#¤%"¤%&:een varaosatermari

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

#¤%"¤%&:een varaosatermari

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, taas tuli todistettua ettei halvalla saa kuin p*skaa. Talvella vaihdoin OM603:een tarviketermarin, Motonetistä tietty. Talvi meni sitten ihan hyvin ja lämpöäkin tuntui riittävän, nyt vaan ilmojen hieman lämmettyä koneella oli kummallinen taipumus nostaa lämpöjä sinne 80:stä asteesta seuraavalle viivalle, onko se nyt sitten 90 astetta, termarihan tässä on 80-asteinen, käyntilämpökin mittarin mukaan oli jotain 83-84 asteessa..

No päätin sitten kokeilla alkuperäistä termaria, eli paikallisesta merkkiliikkeestä sitten uusi (30 €) ja tänään paikalleen. Samperin inhottava väli, dieselissä kun termari on koneen oikealla puolella, lohkon kyljessä, ja Turbo tietenkin on siinä ihan vieressä viemässä senkin vähän tilan mitä siinä muuten olisi :x

Termari paikalleen ja nesteet sisään, kone hetkeksi käymään ja sitten lämmittelyreissulle. Normaalilämmöt olivat huomattavasti alempana, 81 asteessa, ja rajunkaan ajon jälkeen ei mittari noussut oikeastaan milliä enempää.

Loppuyhteenveto, kuutoskoneessa (herkkä lämmölle) älä käytä kuin alkuperäistä termaria, viallisella kun saa kannen rikki varsin vaivattomasti ja hintaero alkperäisen ja tarviketermarin välillä on kuitenkin aika minimaallinen.
Avatar
Timo S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:33
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: #¤%"¤%&:een varaosatermari

Viesti Kirjoittaja Timo S »

Mauri H. kirjoitti:Joo, taas tuli todistettua ettei halvalla saa kuin p*skaa. Talvella vaihdoin OM603:een tarviketermarin, Motonetistä tietty. Talvi meni sitten ihan hyvin ja lämpöäkin tuntui riittävän, nyt vaan ilmojen hieman lämmettyä koneella oli kummallinen taipumus nostaa lämpöjä sinne 80:stä asteesta seuraavalle viivalle, onko se nyt sitten 90 astetta, termarihan tässä on 80-asteinen, käyntilämpökin mittarin mukaan oli jotain 83-84 asteessa..

No päätin sitten kokeilla alkuperäistä termaria, eli paikallisesta merkkiliikkeestä sitten uusi (30 €) ja tänään paikalleen. Samperin inhottava väli, dieselissä kun termari on koneen oikealla puolella, lohkon kyljessä, ja Turbo tietenkin on siinä ihan vieressä viemässä senkin vähän tilan mitä siinä muuten olisi :x

Termari paikalleen ja nesteet sisään, kone hetkeksi käymään ja sitten lämmittelyreissulle. Normaalilämmöt olivat huomattavasti alempana, 81 asteessa, ja rajunkaan ajon jälkeen ei mittari noussut oikeastaan milliä enempää.

Loppuyhteenveto, kuutoskoneessa (herkkä lämmölle) älä käytä kuin alkuperäistä termaria, viallisella kun saa kannen rikki varsin vaivattomasti ja hintaero alkperäisen ja tarviketermarin välillä on kuitenkin aika minimaallinen.
Tähänhän voisi sanoa, että mitä mie oon sanonu - mut en nyt sano kuitenkaan. :wink:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=274

Hyvä, että nyt toimii.

t:T
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Termareista

Viesti Kirjoittaja mc »

Jetsulleen, älä käytä muita kuin alkuperäisiä termareita.

Mulle aikoinaan Veholla tolkutettiin jo tuota virttä, ja mitä matkanvarrella olen kuullut käyttökommentteja asiasta "yhdyn samaan mielipiteeseen"
Eli alkuperäinen on tässätapauksessa juuri oikea valinta.

Saattaahan ne tarvikkeetkin joissakin tapauksia toimia, mutta kun hinnassakaan ei taida juuri eroja olla, niin miksei alkuperäinen.

(Titäen kyllä että monessa tapauksessa "alkuperäinen osa tulee samalta linjalta kuin "tarvike") mutta termari on kuulemma poikkeus. :wink:
Vastaa Viestiin