Ilmavaivoja väyrysessä OM606
EMpä kattonu sitä kovin tarkoin..
Mut muihin EI tuu enää.
Ennen tuli.
Mut katon aamulla tuonki letkun.
Auto on tuolla pihalla koeponnistuksessa yön yli.
Vehon kautta ei saa tuota o-rengasta...
Eivät kuulemma myy varaosia pumppuun....????
Mulla on noita sopivia o-renkaita "muutama".
Tuu hakeen jos tarvit.
~KOS~
Mut muihin EI tuu enää.
Ennen tuli.
Mut katon aamulla tuonki letkun.
Auto on tuolla pihalla koeponnistuksessa yön yli.
Vehon kautta ei saa tuota o-rengasta...
Eivät kuulemma myy varaosia pumppuun....????
Mulla on noita sopivia o-renkaita "muutama".
Tuu hakeen jos tarvit.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Tulee mullaki puoleenvaäliin saakka, mutta muihin letkuihin ei enää!!!pyhimys kirjoitti: Tuleeko suodattimen ja lämmittimen väliseen kirkkaaseen putkeen yhtään ilmaa sammutuksen jälkeen? Mulla tulee puoleen väliin letkua.
Hokasin justiin, että tuo o-rengas, jonka vaihdoit, onkin omasta vielä vaihtamatta

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
No nyt tuo saksanseisoja on taas pihassa ja pysyy. Ilmavaivoja taas, no toimihan se vajaan puoli vuotta.
Aloitin tuosta KOS:sin vaihtamasta O-renkaasta ja samalla vaihdon pumpun puolen neljä kirkasta letkua. Noita O-renkaita sai Veholta (otin useamman niin on KOS:lle myös Vehon tuote, käy näyttämässä sitten Niemelän autossa että tämmösiä saa tilaamalla ).
Joku oli aikanaan tehnyt tuohon O-renkaasen oman korjauksen ja siellä oli O-renkaan lisäksi jotain tiivistemassaa...
Tästä arvelin että nyt löyty jäljet sylttytehtaalle, mutta paskat löytyny.
Putkissa liikkuu paljon ilmaa (nyt uusilla putkilla näkee liiankin hyvin). Heti kun pumppaamisen lopettaa (laitoin poisto letkuun tuollaisen "tissin" jota käytetään perämoottorien bensaputkessa) niin pumpun kirkkaassa poistoputkessa alkaa liikkumaan ilmaa (se joka ainoa joka on pultattu kiinni pumppuun ja joka liittyy paluulinjaan, eli tuolla aikaisemmin olleessa kaaviokuvassa putki 119) ja hetken kuluttua ilmaa alkaa liikkumaan reilusti myös muissa putkissa.
No tuo poistopuolen kirkas letku onkin vielä ainoa joka on vaihtamatta. Tuota varten vaan joutuu taas irroittamaan imusarjan.. Muista putkista ja sammuttajan O-renkaasta selvisi ilman imusarjan irroitusta.
Löytyykö muita ehdotuksia vialle??
Jäi vielä tuo romu seisomaan tuohon pihalle kun akusta loppu potku, lupaili kyllä vähän...
Aloitin tuosta KOS:sin vaihtamasta O-renkaasta ja samalla vaihdon pumpun puolen neljä kirkasta letkua. Noita O-renkaita sai Veholta (otin useamman niin on KOS:lle myös Vehon tuote, käy näyttämässä sitten Niemelän autossa että tämmösiä saa tilaamalla ).
Joku oli aikanaan tehnyt tuohon O-renkaasen oman korjauksen ja siellä oli O-renkaan lisäksi jotain tiivistemassaa...

Putkissa liikkuu paljon ilmaa (nyt uusilla putkilla näkee liiankin hyvin). Heti kun pumppaamisen lopettaa (laitoin poisto letkuun tuollaisen "tissin" jota käytetään perämoottorien bensaputkessa) niin pumpun kirkkaassa poistoputkessa alkaa liikkumaan ilmaa (se joka ainoa joka on pultattu kiinni pumppuun ja joka liittyy paluulinjaan, eli tuolla aikaisemmin olleessa kaaviokuvassa putki 119) ja hetken kuluttua ilmaa alkaa liikkumaan reilusti myös muissa putkissa.
No tuo poistopuolen kirkas letku onkin vielä ainoa joka on vaihtamatta. Tuota varten vaan joutuu taas irroittamaan imusarjan.. Muista putkista ja sammuttajan O-renkaasta selvisi ilman imusarjan irroitusta.
Löytyykö muita ehdotuksia vialle??
Jäi vielä tuo romu seisomaan tuohon pihalle kun akusta loppu potku, lupaili kyllä vähän...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Tässäpä tämä 
O-rengas kuvassa No 267. Vehon tilausnumerolla 0129972848 (vois tietysti kuitista tarkistaa, pitääkö itänaapurin No kutinsa) 1 kpl SEAL RING

