Moro
Olen tuossa koettanut perstuntumalla arvuutella että jos autossa on vakiokumit ja kuiva asfaltti niin kun lähtee paikaltaan, kumpi tapa on nopeampi kiihdytyksen kannalta, ESP päällä vai pois.
Tuntuisi ilman ESP jauhavan alkumatkan ja ESP päällä hiukan sutasevan mutta kokoajan kierroksia rajoittavan, hyvä vaiko huono
Onkohan manuskassa olevat lukemat kummalla tyylillä saatu.
nimimerkki: tuli vaan mieleeni jos tarvetta jossain ääripoikkeusolosuhteissa jne
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Jani Anttila kirjoitti:Kyllä varmaan ilman ESP:tä on nopeampi, riippuen paljonko se sitä lakua vetää?
kun automaatilla nostaa kierrokset jarrua pitäen siihen 2000 kinkamille jolloin alkaa olla se hetki että jauhaa paikallaan, niin siitä sellaset 5 metrin vanat äkkiä muisteltua, siitä eteenpäin sellaista pientä hakemista perä päässä kunnes tasottuu 100kmh tuntumassa
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
jameri kirjoitti:
kun automaatilla nostaa kierrokset jarrua pitäen siihen 2000 kinkamille jolloin alkaa olla se hetki että jauhaa paikallaan, niin siitä sellaset 5 metrin vanat äkkiä muisteltua, siitä eteenpäin sellaista pientä hakemista perä päässä kunnes tasottuu 100kmh tuntumassa
OHo...
Noniin joo.. nää on näitä isojen poikien leluja, isoja moottoreita yms, ku ite ei ees yrittämälläkään saa jättää 5m...
No olisin luullut että vetää enemmänkin raitaa.
Mulla nimittäin tuo dieselikin vetää kohtuu raidat, mutta edellyttää pientä kikkailua: W-asennossa nostaa jarrua vasten paineet tappiin, mutta ei kaasu pohjassa, ideana siis että pysyy kakkosella ja ei ala sutimaan paikallaan. Sitten kun ei kierrokset enään nouse niin kaasu pohjaan että lyö ykkösen pesään ja jarru ylös. Kivasti sutii
Eikös formuloissakin saada paras lähtö aikaiseksi, kun renkaat pyörivät muutaman prosentin nopeammin kuin täysin ilman sutimista. Kompromissin etsiminen varmasti vie tovin. Minkäs levyset kumit on alla ja kumpi autoistasi onkaan kyseessä? Onko sulla mittaria, jolla näet tuloksia?
jameri kirjoitti:Joo hokasin, elikkäs täytyy lopettaa mamoilu ja renkaiden säästely jos meinaa ruveta miesten hommiin
Palaan astialle kun saan uutta lakua asfalttiin josko pääsisi sellaisiin lukuihin ettei tarvii "yskiä"
näi o, ei muuta ko kunnon kiihytykset vaan renkaita säästelemättä! paikallaa vaan nii et kakkonen muljahtaa silmään tässä on yks minu kiihytys video mutta ei taia olla hyvän ajan kanssa mitään tekemistä, säädöt=ESP:n töpseli irt eli ei mittään elektroniikkaa toiminnassa ajoa estämään ............. ja video on sitte kuvattu suljetulla alueella!!! http://streaming4.vidilife.com/vidilife ... 654801.wmv
perhana tuo on näköjää laajakuvana tuo video, näyttää hassulta tuo rommeli..
väykkä kirjoitti: tässä on yks minu kiihytys video...
On pojjilla kalliit huvit. Ihan mukavasti näyttää liikkuvan! Mikäs peli mahtaa olla kyseessä?
Mutta tosi asia ettei 850€:n kumeja kehtaa kuluttaa loppuun tuolla tavalla. Pari kertaa tullut kokeiltua, DSC päällä tosin ja mukavasti vilkkuu kolmio vielä 140km/h vauhdissakin. On kyllä niin uskomattoman hauskaa touhua.
Ilman DSC:tä ei ole tullut kokeiltua, mutta kuten todettu, siinä ne auton tehot vasta esiin tuleekin.
