Kiitos valoja vilkuttaneelle

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Eihän me olla ylinopeuden "ihailijoita" olla päin vaistoin. Mekin vastustamme ylinopeutta.
Me olemme tietysti kiireisiä business miehiä menossa palaverista seuraavaan palaveriin.

Nopeuksia lasketaan veroja nostetaan ja autoja parannetaan, tiet on paremmassa kunnossa kuin koskaan, ei ihan järkevä yhtälö??

Tämä koko homma on lähtenyt liikkeelle kun liikenneministerinä oli Liikanen.
Huvittavinta oli hommassa se, että kaverilla ei ole koskaan ollut ajokorttia.
Noh Suomi on Suomi. Olihan meillä puolustusvoimien ylin päällikkö ranta Ruotsalainen Rehn ja noita voisi jatkaa vaikka miten paljon.

Pikkupoikana kun isä veti 180km/h kielikeskellä suuta kesälomareissulla ikälopun Recordin kanssa, minä olin siskon kanssa nenät kiinni tuulilasissa kun äiti teki voileipiä takapenkillä. Siinä liikenneturvallisuutta Juseliukselle. :P
Tämän homman muistaa kaikki 40v:t
Antti V
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Juselius kirjoitti:Siksi kysyinkin näiltä ylinopuden "ihailijoilta", että onko se oma mersu niin huono, että siitä ajosta pitää suoriutua mahdollisimman nopeasti? Vai onko kyseessä pelkkä asennevamma? :?

Kiihdyttely on joskus mukavaa, muttei sekään ole jokapäiväistä, kun EI TARVITSE pullistella, nautinto riittää. :!: :wink:
Pakko kysyä, että kenellä se asennevamma on. Nykyiset ajoneuvot, sekä tiet ovat erittäin hyvässä kunnossa, kun asiaa vertaa noin 20 vuoden takasiin aikoihin, mutta ajonopuksia valtiovallan toimesta pudotetaan jatkuvasti, tai tehdään senkaltaisia tutkimuksia, että ne näyttäisi perustelluilta(vrt Konginkangas). Tämä taas johtaa siihen, että osa autoilijoista ei noudata rajoituksia ja kun taas osa niitä noudatta kuin piru raamattua, tai jopa alittaa niitä erittäin paljon, syntyy liikenteessä suuria vaaratekijöitä.

En väitä itse olevani mikään teiden ritari, mutta yritän olla omalla ajokäytökselläni pois vaaratilanteista ja kumminkaan en ole se joka aiheuttaa jonomuodostusta, tai ohituksen tarvetta.

Tämä meni taas aikalailla offtopickiksi, mutta näiden ns turvallisten autoilijoidenkin kannattaisi miettiä tätä kantaa. Ja vielä, en taaskaan malta olla ottamatta esille näitä entisaikojen jääratoja, missä pääsi kokeilemaan auton rajoja suljetulla alueella, eikä niitä tarvinut liikenteessä kokeilla.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
e320
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja e320 »

Suurin osa porukasta ei tajua että turvallisinta on ajaa tasan samalla tavalla kuin muutkin, tasatahtiin.

Jos ajaa ylinopeutta, paha ja alinopeus tuplapaha.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viesti:

e320 kirjoitti:Suurin osa porukasta ei tajua että turvallisinta on ajaa tasan samalla tavalla kuin muutkin, tasatahtiin.

Jos ajaa ylinopeutta, paha ja alinopeus tuplapaha.
juuri näin :!:
Haisuli
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^^Alinopeus tuplapaha?
Kuinka niin?
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
E.E.J Ukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja E.E.J Ukkonen »

jotekin huvittavaa lukea tällaisia tekstejä. Varsinkin niiden tilityksiä joilla näyttäisi olevan 200D ajoautona :lol:

Poliisi valvoo, että Suomen lakia noudatetaan. Lääkäri suorittaa leikkauksia ja parantaa ihmisiä. Automyyjä myy autoja.Ei siihen liity sen suurempaa mystiikkaa. Eräiden mielestä saattaa olla naiivia ajatella, että lakia pitäisi noudattaa. Kun poliisi sakottaa on se natsi-sika. Kun sinut hakataan on poliisi liian hidas.

Olisi varmasti mukava työskennellä niinkin arvostetussa työssä.
Mezman300E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mezman300E »

Haisuli kirjoitti:^^Alinopeus tuplapaha?
Kuinka niin?
Jengillä palaa takana hihat täydellisesti ja sitten vedetään ohi niin että viisari hakkaa rajottajaan :evil:
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."

Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
knato
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja knato »

Jiuh jokainen ajakoon niinkuin parhaaksi näkee/kokee niin kauan kun tuntee vastuunsa liikenteessä, omien valintojen vaikutukset ja ottaa vastuun tapahtuneesta jos omilla valinnoillaan on sen aiheuttanut!
juha
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja juha »

Mezman300E kirjoitti:
Haisuli kirjoitti:^^Alinopeus tuplapaha?
Kuinka niin?
Jengillä palaa takana hihat täydellisesti ja sitten vedetään ohi niin että viisari hakkaa rajottajaan :evil:
jep, laskettelureissulle 800km päähän mennessä kun jäät sen 1kmh hiljempaa ajavan taakse ja se vuorostaan jää perä edellä vastaan tulevan 1kmh hiljempaa ajavan taakse jne jne jne.... niin kohta käypi niin että sitä ollaan takas himassa vaikka ollaan eteenpäin yritetty mennä :wink: Ohi on mentävä jos joku hitaammin ajaa, eikä kukaan pääse koskaan kenestäkään ohi jos ei ylinopeutta aja. Näinhän se menee ja osittain sitä valvovat silmät läpi katsookin, onneksi. Nämä nyt on niin ikuisuusasioita kuin olla ja voi mutta kotipoliisit on niitä pahimpia. Itse ajetaan pyhä kehä pään päällä kunnes joku vetää sataa ohi jonka jälkeen avaudutaan netin keskustelupalstoilla, karpossa ja ties missä kansanradion valituspuhelimissa..

edit: typot...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Hehee, kyl tämä on mahtava threadi... :D

Mä olen vähän sitä mieltä, että kun pidetään riittävät turvavälit ja kaikki ajais jouhevasti, niin hyvin menisi... Ite pyrin olemaan "ripeä" liikenteessä, en kyllä ruuhkaisella tiellä käy ylinopeuksia ajamaan, vaan jään kiltin välimatkan päähän jos joku ajaa vähän hitaammin, mutta riittävän kovaa... Tossa kun on tullut ajeltua yhellä "sivutiellä" missä liikenne on vähän hiljaisempaa (ehkä 0-10 autoa vastaan 10km matkalla) niin siellä kyllä tulee laskettua aika pirun lujaakin joskus jopa näillä talvikeleillä. Mutta kun pitoa tuntuu olevan, eikä ketään tule vastaan... :wink: Toki pahoissa kohdissa täytyy hiljentää... :P

Mutta autokoulussakin sanottiin mulle, että mulla on hyvää se kun seuraan liikennettä pitkälti etukäteen...

Mutta nyhvääjät, pelkääjät ja ei ajokuntoset yms pois liikenteestä, niin johan kulkee ja on turvallista! :D

Perässäroikkujat on sitten niin perseestä, että vois varustaa auton jollain paskanheittimellä, mikää heittää mätää silakkaa yms paskaa perseessä ajavan päälle.. :evil: :evil: :evil:

Jatketaan sitte lisää taas, nyt seuraamaan lisää bondia :P
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Älkää provosoituko liikaan tuon Juseliuksen höpinöistä. Yli puolet kaverin viesteistä on perus-kansalaispoliisijuttua, kuinka kaikki rikkoon liikennesääntöjä paitsi hän.

No tuo poliisien sakkokiintiö joka pitää täyttää on kyllä perseestä. Se johtaa noihin sakkorysiin joissa väkisin jaetaan ne välttämättömät sakot sellaisistakin nopeuksista joista ei olisi niin väliksi. Taajamissa ja varsinkin koulujen / päiväkotien lähettyvillä ne ratsiat saisi olla, vaan useinko on? Harvoin, jos koskaan.

Ohitustilanteissa virkavallalta toivoisi joustavuutta, Edellä yhdeksääkymppiä ajavaa ei satasen alueella ohiteta turvallisesti ajamatta ylinopeutta edes hetkellisesti, varsinkaan jos yhtään ajattelee oman perseen lisäksi niitä jotka ajavat sinun takanasi ja haluaisivat myös päästä ohi sillä suoranpätkällä jolloin sattumalta ei ketään tule vastaan.

