OM616 ja käsittämätön öljyn kulutus
OM616 ja käsittämätön öljyn kulutus
Käsittämättömän paljon nielee jo missini OM616-kone, alkaa olla litra tuhannelle, eikä silti savua, eikä vuoda.
Miten ihmeessä voi jokin moottori polttaa noin paljon, eikä tule putkesta kuin höyryä?
Koira-autoni eli -84 Camry vetää 2 desiä tuhannelle, ja pakokaasu jo haiskahtaa öljylle.... Taitaa olla nää dieselit vähän eri vehkeitä....
Olisko kellään rovaniemen lähialueilla myydä parempaa konetta?
Miten ihmeessä voi jokin moottori polttaa noin paljon, eikä tule putkesta kuin höyryä?
Koira-autoni eli -84 Camry vetää 2 desiä tuhannelle, ja pakokaasu jo haiskahtaa öljylle.... Taitaa olla nää dieselit vähän eri vehkeitä....
Olisko kellään rovaniemen lähialueilla myydä parempaa konetta?
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Vuotaako se muualta?
Omani kulutti öljynputsarin jalasta, jolloin piti se tiiviste vaihtaa.
Omani kulutti öljynputsarin jalasta, jolloin piti se tiiviste vaihtaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ei tiputa alle, olen koko kevään seurannut. Huohottaa niin paljon, että venttilikopan välistä tihkuttaa, samoin ilmanputsarin alla on aina öljylammikko.
Huomasin tuossa, että ajelin yli 20000 km Valtran 10-40-öljyillä, ja vaihdoin nyt samaan merkkiin, mutta 15w-40. Ja syönti räjähti käsiin, nimittäin nyt on kahdesti peräkkäin syönyt tankkausvälillä (n. 700km) niin paljon, ettei mittatikku enää kastunut, vaan koneeseen piti laitta 3 litraa öljyä, ennenkuin oli ylämerkissä. Eli syö öljyä todella paljon, puoli litraa sadalle kilometrille!
Mutta ei savua eikä haise öljyn palolle, voisko olla niin että ajaessa vuotais jostakin, vaan kun auton pohja on kuiva!
Mystinen tapaus... Vaikka tuo Valtra-öljy on halpaa (vissiin shellin tekemää), vaan tulee tästä jo kulunkia niin paljon, että jotakin täytyy tehdä.
Huomasin tuossa, että ajelin yli 20000 km Valtran 10-40-öljyillä, ja vaihdoin nyt samaan merkkiin, mutta 15w-40. Ja syönti räjähti käsiin, nimittäin nyt on kahdesti peräkkäin syönyt tankkausvälillä (n. 700km) niin paljon, ettei mittatikku enää kastunut, vaan koneeseen piti laitta 3 litraa öljyä, ennenkuin oli ylämerkissä. Eli syö öljyä todella paljon, puoli litraa sadalle kilometrille!
Mutta ei savua eikä haise öljyn palolle, voisko olla niin että ajaessa vuotais jostakin, vaan kun auton pohja on kuiva!
Mystinen tapaus... Vaikka tuo Valtra-öljy on halpaa (vissiin shellin tekemää), vaan tulee tästä jo kulunkia niin paljon, että jotakin täytyy tehdä.
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
huohottaa
onko erikseen huohotinputkea/venttiiliä joka mahdollisesti tukossa ?Ari66 kirjoitti:Vuotaako se muualta?
Omani kulutti öljynputsarin jalasta, jolloin piti se tiiviste vaihtaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Olen hihitellyt itsekseni samaa... taxin OM616 kuluttaa ehkä juurikin tuon litran tonnille ilman että mistään vuotaisi selvästi tai savuttaisi tai olisi palaneen käryä. Tuumannut vaan että alkaa miljoonan ajettu olla väljä. 
Huohottaa kyllä öljykorkista melko miehekkäästi. Öljykokeiluja en ole paljon ehtinyt, yrittänyt pysyä halvimmissa 10W-30 tai -40:sissä. Aiemmin käytin toisessa samanlaisessa mineraali-Delvacia 10W-30 ja pysyi kyllä oikein hyvin koneessa. Nyt Shellin halvinta. Tuleehan ainakin öljynvaihto tehtyä jatkuvasuoritteisesti.

Huohottaa kyllä öljykorkista melko miehekkäästi. Öljykokeiluja en ole paljon ehtinyt, yrittänyt pysyä halvimmissa 10W-30 tai -40:sissä. Aiemmin käytin toisessa samanlaisessa mineraali-Delvacia 10W-30 ja pysyi kyllä oikein hyvin koneessa. Nyt Shellin halvinta. Tuleehan ainakin öljynvaihto tehtyä jatkuvasuoritteisesti.

S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
Meinatteko veljeni suossa, että öljymerkin vaihdolla voisi vielä kulutus muuttua?
Kokeiltu on Mobilin 10w-40 (ajettu uudesta saakka) , nykyinen Valtra, joka käsittääkseni 10w-30:nä söi vaan n. puoli litraa tuhannelle, sama öljy 15w-40:nä menee 3 litraa/700km. Oliskohan tuo delvac seuraava kokeilun kohde?
Tai joku teboil, mikä olis halpa?
Kokeiltu on Mobilin 10w-40 (ajettu uudesta saakka) , nykyinen Valtra, joka käsittääkseni 10w-30:nä söi vaan n. puoli litraa tuhannelle, sama öljy 15w-40:nä menee 3 litraa/700km. Oliskohan tuo delvac seuraava kokeilun kohde?
Tai joku teboil, mikä olis halpa?
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Teboilin shpd on aika edullista myös.
20 litr.55.00€, 10W30, tätä minulla nyt koneessa.
Tebikan power plus on hieman edullisempaa, en ole kokeillut, enkä kokeile.
mobilin delvac mx 15W40 oli ennen, sitä kului enempi ja se oli 66.6€/20l.
20 litr.55.00€, 10W30, tätä minulla nyt koneessa.
Tebikan power plus on hieman edullisempaa, en ole kokeillut, enkä kokeile.
mobilin delvac mx 15W40 oli ennen, sitä kului enempi ja se oli 66.6€/20l.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Mulla on melkolailla sama juttu tuon öljynkulutuksen kans ja kone on om617.Se söi öljyä viimeaikoina noin 7,5dl öljyä/1000km mutta on vähentynyt kun olen lisäillyt shell helix 10w40 öljyä.Eipä sen niin väliä olen rakentanut juuri tuon öljynkulutuksen takia uuden moottorin tuohon 300d:hen.Tämä moottori on porattu ja uusilla männillä kasattu + kaikki muukin on uutta mitä koneremontissa tarvitaan.Toivottavasti näillä eväillä öljynkulutus laskee.
auto w123 200D/300DT vm, -81
valtran öljyt on omasta mielestäni aika hyvää tavaraa ( riittävän hyvää varmasti kaikkiin ajokortti-ikäisiin ja yli dieselmoottoreihin. traktorien moottori öljyille on asetettu nykyisin niin kovat laatu vaatimukset tehtaiden puolesta, että kyllä se vanhaan mersuun välttää. velipoika käyttää w124 300d:ssä valmetin öljyä noin 50tkm:n ajan eikä öljyn kulutus ole muuttunut kuinkaan, ja muutenkin pelaa aivan hyvin. samaa öljyä käytetään nyt myös isän VM-98 2.5l turbodiiseli transiitissa eikä siinäkään ole ollut mitään valittamista.