w124 lämp.puhaltimen vastukset?KORJATTU!
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
w124 lämp.puhaltimen vastukset?KORJATTU!
Niin missähän päin mahtaa olla ne vastukset?
Onko ne katkaisijassa vai erikseen jossain muualla?
Kun sulakkeelle num.12 (rasia) tulee virta mutta puhallin ei toimi.
Moottori on ehjä kun syotettiin sille suora virta niin puhallin toimi.
Olisiko jollain hyviä ehdotuksia missä vika piilee?
Auto on -86 300D.
Onko ne katkaisijassa vai erikseen jossain muualla?
Kun sulakkeelle num.12 (rasia) tulee virta mutta puhallin ei toimi.
Moottori on ehjä kun syotettiin sille suora virta niin puhallin toimi.
Olisiko jollain hyviä ehdotuksia missä vika piilee?
Auto on -86 300D.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Ke 29.03.2006 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eiköhän ne vastukset löydy konepellin alta jostain paloseinän lähistöltä, eli katkasijassa ne eivät ole. Vika voisi olla katkasijassakin jos kerran mikään nopeus ei toimi. Jos vika olisi vastuksissa niin joku nopeus varmasti toimisi, ainakin suurin koska silloin moottorille menee suora virta. ja olihan se sulake varmasti ehjä ja kontaktipinnat kunnossa, kannattaa koittaa pyöritellä sulaketta vähän ja jopa kokeilla toista
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä sulakkeen kautta virta menee. Laitoin vielä uuden sulakkeen varmuudex.kuitsi kirjoitti:eiköhän ne vastukset löydy konepellin alta jostain paloseinän lähistöltä, eli katkasijassa ne eivät ole. Vika voisi olla katkasijassakin jos kerran mikään nopeus ei toimi. Jos vika olisi vastuksissa niin joku nopeus varmasti toimisi, ainakin suurin koska silloin moottorille menee suora virta. ja olihan se sulake varmasti ehjä ja kontaktipinnat kunnossa, kannattaa koittaa pyöritellä sulaketta vähän ja jopa kokeilla toista
Ja mikään nopeus ei toimi. Ei edes 4:n ja se taitaa olla vielä suora virta ilman vastuksia.
Huomenna pitäis purkaa se katkaisia pois ja tutkia sitä, että tuleeko sinne edes virta.
Siihen ei varmaan käy toi w123:n katkaisia paketti (3 nopeutta)?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sitä vikaa on ihan turha hakea vastuksista, kuten edellä jo mainittiin. Jännitteen syöttö ontuu jostain ja ensimmäiseksi tulee mieleen nopeuden valintakytkin jonka kautta virta kulkee.
Kyllä sen 123:sen kytkimen voi laittaa, mutta jättää sen hitaimman nopeuden pois , eli eristää sen johdon jollain sukalla tai teipillä.
Se vastus on suoraan ratin takana konehuoneen puolella, kun ne muovit on riisunu pois niin ne näkyy sellaisen reikäpelti kotelon sisällä.
Kyllä sen 123:sen kytkimen voi laittaa, mutta jättää sen hitaimman nopeuden pois , eli eristää sen johdon jollain sukalla tai teipillä.
Se vastus on suoraan ratin takana konehuoneen puolella, kun ne muovit on riisunu pois niin ne näkyy sellaisen reikäpelti kotelon sisällä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Juu niin mä vähän jo ennustelin, että ne vois olla siellä tulipellissä kiinni.mjo33400 kirjoitti:Sitä vikaa on ihan turha hakea vastuksista, kuten edellä jo mainittiin. Jännitteen syöttö ontuu jostain ja ensimmäiseksi tulee mieleen nopeuden valintakytkin jonka kautta virta kulkee.
Kyllä sen 123:sen kytkimen voi laittaa, mutta jättää sen hitaimman nopeuden pois , eli eristää sen johdon jollain sukalla tai teipillä.
Se vastus on suoraan ratin takana konehuoneen puolella, kun ne muovit on riisunu pois niin ne näkyy sellaisen reikäpelti kotelon sisällä.
Ja nyt tiiän varmax kun sanoit ton reikäpellin.
Minulta veikkaus katkaisijan suuntaan.Ota katkaisija irti ja avaa se,siellä sisällä on joka nopeudelle omat kärjet jotka vanhemmiten tahtovat kulua siihen kuntoon etteivät laske enää sähköä läpi.Hieraise hieman hienolla hiomapaperinpalalla kärkiä puhtaaksi ja luulisin että sillä korjaantuu,noin ainakin omassani puhaltimen hukassa ollut kolmosnopeus löytyi takaisin.
Älä hierase sitä koskettimen pintaa rikki vaan käytä kontaktispreitä, jolla putsaat ne. Kun rikot koskettimen kovan pinnan niin se ei kestä enää kovia virtoja. Raapaisu on se viimeinen keino.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Ei taida pelkkä spray auttaa noihin kärkiin,sen suihkimisella on yhtä suuri vaikutus kuin koittaisi korjata katkojan kärkiä samaan tapaan.
Yleensä niissä joihin vikaa tulee,on se kova virta kulkenut jo lähes 20 vuotta,niinkuin ilmeisesti tässäkin tapauksessa ja se saa kärjet karstoittumaan aika pahasti.Sitä kovametallia on kyllä niissä kärjissä sen verran että kestää hienolla hiomapeperilla käsittelyn eikä sen jälkeen tarvitse olla heti uudestaan katkaisijaa availemassa.
Yleensä niissä joihin vikaa tulee,on se kova virta kulkenut jo lähes 20 vuotta,niinkuin ilmeisesti tässäkin tapauksessa ja se saa kärjet karstoittumaan aika pahasti.Sitä kovametallia on kyllä niissä kärjissä sen verran että kestää hienolla hiomapeperilla käsittelyn eikä sen jälkeen tarvitse olla heti uudestaan katkaisijaa availemassa.
Katkojan kärjillä ei ole mitään tekemistä valintakytkimen kärkien kanssa, painivat täysin eri mailmassa sekä kovuutensä, että jännitteensä takia. Käytä vaan sitä spreitä kyllä siitä hyvä tulee moneksi vuodeksi. Siinä kosketinpinnalla on vaan palanut poly/rasvakerros joka eristää. 

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No nii!
Oli joku seppä vetässy sulakkeelta puhaltimelle/vastuksille menevän johdon poikki.
Ja oli laittanut sitten vastuksien liittimeen suoran virran eri katkaisijan kautta.
En ymmärrä kyllä sitä ratkaisua!
Laitoin sulakerasiassa olevan johdon kiinni ja pistokkeen vastuksille ja hyvin toimii kaikki nopeudet.
Kaikenlaisia kytkijöitä prkl.
Oli joku seppä vetässy sulakkeelta puhaltimelle/vastuksille menevän johdon poikki.
Ja oli laittanut sitten vastuksien liittimeen suoran virran eri katkaisijan kautta.
En ymmärrä kyllä sitä ratkaisua!

Laitoin sulakerasiassa olevan johdon kiinni ja pistokkeen vastuksille ja hyvin toimii kaikki nopeudet.
Kaikenlaisia kytkijöitä prkl.

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"