Tarua vai totta?
Tarua vai totta?
Terve
Onkos semmoinen legenda ihan tosi, että nuo 300 mersun dieselit kestää julmettuja käyttötunteja? käsittääkseni näin on.
Olen mahdollisesti ostelemassa veneeseeni marinoitua mersun 5-pyttyistä eli sitä vanhempaa 300-konetta.
Mitkäköhän paikat siitä voi ja kannattaa silmämääräisesti kattella ettei iskisi käsiä saveen nilkkoja myöten? Tuossa kun ei ole sellaista mittaria olemassakaan josta näkyisi kilometrit tai käyttötunnit.
edit: ei ollut vaivan väärti joten samankaltainen 60-100 hv moottori edelleen hakusessa. Sellainen jota ei tarvi huomenna rempata. edit end.
Kiitokset arvon raadille jos viitsitte vinkkejä heittää.
Timppa
Onkos semmoinen legenda ihan tosi, että nuo 300 mersun dieselit kestää julmettuja käyttötunteja? käsittääkseni näin on.
Olen mahdollisesti ostelemassa veneeseeni marinoitua mersun 5-pyttyistä eli sitä vanhempaa 300-konetta.
Mitkäköhän paikat siitä voi ja kannattaa silmämääräisesti kattella ettei iskisi käsiä saveen nilkkoja myöten? Tuossa kun ei ole sellaista mittaria olemassakaan josta näkyisi kilometrit tai käyttötunnit.
edit: ei ollut vaivan väärti joten samankaltainen 60-100 hv moottori edelleen hakusessa. Sellainen jota ei tarvi huomenna rempata. edit end.
Kiitokset arvon raadille jos viitsitte vinkkejä heittää.
Timppa
Viimeksi muokannut flash, Ti 23.05.2006 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Öljypumpun ylähela kannattaa tarkastaa ennen käyttöön ottoa.Samoin käynti,savutus ja öljynpaineet.Jos nämä seikat ovat ok niin ei muuta ku kone veneeseen.Omassa autossa olevalla moottorilla on ajettu noin 510000km ja hyvin toimii vieläkin tosin öljyä kuluu noin 0,5-1l /1000km joten tarkkailemaan joutuu.Tämä moottori pääsee pian eläkkeelle täysin uusiksi rakennetun vastaavan 300d moottorin tieltä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
eikös 300d ole vähän iso veneeseen?
mun 200D on ajettu 700000 ilaman koneremppaa ja ei öljynkulutuskaan ole paha, 10000km välillä laskenut ylärajasta alarajaan ja ottaen huomioon että suodatinjalka vuotaa hieman..
mun 200D on ajettu 700000 ilaman koneremppaa ja ei öljynkulutuskaan ole paha, 10000km välillä laskenut ylärajasta alarajaan ja ottaen huomioon että suodatinjalka vuotaa hieman..
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
No niin no
Vene on vajaa 10 metrinen teräskasa, painaa 7 tonnia joten luulisin tuollaisen koneen olevan ihan käypänen teholtaan. Sain kiukaasta sähköpostissa kuvatuksia ja ne eivät kyllä mairitelleet. Täytynee etsiä uutta aihiota ja marinoida se, piikkiössä toimiva yritys toimittaa marinointisarjoja vaikka mihin koneeseen ihan bolt-on systeemillä.
Jos nyt jollakin täällä sitten sattuisi olemaan joku 200-300 hyväkuntoinen kone, eli sellainen joka kannattaisi marinoida ja asentaa paikalleen (=isohko työ ja rahaakin menee) niin tarjota saa gernaasti. Uusi valmis merikone kun maksaa tuossa kokoluokassa sen 10K€ ja myytävänä olevat käytetyt on perkeleellinen riski verrattuna autossa palvelleeseen moottoriin.
Tänne vaan viestiä tai timppaÄTujotmaalaispojat.com
Jos nyt jollakin täällä sitten sattuisi olemaan joku 200-300 hyväkuntoinen kone, eli sellainen joka kannattaisi marinoida ja asentaa paikalleen (=isohko työ ja rahaakin menee) niin tarjota saa gernaasti. Uusi valmis merikone kun maksaa tuossa kokoluokassa sen 10K€ ja myytävänä olevat käytetyt on perkeleellinen riski verrattuna autossa palvelleeseen moottoriin.
Tänne vaan viestiä tai timppaÄTujotmaalaispojat.com
Virmalle maksuton mainos
Juu se on tuo venevarustaja: http://www.venevarustaja.fi/
Muutama tuttuni on tuolta hankkinut marinointisarjat ja merivaihteet koneen perään ja homma toimii ok. Itelle tarvis vaan jotain kunnollista marinoitavaa.