Itselläkin on muistissa tapaus jossa edellä ajavan nopeus vaihtelu 20 km/h ja perässä tuli pitkää letkaa. Ohituskaistoilla kaveri ajeli parhaimmillaan 120 km/h, ja muuten sitten 70-90 km/h. Ei sitä viitsinyt ohituskaistalla ohittaa kun tietty toivoi että se olisi löytänyt sen vauhdin jostain, olisi pitänyt ohittaa vaan. No sitten ohituskaistan jälkeen vauhti taas putosi, ja edessä oli lyhyehkö suora. Päätin ohittaa rauhallisesti ja kiihdytin kevyesti. Edessä olevan nyppylän päälle nousi Skoda Octavia juuri kun olin pääsemässä ohitettavan rinnalle. Jono takanani veti paikkani kiinni, joten paluuta ei ollut. Eipä siinä muuta voinut kuin painaa kaasua lisää ja mäen takana odottivat pysäyttäjät. Skodassa siviilipukuinen poliisisetä mittasi ylinopeutta 40 km/h.

Joo, olihan sitä nopeutta, mutta olisinko mieluummin ajanut nokkakolarin Skodan kanssa? Ei mitään joustavuutta virkavallalla, sanoin kyllä että eipä siinä voinut kuin kiihdyttää, mutta eipä noita kiinnosta, saivat taas suuret sakot jakaa.

Kun tässä maassa ei virkavalta tunne sanaa joustavuus, niin ymmärrän vallan hyvin sen että jotkut haluavat ohitustilanteita ennen tarkistaa onko tutkaa lähistöllä, varsinkin kun niitä ohitettavia riittää jotka lisäävät tahalleen vauhtia ohitustilanteessa.
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Hyvä Juselius !!! kaikki ylinopeuden ihailijat voi käydä kokeilemassa miten heittävät normaalin kaistanvaihto 'hirvitestin' esim 100km/h. Veikkaan että tältä foorumilta siihen ei pysty monikaan (jos kukaan). Silti vaan puhutaan paskaa siitä kuinka sitä autoa hallitaan kovissakin nopeuksissa. Nopeusvalvonta on ok! ja jossakin tieosuuksilla sitä jopa saisi lisätä. Jos haluaa ajaa kovaa, niin tämä maa on täynnä suljettuja ratoja, joissa voi oikeasti kokeilla mihin taidot riittää. :!:
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Juselius
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Juselius »

jartuo kirjoitti:Pikkupoikana kun isä veti 180km/h kielikeskellä suuta kesälomareissulla ikälopun Recordin kanssa, minä olin siskon kanssa nenät kiinni tuulilasissa kun äiti teki voileipiä takapenkillä. Siinä liikenneturvallisuutta Juseliukselle. :P
Tämän homman muistaa kaikki 40v:t

Noh, tuskin mulla on ollu tiedän kiireiden ja smörgareiden kanssa mitään tekemistä... :idea:

Mulle se on ihan sama, kuinka kovaa ajatte, mutta typerää on sitä julkisesti puolustella ja mainostaa täällä. Mitä seuravaksi: "kaadoin jäteöljyt takapihalle ja olin ketun tyhmä..." Menee vähän samaan osastoon, jos ymmärrätte löysän vertauksen, jos ette niin vetäkää lisää voileipää nassuun.

Kerrataanko vielä: en ole kieltänyt ketään kaahaamasta, siitä vaan jos huvittaa, mutta tyhmyyttänne sitä täällä mainostatte. Siihen olen heittänyt kommentteja. Ja nyt kun joku luupää vielä poimii tästä irtonaisen lauseen tajuamatta kokonaisuutta, niin saamme lisää "hyviä, tarkkoja havaintoja", suoraan apukoulusta. :lol: :lol: :lol:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Juselius
Mersumies
Mersumies

Mauri H. kirjoitti:Älkää provosoituko liikaan tuon Juseliuksen höpinöistä. Yli puolet kaverin viesteistä on perus-kansalaispoliisijuttua, kuinka kaikki rikkoon liikennesääntöjä paitsi hän.

Onko Mauri H:lla vähän ruuvi kireällä? :shock:
Kerropas moderaattori-Mauri, missä kohtaa olen sanonut jotain ylimielistä ja korottavaa kommenttia itsestäni?
Osaatko lukea ja ymmärrätkö lukemaasi? :shock:

Vai onko täällä myös mielipide-police-moderator?

Pitäiskö sun olla moderaattori ollenkaan tuolla asenteella? :?:

pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Juselius
Mersumies
Mersumies

Mauri H. kirjoitti:No tuo poliisien sakkokiintiö joka pitää täyttää on kyllä perseestä. Se johtaa noihin sakkorysiin joissa väkisin jaetaan ne välttämättömät sakot sellaisistakin nopeuksista joista ei olisi niin väliksi. Taajamissa ja varsinkin koulujen / päiväkotien lähettyvillä ne ratsiat saisi olla, vaan useinko on? Harvoin, jos koskaan.

Kun tässä maassa ei virkavalta tunne sanaa joustavuus, niin ymmärrän vallan hyvin sen että jotkut haluavat ohitustilanteita ennen tarkistaa onko tutkaa lähistöllä, varsinkin kun niitä ohitettavia riittää jotka lisäävät tahalleen vauhtia ohitustilanteessa.

Todista ensin tuo väite sakkokiintiöstä! Heitä sitten lisää... MUTU ei riitä!

Joka syksy niitä ratsioita on koulujen alkaessa ja muutenkin pyynnöstä niitä tehdään täälläpäin.
Itsekin olen ajanut monta kertaa moisten epätasanopeuspellejen takana, mutta ohittanut ne toisin kuin sinä, enkä niitä ole täällä itkenyt.

Kyllä sun asenteessa olisi toivomisen varaa. Vai kuvitteletko, että moderaattori on aina oikeassa, varsinkin tuolla viestien määrällä? :?:

Hyvä Mauri H., olet varsinainen foorumin mainos! :!:

Juselius
Mersumies
Mersumies

Dodii kirjoitti:Hehee, kyl tämä on mahtava threadi... :D

Mutta nyhvääjät, pelkääjät ja ei ajokuntoset yms pois liikenteestä, niin johan kulkee ja on turvallista! :D

Perässäroikkujat on sitten niin perseestä, että vois varustaa auton jollain paskanheittimellä, mikää heittää mätää silakkaa yms paskaa perseessä ajavan päälle.. :evil: :evil: :evil:

Siinä tuli pelkkää asiaa, hienot kommentit! 8)

jartuo
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Heh jollain on hella kutosella :D
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllä toi mauri ihan asiaa puhuu. ne ratsiat on kyllä siinä koulun ja päiväkodin nurkalla, mutta ne on vaan sen yhen kerran vuadessa, kun koulut taas kesän jälkeen alkaa. sit ne konstaapelit kyttää jossain helsinki tampere moottoritiällä keskellä yätä, vaikka ei oo ees mitään liikennettä. ei kyllä mitään tolkkua. tutkailis siä pikkuteillä ja kaupunkissa vaan, missä niitä tarhoja ja kouluja riittää.

kerran annoin kyllä maistaa konstaapeleille, kun ajelin illalla 70 rajotuksella, tyhjällä tiellä. nopeuteni oli n.90. huamasin siviilikonstat siinä pientareella ja siältähän se ukko jo tulikin niitten valokeppejensä kanssa huitoon siihen eteen. himmailin vähän ja kattelin, että mitähän toiki staarvarsfani tossa huitoo. aikani siinä kattelin sitä touhua ja totesin, että lisää kaasua vaan, niin päästään tostakin eroon. lopputuloksena säästin rahaa, kun ei saanu sakotettua mua "turhasta". ja toi kaasupainallus tuli vaan hetkenmielijohteessa tehdyssä kyrpiintymis-tilassa, joka tulee, kun ajelee iha normaalisti hissukseen ja konstaapelit alkaa huitoon keppejensä kanssa, vaatien pysähtyyn ilman syytä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Juselius kirjoitti:Onko Mauri H:lla vähän ruuvi kireällä? :shock:
Ei ollenkaan, mutta sinulla tuntuisi olevan, sen verran tiuhaan noita viestejä ulos tulee ja aika kitkerään tyyliin.

Tässä pari esimerkkiä kirjoitustyylistäsi, joka kyllä todellakin on aika hyökkäävän oloista:
Juselius kirjoitti:Missähän päin Suomea voi sanoa asiat näin yksioikoisesti, typerästi?
Meinaatko tosiaan, ettei kukaan muu noudata näitä rajoituksia?

Kirjoitelmastasi saa sen vaikutuksen, että olet "herra teiden ritari", jolla on aina järjetön kiire joka paikkaan. Meinaatko, ettei ylinopeus ole vaaraksi kenellekään, ettei krapulapäissään tai parin kaljan jälkeen ajaminen ole vaaraksi kenellekään? Question Evil or Very Mad

Onko James Dean, nuori kapinallinen, kenties suuri idolisi?
Ajatko itse paljonkin ylinopeutta, krapulassa, pienessä kännissä? Question
Kirjoitelmassasi on pieniä ristiriitaisuuksia muutenkin!

