W202 etujarrulevyt ja palat
W202 etujarrulevyt ja palat
Onko tälläkään sektorilla olemassa hyvää ja halpaa vai päteekö se iänikuinen totuus näiden kahden keskinäisestä suhteesta? Löysin haulla muutamia aiheeseen liittyviä kertomuksia kokemuksista. Minulle ei kuitenkaan oikein selvinnyt, että miten ilmenee esim. Bilteman myymien palojen tai jarrulevyjen ominaisuudet vaikka ns. alkuperäisosaan verrattuna. Tottahan niissä eroja täytyy olla. Meillähän on valinnanvaraa, on Vehoa, KL-varaosaa, Motonettiä, Biltemaa...ym. Onko Mesejä pystytty hillitsemään näillä huokeammilla jarrulevyillä ja -paloilla turvallisesti? Onko tullut lieveilmiöitä harmiksi?
Huuhaat jätän omaan arvoonsa. Tekninen asia oikeilta ihmisiltä huomioidaan.
ja karu totuushan on se että halvalla ei saa hyvää mutta jos nyt heittäis villin arvauksen niin tuskinpa ne nykyään niin hirveesti eroaa nuo levyt ja palat toisistaan normaali ajossa ostiko ne sitten biltemasta tai veholta..bilteman iskareista voin sanoa jo heti että on ihan paskaa tavaraa itsellä kävi semmoset e30 bemarin takana ja toista kertaa ei semmosia ees harkittu...
Onpa toi Mersu joskus aikoinaan Bilteman levyillä ja paloillakin toiminut. Varmaan on ihan rautaa se Biltemankin levy ja kestää arkikäytössä siinä missä muukin tarvikeosa. Eikös Motonetin Icer-merkkiset jarrupalat jääneet TM-testissä aika hännille ja Biltema oli enempi kärkipäässä? Siitä huolimatta Mersu pysähtyy niillä Icer merkkisilläkin.
Mitä mulla on kokemusta noista tarvike paloista niin ne tuppaa ruveta vinkumaan ja kyrsii mielettömästi ku eikö näin mersulla ajaessa pitäis olla niin moitteetonta tuo äänimaailma.. heti saa kuittia tojotan tötteröillä ajavilta jos tulee noita epämäräisiä asiaankuulumattomia äännähdyksiä.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Kiitos kannanottajille
Otan huomioon jokaisen teidän, niin banditin kuin Rassaajankin, sekä pelamon, Gaten ja johturpen kokemukset. Itselläni kuluneet poistettaviksi tarkoitetut jarrupalat. pölysivät harvinaisen paljon. Mustat vanteet olivat mustia samoin kuin harmaat pölykapselitkin. Keskiarvona Teidän vihjeillä pyörähdin ostamassa Motonetistä JUFI (rekisteröiy tavaramerkki) ? nimiset jarrupalat. Pohjatietoa henkilökunnalta vielä sen verran mitä KL-varaosassa kerrottiin , että paloja tarjotaan yleensä kysynnän mukaan eri vaihtoehtoja. Toivottavasti saatte vasta vuosien päästä minulta tietoa liikenneturvallisuuteen oleellisesti liittyvään tekniseen pieneen yksityiskohtaan. Jarrulevyissä on vielä matkaa hylkäysrajaan, joten seurailen tätä foorumia siltä osin
Huuhaat jätän omaan arvoonsa. Tekninen asia oikeilta ihmisiltä huomioidaan.
Pölyäminen ja mustat kapselitkin
Asiaan palatakseni tein ns. mututuntumalla jarrupaloja vaihtaessa diagnoosin ihan omasta päästä . Koska en ole jarrutellut dieselilläni lähes vuoteen tiukkoja jarrutuksia, ja kaikesta huolimatta musta pöly valtaa vanteet ja kapselit, niinpä syylliseksi arvelisin kierot jarrulevyt. Heittoa mittasin jarrusatulaa vasten työntömitalla 0,8mm-0,9mm, kun korjausopas mainitsee arvon 0,12 mm suurimmaksi sallituksi venkoiluksi.
Huuhaat jätän omaan arvoonsa. Tekninen asia oikeilta ihmisiltä huomioidaan.
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Vaihettiin tänään toho -98 C220 CDI:iin etujarrulevyt. Olettaisin et oli viel alkuperäiset, ku 200 tkm vasta ajettu. Kovasti tiukassa oli satuloitten pultit, piti oikei isompaa vasaraa tarjota avaimelle ennen ku läks pyörimään. Mainittakoon tässä yhteydessä, et satuloitten pultit on 18mm kannalla. Levy vaati lisäksi aika tiukkaa takomista että suostui tulemaan pois paikoiltaan; takapuolelle sisäkehälle oli kertynyt niin paljon ruostemuhjua, että muutaman millin levyn ulos tultua se muju alkoi ottamaan navan ulkokehään kiinni.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)