annas mulle 600 niin teen sulle hienommat mitä demecci
valmista kittiä tuohon ei tosiaan taida kun demecci tehdä ( ja paskasta turha maksaa maltaita) joten luulisin että paikallinen pakoputkifirma vois hoitaa homman kotiin ?? hommaat ite vaan putken päät minkälaiset haluut.
meikäläisellä olis myytävänä 2 kpl alkuperaisiä AMG:n rosteri ulostulopäät auton alle.
päät ovat n.4" rosteria, jotka on ikäänkuin lyöty lyttyyn, ja päällä komeilee stanssattu AMG:n logo. päiten takaata lähtee kummastakin n.2,5" putkea, jotka on n.45 asteista mutkaputkea n.20cm
kuvia ei ole, mutta on oikeesti tosi mageet. hintaa olis satanen.
dansku kirjoitti:...2 kpl alkuperaisiä AMG:n rosteri ulostulopäät auton alle...
Sopiskohan nuo SECin putkien päihin, ettei tule liian ulos eikä tarvitsis leikellä puskuriin suurempaa aukkoa? Niihin putkiin sopii vaan aika lyhyet koristepäät. Puskuria en ala silpomaan...
On meinaan rosteriputkisto ollu jo pari vuotta, mutta koristepäät puuttuu, kun italiaanot, tuttimobella brontomaare, imee spagettia ja hieroo fiiattejansa, eikä tumpulat saa tehtyä niitä lisää ja lähetettyä diilerille.
Alkaa odottelumittari olemaan ferrarinpunasella, perkele...
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
onko katsastuskonttorin sedillä ollu valittamista, jos on ollu virityspakareita? esim jos on tollanen pakari, mikä tulee molemmilta pualilta ulos ja jos on viä vähän saundia? tarvis tohon toiseen mekkeriin tehä kunnon tehoputkipakarit, niin varmaan tulis jotain sellasta, että kunnon saundit ja sit viä molemmilta pualin ulostulot.
Onhan niillä jotku desibeli rajat, mutta ei niin kovia ääniä viitti itekkään kuunnella.
Noista ulostuloista ei oo tullu sanomista. Edellisen karran kun leimasin niin oli vielä neljä putkea, eikä ne siitäkään mitään välittäny. Päästöjen mittaus kyllä hankaloituu, kun saattaa imeä happea tuon toisen putken kautta, mutta kun sen tukkii vaikka rukkasella, niin ei haittaa mittausta.
epk kirjoitti:annas mulle 600 niin teen sulle hienommat mitä demecci
valmista kittiä tuohon ei tosiaan taida kun demecci tehdä ( ja paskasta turha maksaa maltaita) joten luulisin että paikallinen pakoputkifirma vois hoitaa homman kotiin ?? hommaat ite vaan putken päät minkälaiset haluut.
Voitko jotenkin perustella tuon kommenttisi "paskasta turha maksaa maltaita"? Luuletko tosissaan tekeväsi itse paremman tai sitten naapurin "pakoputki-pekka" ?
Perheessä on ja suvussa on ja kavereillakin on ja on mullakin ollu autoja. Niistä kaikista autoista kannattaa mainita tässä.
No onhan tuo kohtuuton hinta nuilla demecin pojilla.
Tuon tekemiseen menee korkeintaan 1.3m putkea.Eli materiaalit maksaa korkeintaan kympin,sitten jos ne putken päät maksas sen satkun(ja on jo kalliit jos noin paljo maksaa,mun mielestä...joo joo riippuu määrästä mutta silti),sitten rälläkän laikka,hitsi lankaa tai puikkoja ehkä kaasua ja nelisen tuntia työtä.
Ja jos niitä työseen tekee niin ei saa mennä nuinkaan kauaa.
Eli demecillä on liksat kohillaan.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
jep, lähinnä tuo ylihintaisuus pistää silmään, eikä muutenkaan demecin tekeleet taida ihan A1 luokkaa olla asennusjäljeltään....ja kyllä pystyn pystyn vähintääkin samaan suoritukseen mitä demec, ja varmasti moni muukin pakaripeku suomessa , murto-osalla tuosta 650 hinnasta
Noh tässä suuntaa antavaa pohdintaa (yrittäjän näkökulmasta):
Materiaalit 1,3m rosteria maksaa n. 25 eur
Pakarin päät (hyvät sellaiset) 2 kpl á 60 eur = 120,-
Neljään tuntiin putkia ei saa paikalleen nätisti mitenkään, mutta lasketaan nyt sen mukaan.