O-rengas kuvassa No 267. Vehon tilausnumerolla 0129972848 (vois tietysti kuitista tarkistaa, pitääkö itänaapurin No kutinsa) 1 kpl SEAL RING
autodidakti
pyhimys kirjoitti: Noita O-renkaita sai Veholta (otin useamman niin on KOS:lle myös Vehon tuote, käy näyttämässä sitten Niemelän autossa että tämmösiä saa tilaamalla ).

KIITTI!!!!!
Oliko tuota siirtopumpun o-rengasta hyllyssä vai menikö tilaukseen??
Otappa niitäki pari jos et oo vielä käyny hakeen.
Ompahan sit osat jemmassa KUN täytyy alkaa tekeen remonttia ilmavaivojen takia seuraavan kerran.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Koitan päästä tänään tilailemaan loput osat... Tilaukseenhan ne kaikki varmaan menee... Otetaan sulle kans.KOS kirjoitti: Oliko tuota siirtopumpun o-rengasta hyllyssä vai menikö tilaukseen??
Otappa niitäki pari jos et oo vielä käyny hakeen.
Ompahan sit osat jemmassa KUN täytyy alkaa tekeen remonttia ilmavaivojen takia seuraavan kerran.
~KOS~
Onneksi noissa ei noita vuotavien paikkojen mahdollisuuksia ole kuin joku kymmenen....
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Eipä toi tunnu olevan pelkästään OM606 kipu, emäntä tossa on koko viikon ilmoitellut, että aamuisin saa sahata tota OM605. No täytyy viikonlopulla tutkia asiaa, koska mitäs sitä muutakaan tekis Wappuna
.
Tietysti mulla ainakin tulee ekaks mieleen naftaputsari, jonka pari viikkoa sitten vaihdoin. No työmääräys itselle annettuna, paneudumme polttoainejärjestelmän kimppuun,


Tietysti mulla ainakin tulee ekaks mieleen naftaputsari, jonka pari viikkoa sitten vaihdoin. No työmääräys itselle annettuna, paneudumme polttoainejärjestelmän kimppuun,
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kyllä toi on OM604 ja OM605 probleema ihan yhtä lailla - valitettavasti. Mä en ole tänä päivänä saanut noita vaivoja asettumaan - käyntiin lähtee aina avainta näyttämällä, paitsi kun yli -10 astetta pakkasta ja tankki ei ole täynnä. Sen jälkeen putket on täynnä ilmaa ja karmea sahaaminen käyntiin - hyvä jos puoli minuuttia riittää. Itse olen vaihtanut kaikki putket ja kaikki mahdolliset o-renkaat, epäilen tällä hetkellä polttoaineen esilämmitintä syypääksi. Mutta eiköhän tuo saa odottaa ensi syksyyn kun kerran kesäkeleillä toimii mainiosti..Antti V kirjoitti:Eipä toi tunnu olevan pelkästään OM606 kipu, emäntä tossa on koko viikon ilmoitellut, että aamuisin saa sahata tota OM605. No täytyy viikonlopulla tutkia asiaa, koska mitäs sitä muutakaan tekis Wappuna![]()
.
Tietysti mulla ainakin tulee ekaks mieleen naftaputsari, jonka pari viikkoa sitten vaihdoin. No työmääräys itselle annettuna, paneudumme polttoainejärjestelmän kimppuun,
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Mulla on myös sama juttu, kylmiltään tärähtää heti käyntiin ja mitä lämpöisempi on niin sitä kauemmin saa sahata. Ei kuitenkaan paria sekuntia pitempään koskaan.pyhimys kirjoitti:Miten lämpimänä? Mulla pyörittää lämpimänä jonku aikaa.. kylmänä räsähtää kyllä heti käymään.
Tuli tossa talvella vaihdettua ne kirkkaat muoviputket (kaikki), mutta siitä huolimatta ilmaa näkyy karkeasuodattimen ja lämmittimen välissä olevassa putkessa puoliväliin saakka kun kone ei käy. Onko tälle "ominaisuudelle" kukaan mahtanut mitään eli onko ilmaushommeleissa joku niksi millä ton kuplan saa pois? Itse vedin alipaineella paluuletkun nipan kautta järjestelmästä ilmat pois ja letku takaisin kiinni. Näin menettelemällä auto ainakin käynnistyy alle 10 sekunnin startilla, joten kovin paljon ei ilmaa pitäisi minnekään jäädä.
Osat tilattu....
Ei saanu autoa parkkipaikalta käymään... menee hinaukseen
Vaikka järjestelmän ilmaa niin ettei putkissa ole yhtään ilmaa niin heti kun starttaa niin vetää suodattimen ja sammuttimen välisen putken täyteen ilmaa... vuoto tuntuu olevan tällä kertaa melko reipasta
Ei saanu autoa parkkipaikalta käymään... menee hinaukseen
Vaikka järjestelmän ilmaa niin ettei putkissa ole yhtään ilmaa niin heti kun starttaa niin vetää suodattimen ja sammuttimen välisen putken täyteen ilmaa... vuoto tuntuu olevan tällä kertaa melko reipasta
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Siirtopumppu irroitettu... sieltäkin löytyi jotain TI-miehen silicon tiivistettä... Eli vuotoa on ollut ainakin joskus.
Jotta kaikki ei mene niinku pitäs niin Veholla jäi muutama osa toimittamatta ja siirtopumpun tiiviste nro 270 oli liian iso?? Taidan tilata kokonaan uuden siirtopumpun jos se ei ihan kullan hinnassa ole. Taas tulee välipäivä osia ootellessa.
Nyt kun auto oli pihalla (rinteessä) hieman vasemmalle kallellaan niin ilmaa ei tullut putkistoon... On nää herkkiä laitteita
Jotta kaikki ei mene niinku pitäs niin Veholla jäi muutama osa toimittamatta ja siirtopumpun tiiviste nro 270 oli liian iso?? Taidan tilata kokonaan uuden siirtopumpun jos se ei ihan kullan hinnassa ole. Taas tulee välipäivä osia ootellessa.
Nyt kun auto oli pihalla (rinteessä) hieman vasemmalle kallellaan niin ilmaa ei tullut putkistoon... On nää herkkiä laitteita

