w124 300TE 4matic -88 uusia murheita
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
- Paikkakunta: Joensuu
w124 300TE 4matic -88 uusia murheita
Olen uusi "onnellinen" Mersun omistaja ja heti tuli ongelmaa vastaan. Ongelma on siis sellainen ettei etupyörät lähde mukaan vaikka takapyörät sutii. Kolmiovalo ei syty ollenkaan eikä mikään muukaan valo ml. 4matic- vikavalo. Auto toimii kyllä muuten mainiosti, mutkissa vaan meinaa mennä "kahva edellä".
Ongelma ilmeni eilen kun pakkaset illalla kiristyivät. Käytin auton pesussa päivällä, myös alustanpesu.
Hydrauliikkaöljyt olivat hieman vähissä, jota lisäsin n. puoli litraa muttei muutosta parempaan tapahtunut. Autossa oli jo aiemmin havaittavissa abs- jarrujen "ruputtavan" hiljaisessa vaudissa lähes pysähdyttäessä vaikka tie olisi täysin sula. Myös tuo kolmiovalo syttyi aiemmin mielestäni melko herkästi lähes joka mutkassa, liekkö normaalia? Haulla etsiskelin vastaavia tapauksia, joissa ilmeni mahdollinen abs- anturien likaisuus ym. mutta täysin vastaavaa en ainakaan minä löytänyt. On vielä tuon nelikon toimintatapa hieman epäselvä. Ehkäpä seuraava vaihe olisi pudistaa nuo anturit, kun vain tietäisi missä sijaitsevat ja miten tapahtuu.
Kuten ehkä huomaakin en ole mikään mestari mekaanikko, mutta kai tekemällä oppii. Pahoittelen tietämättömyyttäni ja kiitän jo etukäteen. Ehdotuksia otetaan vastaan.
-Antti
Ongelma ilmeni eilen kun pakkaset illalla kiristyivät. Käytin auton pesussa päivällä, myös alustanpesu.
Hydrauliikkaöljyt olivat hieman vähissä, jota lisäsin n. puoli litraa muttei muutosta parempaan tapahtunut. Autossa oli jo aiemmin havaittavissa abs- jarrujen "ruputtavan" hiljaisessa vaudissa lähes pysähdyttäessä vaikka tie olisi täysin sula. Myös tuo kolmiovalo syttyi aiemmin mielestäni melko herkästi lähes joka mutkassa, liekkö normaalia? Haulla etsiskelin vastaavia tapauksia, joissa ilmeni mahdollinen abs- anturien likaisuus ym. mutta täysin vastaavaa en ainakaan minä löytänyt. On vielä tuon nelikon toimintatapa hieman epäselvä. Ehkäpä seuraava vaihe olisi pudistaa nuo anturit, kun vain tietäisi missä sijaitsevat ja miten tapahtuu.
Kuten ehkä huomaakin en ole mikään mestari mekaanikko, mutta kai tekemällä oppii. Pahoittelen tietämättömyyttäni ja kiitän jo etukäteen. Ehdotuksia otetaan vastaan.
-Antti
Viimeksi muokannut penttitimoi, To 06.04.2006 08:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Moroota
Tervetuloa joukkoon kummaan.
Asiata voisi alkaa selvitellä vaikka mistä. Aloitetaanko kysäisemällä, onko kaikissa varoitusvaloissa varmasti polttimo, palaako toiminnan merkkivalo nopeusmittarissa sekä 4maticin häiriövalo mittariston alareunassa, kun kytket autoon virrat päälle.
Jos näin, voisi seuraavaksi yrittää onkia aparaatista esiin vikakoodit.
Siihen neuvoa:
kliks
Tosin, jos vika on päällä, niin häiriövalon olettaisi palavan.
Hydrauliöljyn määrän tippuessa liian alas, myös häiriövalo syttyy, tällöin järjestemän paine on pudonnut alle 5 baarin.
Tervetuloa joukkoon kummaan.
Asiata voisi alkaa selvitellä vaikka mistä. Aloitetaanko kysäisemällä, onko kaikissa varoitusvaloissa varmasti polttimo, palaako toiminnan merkkivalo nopeusmittarissa sekä 4maticin häiriövalo mittariston alareunassa, kun kytket autoon virrat päälle.
Jos näin, voisi seuraavaksi yrittää onkia aparaatista esiin vikakoodit.
Siihen neuvoa:
kliks
Tosin, jos vika on päällä, niin häiriövalon olettaisi palavan.
Hydrauliöljyn määrän tippuessa liian alas, myös häiriövalo syttyy, tällöin järjestemän paine on pudonnut alle 5 baarin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
- Paikkakunta: Joensuu
Jepjep
Kun virrat laittaa päälle syttyy se kolmiovalo, mutta ei 4matic- häiriövalo.
Kävin ajelemassa niin abs- vikavalo syttyi, eikä (tietenkään?) abs:ssät toimineet. Kun sammutin auton ja laitoin uudelleen käyntiin niin valo ei enää palanut ja jarrut toimivat normaalisti. Eli olisko vika niissä abs- antureissa? Missä ne on ja miten putsataan? Vai olenko ihan hakoteillä...
Kun virrat laittaa päälle syttyy se kolmiovalo, mutta ei 4matic- häiriövalo.
Kävin ajelemassa niin abs- vikavalo syttyi, eikä (tietenkään?) abs:ssät toimineet. Kun sammutin auton ja laitoin uudelleen käyntiin niin valo ei enää palanut ja jarrut toimivat normaalisti. Eli olisko vika niissä abs- antureissa? Missä ne on ja miten putsataan? Vai olenko ihan hakoteillä...
Hmmmmmmm. Sen kyllä pitäisi syttyä kun virrat lyö päälle. Tuota, olisiko liian ilkeää pyytää tsekkaamaan että siellä on ylipäätään polttimo tai ehjä polttimo? Ei niin, että epäilisin yhtään mitään mutta kun näistä ei aina tiedä kuka pikku ilopilleri päättää pistää "vahingon kiertämään".penttitimoi kirjoitti:Jepjep
Kun virrat laittaa päälle syttyy se kolmiovalo, mutta ei 4matic- häiriövalo.
ABS-antureissa voi hyvin olla, tai sitten johdoissa vikaa.Kävin ajelemassa niin abs- vikavalo syttyi, eikä (tietenkään?) abs:ssät toimineet. Kun sammutin auton ja laitoin uudelleen käyntiin niin valo ei enää palanut ja jarrut toimivat normaalisti. Eli olisko vika niissä abs- antureissa? Missä ne on ja miten putsataan? Vai olenko ihan hakoteillä...
Pyöräanturit löytyy jarrulevyn takaa, ota pyörä veks ja käännä ratti linkkuun niin näet. Sellainen "möhkäle" joka on muistaaksnei kuusiokoloruuvilla kiinni. Jonkinlainen tyyppivika, että nuo paskoittuvat ja alkavat sitten mitä oudoimmissa tilanteissa sytyttää abs-valoa. Myös aivan finaalissa olevat jarrupalat ja pyöränlaakerit altistavat tälle. Molemmissa etupyörissä on anturi, perän vetopyörästössä on takapyörille yksi yhteinen. Näiden anturien tietoa 4matic käytttää arvioidessaan, onko jollain pyörällä luistoa. Lisäksi tietoa tulee järjestelmälle mm. ohjauspyörän kääntökulmasta ja koneen sen hetkisistä arvoista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ainakin Audissa ( w124:ssa pumppu näyttää aivan samalta, joten oletan että systeemi on suht sama) abs jarrut toimivat normaalisti siten että abs pätkii jarrua tiettyyn nopeuteen asti ja sitten lopun jarrutusmatkan pysähdyksiin asti jarrut ovat lukossa. Jos jarru pätkii loppuun asti, niin se on oire siitä että joku anturi ei ole säädöissään (eli liian lähellä hammaskehää, liian voimakas pulssi)
Liekkö tuossakin sama homma ?
