Ongelmanan on narina hitaassa ajossa käännettäessä. Löytyisikos jostain apusimpukasta tai muusta liikkuvasta osasta sellaista kohtaa jonka voi vaikkapa voidella niin saisi narinan katoamaan
Nyt sitten teknologiaa tunteville kysymys; mihin osaan kannattaisi ekaksi paneutua, onko jotain helppoja havainnointikeinoja jne.
Auto on kumminkin läpäissyt tammikuussa katsastuksen ilman lisähuomautuksia, eli pyörää lähinnä olevat nivelet ja laakerit pitäisi olla kohtuu kunnossa.
Ikävää kun muuten hyvin toimivassa pelissä on tällaisia pikkuhuolenaiheita, mutta parempi niin kuin oikein iso vika.
W126 ohjauksen narina
W126 ohjauksen narina
Viimeksi muokannut EEK, Pe 09.06.2006 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Esa Koskinen
300 SEL -88
Työkäytössä Transit D -96
300 SEL -88
Työkäytössä Transit D -96
Tohon ääneen en osaa sanoa mitään, mutta jos nivelet on kunnossa kiristäisin hiukan simpukkaa. Ohjaussimpukan päällä on säätöruuvi, jonka juuressa on lukitusmutteri. Ruuvin päässä on muistaakseni kuusiokoloavaimelle paikka. Avaa lukitusmutteri ruuvin juuresta ja käännä säätöruuvia aukipäin noin neljännes kierros. Kokeile poistuiko väljä, jos ei niin toinen neljännes jne. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ "KIRISTÄ" SIMPUKKAA LIIKAA. Vain sen verran, että välys poistuu. Liian kireälle vedetty simpukka on äkkiä sökö. Säätö tehdään renkaiden ollessa suorassa. Äärilaitaan käännettynä on ohjauksessa aina välys.
Jos muistin väärin niin muut korjatkoon.
Jos muistin väärin niin muut korjatkoon.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Kannattaa huomata, että simpukka voi olla ja usein onkin kulunut siten, että säätöruuvilla välystä ei saa pois. Tällöin sitä helposti kiristää liikaa, jolloin ohjaus muuttuu tahmeaksi ja simpukan vaurioituminenkin on mahdollista. Eli kiristäminen kannattaa lopettaa heti kun tahmeutta ohjauksessa tuntuu jäi välystä tai ei, ja tässä kohdin palata sen verran takaisin, että välyksen ja "pyöriin vaikuttavan liikkeen" välinen raja ei tunnu ratissa selvänä pykälänä silloin kun kone käy. Näin välys jää niin pieneksi kuin se on mahdollista saada...Stuttgart kirjoitti:Kokeile poistuiko väljä, jos ei niin toinen neljännes jne. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ "KIRISTÄ" SIMPUKKAA LIIKAA.
Öö, sarjassamme selkeämminkin-tämän-voisi-ilmaista-jos-osaisi

W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85