124 katto antennista
124 katto antennista
Noissa näkyy useassa olevan antennin tumppi katolla (myös itsellä) vissiin peruja jostai NMT ajoilta... laiska ku oon nii pitää kysyy mihin johto menee sieltä enne ku repii kattoverhoilut irti..? Jos siihen iha toimivan radio antennan laittas ja peittelis nuo muut mitä on ympäri konttia... 

RACECOM.FI
Sehän on riippuvainen siitä, kuinka vanha on auto ja milloin on laitteet ollu kiinni.
Siitä voi päätellä NMT-laitteiden kokoa ja mihin niitä klönttejä on sijoiteltu. Joskus niitä oli penkkkien alla, joskus takakontissa, mihin ne parhaiten sopii kokonsa ja asennettavuutensa puolesta. Jokaisella asennusfirmalla ja asentajalla kun on ollut vähän omaa taiteellista silmää laittaa vermeitä mielestään parhaaseen paikkaan.
Ei kai siinä muuta kun pikkasen yrittää raottaa verhoilua ja kattella minne se johto menee.
Ja tietysti kysyä tätä samaa ihan oikealta ammattilaiselta...
PS: Taajama-alueella toimii hyvin ikkuna-antennitkin.

Siitä voi päätellä NMT-laitteiden kokoa ja mihin niitä klönttejä on sijoiteltu. Joskus niitä oli penkkkien alla, joskus takakontissa, mihin ne parhaiten sopii kokonsa ja asennettavuutensa puolesta. Jokaisella asennusfirmalla ja asentajalla kun on ollut vähän omaa taiteellista silmää laittaa vermeitä mielestään parhaaseen paikkaan.

Ei kai siinä muuta kun pikkasen yrittää raottaa verhoilua ja kattella minne se johto menee.
Ja tietysti kysyä tätä samaa ihan oikealta ammattilaiselta...

PS: Taajama-alueella toimii hyvin ikkuna-antennitkin.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Useimmiten olen tavannut jälkiasennettujen NMT:n keskusyksiköt tavaratilassa. Mm. isän 250 D:ssä oli toimittu näin. Eli mitä ilmeisimmin johto menee sinne, missä on keskusyksikkö.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Yep, kiitoksia vastanneille.
Juselius: Auto on -91 loppuvuonna käyttöön otettu "suomi" auto..
Pitää kaivella mihin se menee.. tarkotus ois sovittaa jos tuohon joku evä tai joku pikku antenni passais kun auto on "käyttö" autona ja nuo projektit erikseen niin ei kattoa jaksa alkaa hitsaa ja maalaa.. eteen ja taakse vaihdan kumminki uudet kulmapellit niin nuo takapiiskat lähtee...
Niin en noista NMT hommista tiedä, soveltuuko se sama johto edes radio-antennin johdoks..?
Juselius: Auto on -91 loppuvuonna käyttöön otettu "suomi" auto..
Pitää kaivella mihin se menee.. tarkotus ois sovittaa jos tuohon joku evä tai joku pikku antenni passais kun auto on "käyttö" autona ja nuo projektit erikseen niin ei kattoa jaksa alkaa hitsaa ja maalaa.. eteen ja taakse vaihdan kumminki uudet kulmapellit niin nuo takapiiskat lähtee...
Niin en noista NMT hommista tiedä, soveltuuko se sama johto edes radio-antennin johdoks..?
RACECOM.FI
Lokareissa olevat moottoripiiskat olen itsekin yleensä poistanut käytöstä, en paikaltaan.
Suurin syy siihen on ainakin täälläpäin, että kaikenmaailman sekakäyttäjillä on vähemmän helppoa irtirevittävää, helpompi mennä konepesuun ja on autokin "siistimmän" näköinen. Pieni ulkoinen ikkuna-antenni tai tuulilasiin sisälle liimattava antenni ovat lähes yhtähyviä käytössä.
Muista laittaa kunnolla silikonia tai jotain eristemassaa antennin jalan ja pellin väliin.
Sellainen evä-antenni on suhteellisen siistin ja massiivisen näköinen, olematta kuitenkaan mikään suuri patti auton korissa.
Suurin syy siihen on ainakin täälläpäin, että kaikenmaailman sekakäyttäjillä on vähemmän helppoa irtirevittävää, helpompi mennä konepesuun ja on autokin "siistimmän" näköinen. Pieni ulkoinen ikkuna-antenni tai tuulilasiin sisälle liimattava antenni ovat lähes yhtähyviä käytössä.
Muista laittaa kunnolla silikonia tai jotain eristemassaa antennin jalan ja pellin väliin.

Sellainen evä-antenni on suhteellisen siistin ja massiivisen näköinen, olematta kuitenkaan mikään suuri patti auton korissa.

- MasaMbW124
- Mersumies
silikooniaJuselius kirjoitti:Lokareissa olevat moottoripiiskat olen itsekin yleensä poistanut käytöstä, en paikaltaan.
Muista laittaa kunnolla silikonia tai jotain eristemassaa antennin jalan ja pellin väliin.![]()

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Joo,ei silikoonia,sikafleksiä voi laittaa jos ei koskaan tartte antennia irroittaa
No,kirveellä ehkä lähtee...Ainakin antennissa jonka laitoin katolla oli valmiina kumitiiviste.Eli revin orkkis anteenin katolta irti,tilalle tuommonen vähän paremman näkönen radioantenni,kontissa oleva antenni jäi hyllylle...Ja johdon vaihdoin kanssa,tulee yleensä antennin mukana...Haievät ei todellakaan ole minun makuun,ei bemarissa eikä varsinkaan mersussa 

No hyvä että on tietäjiä, näin sitä viisastuu itekin.
Hyvä, että oikasu tuli tähän nopeesti, ettei tule käytännön vahinkoja!
En oo tällä asennuspuolella ammattilainen...
Siispä silikonia naapurin rouvalle, muttei auton pelleille.

Hyvä, että oikasu tuli tähän nopeesti, ettei tule käytännön vahinkoja!
En oo tällä asennuspuolella ammattilainen...

Siispä silikonia naapurin rouvalle, muttei auton pelleille.