Liekkö tuossakin sama homma ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
- Paikkakunta: Joensuu
Juu itsekin vähän aavistelen tuon 4matic valon kohtaloa... mutta huomenna katson niitä abs antureita jos niissä olisi vikaa.
Ja siitä jarruttamisesta: ei rynkytä loppuun asti vaan jossain n. 10km/h vauhdissa mutta siitä hiljemmassa jarraa kunnolla. Kiusallista tämäkin, esimerkki: tänään parkkitalosta pois (alas) ajaessa kuivalla asfaltilla absit vaan rynkyttää eikä vauhti paljoakaan hiljene.
Mukavasti on jo tullut vastauksia, kiitos niistä!
Ja siitä jarruttamisesta: ei rynkytä loppuun asti vaan jossain n. 10km/h vauhdissa mutta siitä hiljemmassa jarraa kunnolla. Kiusallista tämäkin, esimerkki: tänään parkkitalosta pois (alas) ajaessa kuivalla asfaltilla absit vaan rynkyttää eikä vauhti paljoakaan hiljene.
Mukavasti on jo tullut vastauksia, kiitos niistä!
Tästä on hyvä aloittaa.penttitimoi kirjoitti:Juu itsekin vähän aavistelen tuon 4matic valon kohtaloa... mutta huomenna katson niitä abs antureita jos niissä olisi vikaa.
Kuuluu asiaan, 1980-luvulla absit oli vielä vähän rujoja toiminnaltaan.pena, moro kirjoitti: Ja siitä jarruttamisesta: ei rynkytä loppuun asti vaan jossain n. 10km/h vauhdissa mutta siitä hiljemmassa jarraa kunnolla. Kiusallista tämäkin, esimerkki: tänään parkkitalosta pois (alas) ajaessa kuivalla asfaltilla absit vaan rynkyttää eikä vauhti paljoakaan hiljene.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ei taida kyllä kuulua asiaan.Mulla on itsellä vm.85 300E ja siinä on ABS tehnyt tota samaa viime aikoina.Todella perseestä kun vaihti ei hiljene ja jarrut vaan "ruputtaa".Sitten syttyy ABS valo ja jarrut taas jarruttaa.Tämä siis alkoi viime syksynä joinain satunaisia kertoina, mutta nyt on jokaipäiväinen "ominaisuus".Aku P kirjoitti:Tästä on hyvä aloittaa.penttitimoi kirjoitti:Juu itsekin vähän aavistelen tuon 4matic valon kohtaloa... mutta huomenna katson niitä abs antureita jos niissä olisi vikaa.
Kuuluu asiaan, 1980-luvulla absit oli vielä vähän rujoja toiminnaltaan.pena, moro kirjoitti: Ja siitä jarruttamisesta: ei rynkytä loppuun asti vaan jossain n. 10km/h vauhdissa mutta siitä hiljemmassa jarraa kunnolla. Kiusallista tämäkin, esimerkki: tänään parkkitalosta pois (alas) ajaessa kuivalla asfaltilla absit vaan rynkyttää eikä vauhti paljoakaan hiljene.
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Yep, siis tarkoitin että se on normaalia että ABSit ei jonkun tietyn nopeuden alla enää toimi, eikä niiden kuulukaan toimia ihan "konttausvauhdissa".Mezman300E kirjoitti: Ei taida kyllä kuulua asiaan.Mulla on itsellä vm.85 300E ja siinä on ABS tehnyt tota samaa viime aikoina.Todella perseestä kun vaihti ei hiljene ja jarrut vaan "ruputtaa".Sitten syttyy ABS valo ja jarrut taas jarruttaa.Tämä siis alkoi viime syksynä joinain satunaisia kertoina, mutta nyt on jokaipäiväinen "ominaisuus".