Haisuli kirjoitti:Minkäs levyset kumit on alla ja kumpi autoistasi onkaan kyseessä? Onko sulla mittaria, jolla näet tuloksia?
joo tuo C32 on mielenkiinnon alla, 230x45x17 takana ja ainakin vielä hyvät pinnat Goodyear Eagle F1.sissä tosin jos ottaa mallia väykästä niin ... no ainaskin muutama veto täytyy ottaa "väykän hengessä"
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
väykkä kirjoitti: tässä on yks minu kiihytys video...
Mikäs peli mahtaa olla kyseessä?
son tuo e55 amg -00
nii ja mul on tuosa takana kumeina 275/30/18 Hankook K104 sport ventukset(huippurenkaat ), nämä on kyllä kumit joissa kulutuskestävyys senkun sitkenee loppua kohti!
Tulipa tämä vanha juttu mieleen auton vaihdon myötä.
Kyllä se C32 parhaiten lähtee ilman ESP:tä ja kierrokset siihen 1500 nurkille. Sopivasti vetää tyhjää, mutta ei liikaa. ESP katkaisee leikin ikävästi ja menee aikaa hukkaan kohtuuttoman paljon.
Kyllä quaifen LSD olisi paikallaan...
Offtopicina mainittakoon että nyt märillä keleillä speedshift-modella sutii neloselle asti, eli hyvistä ajoista vesikelillä on turha haaveillakkaan. Märällä häviää liikennevaloissa esim. S500:lle
Jani Anttila kirjoitti:Tulipa tämä vanha juttu mieleen auton vaihdon myötä.
Kyllä se C32 parhaiten lähtee ilman ESP:tä ja kierrokset siihen 1500 nurkille. Sopivasti vetää tyhjää, mutta ei liikaa. ESP katkaisee leikin ikävästi ja menee aikaa hukkaan kohtuuttoman paljon.
Kyllä quaifen LSD olisi paikallaan...
Offtopicina mainittakoon että nyt märillä keleillä speedshift-modella sutii neloselle asti, eli hyvistä ajoista vesikelillä on turha haaveillakkaan. Märällä häviää liikennevaloissa esim. S500:lle
Minä luulin aluksi että siinä ESPissä on jotain vikaa kun se vilkuttaa märällä tiellä 180km/h asti jos kiihdyttää nilkka oikosena, tosin rouva vihelsi pelin poikki ja palasimme "suljetulla" tieosuudella normaali vauhtiin.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Niin, tämä lukon puute kyllä häiritsee näissä nyky AMG-malleissa. Luistonesto ei mitenkään korvaa mekaanista tasauspyörästön lukkoa. Olenkin harkinnut investointia seuraavaan: http://www.kleemann.dk/site/Main/accessories/lsd
Kyllä on muutamalla palikalla hintaa ihan kohtuullisesti (1600,- + asennus) mutta onhan se nyt noloa suttailla yhdellä pyörällä kun kavereiden M-sarjan (BMW) pelit ovat rehellisesti kaksivetoisia! On muuten tämä Kleemannin lukko aika napakka 60%, eikö nuo vakioautoissa tehtaanjäljiltä ole tavallisesti jotain 25%:n luokkaa?
Onko muita ehdotuksia mistä kannattaisi LSD:tä etsiä? En ainakaan heti löytänyt Carlsson/Brabus/Lorinser -akselilta vastaavaa vaikka varmasti on heilläkin moista tarjolla - tuskin kuitenkaan huokeammalla...
-Mika-
E430 T 4Matic Elegance -00
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
Brabus myy uusiin malleihin 40% lukkoa, Suomen toiminnoista vastaavalla voisi olla tietoa, saako W210:n moista. Uusissa AMG malleissa on alkanut olemaan taas lukkoja, SL 63:een saa 30% lukon, isoissa V12 AMG:ssä ne on jo muistaakseni vakiona.
Sensijaan ei edes varustelistalla tavallisiin V8 ja V12 malleihin, jostakin syystä...
