300ce:t jotka on ajettu yli 150tkm, tammi-heinäkuussa 2006 toteutuneet verotukset. Verolaskurin mukaan verot on siis 2545€ ja toteutuneiden verojen keskiarvo on 2441€, alimmat 800€ ja ylimmät 6000€
Itse haen auton ruotsista kun hakukustannukset tulee siis olemaan max 100€ ja katsastus ym. hommat sujuu suomessa. Muutama koeajo suoritettiin tänään ja eilen Tukholman alueella autoista joiden hinta oli 3-4000€ luokkaa, kaikkien autojen kunto oli priima A1ja alle 200tkm ajettuja. Esim. tämä, tämä (230ce) ja tämä
Mukava kun on tuttavia jotka ajelee tuolla ruottinpuolella ammatikseen joilla on aikaa koeajaa kohteita. Kunhan saisi volkkarin myytyä