Huomasin tuossa kun autoa ruostesuojasin: tihuttaapi glykolia kannen ja blokin välistä apukuskin puolelta 5-6 syl paikkeilta.
Ei ole kyllä paljoakaan nestettä tarvinnu lisäillä ja taitaa vuotaakin vaan kun seisoo kylmänä.
Kannentiiviste taitaa siis vuotaa..onko miten hirmuhomma tällaiseen 24v moottoriin? Tarvii ilmesesti kansi plaanata? Onko yleensä tehty vena ja ohjuriremonttia missä vaiheessa? Öljyä ei vie oikeastaan yhtään (0,5l/10000km). Onko nää riisselin monivenakannet herkkiä halkeilemaan?
Mittarissa 233tkm, todelliset ehkä 333...tai 433..who knows...
Annanko vuotaa vai pitääkö nykäistä kansi pöydälle...
E300D kannentiivisteen vaihto (vuotaa nestettä!)?
E300D kannentiivisteen vaihto (vuotaa nestettä!)?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E300D kannentiiviste vuotaa...
Siis mitä? Ei kellään kokemuksia? No ei kai näitä kovin paljoa olekaan liikenteessä mutta kuvittelin että jollakin olisi ollut sama ongelma. Lähinnä kiinnostaa tietää kuinka paljon homma mahdollisesti "leviää" eli ei varmaan pelkällä nahan vaihdolla selviä..? Ettei vaan lähtis mopo käsistä...varsinkin kun tämä on mulla ns. käyttöauto.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Niin siis enhän minä tuommosesta konheesta tiedä...
ties kuinka paljon se on erilainen rempata mutta tässä omat fiilikset.
Vika oli justiinsa vastaavanlainen ja jonkin aikaa asiaa pähkäiltyä tulin siihen tulokseen että eiköhän tuon hoitele itekkin. Ostin sitten yläpään tiivistesarjan, uudet nostajat ja venttiilivarren kumit ja eikun kantta aukomaan. Kun kasi oli irti toimitin sen koneistamoon ja pyysin plaanaamaan ja vaihtaan venttili varren kumit. hintaa työlle tuli jotain 160€. Sitten vain kasailemaan uusilla osilla ja kuinka ollakkaan sehän pärähti käyntiin ja on toiminu hyvin. ei itke nestettä enää eikä nostajat pidä ylimääräistä naputusta.
Tämmöstä
ties kuinka paljon se on erilainen rempata mutta tässä omat fiilikset.
Vika oli justiinsa vastaavanlainen ja jonkin aikaa asiaa pähkäiltyä tulin siihen tulokseen että eiköhän tuon hoitele itekkin. Ostin sitten yläpään tiivistesarjan, uudet nostajat ja venttiilivarren kumit ja eikun kantta aukomaan. Kun kasi oli irti toimitin sen koneistamoon ja pyysin plaanaamaan ja vaihtaan venttili varren kumit. hintaa työlle tuli jotain 160€. Sitten vain kasailemaan uusilla osilla ja kuinka ollakkaan sehän pärähti käyntiin ja on toiminu hyvin. ei itke nestettä enää eikä nostajat pidä ylimääräistä naputusta.
Tämmöstä
-300D -85