Odotan mielenkiinnolla mahdollista vastaustasi!!!
Juselius kirjoitti:Ihanko tosissasi tämän väsäsit? Onko pientä asennevammaa?
Oletko justiinsa kenties vaihtanu tojotan mersuun?

Josko jo huomenna tempaset kunnon kolarin, niin mitenkä asenne muuttuisi?
Vai oletko sellainen "super-hessu", jolle ei voi tapahtua mitään??? Shocked
Juselius kirjoitti:Itte olen ainakin ihan kuppi täynnä näitä imbesillejä, jotka vetää kaiken osaavana ihan potta päässä mistään välittämättä. Mihin teillä on niin ketun kiire? Evil or Very Mad

Ittelläni ainakin sovitut tapaamiset ja tilanteet saavat ja voivat odottaa niin, että ajan sääntöjen ja kelien mukaan.
Lisää voit vaikka itse katsella esim. tästä ketjusta http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=33579, luepa omia juttujasi ihan ajatuksella läpi, kyllä minun silmissä näyttää siltä että panta kiristää otsaa rajusti. Taitaa Stressi painaa päälle.

Tässä muutamia muita otteita kirjoituksistasi:

Juselius kirjoitti:Tänään iltapäivällä Tuusulantiellä:

Rajoitus 80, kohdassa jossa on 4 kaistaa joista 2 uloimmaista vie Paloheinään ja muualle ja 2 suoraan pohjoiseenpäin, nopeus n.90km/h ja lähes jatkuvaa jonoa joka kaistalla (kuten yleensä). Itse olen ohituskaistalla jonossa ja tyyppi joka tulee uudella Volvo V70 farmarilla Kehä 1:ltä alas Tuusulantielle, änkeää jonoon mukaan ja sitten tämä valopää toteaa ettei 90km/h jonossa riitä ja alkaa tunkemaan oikealta kiihdyttäen ohi tarkoituksena tunkea eteen jo valmiiksi "suppeahkoon" turvaväliin.
Saatana, ei muuten tullu siihen väliin. Evil or Very Mad Mutta takapuskuriin piti sitten päästä roikkumaan. Idea

Näitä aivokuolleita "ingemar-stenmarkeja", pujottelijoita, näkee tosin joka päivä, mutta nyt ylittyi kipukynnys kirjoittamisen osalta. Joskus se älytön poukkoilu jonoissa vaan ottaa päähän riittävästi... Evil or Very Mad
Kuitenkaan 100:n alueen alettua, tällä tyypillä ei enää ollutkaan kiire mihinkään kun itse polkasin ässään vauhtia. Ei ollu enää puskurissa kiinni.
Justiinsa, ensin on järjetön kiire ja sitten ei olekaan enää mikään kiire. Question
Nousee se piru Juseliuksenkin olkapäälle välillä.
Juselius kirjoitti:Noniin! Suuri osa tämän saman foorumin kirjoittajista on aukonut minulle päätään täällä, että kiilailijat ja kaahaajat pitää päästää ohi kaupunkialueella, kun ne kuulemma menevät ohi vaarallisesti kuitenkin... niinpä... Shocked
Ja itse olen kertonut ajavani sääntöjen ja tilanteen mukaan, turvallisesti!
Niinpä niin. Kahteen kertaan tässäkin ketjussa muistit mainita miten nopeusvalvontakameran salamat välkkyy muille mutta ei sinulle. Hurja, itse ajelen päivittäin kameroiden ohi eikä ikinä välky, mutta ei siitä mielestäni tarvii juttua nostaa.

No ilmeisesti en osaa lukea enkä ymmärtää sitäkään vähää minkä onnistun tavaamaan. Onneksi SINÄ osaat.

Sen verran minä kyllä ymmärrän että sinulla se tässä tuntuu olevan asennevamma, muiden ihmisten liikennekäyttäytyminen tuntuu ottavan tosi koville, kun kaikki eivät ole yhtä taitavia / lainkuuliaisia kuin sinä. Ajatko sinä ylinopeutta ohitustilanteissa?

Minä tässä kenenkään mielipiteitä ole moderoinut, kunhan koitin saada porukkaa vähän rauhoittumaan, sinun kirjoituksesi kun tuntuvat aina nostattavan melkoisen älämölön. Mutta siihen varmaan tähtäätkin, mukavaa tasapainoa sille kun saat itse nostella verenpainettasi liikenteessä, vai mitä?

