w 201 takapyöran laakerin vaihto?
w 201 takapyöran laakerin vaihto?
pahasti on välystä, ajattelin vaihtaa mutta onko ihan älytön homma tehdä itse vai vienkö suosiolla pajalle vaihtoon? onko kokemusta vaihdosta, riittääkö "normaalit" työkalut ym. ym. ja kuinka paljon pitää purkaa ripustuksia? entä jos pudottaisin koko peräs lattialle, vois tarkastaa tietty samalla kaikki puslat jne...?
En tuosta W201:n rakenteesta sen tarkemmin tiedä, mutta W123:ssa (ja miksei muissakin takapotkuissa) laakerinvaihdossa täytyy irroittaa vetoakseli. Itse vien suosiolla pajalle, jos tilanne eteen tulee.
Kokeilepa hakutoimintoa. Uskoisin W201:n rakenteen olevan pitkälti samanlainen kuin W124:n, joten silläkin hakusanalla voisi tulla lisävinkkiä.
Kokeilepa hakutoimintoa. Uskoisin W201:n rakenteen olevan pitkälti samanlainen kuin W124:n, joten silläkin hakusanalla voisi tulla lisävinkkiä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w 201 takapyöran laakerin vaihto?
juu , vie vaan suosiolla pajalle . ei onnistu kotikonstein...kokemus 124 :sta.
tarkista samalla kun on revittu auki jarrukilven kunto,,,jos vähänkin ruostetta . uusi sekin. Jos tarve näyttää olevan uusia kilpi joudutaan laakeri vetämään pois ja eivät ainakaan Veholla mielellään asenna vanhaa takaisin , koska saattaa
kärsiä irtiotosta. Ei se aammattimiehille ja oikeilla kaluilla montakaan tonnia
maksa
. niin mummoissa.
tarkista samalla kun on revittu auki jarrukilven kunto,,,jos vähänkin ruostetta . uusi sekin. Jos tarve näyttää olevan uusia kilpi joudutaan laakeri vetämään pois ja eivät ainakaan Veholla mielellään asenna vanhaa takaisin , koska saattaa
kärsiä irtiotosta. Ei se aammattimiehille ja oikeilla kaluilla montakaan tonnia
maksa

Onnistuu se takapyörän laakerin vaihto kotioloissakin vaihdoin 201 takapyörän laakerin eli muistaakseni 30mm 12kanttisen hylsyn ja avaa vetarin mutterin pulttipyssyllä avaa jarrusatulan pultit irti ja levyn ja ottaa vetarin perän puoli päästä irti ja vetäisee sen pois ja käppärin systeemit kannattaa purkaa ja nykäisee ulosvetäjällä vetoakselin laipan irti ja jos laakeri on tosi romu niin sisäkooli tulee laipan mukana ja takapuolelta sellainen iso rengassokka irti että voit naputella lekalla ja tampilla ulkokoolin irti tai halkaise se terävällä tampilla jos ei muuten irtoa ulosvetäjän täytyy olla sellainen iskumallia mikä laitetaan pyöränpulteilla napaan kiinni. ja toinen tapa on että otat ronkan irti tukivarsista pöydälle ja irroitat siinä sen kaksirivisen kuulalaakerin ei tarvi tussaroida tukivarsien väliin ja voi käydä jossai prässillä painaan uuden laakerin paikalle ja narinanivelen kuntokin kannattaa tarkistaa....