Muutama tuttuni on tuolta hankkinut marinointisarjat ja merivaihteet koneen perään ja homma toimii ok. Itelle tarvis vaan jotain kunnollista marinoitavaa.
Re: No niin no
Eikös tuommoiseen teräskasaan pidä olla vähintäänkin 400hp superturbo???flash kirjoitti:Vene on vajaa 10 metrinen teräskasa, painaa 7 tonnia joten luulisin tuollaisen koneen olevan ihan käypänen teholtaan. Sain kiukaasta sähköpostissa kuvatuksia ja ne eivät kyllä mairitelleet. Täytynee etsiä uutta aihiota ja marinoida se, piikkiössä toimiva yritys toimittaa marinointisarjoja vaikka mihin koneeseen ihan bolt-on systeemillä.
Jos nyt jollakin täällä sitten sattuisi olemaan joku 200-300 hyväkuntoinen kone, eli sellainen joka kannattaisi marinoida ja asentaa paikalleen (=isohko työ ja rahaakin menee) niin tarjota saa gernaasti. Uusi valmis merikone kun maksaa tuossa kokoluokassa sen 10K€ ja myytävänä olevat käytetyt on perkeleellinen riski verrattuna autossa palvelleeseen moottoriin.
Tänne vaan viestiä tai timppaÄTujotmaalaispojat.com

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: No niin no
Empä ole ennen nähnyt veneen moottoria ilman laatikkoa perässä, ikävää se olisi mennä koko ajan eteenpäin.
Venettä on myös näppärä ohjailla eteen/taakse vaihteilla ja tietty peräsimellä..
Venettä on myös näppärä ohjailla eteen/taakse vaihteilla ja tietty peräsimellä..
AK47 kirjoitti: Eikös tuommoiseen teräskasaan pidä olla vähintäänkin 400hp superturbo???Eikös nämä venehommat mene ilman vaihdelaatikoita... Ei tarvitse miettiä rikkooko vääntö laatikkoa, perää tai vetareita:)
Ex monta W-kirjainta.
Re: Tarua vai totta?
tuttu höyläri käyttänyt 300 d moottorina 3300 kierrokksilla/min jo monta vuottaflash kirjoitti:Terve
Onkos semmoinen legenda ihan tosi, että nuo 300 mersun dieselit kestää julmettuja käyttötunteja? käsittääkseni näin on.
Olen mahdollisesti ostelemassa veneeseeni marinoitua mersun 5-pyttyistä eli sitä vanhempaa 300-konetta.
Mitkäköhän paikat siitä voi ja kannattaa silmämääräisesti kattella ettei iskisi käsiä saveen nilkkoja myöten? Tuossa kun ei ole sellaista mittaria olemassakaan josta näkyisi kilometrit tai käyttötunnit.
Kiitokset arvon raadille jos viitsitte vinkkejä heittää.
Timppa
Vaihtoi ennen käyttöönottoa alapään lakerit ja oljypumpun.Koneen km 500000.
Onkohan näin,että kovat lämpötilan vaihtelut rasittaa konetta enemmän kuin suuret käyttötuntimäärät.Esim.saksan tuontiautot joilla ajettu todellisuudessa 10 vuoden aikana 500000km ovat koneen ja rungon puolesta aivan täydessä iskussa kun suomi auto tarvii jo huoltoa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Tarua vai totta?
koyama kirjoitti:tuttu höyläri käyttänyt 300 d moottorina 3300 kierrokksilla/min jo monta vuottaflash kirjoitti:Terve
Onkos semmoinen legenda ihan tosi, että nuo 300 mersun dieselit kestää julmettuja käyttötunteja? käsittääkseni näin on.
Olen mahdollisesti ostelemassa veneeseeni marinoitua mersun 5-pyttyistä eli sitä vanhempaa 300-konetta.
Mitkäköhän paikat siitä voi ja kannattaa silmämääräisesti kattella ettei iskisi käsiä saveen nilkkoja myöten? Tuossa kun ei ole sellaista mittaria olemassakaan josta näkyisi kilometrit tai käyttötunnit.
Kiitokset arvon raadille jos viitsitte vinkkejä heittää.
Timppa
Vaihtoi ennen käyttöönottoa alapään lakerit ja oljypumpun.Koneen km 500000.