Hyvää illanjatkoa, ja huomenna taas iloisena ratin taakse :wink:
Juselius
Mersumies
Mersumies

Hyvä Mauri H.!!!
Nyt mä olenkin ihan "kusessa" kun paljastit mut noin komeesti!!! :shock:
Silti edelleen puuttuu se lause, jossa muka kerron olevani virheetön! :lol:

Etkö sä näe edes silmilläsi noita hymiöitä kirjoitusten perässä?
Mihin ne onkaan sitten tarkoitettu.....? Joulukuuseenko......? :lol:

Sun olkapäälle ei nouse piru, kun joku kiilaa kovassa vauhdissa LIIAN pieneen väliin sun eteen?
Onko pää halvaantunu, vai haetko pelkkää vittuilua? :?:
Tuollaiset kommentit kyllä ottaa päähän, mutta tienpäällä en kerää verenpaineita ja ohita tyhmässä paikassa, joten vedä omat sakkosi ihan itse. (Huomaa koko lauseyhteys, jooko?)

Kerroin hieman aikaisemmin, että NAUTINTO ajamisessa on tärkein, ei tehojen kanssa leveily. Muistatko, miksi et sitä poiminut tähän? Ei sopinut tarkoitukseesi ollenkaan???

Eipä Mauria ota päähän näköjään yhtään, kun saa "arvostelua" osakseen. Tosin kaivaa arkistoja tunnin, jotta voi kerätä vastauksensa... :lol:

Mauri H:n mielestä keskustelun tulee siis olla varsin sharmikasta ja brittityylistä myötäilyä. Persoonallisuuksia ei suvaita, jotta Maurin ei tarvitse rauhoitella tilannetta. Muistamme olla siis tasapaksuja joojoo-miehiä?
Mielestäsi lainrikkomisen "suosivia" mielipiteitä ei saa arvostella, paitsi ihan vähän vaan, ettei tule kenellekään paha mieli.

Joo, ei välky mullekaan salamat kun ajan sopivasti. Jos sen otat kehuna ja itsellesi pahana, niin siitä vaan. Pitänee sinulle selittää erikseen, että se ihan sattumalta oli surkea aasinsilta valojen vilkutteluun... anteeksi kovasti, kerron sinulle muutakin erikseen kun näköjään tarvitsee. Kerro vaan mihin vielä haluat erillisen selityksen?

Missä ovat muut moderaattorit? Jotkut näille jutuille hymyilee, mutta Maurilla on vähän toisin... :?

Ja ihan pikku vinkki: kun otat noita tarinoita jostain keskeltä topiccia ulos, niin olisiko syytä miettiä, mihin kaikkeen niissä kommentoidaan.
Tuolla tyylillä saat kaiken näyttämään musta-valkoiselta. Ilmeisesti sitä haet ja sen saavutat!

Hyvä Mauri H., onnistuit näyttämään todellisen luonteesi.
Eikä ole tosiaan yhtään panta päässäsi kireällä, eihän? :lol: :lol: :lol:

veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ihan ulkopuolisen silmin vaikuttaa siltä, että Juseliuksella todella jokin kiristää päätä tahi sitten pää on täynnä jotain :lol: Hymiöt eivät auta mitään, jos sävy on mitä on... (hei, huomasithan hymiön tekstini keskellä :!: ) Aivan kuten väkinäinen hymy ei puhuessa mitään auta, jos puhe tulee kiristyneiden hampaiden välistä..

Itse ajelen yleensä sen 10 km/h ylinopeutta, joskus hiukan enemmänkin, riippuen kelistä ja liikenteestä. Kahdet sakot on tullut 10 vuoden aikana, joten tsäkääkin on ollut hiukan mukana 8)