Se, että apsit rutistelee vaikkapa parkkipaikalla ihan pitävällä alustalla, on vika. Itsellä tämä korjautui anturien putsauksella -- tuttu juttu siis!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
- Paikkakunta: Joensuu
Jep eli putsailin etupyöristä ne anturit (ymmärtääkseni, kiinnittyy jarrusatulan kupeeseen) eikä muutosta parempaan tullut. Ei jarruun eikä nelikkoon. Takaa etsin sitä anturia, enkä oikein paikallistanut. Aavistus oli että se on siinä perän "etuosassa" sivussa. Mutta siihen en kajonnut.
Varasin ajan perjantaiksi korjaamolle vikakoodien lukuun, yrittävät ainakin-eivät olleet täysin varmoja saako luettua???
Onko sillä mitään merkitystä ajelenko nyt nelikko "päällä" vai laitanko sen test- vivun takavetoasentoon. Onko mitään väliä???
Varasin ajan perjantaiksi korjaamolle vikakoodien lukuun, yrittävät ainakin-eivät olleet täysin varmoja saako luettua???
Onko sillä mitään merkitystä ajelenko nyt nelikko "päällä" vai laitanko sen test- vivun takavetoasentoon. Onko mitään väliä???
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Joo toi on totta ettei ne tietyn nopeuden alla enään toimi.Mutta mulla on itsellä vika kyseessä koska otin kuskin puolen fillarin anturin irti ja putsasin.Toimi ok jonkun viikon mutta sitten jatkui rutina.Täytyy nyt keväällä laittaa se kuntoon.Aku P kirjoitti:Yep, siis tarkoitin että se on normaalia että ABSit ei jonkun tietyn nopeuden alla enää toimi, eikä niiden kuulukaan toimia ihan "konttausvauhdissa".Mezman300E kirjoitti: Ei taida kyllä kuulua asiaan.Mulla on itsellä vm.85 300E ja siinä on ABS tehnyt tota samaa viime aikoina.Todella perseestä kun vaihti ei hiljene ja jarrut vaan "ruputtaa".Sitten syttyy ABS valo ja jarrut taas jarruttaa.Tämä siis alkoi viime syksynä joinain satunaisia kertoina, mutta nyt on jokaipäiväinen "ominaisuus".
Se, että apsit rutistelee vaikkapa parkkipaikalla ihan pitävällä alustalla, on vika. Itsellä tämä korjautui anturien putsauksella -- tuttu juttu siis!
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
No jos merkkihuollosta on kyse niin ei voi kuin ihmetellä, jos ei tuonikäisestä enää osata ottaa koodeja ulos. Perkkel. Jos eivät osaa, niin lainaa sieltä 14 cm johdonpätkä ja katso täältä forumilta ohjeet ja ota itse koodit ulos vaikka keskellä pihaa ihan piruuttasi.penttitimoi kirjoitti: Varasin ajan perjantaiksi korjaamolle vikakoodien lukuun, yrittävät ainakin-eivät olleet täysin varmoja saako luettua???

Tokkopa on väliä enää, jos sillä on toimimatta ajeltu ties miten pitkään.Onko sillä mitään merkitystä ajelenko nyt nelikko "päällä" vai laitanko sen test- vivun takavetoasentoon. Onko mitään väliä???
Tuttua saagaa. Mulla auttoi jostain syystä, kun etujarrupalat vaihdettiin?! Myös etufillarin laakerissa jos on klappia, niin "virheilmotuksia" alkaa tulla.Mezman300E kirjoitti: Joo toi on totta ettei ne tietyn nopeuden alla enään toimi.Mutta mulla on itsellä vika kyseessä koska otin kuskin puolen fillarin anturin irti ja putsasin.Toimi ok jonkun viikon mutta sitten jatkui rutina.Täytyy nyt keväällä laittaa se kuntoon.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
- Paikkakunta: Joensuu
Aha, sorry. Ymmärsin jotenkin väärin.penttitimoi kirjoitti:
Kyllä se on mulla pelannut, jätti toimimatta vasta toissapäivänä
No pistä test-asentoon, eipä rikkoudu mitään ainakaan enempää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: w124 300TE 4matic -88 neliveto ei toimi
Siinä hydrauliikkasäiliön kannessa on mittatikku jotta saadaan oikea määrä ainetta säiliöön.penttitimoi kirjoitti:Hydrauliikkaöljyt olivat hieman vähissä, jota lisäsin n. puoli litraa muttei muutosta parempaan tapahtunut.
