ESP-valo palaa ajoittain
ESP-valo palaa ajoittain
Näin on käynyt pari kertaa, siis että ESP-valo jää palamaan ja kehoittaa viemään auton pajalle. Mistä voisi vikaa haeskella ? Onko kokemuksia ?
Kiitokset etukäteen vihjeistä.
(C200 CDI, W203)
Kiitokset etukäteen vihjeistä.
(C200 CDI, W203)
W203CDI
Re: ESP-valo palaa ajoittain
Arvioni on jarruvalon kytkin. Asiasta lisää täällä.hanta kirjoitti:Näin on käynyt pari kertaa, siis että ESP-valo jää palamaan ja kehoittaa viemään auton pajalle. Mistä voisi vikaa haeskella ? Onko kokemuksia ?...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: ESP-valo palaa ajoittain
"Arvioni on jarruvalon kytkin."
No niinpä olikin.
(Vehossa 22;- €)
Kiitokset vielä vihjeestä eerolalle.
t. Hannu
No niinpä olikin.
(Vehossa 22;- €)
Kiitokset vielä vihjeestä eerolalle.
t. Hannu
W203CDI
No niin vaan kävi ettei sitä riemua kauaa kestänyt, eli ESP-valo syttyy edelleen tähän tapaan: Aamulla lähtiessä palaa yleensä jo valmiiksi. Kun koneen on ajanut lämpimäksi (tai yleensä vaan ajellut jonkin aikaa) ja sammuttaa koneen ja odottelee kymmenisen minuuttia niin ESP toimii jälleen jonkin aikaa.
Onko kokemuksia, vai kannattaako viedä heti testeriin ? Yksi mahdollisuus on näköjään reistaileva sivuttais kiihtyvyys anturi (lateral acceleration sensor)
mutta kun sitäkään ei edes löydy. Tietääkö joku anturin paikan ?
E-mallissa se on jossain apumiehen istumen alla, mutta entäs tässä W203:ssa ?
Kiitokset vaan etukäteen.
t. Hannu
Onko kokemuksia, vai kannattaako viedä heti testeriin ? Yksi mahdollisuus on näköjään reistaileva sivuttais kiihtyvyys anturi (lateral acceleration sensor)
mutta kun sitäkään ei edes löydy. Tietääkö joku anturin paikan ?
E-mallissa se on jossain apumiehen istumen alla, mutta entäs tässä W203:ssa ?
Kiitokset vaan etukäteen.
t. Hannu
W203CDI
Alijännite eli huono akku?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Paljonko on ajettu tuo sinun auto? Jos paljon ajettu voi vika olla ihan esp/abs pumpussa. Samaa minullakin oireili, kun hiilet oli lopussa. Pumppua ei saa uusittua mukana tulee koko hydrauliikka yksikkö!! Sen hinta liikkuu hyvin liki 1000e/ kilo
Hiilet saa kyllä uusittua! minulla maksoi hiilet 7€ plus vaihtotyö!
Omalla oli ajettu vian ilmetessä 330 tuhatta
Hiilet saa kyllä uusittua! minulla maksoi hiilet 7€ plus vaihtotyö!
Omalla oli ajettu vian ilmetessä 330 tuhatta
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa
Eli Testeriin mars!hanta kirjoitti:Mittarissa on 100 tkm, täyttä varmuutta ei tuontiautosta tietysti ole, mutta enpä usko että ainakaan yli 150 ajettu. Itse epäilen kyllä sivuttaiskiihtyvyys- tai muuta anturia, mutta mahdollisuuksia löytyy, erilaisia antureita + keskusyksikkö.
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa
No vielä pari sanaa tästä vanhasta aiheesta. Vein auton viimein Veholle testeriin, ja aivan oikein, sivuttaiskiihtyvyysanturi oli risa. Olin päättänyt vain testauttaa vian ja vaihtaa anturin itse, mutta kun asentaja haki samantien uuden anturin ja vaihtohomma on hyvin yksinkertainen niin ajattelin että kai se menee "samaan laskuun" Mutta eipä mennyt: testeri 36;- EUR + jarrujärjestelmän testaus 36;- EUR (tehtiin siinä samalla, koska ESP-ongelmat johtuu usein jarruista) + anturin vaihto 60;- EUR Kokonaisaika 45 min (auto parkkipaikalta-testit-vaihto-takaisin parkkiin) yht 132;- EUR. Aika rankka tuntivelotus.
W203CDI