Ei oppinut olutta ojaan kaada
Aamulla näkee oliko vika halpa, vai aletaanko kaikkien ihanoimaan osien vaihtoon. Eli pesin konehuoneen ja ajoin tommoiset 30 km ja esilämmittimelle tuleva letku juuresta kostea. No siinä klemmari, joka aika löysällä ja ainoa niistä mihin pääsee kunnolla kiinni ilman imusarjan irroittamista. Niinkuin sanoin aamulla näkee, mikä on tilanne.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Hä hä.. lähtipä..
Sain tänään veholta puutuvan O-renkaan pumppuun.
Käyntiin lähti ja ilmaa ei ole enää putkissa. Suodattimen ja esilämmittimen välinen putki laskee puoleen väliin niinkuin ennenkin.. Lämpimänä pyöritti jonkin aikaa ennenkuin lähti käymään, niinkuin ennenkin..
Vika oli siis pumpun tiivisteissä, joissa ollut liene vikaa ennenkin kun oli siltsulla sotkettu.
Siirtopumpun O-rengasta ei ollut tässäkään yksilössä, nyt on.
Lisäksi pumpun takaosan kirkkaan letkun pulttiliitoksessa ei ollut O-rengasta (eli tuolta osa 126 http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 120&SGN=04 )
, nyt sekin on.
Saa nähdä lähteekö enää yön yli levättyä
Jos tästä näin selvis niin ens keralla KUN vikaa tulee niin ostan kerralla kaikki mahdolliset putket ja O-renkaat... ei ole kuin noin satasen osat ja vaihtoon menee tunti tai kaksi kun itte värkkää..
Laita Kimmo YV:llä osoite niin saat postissa noita O-renkaita...
Sain tänään veholta puutuvan O-renkaan pumppuun.
Käyntiin lähti ja ilmaa ei ole enää putkissa. Suodattimen ja esilämmittimen välinen putki laskee puoleen väliin niinkuin ennenkin.. Lämpimänä pyöritti jonkin aikaa ennenkuin lähti käymään, niinkuin ennenkin..
Vika oli siis pumpun tiivisteissä, joissa ollut liene vikaa ennenkin kun oli siltsulla sotkettu.
Siirtopumpun O-rengasta ei ollut tässäkään yksilössä, nyt on.
Lisäksi pumpun takaosan kirkkaan letkun pulttiliitoksessa ei ollut O-rengasta (eli tuolta osa 126 http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 120&SGN=04 )
, nyt sekin on.
Saa nähdä lähteekö enää yön yli levättyä

Jos tästä näin selvis niin ens keralla KUN vikaa tulee niin ostan kerralla kaikki mahdolliset putket ja O-renkaat... ei ole kuin noin satasen osat ja vaihtoon menee tunti tai kaksi kun itte värkkää..
Laita Kimmo YV:llä osoite niin saat postissa noita O-renkaita...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Yksi potentiaalinen vuotokohta on suuttimien kangaspäällysteisten ylivuotoletkujen tulppaus kuutospytyn jälkeen. Muutenkin kannattaa vaihtaa noi suuttimelta toiselle menevät letkut, jos ylitsepääsemätöntä ilmavaivaa on. Mulla oli noi letkut päällepäin oikein hyvännäköisiä, mutta osa olikin jo ihan "haperoisia" eli eivät kestäneet oikein edes kevyttä vetoa.
Ylivuotletkutkin on vaihdettu...Rassaaja kirjoitti:Yksi potentiaalinen vuotokohta on suuttimien kangaspäällysteisten ylivuotoletkujen tulppaus kuutospytyn jälkeen. Muutenkin kannattaa vaihtaa noi suuttimelta toiselle menevät letkut, jos ylitsepääsemätöntä ilmavaivaa on. Mulla oli noi letkut päällepäin oikein hyvännäköisiä, mutta osa olikin jo ihan "haperoisia" eli eivät kestäneet oikein edes kevyttä vetoa.
Tässä jonkun päivää toimintaa seuranneena on vieläkin onkelmia...
Auto voi toimia useammankin päivän, sitten taas on starttaaminen hankalaa kun on vähän ilmaa päässyt vuotamaan... Auto lähtee kuitenkin käyntiin vaikka vähän yskien...
Lämmittimen ja suodattimen väliseen putkeen tulee ilma nopeammin kuin ennen ja ilmakupla painuu hieman alemmaksi (lähemmäksi lämmitintä) kuin ennen...
Jostakin vuotaa vielä ilmaa, tosin todella vähän, mutta kuitenkin. Nyt alkaa olemaan kaikki tiivisteet vaihdettu ja mahdollisuudet aika vähissä..
En oikein usko, että tuo suodattimen jalkakaan nyt halki olisi.
Putkissa ei ole enää kuin muutama ihan mitättömän kokoinen ilmakupla sammuttamisen jälkeen, eikä käydessä ilmaa liiku putkissa..
Tuossa pohtiessa ongelmien ajankohtia niin ne sijoittuu aina kylmän ja lämpimän ajankohdan muutokseen, myös Vehon myyjän mukaan. Voisiko lämpötilamuutosten lisäksi osasyynä olla muutos talvilaadun ja ksälaadun diisselin suhteen??
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Mulla oli ilmavaivoja edellisen kerran melko tarkkaan vuosi sitte ....
...ja taispa olla näin myös Jussi70:llä et on tietty ajankohta jolloin on tuo "ominaisuus".
Minkälaisessa kunnossa sulla on ne kumiletkut jotka lähtevät suodattimesta tankille..???
~KOS~
...ja taispa olla näin myös Jussi70:llä et on tietty ajankohta jolloin on tuo "ominaisuus".
Minkälaisessa kunnossa sulla on ne kumiletkut jotka lähtevät suodattimesta tankille..???
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Nekin on uusittu..KOS kirjoitti:Mulla oli ilmavaivoja edellisen kerran melko tarkkaan vuosi sitte ....
...ja taispa olla näin myös Jussi70:llä et on tietty ajankohta jolloin on tuo "ominaisuus".
Minkälaisessa kunnossa sulla on ne kumiletkut jotka lähtevät suodattimesta tankille..???
~KOS~
Sammuttimen ympärystä on vähän kostea, mutten ole kyllä sitä päässyt vielä kunnolla pesemään...
Pitää pestä tänään ja katsoa sit uudestaan.
Puolen tunnin seisotuksella ei ole vielä ilmojen kanssa ongelmaa, mut sitä pitemmillä sit tuntuu olevan.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Mulla oli myös sammuttimen ympäristö tai oikeastaan melkein koko pumppu märkänä ennen putki/letkuremonttia. Nyt on pysynyt kuivana. Kun vaihtelette niihin kirkkaisiin koviin muoviputkiin niitä O-renkaita niin huomioikaa myös se nipan ja muoviputken välinen liitos. Mulla ei joissakin putkissa ollut niistä kolmesta vai neljästä tiivistyspinnasta enää kuin yksi tai kaksi kunnossa, joten voi vuotaa ilmaa myös sieltä. Eli jos samaa ilmiötä näkyy niin lienee viisainta vaihtaa silloin koko putki.Pyhimys kirjoitti:Sammuttimen ympärystä on vähän kostea, mutten ole kyllä sitä päässyt vielä kunnolla pesemään...
Pitää pestä tänään ja katsoa sit uudestaan.