V220CDI (W638/2) madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nuvola
Sisäänajossa
Sisäänajossa

V220CDI (W638/2) madallus

Viesti Kirjoittaja nuvola »

Uusi tällä foorumilla joten tervehdys kaikki MB-harrastajat!

Otsakkeen mukainen kulkupeli pitäisi saada hieman tukevammaksi ja lähemmäksi maata. Taka-akselin tasonsäätö pelaa ja olen ymmärtänyt että se säätää auton automaattisesti vaateriin. Niinpä ajattelin aloittaa projektin vaihtamalla etujouset 30-50mm madaltaviin. Seurailin keskusteluja asian tiimoilta, mutten saanut hyvää näkemystä parhaasta kohtuuhintaisesta vaihtoehdosta.

Kysymys kuuluu että mikä olisi oikea valinta etuakselin jousiksi (H&R vaiko joku muu)?
MB V220 CDI Ambiente
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: V220CDI (W638/2) madallus

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tervetuloa, ohessa muutama linkki noin alkuun:

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/17072004.html

Vaikka takatasonsäätö toimii voin veikata, ettei se toimi montaa vuotta Suomen talvessa, joten kannattaa harkita laittaako heti takaosankin kuntoon. Ajettavuus lienee parempi madallusjousilla kuin madallus/ilmajousien sekoituksella, jos sillä ajettavuudella nyt mitään merkitystä on kun ei tehdä rata-autoa. Talkasäätö tosiaan passaa itse itsensä etuakselin mukaiseksi.

Mikäli laitat taakse madallusjouset samalla pitäisi laittaa ajovalojenkorkeussäädin.

Jousisarjassa pitää olla TUV lappu mukana ja H&R on mun mielestä hyvä vaihtoehto kun ei paljon muita ole saatavilla. Hyvät iskaritkin kun vielä jostakin löytäisi, ehkä konit on saatavilla. Itse ajelen alkuperäisillä.

Kannattaa muuten laittaa mahdollisimana paljon madallusta, se 45 mm ei vielä tunnu juuri missään.

P.S Mukava saada lisää V-malleja forumille, meitä taitaa olla jo neljä tai viisi 8)
Lisää tietoa: www.skg.fi
nuvola
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: V220CDI (W638/2) madallus

Viesti Kirjoittaja nuvola »

veskola kirjoitti:Tervetuloa, ohessa muutama linkki noin alkuun:

Vaikka takatasonsäätö toimii voin veikata, ettei se toimi montaa vuotta Suomen talvessa, joten kannattaa harkita laittaako heti takaosankin kuntoon. Ajettavuus lienee parempi madallusjousilla kuin madallus/ilmajousien sekoituksella, jos sillä ajettavuudella nyt mitään merkitystä on kun ei tehdä rata-autoa. Talkasäätö tosiaan passaa itse itsensä etuakselin mukaiseksi.

Mikäli laitat taakse madallusjouset samalla pitäisi laittaa ajovalojenkorkeussäädin.

Jousisarjassa pitää olla TUV lappu mukana ja H&R on mun mielestä hyvä vaihtoehto kun ei paljon muita ole saatavilla. Hyvät iskaritkin kun vielä jostakin löytäisi, ehkä konit on saatavilla. Itse ajelen alkuperäisillä.

Kannattaa muuten laittaa mahdollisimana paljon madallusta, se 45 mm ei vielä tunnu juuri missään.

P.S Mukava saada lisää V-malleja forumille, meitä taitaa olla jo neljä tai viisi 8)
Kiitokset neuvoista. Kun ilmaperä vielä toimii, niin en raaski heittää sitä poiskaan - ja totta on että kustannuspuolelle tulee tällöin korkeussäädettävät ajovalot. Jos tuntuu että meno on epätyydyttävää niin pitänee päivittää säädettävillä vaimentimilla. KoniSportit on toisessa autossa ja ne ovat mainiot. Näyttää olevan W638:iin tarjolla samaa palikkaa joten sitä hankintaa ei sitten tarvitse arpoa.

Katselin eilen että autosta voi periaatteessa ryömiä alitse, uskon hyvin että 45 mm ei tunnu vielä paljoa missään. Mutta toisaalta perheautona tämän pitäisi pysyä. Eli H&R olisi suosituksesi.

ps. Kiitos, ei tämä V tosiaan ole kovin yleinen kapine. Koetetaan vierailla foorumilla mahdollisimman paljon.
MB V220 CDI Ambiente
Vastaa Viestiin