-Antti
Sain itsekin täältä ohjeet kun oma valo rupesi palamaan, eli:
http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
- Paikkakunta: Joensuu
pätee myös kakkos neloseenpenttitimoi kirjoitti:Juu huomasin sen mittatikun ja nesteen taso on nyt ok. Olipa muuten mainiot sivut joku väsännyt.
Miten paljon tavaraa tulee purkaa edestä jos tarkastaa sen 4matic- valon polttimon? Ja millainen polttimo sinne tulee laittaa, meinaan jos savotaan ryhtyy niin olisi polttimo hankittuna jo valmiiksi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=35618
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
- Paikkakunta: Joensuu
Jep elikkäs vikakoodit YRITETTIIN lukea (ei merkkihuolto) eikä onnistunut vaikka oli pelit ja vehkeet. Tältä mekaanikolta sain vinkin soittaa Joensuun dieselhuollon "gurulle"(nimeä en muista). Näin teinkin:kaveri sanoi suoraan vian olevan akun takaa löytyvässä ylijännitereleessä(?). Kotiin päästyäni putsailin releen liittimet sekä tarkistin sen päältä löytyvät sulakkeet, jotka oli ok. Edelleen masentuneena ajoin auton parkkipaikalle, jossa yritin pyöräyttää auton takavedolla paikalleen, mutta: NELIKKO PELAA JÄLLEEN. Eikä ollu lahellä karata hanskasta...Olisko siellä ollut joko kosketushärö tai vast. Jään innolla seuraamaan pääsinkö näin vähällä.
Kiitosta vaan Joensuun dieselhuoltoon sekä kaikille teille vastanneille
Nimim. sokea kana löysi...
Kiitosta vaan Joensuun dieselhuoltoon sekä kaikille teille vastanneille
Nimim. sokea kana löysi...
Re: w124 300TE 4matic -88 neliveto ei toimi
Kah, olit minun sivulle osunut vaikken sitä muistaakseni minnekkään keskeneräisenä ollut linkittänytkään. Hyvä että tuli kuntoondry kirjoitti:Siinä hydrauliikkasäiliön kannessa on mittatikku jotta saadaan oikea määrä ainetta säiliöön.penttitimoi kirjoitti:Hydrauliikkaöljyt olivat hieman vähissä, jota lisäsin n. puoli litraa muttei muutosta parempaan tapahtunut.
-Antti
Sain itsekin täältä ohjeet kun oma valo rupesi palamaan, eli:
http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/

MB 300E 4Matic -93 (481 Bornite metallic)
Juhol@IRCnet, Quakenet
Juhol@IRCnet, Quakenet
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Joskus vuosia sitten oma matikki laittoi satunnaisesti nelivetoa päälle ja pois, niin abs-anturien putsaaminen toi vain hetken avun. Sitten ostin uudet anturit KL:stä ja ruuvasin ne kiinni, mutta ne ei oikein sopineet paikallen. Sopivat siten että laittoi kuskinpuolen anturin repsikan puolelle ja päinvastoin.
NO siitähän riemu alko auto oli tönkkönä koko ajan. Olin unohtanut tiskillä sanoa, kun ostin niitä, että 4-matikkiin
Kiitos vielä kerran kun KL:ssä vaihtoivat oikeisiin pienellä välirahalla, ne kun maksaa vähän enemmän kuin tavallisen anturit.
