Kaksiääninen torvi?
Kaksiääninen torvi?
Sattuisiko joku tietämään mikä virka on tuolla kaksiäänisellä torvella joka esimerkiksi omasta saksantuontiautostani löytyy? Kojelaudassa on kytkin josta valitaan korkeampi tai matalampi ääni tyytille... Onko tuolla oikeasti mitään muuta merkitystä kuin vain se että "jee mullapa on autossa 2 soittoääntä töötille
"? Tuota varustetta ei ole tainnut saada Vehon tuomiin autoihin, vai miten on?

1991 420 SE
Itsellähin on myös tuo kaksi-ääninen tyytti. Ilmeisesti sen idea on, että korkeampaan ääntä käytetään maantiellä ja matalampaa kaupungissa, ettei jalankulkijat häiryynny.
Suomessahan tällä ei ole mitää virkaa, sillä oikeastaan koko tyytin käyttö on rikos
Taitaa yleisestikkin ottaen olla aika harvinainen varuste
Niin ja eiköhän vehonkin maahantuomiin, pirsseihin saa rahalla kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Suomessahan tällä ei ole mitää virkaa, sillä oikeastaan koko tyytin käyttö on rikos

Taitaa yleisestikkin ottaen olla aika harvinainen varuste
Niin ja eiköhän vehonkin maahantuomiin, pirsseihin saa rahalla kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
-
- Mersumies
aa. Olenkin miettinyt että mikä se yksi katkaisija on.. heh nyt sekin selvisi.. Ohjekirjasta koitin kattoa, mutta enhän minä saksaa ymmärrä.. Ensiksi luulin
että se on peruutusvaroitin töötti, mutta sit painamalla nappia ei tapahtunu mitään
niin ajattelin vaan että se ei toimi.. Nyt tosiaa täytyykin muistaa kokeilla, että miten
se voimakkuus sitten eroaa..
että se on peruutusvaroitin töötti, mutta sit painamalla nappia ei tapahtunu mitään
niin ajattelin vaan että se ei toimi.. Nyt tosiaa täytyykin muistaa kokeilla, että miten
se voimakkuus sitten eroaa..
220.128 Black Mirror
Molemmat äänet toimii ja toinen on muistaakseni ns. alppitorvi.
Korkealla äänet kuuluvat erilailla, johtuu ilmantiheydestä.
Viisaammat kertokoon totuuden asiaan...
Korkealla äänet kuuluvat erilailla, johtuu ilmantiheydestä.
Viisaammat kertokoon totuuden asiaan...

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Eikös ne rekkojen alppitorvet ole aika möreällä äänellä kaikki?
Sitten on joskus telkkarissa näkyny niitä hieman lätkämailan mallisia, todella isoja, monen metrin mittaisia puhallustorvia, joiden kanssa äijät seisoo ja puhaltaa putkeen tirolilaishousuissaan ja matalaa ääntä tulee.
Tästä päättelen, että matala mörinä voisi olla alpeille tarkotettua ääntä.
Sitten on joskus telkkarissa näkyny niitä hieman lätkämailan mallisia, todella isoja, monen metrin mittaisia puhallustorvia, joiden kanssa äijät seisoo ja puhaltaa putkeen tirolilaishousuissaan ja matalaa ääntä tulee.

Tästä päättelen, että matala mörinä voisi olla alpeille tarkotettua ääntä.

Katos perhana, siinä kuvassahan hippi olikin vetässy hameen päällensä...

Jep Jep
Tossa mun 125 250 d saksantuonnissa on noi torvet. Eli keinukytkimen toisessa asennossa soi ne kaks alkuperäistä torvea maskin takana, ja toisessa asennossa sähkö menee oikean lokarin päällä olevaan pikkukompuraan josta ilma putkea pitkin kahteen pilliin siinä vieressä. Turha lelu...........äänet on kyllä mukavat...