Kestääkö W203:n paikat väännätystä?
Kestääkö W203:n paikat väännätystä?
Tuli hankittua 200CDI T -01 joka on vakio. Nyt olen opetellut sen käyttäytymistä SAAB 9-3t:n jälkeen. Vanhasta tottumuksesta ajelen yleensä "isolla" vaihteella, eli 3:lla risteyksiin jne. MBkin näyttää jaksavan mennä risteykset myöskin 3:lla, eli kierrokset on tyhjäkäynnin luokkaa...
Pitäisikö opetella ajamaan isommilla kierroksilla? Saako jotain menemään rikki kun ajelee suurilla vaihteilla? Kannattaako 80:ä ajaa 6-vaihteella (kierrokset n.1400)? Käyttöohje ei kerro näihin vastausta...
Pitäisikö opetella ajamaan isommilla kierroksilla? Saako jotain menemään rikki kun ajelee suurilla vaihteilla? Kannattaako 80:ä ajaa 6-vaihteella (kierrokset n.1400)? Käyttöohje ei kerro näihin vastausta...
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Re: Kestääkö W203:n paikat väännätystä?
Vanhat parrat sanoo että perä menee nopeemmin vaihtokuntoon jos köröttelee isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla.tomppa_k kirjoitti:Tuli hankittua 200CDI T -01 joka on vakio. Nyt olen opetellut sen käyttäytymistä SAAB 9-3t:n jälkeen. Vanhasta tottumuksesta ajelen yleensä "isolla" vaihteella, eli 3:lla risteyksiin jne. MBkin näyttää jaksavan mennä risteykset myöskin 3:lla, eli kierrokset on tyhjäkäynnin luokkaa...
Pitäisikö opetella ajamaan isommilla kierroksilla? Saako jotain menemään rikki kun ajelee suurilla vaihteilla? Kannattaako 80:ä ajaa 6-vaihteella (kierrokset n.1400)? Käyttöohje ei kerro näihin vastausta...
.
Terve vaan tomppa !
Vaihdelaatikossa mahtaa olla jo kaikissa automerkeissä painevoitelu.
Kaksoismassapyörä + jousitettu kytkilevy on nimenomaan laitettu tekniikan kestämisen kannalta haitallisten iskujen vaimentamiseksi.
Koko voimansiirtolinja on mesessä hyvin "joustava".
Sitten yksi juttu....
Perinteisesti täällä ei ole vakioilla kaksatasilla kauaa ajeltu.
Joo, ja onnea uudelle autolle.
.
Terve vaan tomppa !
Vaihdelaatikossa mahtaa olla jo kaikissa automerkeissä painevoitelu.
Kaksoismassapyörä + jousitettu kytkilevy on nimenomaan laitettu tekniikan kestämisen kannalta haitallisten iskujen vaimentamiseksi.
Koko voimansiirtolinja on mesessä hyvin "joustava".
Sitten yksi juttu....
Perinteisesti täällä ei ole vakioilla kaksatasilla kauaa ajeltu.

Joo, ja onnea uudelle autolle.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
220cdi uskokoon tai älköön,rupesi "SYÖMÄÄN" 1L ÖLJYÄ/100KM.
Ensimmäiseksi tuli mieleen tietysti kaikki per..leet,mutta ajatus heräsi:siellä onkone pask.aa täynnä ja öljyrenkaat "jumissa",kun sillä ajellaan pienillä kieroksilla,pääosin kaupunkiajoa.
No ei muuta kun hanaa kunnolla!Kyllä ensimmäiset pari kilometriä oli suht kova savu perässä,mutta hiljalleen hussakka rupesi rauhoittumaan.
Öljyn kulutusta tietysti seurattiin.Se kyllä väheni mutta edelleen öljyä kului liikaa,vaikka kyllähän tuon koneen "kuuluukin"sitä pikkusen hukata.
Mersu korjaamolle,ja venttiilinvarren kumien epäiltiin olevan kuluneet.Kuitenkin pätettiin että tehdään FORTE huuhtelu myllylle,ja katsotaan olisko siitä apua...
Öljyn kulutus saatiin kuriin edm.toimenpiteellä
Onhan täällä voorumilla kerrottu moottorin polttoöljy pesuista,yms..
Tulipas taas tarinaa,mutta kannatan antamaan HANAA välillä niin pysyy röörit kirkaana!
Niin ja onnea MERSUN hankinnasta
Ensimmäiseksi tuli mieleen tietysti kaikki per..leet,mutta ajatus heräsi:siellä onkone pask.aa täynnä ja öljyrenkaat "jumissa",kun sillä ajellaan pienillä kieroksilla,pääosin kaupunkiajoa.
No ei muuta kun hanaa kunnolla!Kyllä ensimmäiset pari kilometriä oli suht kova savu perässä,mutta hiljalleen hussakka rupesi rauhoittumaan.
Öljyn kulutusta tietysti seurattiin.Se kyllä väheni mutta edelleen öljyä kului liikaa,vaikka kyllähän tuon koneen "kuuluukin"sitä pikkusen hukata.
Mersu korjaamolle,ja venttiilinvarren kumien epäiltiin olevan kuluneet.Kuitenkin pätettiin että tehdään FORTE huuhtelu myllylle,ja katsotaan olisko siitä apua...
Öljyn kulutus saatiin kuriin edm.toimenpiteellä

Tulipas taas tarinaa,mutta kannatan antamaan HANAA välillä niin pysyy röörit kirkaana!
Niin ja onnea MERSUN hankinnasta

Raskaalla puolella neuvotaan ajamaan matalilla kierroksilla ja vedättämään tosi alas, johonkin 800kierrokseen jopa, ennen vaihtoa. Moottorit kyllä vääntävätkin hyvin nykyään ja kulutus pysyy asiallisena.
Joitain tapauksia on kuitenkin ollut, että ainakin144 Scanian runkolaakeripukit venyvät sitkeän vedättämisen seurauksena, jolloin laakeriliuskat pyörähtävät ja peli on sitten selvä.
Uudemmilla mersuilla pystyy hyvin väännättämään, verrattuna vaikkapa 124 ja w201:en kardaanin jurrauksiin. Yllämainitut jutut ajoittaisesta "hapen" antamisesta ovat totta, kone tarvitsee puhtaana pysyäkseen kenkää ajoittain. Paskotusventtiili EGR työntää koneen muuten tukkoon.
Joitain tapauksia on kuitenkin ollut, että ainakin144 Scanian runkolaakeripukit venyvät sitkeän vedättämisen seurauksena, jolloin laakeriliuskat pyörähtävät ja peli on sitten selvä.
Uudemmilla mersuilla pystyy hyvin väännättämään, verrattuna vaikkapa 124 ja w201:en kardaanin jurrauksiin. Yllämainitut jutut ajoittaisesta "hapen" antamisesta ovat totta, kone tarvitsee puhtaana pysyäkseen kenkää ajoittain. Paskotusventtiili EGR työntää koneen muuten tukkoon.