Viime viikolla näin tähän mennessä "fiksuimman" kotipoliisin. Ajoin Jyväskylässä rantaväylää Mattilanniemen liikennevaloista vasemmanpuoleista tyhjää kaistaa. Oikeanpuoleinen kaista oli juuri päässyt kiihdyttämään valoista, joten heillä vauhti oli hiljainen. Ajoin jonon ohi noin 90 km/h (80:n rajoitus), kun jonon keskeltä pököttikuskilla torvi soi ja valot vilkkuu puoli minuuttia. Vilkuttelin minäkin jarruvalojani takaisin, notta "idiootti noteerattu". Menin sitten kaupan pihaan ja kas, pökötti olikin yllättäen perässäni, kuski avasi ikkunan ja alkoi päätänsä aukomaan ylinopeuden ajamisesta. Jaa-a, enpä tuota tullut tuumanneeksi, jotta mitä tieliikennelakeja rikkoi tarpeeton äänimerkin käyttö, tarpeeton valojen vilkuttelu ja oma ylinopeus, jotta minut kiinni sai ajettua :roll:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
E.E.J Ukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Eiköhän suljeta tämä keskustelu ennen kuin ne alkavat esim. opelforumilla nauramaan vuorostaan meille :roll:
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Äläs nyt Ukkonen...Kerrankin mielenkiintoinen topickki :lol: Vai haluatko että puhutaan välillä vaikka 124:sen ASD valosta ja siitä kun lämmönsäätimet ei toimi :roll:
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Juselius kirjoitti:Ja ihan pikku vinkki: kun otat noita tarinoita jostain keskeltä topiccia ulos, niin olisiko syytä miettiä, mihin kaikkeen niissä kommentoidaan.
Tuolla tyylillä saat kaiken näyttämään musta-valkoiselta. Ilmeisesti sitä haet ja sen saavutat!
Joo, siksipä linkitinkin tuohon erään ketjun josta halukkaat voivat käydä vilaisemassa sitä asiakokonaisuutta.

Persoonia ja mielipiteitä täällä toki kaivataan, mutta ne mielipiteet voi esittää sivistyneesti menemättä koko ajan henkilökohtaisuuksiin. Onneksi sitä ei täällä kovasti moni harrasta.

Sinun kirjoituksesi nostavat yleensä sen verran vastalausemyrskyä, että on helpompaa tyynnytellä porukkaa etukäteen kuin alkaa reagoimaan vasta sitten kun tilanne on jo päällä. Sen kun arvostelet minua rauhassa, minä olenkin modeporukan kusipäisin ja natsimaisin tyyppi, ja täällä vain sen takia että saat purkaa turhautumisesi minuun.

Sinä saatat öykkäröidä ja hyökkäillä täällä muita ihmisiä kohtaan, mutta joillain henkilöillä täällä on intressit myös palstan siistinä ja luettavana pitämiseen. Tuollainen katkera kirjoitustyyli ja jatkuvat hyökkäilyt eivät ole miellyttävää luettavaa eivätkä anna mitenkään positiivista kuvaa tämän forumin tasosta. Mutta mukavaa että kannat kortesi kekoon tavallasi.
E.E.J Ukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

AM kirjoitti:Äläs nyt Ukkonen...Kerrankin mielenkiintoinen topickki :lol: Vai haluatko että puhutaan välillä vaikka 124:sen ASD valosta ja siitä kun lämmönsäätimet ei toimi :roll:
Toisaalta, niin....onhan se mukava katsoa kun isot miehet hermostuvat toisten kirjoituksista :lol:

vaikka onhan tuo lämmönsäätimen toimimattomuuskin melko harvinainen ja mielenkiintoinen ongelma :twisted:
stanger
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja stanger »

:lol: :lol: no voi pyhä jysäys...tämähän olikin varsin "eloisa" topicci.. 8)
kyllä nyt vähän tuntuu että juselius puolustelee itseään\ajotyyliään... :roll:
kai meistä jokainen tekee(juseliuskin) virhearvioita liikenteessä... :roll: :arrow: mulla ainakin palaa todella herkästi hihat,jos edessä törttöillään tai hidastellaan.....enkä voi sille mitään :twisted: varmaan asenne vamma tai jotain...
mutta mutta...en käy tämän enempää puolustamaan\syyttämään ketään :arrow: sen sijaan seuraan mielenkiinnolla jutun kehittymistä 8)
pitäkää keskustelu rakentavana, älkääkä keskittykö toistenne solvaamiseen 8)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
e320
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja e320 »

Alinopeuden ajamisella tarkoitin lähinnä niitä idiootteja ketkä lähtevät esim. moottoritielle ajamaan 60km/h tai vielä pahempaa kaksikaistaiselle tielle jossa on 100km/h rajoitus. Näitä on viime aikoina ollut ärsyttävän paljon liikenteessä.

Joku 1-5km/h alinopeus ei vielä ole niin paha vaikka se jonoa kerääkin. Siinä palaa käpy kun kymmenen autoa on letkassa yhden 40km/h alinopeutta ajavan mummon perässä eikä kukaan uskalla ohittaa.

