Onkohan jollain kokemusta 126:n madalluksesta? (<-tyhmä kysymys)
Mitä merkkiä kannattaisi edes alkaa harkitsemaan?
Joistain sarjoista on sanottu ettei Mersun painoisessa autossa pääse oikeuksiinsa eikä välttämättä kestä, kuten muissa. Tuskin pitää paikkaansa, mutta joku viisaampi valaissee...
W126 madallus
Onko muuten kellään W126:ssa tuota Eibachin satsia, pitäis kuulemma madaltaa 40-45 / 30-35mm? Että jos laittaa eteen nelkun gummit ja taakse kolmoset, niin madaltuuko yli tuuman? Ovat meinaan mitanneet USA:ssa yli kahdenkin tuuman madalluksia Eibacheille, madaltavat jopa enemmän kuin H&R:t. Sehän kun ei oo sitten yhtään hauskaa, jos 400 juuron Bilstein HD:t ja 700 juuron Primacyt on kesässä ajettu loppuun. Että valitsenko sittenkin Lesjöforssin HD-vieterit ja matalimmat kumit, sanokaa nyt jotain; ajoaikaa nelisen viikkoa jäljellä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Mortonki, omassa lossisa on ne Lesjöforsit (takana HD) + Bilstein HD:t joka nurkassa + matalimmat kumit, ja kovasti olen tyytyväinen sekä ajolleen että ulkoasuun. Jonkun mielestä härveli voi olla vieläkin korkealla, mutta omat ajo-olosuhteet eivät matalampaa ratkaisua puolla.
Makuasia, mutta nuo palikat ovat pienimmän reisan tie yhtä kaikki. Asennuksen jälkeenhän tuo setti näytti nostavan pirssiin maasturiluokkaan , mutta kuukauden sisään alusta asettui sopivalle tasolle, jossa se nyt on vuoden pysynyt.
Pari kolme senttiä voisi vielä ehkä muuten tinkiä, mutta sitten - kuten joskus mainittu - pakari jää kyllä tallin ramppiin
Makuasia, mutta nuo palikat ovat pienimmän reisan tie yhtä kaikki. Asennuksen jälkeenhän tuo setti näytti nostavan pirssiin maasturiluokkaan , mutta kuukauden sisään alusta asettui sopivalle tasolle, jossa se nyt on vuoden pysynyt.
Pari kolme senttiä voisi vielä ehkä muuten tinkiä, mutta sitten - kuten joskus mainittu - pakari jää kyllä tallin ramppiin
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Niin, jos tajuais ajatella järjellä... On meinaan tiet kyllä niin kamalassa kunnossa talven jälkeen että ihme on jos auto ylipäätään pysyy ehjänä. Alkuviikosta tuli pohjakosketusta auraamattomalla tiellä, työpaikan parkkipaikalla oli +30cm loskaa, päällystetyillä teillä on 10-15 sentin syvyisiä teräväreunaisia monttuja, uskomattomista urista ja halkeemista puhumattakaan. Paras ylläri oli kuitenkin kanneton kaivo.
No jos asiaakin. Tietääkö kukaan alkuperäisten jousien eri varaosanumeroita vastaavia mittoja? Varmaan W126-WIS:sistä löytyisi, jos sellaisen omistaisi. Eibachilla on joskus ollut V8 SEL-malleihin tarkoitettu satsi, jota ei yllättäen valmisteta enää. Ne oli muuten samanlaiset 17-milliset kuin nuo heppoisemmatkin, olis vaan ollu 13/10mm pidemmät.
No jos asiaakin. Tietääkö kukaan alkuperäisten jousien eri varaosanumeroita vastaavia mittoja? Varmaan W126-WIS:sistä löytyisi, jos sellaisen omistaisi. Eibachilla on joskus ollut V8 SEL-malleihin tarkoitettu satsi, jota ei yllättäen valmisteta enää. Ne oli muuten samanlaiset 17-milliset kuin nuo heppoisemmatkin, olis vaan ollu 13/10mm pidemmät.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]