Vietiin säädettäviksi 250 D suuttimet.Tommosen summan maksatti Oulun Diesel Turunen viiden suutinkärjen vaihdosta kärkineen. Minusta aika reilusti, kun puhelimessa työn osuudeksi sanottiin 75,- suuttimien säädöstä. Lisäksi tulee jotain, jos joudutaan tiivisteitä tms uusimaan. Vaihtoivat kaikki käret kysymättä. Olisi jäänyt vaihtamatta, jos hinnan kuulin etukäteen. Olisin pannut paaliin koko paskan.
KL-hinta/kärki 23,50 x 5 = 117,50. Katteet kohdallaan. No, ei se mitään, kun viimeisen kerran siellä asioitiin.
Suutinkäret vaihdettuna 310,-
Suutinkäret vaihdettuna 310,-
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma 03.10.2005 22:01
Hinta-arviot AINA kirjallisena!
...niin on faktaa, kun lähdetään kuluttaja-asiamiehen pakeille.
Suulliset ja puhelimessa annetut hinta-arviot on helppo kiistää toteennäyttämättöminä
Itsekin opin asian kantapään kautta
- kiitos MB-korjaamon -
Ja sitten lainaus Kuluttajaviraston nettisivuilta:
Pitääkö minun maksaa korjaamolle enemmän kuin hinta-arviossa esitettiin?
Palvelun hintaa ei useinkaan ole mahdollista sopia etukäteen täsmällisesti, vaan siitä esitetään hinta-arvio. Hinta-arvion antamisessa yritykseltä vaaditaan ammattitaitoa. Yrityksen on myös kerrottava asiakkaalle minkälaisesta hinta-arviosta on kyse.
Suuntaa antava hintatieto on alustava ja yleisluonteinen. Se annetaan usein puhelimitse. Jos hinta nousee huomattavasti korkeammaksi, on yrityksen ilmoitettava asiakkaalle asiasta viipymättä ja tarvittaessa keskeytettävä työ.
Hinta-arvio on jo täsmällisempi, usein esim. korjattavan laitteen tutkimiseen perustuva hintatieto. Yrityksen on ilmoitettava asiakkaalle selkeästi koskeeko hinta-arvio vain työn osuutta tai vain varaosia. Jos näin ei ole menetelty hinta-arvio tarkoittaa palvelusta perittävää kokonaishintaa. Jos lopullinen hinta jää alle hinta-arvion, ei yritys saa periä hinta-arvion mukaista hintaa. Lopullinen hinta saa ylittää hinta-arvion enintään 15 %.
Kiinteän hinnan maksaminen palvelusta on myös mahdollinen. Kiinteää hintaa ei saa ylittää, mutta toisaalta sitä ei myöskään tarvitse alittaa, vaikka työ olisi tullut halvemmaksi.
Enimmäishinta on asiakkaan maksettavaksi tulevan hinnan yläraja. Yritys ei saa laskuttaa sovittua enimmäishintaa enempää, vaikka työ olisi aiheuttanut suuremmat kustannukset.
Yrityksellä on oikeus vaatia maksu hinta-arvion tekemisestä. Kustannusarvion maksullisuudesta on kerrottava etukäteen asiakkaalle.
Jos hinnasta ei ole sovittu, asiakkaan on maksettava palvelusta kohtuullinen hinta.
...niin on faktaa, kun lähdetään kuluttaja-asiamiehen pakeille.
Suulliset ja puhelimessa annetut hinta-arviot on helppo kiistää toteennäyttämättöminä

Itsekin opin asian kantapään kautta
- kiitos MB-korjaamon -
Ja sitten lainaus Kuluttajaviraston nettisivuilta:
Pitääkö minun maksaa korjaamolle enemmän kuin hinta-arviossa esitettiin?
Palvelun hintaa ei useinkaan ole mahdollista sopia etukäteen täsmällisesti, vaan siitä esitetään hinta-arvio. Hinta-arvion antamisessa yritykseltä vaaditaan ammattitaitoa. Yrityksen on myös kerrottava asiakkaalle minkälaisesta hinta-arviosta on kyse.
Suuntaa antava hintatieto on alustava ja yleisluonteinen. Se annetaan usein puhelimitse. Jos hinta nousee huomattavasti korkeammaksi, on yrityksen ilmoitettava asiakkaalle asiasta viipymättä ja tarvittaessa keskeytettävä työ.
Hinta-arvio on jo täsmällisempi, usein esim. korjattavan laitteen tutkimiseen perustuva hintatieto. Yrityksen on ilmoitettava asiakkaalle selkeästi koskeeko hinta-arvio vain työn osuutta tai vain varaosia. Jos näin ei ole menetelty hinta-arvio tarkoittaa palvelusta perittävää kokonaishintaa. Jos lopullinen hinta jää alle hinta-arvion, ei yritys saa periä hinta-arvion mukaista hintaa. Lopullinen hinta saa ylittää hinta-arvion enintään 15 %.
Kiinteän hinnan maksaminen palvelusta on myös mahdollinen. Kiinteää hintaa ei saa ylittää, mutta toisaalta sitä ei myöskään tarvitse alittaa, vaikka työ olisi tullut halvemmaksi.
Enimmäishinta on asiakkaan maksettavaksi tulevan hinnan yläraja. Yritys ei saa laskuttaa sovittua enimmäishintaa enempää, vaikka työ olisi aiheuttanut suuremmat kustannukset.
Yrityksellä on oikeus vaatia maksu hinta-arvion tekemisestä. Kustannusarvion maksullisuudesta on kerrottava etukäteen asiakkaalle.
Jos hinnasta ei ole sovittu, asiakkaan on maksettava palvelusta kohtuullinen hinta.
Vaadimme peltivanteita!
Lasku maksettu ja suuttimet paikoillaan. Oma moka, kun en älynnyt kysyä kokonaishintaa etukäteen. Harvoinpa tulee yleensäkään käytettyä ulkopuolista apua, mitä nyt joskus kyselen tältä foorumilta neuvoja. En rupea asiasta riitelemään, enkä valituksia tekemään. Jokainenhan saa hinnoitella tuotteensa ja palvelunsa itse.
Omat johtopäätökseni tulevaisuutta ajatellen olen kuitenkin nyt tehnyt.
Omat johtopäätökseni tulevaisuutta ajatellen olen kuitenkin nyt tehnyt.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Kaveri vei LT volkkarin sinne kun se savutti ja kävi huonosti. Kun se haki pois niin ne sano että kone on sökö, mutta sehän jo tiedettiin viedessä. Ei saanut edes puristus mittauspaperia että olis nähnyt mikä pytty on pimeenä.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126