C32:n lukko on lähinnä vitsi. 10% kuulemma
Jos lukot kiinnostaa niin tsekatkaapa tuo Quaife. Jenkit tuntuu niitä AMG:ssä suosivan ja tais olla elinikäinen takuu, myös kisakäytössä. Hintakin dollarin kurssin takia erittäin kohtuullinen.
Jani Anttila kirjoitti:C32:n lukko on lähinnä vitsi. 10% kuulemma
Jos lukot kiinnostaa niin tsekatkaapa tuo Quaife. Jenkit tuntuu niitä AMG:ssä suosivan ja tais olla elinikäinen takuu, myös kisakäytössä. Hintakin dollarin kurssin takia erittäin kohtuullinen.
Nyt taas talvirenkaitten aikaan myös diesel-koneella on sama ongelma ihan tosissaan käsillä. Vaikka onkin paljas asfaltti alla.
Vilkuttelee aina johonkin 120 km/h asti. Kun lähtee rekkaa ohittaan 80 km/h, mono suoraksi ja pitäs saada heti kunnon vauhti, niin meno tyssää ESP:iin. Meinaa välillä mennä jalka konehuoneeseen asti kun vastaan alkaa tulla porukkaa.
Oonkin laitellu pois päältä tuota ESP:iä, jos ei ole liukasta.
Kyllä tää tiellä pysyy ilmankin. Vähän kahvaa vaan heittää edelle ja silleen. Ei lähde käsistä, kun on tarkkana.
Hitaassa vauhdissa (alta 50 km/h) ongelmana on se, että vääntö (n. 500 Nm) pyöräyttää homman totaalisesti sutimisen puolelle ja siten tahtoo mennä ihan ööveriksi, jossei himmaa. Nastat lähtee. Paikaltaan lähtiessä ei tietenkään voi vetästä hanaa pohjaan, jos meinaa ajaa näillä vielä huomennakin.
Oon omaksunu tavan, että ellei ole varsinaisesti liukasta, niin ESP pois haluttaessa kunnon kiihdytystä. Luistot kerkee korjata ilmankin. Sitten vähänkin liukkaan riskin ollessa saapi ESP olla päällä.
Jani Anttila kirjoitti:C32:n lukko on lähinnä vitsi. 10% kuulemma
Jos lukot kiinnostaa niin tsekatkaapa tuo Quaife. Jenkit tuntuu niitä AMG:ssä suosivan ja tais olla elinikäinen takuu, myös kisakäytössä. Hintakin dollarin kurssin takia erittäin kohtuullinen.
No ei ole kallis, onko havaintoa mahdollisista huonoista puolista ? ajattelin ESP jne ajettavuus yms juttuja vaiko pelkästään positiivista.
Onko vaihtohomma minkälainen projektina, koko perä kappaleiksi ja viikon kootaan vaiko plug and pray
terv:
Huonoja puolia ei ainakaan jenkkifoorumin pojat ole mainostaneet. Asennus on veikkaisin aika plug and pray. Ei kaikilta onnistu ihan kotioloissa, mutta ei mikään fakiirihomma kuitenkaan. Kantsii lueskella mbworldista.
Jani Anttila kirjoitti:C32:n lukko on lähinnä vitsi. 10% kuulemma
Jos lukot kiinnostaa niin tsekatkaapa tuo Quaife. Jenkit tuntuu niitä AMG:ssä suosivan ja tais olla elinikäinen takuu, myös kisakäytössä. Hintakin dollarin kurssin takia erittäin kohtuullinen.
No ei ole kallis, onko havaintoa mahdollisista huonoista puolista ? ajattelin ESP jne ajettavuus yms juttuja vaiko pelkästään positiivista.
Onko vaihtohomma minkälainen projektina, koko perä kappaleiksi ja viikon kootaan vaiko plug and pray
terv:
Huonoja puolia ei ainakaan jenkkifoorumin pojat ole mainostaneet. Asennus on veikkaisin aika plug and pray. Ei kaikilta onnistu ihan kotioloissa, mutta ei mikään fakiirihomma kuitenkaan. Kantsii lueskella mbworldista.
Kiinostaisi meikäläistäkin. Ei vaan huvita olla koekaniini, joten tilatkaa ja asentakaa nyt joku tuo Quaife lukko
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG