PSI tehoyksikkö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
simeoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa

PSI tehoyksikkö

Viesti Kirjoittaja simeoni »

Olen harkinnut PSI tehoyksikköä 200 cdi meseen
Tarkoitus olisi saada lisää tehoa vaununvetoon.
Nyt olisin halukas kuulemaan teidän milelipiteet PSI boksista.
-Onko mitään iloa
-Rasittaako konetta
-Polttoaineen kulutus
-Muuta huomioitavaa
JuntTi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

Perjantaina vien oman kiesini PP-Dieseliin Digituningiin, eli moottorisoftan "päivitykseen". tehoa ja viäntöä pitäs tulla lisää saas nähä...
MB 220 CDI W202
Henu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Henu »

psi-yksikkö majaili meikäläisen 200 cdi:ssä about vuoden verran. Sitten älysin vihdoin viimein viedä auton ihan oikeasti lastutettavaksi. psi-yksikön tuntuvin ero on minusta lompakossa ja sen ohenemisessa, ei muualla. Mulle laitettiin lastuksi Karalan tekele kutakuinkin samaan hintaan, sitä en ole hetkeekään katunut, ihmetellyt vaan että miksen teettänyt tuota aiemmin.

lyhyestä virsi kaunis, unohda moiset psi- ja muut yksiköt ja teetä kunnon lastutus/uudelleenohjelmointi
Henkka

Mini Cooper Clubman -09

ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06

ex. E 200 CDI -99
jytäkkä
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

No paljokos se karalan hinta tolle ohjelmalle oli?
Onko noissa Digituning liikkeissä hintaeroja?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Henu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Henu »

Siinä ne hinnat 600-800 euron nurkissa pyörii, riippuu vähän, että tehdäänkö penkissä vai ilman ja tietty myös auton (vuosi-)mallistakin. Parhaitenhan se selviää kysymällä itse tekijältä. Mulle tuon setin asensi Decatec Vantaalla, joka käyttää tosiaan noita Karalan tekeleitä, ei voi kun kehua.
Henkka

Mini Cooper Clubman -09

ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06

ex. E 200 CDI -99
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja sprint »

Mulla vitossa kanssa Karalan lastu ja samalla sai vakionopeudensäätimen. Oiskohan hintaluokka 2 vuotta sitten 900€. Todella tyytyväinen olen ollu. Kulutus väheni ja päästöt parani 8) .
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: PSI tehoyksikkö

Viesti Kirjoittaja tuikku »

simeoni kirjoitti:Olen harkinnut PSI tehoyksikköä 200 cdi meseen
Tarkoitus olisi saada lisää tehoa vaununvetoon.
Nyt olisin halukas kuulemaan teidän milelipiteet PSI boksista.
-Onko mitään iloa
-Rasittaako konetta
-Polttoaineen kulutus
-Muuta huomioitavaa
Jos on sähkölaitteet kunnossa, niin on iloa, jos ei, niin ei kannata ostaa, tämä ei korjaa mitään, vaan aiheuttaa lisäongelmia.

Rasittaa tietenkin, mutta kytkin se ensin hajoaa.

Kulutus riippuu yksinomaan kaasujalasta.
Mikään viritys ei laske polttoaineenkulutusta, siinä kun vaan lisätään syöttöä.

Boxi ei säädä pakokaasujen kierrätystä pienemmälle, lastu sen tekee.
Minulla on kierrätys ohjelmoitu kokonaan pois.
Boxin hinnalla saat lastun, mutta boxin voi myydä eteenpäin.

Enempää en boxista kirjoita, kun aina tulee joillekkin paha mieli.

Molemmat lisää tehoa.

Minä suosittelen lastua (siis ohjelmointia), mutta se on minun mielipiteeni.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

justiinsa kaverin 80 tdi audiin kokeiltiin kahta eri psi poksia, molemmissa säädettävä teho potentiometri, toisessa jopa kaks. ensimmäinen pelas ihan hianosti, mutta ei tullu toivottua alavääntöö, kiarroksilla parani kyllä jonku verran. toisella poksilla sai alaväännön kohdillee, niin alko takkuaan yläpäästä, eikä kiärtäny enää kunnolla. eli voimakkaalle säädettynä ei toimi kone enää kunnolla ja vähemmän voimakkaalle säädettynä toimii, mutta ei saa paljookaan tehoo irti. tarpeeks kun säätää, niin mene vikatilaan ja sammuu koko kone.

eli suasittelen jonkun ammattilaisen asentamana lastua. hinta ei kuitenkaan oo enää niin paljoo isompi, kun toi poksin hinta.
W201 250DT 20V
w201 190E
simeoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja simeoni »

kiitti mersumiehet
Olen tilannut ajan "lastutukselle" ja unohtanut PSi yksiköt.
Ja mikä parasta koyikulmilta löytyi firma mikää tekee kyseisen homman.
T:simeoni
jpk
Mersumies
Mersumies

Re: PSI tehoyksikkö

Viesti Kirjoittaja jpk »

tuikku kirjoitti:Kulutus riippuu yksinomaan kaasujalasta.
Mikään viritys ei laske polttoaineenkulutusta, siinä kun vaan lisätään syöttöä.
.
Höpö höpö tuikku,nykydieseleissä kulutus laskee melkeinpä poikkeuksetta kun ohjelmointiin kajotaan osaavissa käsissä ts. myynnissä olevilla ohjelmilla. Uskalla väittää koska kokemusta on paljon eikä viimeksi nykyisestä autosta,lapin reissu nätillä ajolla 6.47l/100km :shock: Ennen ohjelmointia tuo oli unelmaa. Edellinen tankillinen sekalaista ajoa ja kulutus noin 7.5l/100km,sai kenkää välillä reippaastikin. Jokainen tankillinen ohjelmoinnin jälkeen mennyt vähemmällä kuin ennen ohjelmointia,ja tuskin tehoja on kokoajan jätetty käyttämättä :twisted:

Olisi ollut vähemmänkin tehoa nostava ns. eco-ohjelma jolla olisi parannettu lähinnä polttoainetaloutta,toki teho olisi noussut kylkiäisenä 20-30hv mutta kyseessä "normiohjelma" jolla tehoa ja vääntöä otettu sen verran että paikkojen pitäisi kestää pitkään :roll:

Joku asiasta todella perillä oleva vois selvittää miksi kulutus pienenee,se ainakin selvää ettei kaasua tarvi painaa pohjaan eikä kierroksia nostaa,pintakaasulla tapahtuu sama mitä aiemmin,enemmänkin ts. moottori toimii maksimiväännön alueella. Mutta jotain muutakin tapahtuu kun työkoneissa samaisilla virityksillä,tasakierroksilla ja työssä,kulutus putoaa reippaasti moottorinohjauksen muutoksilla kun kaikki ei ole kokoajan pelissä.
Ajoitus, ruiskutuspaineet,säätimen herkkyys,ruiskutusaika,ahtopaine ja mitäs niitä vielä onkaan. Noistahan ne muutokset on löydyttävä joissa viilattava kun ei tartte miettiä typen oksideja ym. "vihreitä arvoja". Täysillä tehoilla kulutus luonnollisesti kasvaa koska teho ei synny tyhjästä kuten tuikku sanoikin.
JuntTi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

Tänään laitettiin uudet säädöt autoon ja kyllä ensi tuntuma ainakin miellyttää. Vajaa sata kilometriä ajelin kotiin kokeillen kiihtyvyyttä ohituksissa ja risteyksistä lähtöä. Kyllä selkä painautui tiukemmin penkkiin kuin ennen. Minulla ei ole mitään aikoja kertoa 0-100 tms mutta suosittelen. Ainoastaan tuo automaattilootan toiminta kun 80:stä polkaisee niin arpoo kolmostakin pesään vaikka ei tarttis. Pitänee antaa palautetta, polttoaineen kulutus on seurannassa myös. Maksoi 500€

Ps. vaimokin tykkäs.
MB 220 CDI W202
Vastaa Viestiin