Se oli mahdoton ajaa, suoraa kyllä kulki, mutta auta armias jos tartti kääntää. Otin akun takaa releeltä sulakkeen pois, että pysty ajaa

NO siitähän riemu alko auto oli tönkkönä koko ajan. Olin unohtanut tiskillä sanoa, kun ostin niitä, että 4-matikkiin

Se oli mahdoton ajaa, suoraa kyllä kulki, mutta auta armias jos tartti kääntää. Otin akun takaa releeltä sulakkeen pois, että pysty ajaa
Kas kas, näinkin voi käydä. Hienoa, että systeemi pelaa jälleen! Jos ei vielä ole, niin kannattaisiko pistää risut ja ruusut -palstalle parit ruusut tuolle korjaamollekin.penttitimoi kirjoitti: Näin teinkin:kaveri sanoi suoraan vian olevan akun takaa löytyvässä ylijännitereleessä(?). Kotiin päästyäni putsailin releen liittimet sekä tarkistin sen päältä löytyvät sulakkeet, jotka oli ok. Edelleen masentuneena ajoin auton parkkipaikalle, jossa yritin pyöräyttää auton takavedolla paikalleen, mutta: NELIKKO PELAA JÄLLEEN.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
- Paikkakunta: Joensuu
No niin olihan se hauskaa niin kauan kun sitä kesti. Neljällä kyllä vetää mutta vähän liiankin usein. Eli kolmiovalo syttyy aina liikkeelle lähdettäessä ja lähes joka mutkassa. Kaikkein kauheinta on esim. parkkiruutuun kääntäminen, jolloin nelikko kytkeytyy ja näin ollen menee todella kankeaksi. Että silleen...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Anturien /johtojen rikkoutuneisuuden puolesta voisi liputaa. Tutulta kuulostaa sen verran, itsellä on pelkkä putsaus auttanut vastaavissa ongelmissa.penttitimoi kirjoitti:No niin olihan se hauskaa niin kauan kun sitä kesti. Neljällä kyllä vetää mutta vähän liiankin usein. Eli kolmiovalo syttyy aina liikkeelle lähdettäessä ja lähes joka mutkassa. Kaikkein kauheinta on esim. parkkiruutuun kääntäminen, jolloin nelikko kytkeytyy ja näin ollen menee todella kankeaksi. Että silleen...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
- Paikkakunta: Joensuu
Juu kiitosta vastauksista. Eturenkaiden abs-anturit näyttävät olevan eriparia. Toisella puolella se itse anturi vai mikälie (siis se pieni nyplykkä) on "upotettuna" sinne muovin sisään. Kun taas toisella puolella se koko systeemi on avonainen. Tuli taas melko epäselvästi. Minkä näköiset ne anturit oikeasti ovat?
Ja mites niiden vaihto, mistä kohtaa katkeaa, sieltä anturista vai jostain johdosta? Kyllä ihan hävettää kysellä...
Ja mites niiden vaihto, mistä kohtaa katkeaa, sieltä anturista vai jostain johdosta? Kyllä ihan hävettää kysellä...
Terve,

t.
Risto
Tämän näköisiä. Katkennevat paikoista, joissa ne joutuvat alttiiksi taivutuksille yms. Minulla on pientä murtuman alkua kuskin puolen johdon päällykumissa iskarin kiinnikkeen kohdalla. Siinä johto on melkoisella mutkalla.penttitimoi kirjoitti:Minkä näköiset ne anturit oikeasti ovat?
Ja mites niiden vaihto, mistä kohtaa katkeaa, sieltä anturista vai jostain johdosta? Kyllä ihan hävettää kysellä...

t.
Risto
E500 – 211.070
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
- Paikkakunta: Joensuu
Tuo kuva pitäisi olla nelimatikin ABS-anturista. Linkki itse sivulle: kliks.penttitimoi kirjoitti:Ei perskuta, mitä lienen puhdistellut vai onko paikallaan täysin väärät osat!? Ei nimittäin ole lähellekään tollaiset.
t.
Risto
E500 – 211.070