Nokan ajoitusta siinä aluksi itekkin mietittiin, mutta se oli kohdallaan, sytyskin oli ok. Mutta sitä ei mitattu eri kaasun asennoissa tai kierroksilla, mutta eikös nämä itse säädä sytytyksen kohdalleen sen perusteella, mitä kampiakselin asentoanturi(sille tehtiin itse reikä, kylläkin aikas tarkasti oikeaan kohtaan) kertoo vauhtipyörältä, kun sehän lukee niitä kahta metallilappua siitä? Kone on w123 mallisesta, jossa ei kattia. Imusarja, pakosarja, virranjakaja, vauhtipyörä, anturit yms kaikki muut on ollu kokoajan tässä oikuttelevassa autossa, jossa on nyt siis tasan w123 tekniikkaa ohjaustehostin, laturi ja satakaksneloistettu moottori, eli siis öljykorkin vierestä heitelty ne "pikkunippelit" vanhasta koneesta uuteen samoille paikoille(pahoittelut osien tietämättömyydestä). Auto onkin seisonut tuossa parkkipaikalla ja serkun jetalla

olen nht ajellutkin. Hermuselle menee tänne lahteen ensi keskiviikkona, jos sitten tulisi tolkkua asiaan. Hermunenkin kysyi kyllä aluksi:"Onko putki tukossa?" Eli itsellä syntyi kevyt pelko siitä että katti olisi tukossa ja tai nyt viimeistään jopa rikki, sillä edellisen koneen lauetessa oli pakosarjakin vaihtanut väliä ja polttanut siis putkessakin tavaraa. Eli pakokaasutesteri kertoi,että mukana oli happeakin, vaikka putki ei vuoda, siksi mietin, että voiko tukkoinen putki lisätä hapen määrää siinä putken suulla ,vai onko jossain alipaine vuoto. Ajossa economy pysyy aisoissa, paitsi jos yrittää vedättää yhtään. Kierrokset nousevat kyllä vapaalla heti kun polkaisee kaasua. Esatechillä kun availtiin mm. polttoaine letkuja(meno-, sekä paluuputket, tuntui siltä että paineet olisivat olleet kohdallaan, paluuputkesta sitä vaan meinasi valua pois kohtalaisesti, kunnes tankin korkin avasi(perusjuttu,mikä vaan silloin unohtui

). Autoa ei saatu käyntiin jos paluuletkua tukki liikaa,eli jokin taika siinä kierrossakin on.
Esatechillä ihmeteltiin sitä, että vaikka seos tulikin rikkaammaksi, niin teho ei kasvanut, joka kuulemma johtui siitä, että"moottori ei itse kehitä sitä alipainetta,mikä imisi sitä ainetta".

Ja ihmetystä herätti myös se että tyhjäkäynnillä paikallaan kone pumppaili itse kierroksia ja säätö siitä ilmanputsarin läpi ei vaikuttanut oikeastaan mitään. Ajossa "vovvailua" ei ilmene.. Kiitoksia nyt jo kuitenkin näistäkin tipseistä, joskos se vika löytyisikin jo ennen ensiviikon hermusen aikaa.. Niin ja itse kone kävi vanhassa kopassa oikein komiasti, että siinä ei ole mitään vikaa
Ja Pietu71, ei ollu muistaakseni minun imusarjassa ainakaan mitään läppiä.