ESP-valo palaa ajoittain

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

ESP-valo palaa ajoittain

Viesti Kirjoittaja hanta »

Näin on käynyt pari kertaa, siis että ESP-valo jää palamaan ja kehoittaa viemään auton pajalle. Mistä voisi vikaa haeskella ? Onko kokemuksia ?
Kiitokset etukäteen vihjeistä.
(C200 CDI, W203)
W203CDI
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: ESP-valo palaa ajoittain

Viesti Kirjoittaja eerola »

hanta kirjoitti:Näin on käynyt pari kertaa, siis että ESP-valo jää palamaan ja kehoittaa viemään auton pajalle. Mistä voisi vikaa haeskella ? Onko kokemuksia ?...
Arvioni on jarruvalon kytkin. Asiasta lisää täällä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESP-valo palaa ajoittain

Viesti Kirjoittaja hanta »

"Arvioni on jarruvalon kytkin."

No niinpä olikin.
(Vehossa 22;- €)

Kiitokset vielä vihjeestä eerolalle.
t. Hannu
W203CDI
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hieno homma, että tauti oli tuossa edullisesti lääkittävissä olevassa kohdassa, ja autosi lienee taas kunnossa!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

No niin vaan kävi ettei sitä riemua kauaa kestänyt, eli ESP-valo syttyy edelleen tähän tapaan: Aamulla lähtiessä palaa yleensä jo valmiiksi. Kun koneen on ajanut lämpimäksi (tai yleensä vaan ajellut jonkin aikaa) ja sammuttaa koneen ja odottelee kymmenisen minuuttia niin ESP toimii jälleen jonkin aikaa.
Onko kokemuksia, vai kannattaako viedä heti testeriin ? Yksi mahdollisuus on näköjään reistaileva sivuttais kiihtyvyys anturi (lateral acceleration sensor)
mutta kun sitäkään ei edes löydy. Tietääkö joku anturin paikan ?
E-mallissa se on jossain apumiehen istumen alla, mutta entäs tässä W203:ssa ?

Kiitokset vaan etukäteen.

t. Hannu
W203CDI
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Alijännite eli huono akku?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Juha R kirjoitti:Alijännite eli huono akku?
No tuli mieleen itsellekin, mutta äsken reissusta palattuani mittasin jännitteen: 13 v Olisiko jo ylijännitettä ?
Täytynee mitata vielä aamulla kun on seissyt yön yli.
W203CDI
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Auto käynnissä pitää olla 14-14.6V
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Mika.T kirjoitti:Auto käynnissä pitää olla 14-14.6V
Kone oli ollut käymättä jo ainakin tunnin. Kerran aikaisemmin mittasin akun jännitteen auton seistyä tallissa; 12,6 v, silti ei ESP-ongelmaa ollut.
W203CDI
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Paljonko on ajettu tuo sinun auto? Jos paljon ajettu voi vika olla ihan esp/abs pumpussa. Samaa minullakin oireili, kun hiilet oli lopussa. Pumppua ei saa uusittua mukana tulee koko hydrauliikka yksikkö!! Sen hinta liikkuu hyvin liki 1000e/ kilo
Hiilet saa kyllä uusittua! minulla maksoi hiilet 7€ plus vaihtotyö!
Omalla oli ajettu vian ilmetessä 330 tuhatta
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Mittarissa on 100 tkm, täyttä varmuutta ei tuontiautosta tietysti ole, mutta enpä usko että ainakaan yli 150 ajettu. Itse epäilen kyllä sivuttaiskiihtyvyys- tai muuta anturia, mutta mahdollisuuksia löytyy, erilaisia antureita + keskusyksikkö.
W203CDI
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

hanta kirjoitti:Mittarissa on 100 tkm, täyttä varmuutta ei tuontiautosta tietysti ole, mutta enpä usko että ainakaan yli 150 ajettu. Itse epäilen kyllä sivuttaiskiihtyvyys- tai muuta anturia, mutta mahdollisuuksia löytyy, erilaisia antureita + keskusyksikkö.
Eli Testeriin mars!
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

[Eli Testeriin mars![/quote]

Joo, niinhän se on näppärintä. Tekisi vaan mieli ensin vähän ravistella sitä sivuttaiskiihtyvyys anturia, ihan vaan periaatteessa, mutta kun se on niin hyvin piilotettu autoon, ettei tahdo löytyä.
W203CDI
Avatar
Henu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 07.04.2003 21:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Henu »

vanhemmassa c-mallissa (w202) se sivuttaiskiihtyvyysanturi (pari senttiä kanttiinsa oleva releen näkönen mötikkä) oli tavaratilan vaneripohjan alla, aivan takapenkin selkänojan jälkeen. siis farmarissa...
Henkka

Mini Cooper Clubman -09

ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06

ex. E 200 CDI -99
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

No vielä pari sanaa tästä vanhasta aiheesta. Vein auton viimein Veholle testeriin, ja aivan oikein, sivuttaiskiihtyvyysanturi oli risa. Olin päättänyt vain testauttaa vian ja vaihtaa anturin itse, mutta kun asentaja haki samantien uuden anturin ja vaihtohomma on hyvin yksinkertainen niin ajattelin että kai se menee "samaan laskuun" Mutta eipä mennyt: testeri 36;- EUR + jarrujärjestelmän testaus 36;- EUR (tehtiin siinä samalla, koska ESP-ongelmat johtuu usein jarruista) + anturin vaihto 60;- EUR Kokonaisaika 45 min (auto parkkipaikalta-testit-vaihto-takaisin parkkiin) yht 132;- EUR. Aika rankka tuntivelotus.
W203CDI
Vastaa Viestiin