Olipa tuossa toissapäivänä taas mielenkiintoinen tapaus veli venäläisen rekankin kanssa. Autonkuljetusrekka otti ylös väärältä liittymältä moottoritieltä. Mitä tekee venäläinen teiden ammattilainen? No peruuttaa tietysti ramppia alas ja pistää samalla autonkuljetuslavetin yhden kaistan tukkeeksi poikittain. Siinä poika sitten istua jökötti ja yhdisteli helmitaulussa harvoja sattumia yhteen kunnes ajoin ohi ja soitin torvea. Auto nytkähti liikkeelle, sitä ajoiko kyseinen idiootti koskaan ramppia ylös asti en ehtinyt nähdä.

Kyllä seiskatiellä on nykyisin niin mukava ajella kun tietää että vastaan tulee vähintään kymmenen yhdistelmäajoneuvoa joiden ratissa on joko väsynyt, huumeinen tai humalainen idiootti ryssä.
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Viime viikolla Saksassa pistivät kanssa-autoilijat yksittäisen höyrypään mukavasti kuriin :)

Kaistat tukkeentuivat erään hiljaa ajaneen toimesta eli perään kertyi melkoinen jono.
Jonossa joltain bemarikuskilta paloi hihat ja hän siirtyi kaistojen keskelle vilkuttelemaan valoja.

Eipä huomannut, että menetti paikkansa jonossa samalla, takaa tulevat tarkoituksellisesti täyttivät välit ja bemari joutui aivan jonon hännille, muualla kun ei enää tilaa ollut :D

Siellä oli mukava kerätä itsehillintää kaikessa rauhassa.
:lol:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Juselius
Mersumies
Mersumies

Yksi suuri väärinkäsitysten ja "vastalausemyrskyjen" aiheuttaja on se, että kovin harva täällä olevista tuntee toisensa henkilökohtaisesti. (en laita hymiötä, ettei sitä luulla vittuiluksi...)

Joten, myönnän olevani myös väärässä ja tekeväni virheitä kuten muutkin, jotta kaikki "vastalausemyrskyn" nostattajat saavat balsamia haavoilleen! Olen toki suuresti pahoillani myös siitä, että näköjään yksin kinastelen täällä ja aiheutan ainoana "vastalausemyrskyjä".
Luulisi näin isoon porukkaan mahtuvan muitakin erilailla reagoivia, mutta ilmeisesti tänne on sattunut enempi äänekkäitä nipottajia, jotka tekevät kristallipallodiagnoosejaan tuntematta toisia! Todella säälittävä ominaisuus, mutta kertoo myös "tohtorin" omasta egosta jotain...
Ja useat näistä "tohtoreista" tulevat mukaan tähänkin ketjuun vain kommentoidakseen minun tyyliäni kirjoittaa ja sitten vielä itkevät moderaattoreille. Joten, panta on päässä todella kireällä, sovitaan että muuallakin. Toisilla jopa hampaatkin kiristyneinä... Ja osa näistä nipottajista "taistelee tuulimyllyjä vastaan" kitisemällä täällä, että Suomen Laki on pielessä kun sitä ei saa rikkoa, esim. ylinopeudet ja kameravalvonnat. Ompa logiikkaa!!!!!!!

Kertaus: En todellakaan ole nostanut itseäni muiden yläpuolelle, olen kommentoinut mielestäni typeriä tekstejä omalla tavallani. Ja kun se aiheuttaa suurta pahennusta, niin olen siitä pahoillani, jonkun verran. Mutta kyllä osa näistä niuhottajista voi myös mennä itseensä ja pyyhkiä pölyt kristallipalloistaan, ettei tulkitse juttuja "jorma otsassa". (ei tullu vieläkään hymiötä...)

Yritän siirtää kirjoitukseni tyylifontin "sivistyneelle" tasolle ja olla myhäilevä brittiaksenttinen "anterokekkonen". Ja senkin takia, ettei täällä tarvitse miettiä "mitähän ne naapuritkin oikeen sanoo" (opelforum). Ettei vaan ala hipiä hilseilemään, niin olen pahoillani jo etukäteen mahdollisista tulevista "vastalausemyrskyistä"...

On siinä Maurilla hommaa, kun pitää "maailman myrskyjä" paimentaa...

Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Toivon, että tässä(kään) ketjussa ei mennä henkilökohtaisuuksiin ja toisten juttujen kaiveluun, niin saa ketju olla auki.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lukittu