Tyhmä kysymys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kompo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 10.12.2004 10:20
Paikkakunta: Paimio

Tyhmä kysymys

Viesti Kirjoittaja Kompo »

Eli miten irtoaa öljyn mittatikun putki. Joku on joskus saanut sen lyttyyn, eikä mittatikkua saa vedettyä pois. Putki heiluu hieman kun sitä nitkuttaa.
kone on vm -87 2.0E
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

se taitaa olla yhdellä pienellä ruuvilla kiinni siinä lohkossa..
sitten vaan vetoa ylös, siinä tulee mukana yks o rengas päässä..ei ole piukassa..
voi lähteä kyllä ihan nostamallakin..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
mikajamersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja mikajamersu »

Monessa(ei Mb) olen törmännyt, että se on vain painamalla kiinni ja lohkon kyljessä joku tuki rauta. Mutta korjatkaa viisaammat jos ihan väärässä.
onko pakko jos ei halua...

Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Yksi kuva valehtelee enemmän kuin kaksi vastaajaa :lol:

Kuva

Kuvan öljytikunputki on OM601 moottorista vuodelta -97, se on kiinni yhdellä pikkupultilla (10 mm lohkossa) ja tiivistyy kumilenksulla. Kuvassa näkyy myös pikkureikä, joka sijaitsee öljypohjan puolella ja sen on hyvä olla auki.

En usko että OM602 tai OM603 suunnittelijat ovat olleet mitenkään fiksumpia tuossa kohtaa vaan sama ratkaisu löytyy myös niistä moottoreista.

Bensakoneen kanssahan tällä vastauksella ei ole sentään mitään tekmistä :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin