M102.980 nokkaremontti, mitä vaihtoon?
M102.980 nokkaremontti, mitä vaihtoon?
230 E:hen olisi viimein tarkoitus suorittaa nokka-akselin vaihto, sen verran pahaa ääntä jo pitää. Mutta mitä kaikkea yläkerrasta kannattaisi itse nokka-akselin lisäksi vaihtaa, kun sen kerran ottaa auki? Tietäisi vähän käydä etsimään osia ja katsomaan kustannusarviota rempalle.
Autossa on siis säädettävät venttiilinnostimet, ajettu 378 tkm ja nokkaketju vaihdettu alle 50 tkm sitten.
Autossa on siis säädettävät venttiilinnostimet, ajettu 378 tkm ja nokkaketju vaihdettu alle 50 tkm sitten.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei ole hankittu vielä mitään osia. Seetit = venttili-istukat?raul kirjoitti:Joko nokka on hankittu?
Kannattaisi kysyä myös seetien vaihtoa lyijyttömälle sopivaksi jos on asiantunteva paja?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija

- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kyselin kesällä kansipahvin vaihdon yhteydessä omaan autoon nokkaa ja keinuja. Oisivat maksanu noin 400 euroa yhteensä. Tyydyin sitte vaihtaa alkuun ainoastaan yhen keinun, josta oli jo pintakarkaisu hajonnut. Kerropa sitte et mistä hankit osat ja paljonko tuli maksamaan.
Ei kai tuota kantta kannata käyä irrottamaa jos ei muuta vikaa ole. Vaihtaa vaan nokan ja keinut.
Ei kai tuota kantta kannata käyä irrottamaa jos ei muuta vikaa ole. Vaihtaa vaan nokan ja keinut.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Kannattais ehkä kysyä täältä osien hintaa:
"Norin Veho" eli
Auto ja Varaosa Harri Vainionpää
Norinpääntie 104 A
61840 Norinkylä
Puh: 266 6206, 0500 269 657
Fax: 266 6286
Otin ex-V8 380SE:n nokan, 8 x keinut, 16 x ohjurinkumit ja 2 x venttiilikopantiivisteet Harrilta ja hinta oli n.450 eur sis. kulut ja osat siis tulivat Saksasta.
"Norin Veho" eli
Auto ja Varaosa Harri Vainionpää
Norinpääntie 104 A
61840 Norinkylä
Puh: 266 6206, 0500 269 657
Fax: 266 6286
Otin ex-V8 380SE:n nokan, 8 x keinut, 16 x ohjurinkumit ja 2 x venttiilikopantiivisteet Harrilta ja hinta oli n.450 eur sis. kulut ja osat siis tulivat Saksasta.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Niin kai sekin on mahdollista ettei varsinaisia vikoja ole... Mutta tuon määrän tuupattu M102... Yleensä tarvitsee kannen oikaisusta lähtien kunnostustöitä, pakopuolella varsinkin. Kumit kun uusii niin vähentää öljynkulutustakin (tosin en tiedä miten Jakobson öljyä tuhlaa...)jackie kirjoitti:Ei kai tuota kantta kannata käyä irrottamaa jos ei muuta vikaa ole. Vaihtaa vaan nokan ja keinut.
Miulla onki melkein oletuksena, et johan noilla kilometreillä kansi on ollu kertaalleen irtiraul kirjoitti:Niin kai sekin on mahdollista ettei varsinaisia vikoja ole... Mutta tuon määrän tuupattu M102...jackie kirjoitti:Ei kai tuota kantta kannata käyä irrottamaa jos ei muuta vikaa ole. Vaihtaa vaan nokan ja keinut.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)