Onkohan näin,että kovat lämpötilan vaihtelut rasittaa konetta enemmän kuin suuret käyttötuntimäärät.Esim.saksan tuontiautot joilla ajettu todellisuudessa 10 vuoden aikana 500000km ovat koneen ja rungon puolesta aivan täydessä iskussa kun suomi auto tarvii jo huoltoa

Joo kelpaa
Kun vaan joku jotain tuollaista tarjoaisi, taitaa mersumiehet olla niin tykästyneitä omaansa etteivät nurkkiin kerääntyneitä moottoreita anna millään rahalla pois...?
Tämän foorumin kautta ostaminen kun olisi turvallisempaa kuin purkamolta tai vastaavasta, jossa ei äijät tiedä myymästään välttämättä tuon taivaallista.
Hei AK47... .223 nato on nykypäivää...
Ja superturbovoimalla ei tee tuossa mitään, rauhallinen moottoripursi kun on.
Ja jos kovaa tahtoo vetten päällä mennä niin 2 kiloa hevosvoimalle niin jo on kivaa tai ainakin pelottaa.
Ei siis ole tarjolla ostettavissa olevaa konetta teholuokassa 60-100 hv?
Sellaista hyvää, halvinta en tarvi, poijunpaino mulla jo on.
Hyvää kesää jokatapauksessa tämän voorumin käyttäjille, mukavahan se olis paatin perään tähti lätkästä.... Olis se vaan komiaa.
Tuossa kyseinen kapine, eli mikään pikaliippari ei ole kyseessä.
http://members.surfeu.fi/ump/Ginny.JPG
Timppa
Tämän foorumin kautta ostaminen kun olisi turvallisempaa kuin purkamolta tai vastaavasta, jossa ei äijät tiedä myymästään välttämättä tuon taivaallista.
Hei AK47... .223 nato on nykypäivää...
Ja superturbovoimalla ei tee tuossa mitään, rauhallinen moottoripursi kun on.
Ja jos kovaa tahtoo vetten päällä mennä niin 2 kiloa hevosvoimalle niin jo on kivaa tai ainakin pelottaa.
Ei siis ole tarjolla ostettavissa olevaa konetta teholuokassa 60-100 hv?
Sellaista hyvää, halvinta en tarvi, poijunpaino mulla jo on.
Hyvää kesää jokatapauksessa tämän voorumin käyttäjille, mukavahan se olis paatin perään tähti lätkästä.... Olis se vaan komiaa.
Tuossa kyseinen kapine, eli mikään pikaliippari ei ole kyseessä.
http://members.surfeu.fi/ump/Ginny.JPG
Timppa
No jokos tässä on jostain synnistä jääty kiinni, ai perkuma...AvanT kirjoitti:Jaa-a. Pieni varoituksen sana vain. Noille ujoille maalaispojille "Ei Mikään Riitä"
Joten pistäkää samaan threadiin suosiolla Mynä/PP/etc -diesel -vinkit.
No onhan nuo linkit toki hyvä olla, vaikka tuolla vehkeellä kiire loppuu kun köydet irtoo.
Oma perhenokileka tosin tarvis jo muutakin kuin lastun ja egr:n poiston, alkaa tuntumaan laiskalta. Se on se MEMR-jutska.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Joo kelpaa
Mulla olis tarjolla W123 -81 240 diisel mylly.
Ajettu sillä on puol miljoonaa mutta silti toimi hyvin kun kyseisen auton ajoin mökille (varaosiksi) vuos sitten.
Moottori on nyt irtaallaan laatikon kanssa.
Kaikki laitteet mitä koneessa on kiinni niin kuuluu samaan hintaa.
Paitsi laturi.
Hintaa on koneella ja (manuaali 4lovinen) laatikolla 400ecua.
Ajettu sillä on puol miljoonaa mutta silti toimi hyvin kun kyseisen auton ajoin mökille (varaosiksi) vuos sitten.
Moottori on nyt irtaallaan laatikon kanssa.
Kaikki laitteet mitä koneessa on kiinni niin kuuluu samaan hintaa.
Paitsi laturi.
Hintaa on koneella ja (manuaali 4lovinen) laatikolla 400ecua.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
mulla olis nissanin 2.8 diiselikone turbolla irrallaan. piti laittaa trans-amin keulalle mut sinne tipahtikin mersun 3.0 kone kun oli lootakin valmiina. kaikki apulaitteet paikallaan.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Niin ja joo
Juu siis tämän kokoluokan koneet on pääsääntöisesti autoteollisuudesta peräisin, eli lohko sisukaluineen on haalittu ja sitten tehtaalla marinoitu.
Usein pienet japsimerikoneet on mitsun lohkolla. Volvokin käyttää jopa pösön lohkoa nelisylinterisessä jne.
Usein pienet japsimerikoneet on mitsun lohkolla. Volvokin käyttää jopa pösön lohkoa nelisylinterisessä jne.