W202 etujarrulevyt ja palat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
esprit911
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.10.2005 23:16
Paikkakunta: Pirkanmaa

W202 etujarrulevyt ja palat

Viesti Kirjoittaja esprit911 »

Onko tälläkään sektorilla olemassa hyvää ja halpaa vai päteekö se iänikuinen totuus näiden kahden keskinäisestä suhteesta? Löysin haulla muutamia aiheeseen liittyviä kertomuksia kokemuksista. Minulle ei kuitenkaan oikein selvinnyt, että miten ilmenee esim. Bilteman myymien palojen tai jarrulevyjen ominaisuudet vaikka ns. alkuperäisosaan verrattuna. Tottahan niissä eroja täytyy olla. Meillähän on valinnanvaraa, on Vehoa, KL-varaosaa, Motonettiä, Biltemaa...ym. Onko Mesejä pystytty hillitsemään näillä huokeammilla jarrulevyillä ja -paloilla turvallisesti? Onko tullut lieveilmiöitä harmiksi?
Huuhaat jätän omaan arvoonsa. Tekninen asia oikeilta ihmisiltä huomioidaan.
Avatar
bandit_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: La 11.02.2006 21:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja bandit_ »

itse hommasin edelliseen 530i bemariin motonetistä jarru hommat ja oli ainaskin ihan hyvää matskua..ei ilmennyt ongelmia...tosin tuosta biltemasta en tiiä sitten kannattaako ees kokeilla mut motonet kl ja veho tuossa halpuus järjestyksessä..:)
Avatar
bandit_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: La 11.02.2006 21:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja bandit_ »

ja karu totuushan on se että halvalla ei saa hyvää mutta jos nyt heittäis villin arvauksen niin tuskinpa ne nykyään niin hirveesti eroaa nuo levyt ja palat toisistaan normaali ajossa ostiko ne sitten biltemasta tai veholta..bilteman iskareista voin sanoa jo heti että on ihan paskaa tavaraa itsellä kävi semmoset e30 bemarin takana ja toista kertaa ei semmosia ees harkittu...
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Onpa toi Mersu joskus aikoinaan Bilteman levyillä ja paloillakin toiminut. Varmaan on ihan rautaa se Biltemankin levy ja kestää arkikäytössä siinä missä muukin tarvikeosa. Eikös Motonetin Icer-merkkiset jarrupalat jääneet TM-testissä aika hännille ja Biltema oli enempi kärkipäässä? Siitä huolimatta Mersu pysähtyy niillä Icer merkkisilläkin.
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

KL:llä bosch levyt ja palat tunnistimella yhteensä n 100e, ei kovinkaan kalliit (pölyää jonkin verran)ja tyytyväinen olen ollut.
pointti, ei tossa kauheesti voi säästää kun ei laatukaan kauheesti maksa.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

Bilteman jarrupalat sai hyvän arvosanan TM lehdessä. Ostin sieltä ainakin omaan 202 palat hyvin pelannu.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Mitä mulla on kokemusta noista tarvike paloista niin ne tuppaa ruveta vinkumaan ja kyrsii mielettömästi ku eikö näin mersulla ajaessa pitäis olla niin moitteetonta tuo äänimaailma.. heti saa kuittia tojotan tötteröillä ajavilta jos tulee noita epämäräisiä asiaankuulumattomia äännähdyksiä.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
esprit911
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.10.2005 23:16
Paikkakunta: Pirkanmaa

Kiitos kannanottajille

Viesti Kirjoittaja esprit911 »

Otan huomioon jokaisen teidän, niin banditin kuin Rassaajankin, sekä pelamon, Gaten ja johturpen kokemukset. Itselläni kuluneet poistettaviksi tarkoitetut jarrupalat. pölysivät harvinaisen paljon. Mustat vanteet olivat mustia samoin kuin harmaat pölykapselitkin. Keskiarvona Teidän vihjeillä pyörähdin ostamassa Motonetistä JUFI (rekisteröiy tavaramerkki) ? nimiset jarrupalat. Pohjatietoa henkilökunnalta vielä sen verran mitä KL-varaosassa kerrottiin , että paloja tarjotaan yleensä kysynnän mukaan eri vaihtoehtoja. Toivottavasti saatte vasta vuosien päästä minulta tietoa liikenneturvallisuuteen oleellisesti liittyvään tekniseen pieneen yksityiskohtaan. Jarrulevyissä on vielä matkaa hylkäysrajaan, joten seurailen tätä foorumia siltä osin
Huuhaat jätän omaan arvoonsa. Tekninen asia oikeilta ihmisiltä huomioidaan.
esprit911
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.10.2005 23:16
Paikkakunta: Pirkanmaa

Pölyäminen ja mustat kapselitkin

Viesti Kirjoittaja esprit911 »

Asiaan palatakseni tein ns. mututuntumalla jarrupaloja vaihtaessa diagnoosin ihan omasta päästä . Koska en ole jarrutellut dieselilläni lähes vuoteen tiukkoja jarrutuksia, ja kaikesta huolimatta musta pöly valtaa vanteet ja kapselit, niinpä syylliseksi arvelisin kierot jarrulevyt. Heittoa mittasin jarrusatulaa vasten työntömitalla 0,8mm-0,9mm, kun korjausopas mainitsee arvon 0,12 mm suurimmaksi sallituksi venkoiluksi.
Huuhaat jätän omaan arvoonsa. Tekninen asia oikeilta ihmisiltä huomioidaan.
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Pölyämisestä vielä, että väykyssä on tällä hetkellä originaalivermeet jarruissa ja kesällä etuvanteet mustat ja talvella takavanteet mustat. Tarvikekamat menee kuitenkin seuraavaksi alle ainakin taakse (ostettu). Todennäköisesti myös eteen.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Just vaihdoin 202:seen Motonetistä etujarrupalat ja levyt . paloissa ei ole noita kitinälevyjä mukana ja vanhat olivat ihan haperot ......
Muuten tuntuu hyvältä , mutta vinkuvat ihan jumalattomasti varsinkin peruuttaessa .
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Osta sitä kitinänvaimennuslevyä "metritavarana" ja muotoile siitä originaalien vaimenuslevyjen oloiset ja liimalla paloihin kiinni sekä palojen ylä- ja alareunaan kulmaan viiste niin eiköhän se kitinä hellitä.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Vaihettiin tänään toho -98 C220 CDI:iin etujarrulevyt. Olettaisin et oli viel alkuperäiset, ku 200 tkm vasta ajettu. Kovasti tiukassa oli satuloitten pultit, piti oikei isompaa vasaraa tarjota avaimelle ennen ku läks pyörimään. Mainittakoon tässä yhteydessä, et satuloitten pultit on 18mm kannalla. Levy vaati lisäksi aika tiukkaa takomista että suostui tulemaan pois paikoiltaan; takapuolelle sisäkehälle oli kertynyt niin paljon ruostemuhjua, että muutaman millin levyn ulos tultua se muju alkoi ottamaan navan ulkokehään kiinni.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin