Kestääkö W203:n paikat väännätystä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tomppa_k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 23.03.2006 13:50
Paikkakunta: Kajaani

Kestääkö W203:n paikat väännätystä?

Viesti Kirjoittaja tomppa_k »

Tuli hankittua 200CDI T -01 joka on vakio. Nyt olen opetellut sen käyttäytymistä SAAB 9-3t:n jälkeen. Vanhasta tottumuksesta ajelen yleensä "isolla" vaihteella, eli 3:lla risteyksiin jne. MBkin näyttää jaksavan mennä risteykset myöskin 3:lla, eli kierrokset on tyhjäkäynnin luokkaa...

Pitäisikö opetella ajamaan isommilla kierroksilla? Saako jotain menemään rikki kun ajelee suurilla vaihteilla? Kannattaako 80:ä ajaa 6-vaihteella (kierrokset n.1400)? Käyttöohje ei kerro näihin vastausta...
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ei kai siinä mitään, jos ei kuskista itsestään auton raataminen pahalta tunnu :lol:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Eiköhän se kestä, kuitenkin moottorin hyvin voinnin kannalta antaisin välillä lämää ihan kunnolla. Imusarja tuppaa nokeentumaan pahastikkin EGR:n takia. Itse ajelen aika rajusti, siis kaasu on on/off-mallia, ja imusarja pysyy puhtaana.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Bitter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 08.04.2004 23:02

Re: Kestääkö W203:n paikat väännätystä?

Viesti Kirjoittaja Bitter »

tomppa_k kirjoitti:Tuli hankittua 200CDI T -01 joka on vakio. Nyt olen opetellut sen käyttäytymistä SAAB 9-3t:n jälkeen. Vanhasta tottumuksesta ajelen yleensä "isolla" vaihteella, eli 3:lla risteyksiin jne. MBkin näyttää jaksavan mennä risteykset myöskin 3:lla, eli kierrokset on tyhjäkäynnin luokkaa...

Pitäisikö opetella ajamaan isommilla kierroksilla? Saako jotain menemään rikki kun ajelee suurilla vaihteilla? Kannattaako 80:ä ajaa 6-vaihteella (kierrokset n.1400)? Käyttöohje ei kerro näihin vastausta...
Vanhat parrat sanoo että perä menee nopeemmin vaihtokuntoon jos köröttelee isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla.
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

vaihdelaatikon voitelu ei välttämättä toimi hyvin isolla vaihteella hiljaa ajaessa
dodge dart 1967
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Terve vaan tomppa !

Vaihdelaatikossa mahtaa olla jo kaikissa automerkeissä painevoitelu.
Kaksoismassapyörä + jousitettu kytkilevy on nimenomaan laitettu tekniikan kestämisen kannalta haitallisten iskujen vaimentamiseksi.
Koko voimansiirtolinja on mesessä hyvin "joustava".


Sitten yksi juttu....
Perinteisesti täällä ei ole vakioilla kaksatasilla kauaa ajeltu. :roll:
Joo, ja onnea uudelle autolle.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ftw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 22.01.2005 19:43

Viesti Kirjoittaja ftw »

220cdi uskokoon tai älköön,rupesi "SYÖMÄÄN" 1L ÖLJYÄ/100KM.

Ensimmäiseksi tuli mieleen tietysti kaikki per..leet,mutta ajatus heräsi:siellä onkone pask.aa täynnä ja öljyrenkaat "jumissa",kun sillä ajellaan pienillä kieroksilla,pääosin kaupunkiajoa.

No ei muuta kun hanaa kunnolla!Kyllä ensimmäiset pari kilometriä oli suht kova savu perässä,mutta hiljalleen hussakka rupesi rauhoittumaan.

Öljyn kulutusta tietysti seurattiin.Se kyllä väheni mutta edelleen öljyä kului liikaa,vaikka kyllähän tuon koneen "kuuluukin"sitä pikkusen hukata.

Mersu korjaamolle,ja venttiilinvarren kumien epäiltiin olevan kuluneet.Kuitenkin pätettiin että tehdään FORTE huuhtelu myllylle,ja katsotaan olisko siitä apua...

Öljyn kulutus saatiin kuriin edm.toimenpiteellä :) Onhan täällä voorumilla kerrottu moottorin polttoöljy pesuista,yms..

Tulipas taas tarinaa,mutta kannatan antamaan HANAA välillä niin pysyy röörit kirkaana!

Niin ja onnea MERSUN hankinnasta :!:
tomppa_k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 23.03.2006 13:50
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tomppa_k »

Kiitos kiitos!

Ja kiitos asiantuntevista vastauksista!
Yhteenvetona voitanee todeta, että voimansiirto kestää mutta koneelle pitää antaa myös "happee".

Vai ei ole kauaa 200:t vakioina olleet? :D No, katellaan...
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Raskaalla puolella neuvotaan ajamaan matalilla kierroksilla ja vedättämään tosi alas, johonkin 800kierrokseen jopa, ennen vaihtoa. Moottorit kyllä vääntävätkin hyvin nykyään ja kulutus pysyy asiallisena.

Joitain tapauksia on kuitenkin ollut, että ainakin144 Scanian runkolaakeripukit venyvät sitkeän vedättämisen seurauksena, jolloin laakeriliuskat pyörähtävät ja peli on sitten selvä.

Uudemmilla mersuilla pystyy hyvin väännättämään, verrattuna vaikkapa 124 ja w201:en kardaanin jurrauksiin. Yllämainitut jutut ajoittaisesta "hapen" antamisesta ovat totta, kone tarvitsee puhtaana pysyäkseen kenkää ajoittain. Paskotusventtiili EGR työntää koneen muuten tukkoon.
Vastaa Viestiin