Työt siis 4 tuntia á 55 eur (arvio) = 220 eur
Sitten pitää laskea tarvikkeita ja työkaluja (kuluminen, poistot) 10 eur
Tilavuokraa neljästä tunnista 3 neliötä (auton tila) 5 eur
Kiinteistön ylläpito n. 25 eur
Tässä vaiheessa ollaan pyöreesti hinnassa 400 ecua.
Sitten jos firman perässä lukee Oy eikä Ry, niin myyntikatettakin pitäs jäädä. Ja hinta on ovh. Tyhmä on joka ei tingi.
Kyllä aina joku myy halvemmalla perunoita auton takaluukusta, kuin se kauppa mistä nyt ostat. Se kannattaa muistaa. Ja kannattaa muistaa myös sellainen asia kuin kuluttajainsuojalaki. Jos Demecin pakareihin tulee vika, niin sinne valittamaan ja he ovat velvollisia korjaamaan ne. Jos taas pakari-peku hitsaa ne pimeenä autotallissa, niin mitään vastuuta ei ole mistään.
En vaan itse ymmärrä tuota Demec-vastaista asennetta yleensäkkin täällä forumilla. Sen ymmärrän, että jos teillä ei ole rahaa asioida siellä, ok, mutta sen takia mielestäni turha morkata. Tiedän kyllä että se firma ei ole persaukisten paikka.
Tässä vaan hieman aatoksia... Muistakaa että mikään ei ole ilmaista tässä maailmassa. Ei mikään.
Perheessä on ja suvussa on ja kavereillakin on ja on mullakin ollu autoja. Niistä kaikista autoista kannattaa mainita tässä.
SECin rosteriputkisto tehtiin 6:ssa tunnissa, vanhan purkuineen kaikkineen!
Ammattilaisen tekemänä takuu on ikuinen. Demecin hintaa en tuolle tiedä, mutta veikkaan että tämä oli noin puolet halvempi. Ilman Demec vastaisuutta...
Ja tuskin se kalleus ja "ylihintaisuuskaan" tekee Demecistä muita parempaa?
Vaikka joku saattaa olla "persaukinen", niin ei se henkilöstä kuitenkaan tyhmää tee.
Itse en ymmärrä ollenkaan kalleudella / suurella hinnalla leuhkimista...
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Noh tässä suuntaa antavaa pohdintaa (yrittäjän näkökulmasta):
Materiaalit 1,3m rosteria maksaa n. 25 eur
Pakarin päät (hyvät sellaiset) 2 kpl á 60 eur = 120,-
Neljään tuntiin putkia ei saa paikalleen nätisti mitenkään, mutta lasketaan nyt sen mukaan.
Työt siis 4 tuntia á 55 eur (arvio) = 220 eur
quote]
Kallista sulle on toi rosteri kannattaa vaihtaa toimittajaa tai ostopaikka jos vähäkään enempi tarvii.
Just ostin kuuden metrin salon kun ei kuulemma vähempää tehtaalta toimiteta(no tehään ylimääräsestä sitten vaikka myyntiin parit haarottimet) ja makso karvan yli 7€/metri.
Eikä se demecci taida tuohon hintaan sitä asentaa se on vaan osto hinta,asennus sitten kynitään erikseen.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
ja minen varmasti maksais putken "haaroituksesta" 600euroa,koska sellaisen pystyy oikeasti tekemään PALJON halvemmalla itse, jos vähääkään osaa metallihommia...
stanger kirjoitti:ja minen varmasti maksais putken "haaroituksesta" 600euroa,koska sellaisen pystyy oikeasti tekemään PALJON halvemmalla itse, jos vähääkään osaa metallihommia...
Sama. illalla hitsaamaan.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
Antti-Pekka kirjoitti:Kuka valmistaa ja mihin hintaan ulostuloja molemmille puolille?
DEMEC ainakin maksaa 650e mut tulis siistit ainakin
Ehkäpä joku näistä virittelijöistä? Kattonu ihaillen kun eräs tekee pakoputken. Kun on silmää ja taitoa,siihen ei muuten kauaa mee kun on edestä perään saakka valmis putkisto,ja työnjälki vähintäänkin ensiluokkaista.
Kysäise vaikkapa nimimerkki Jormalta, eiköhän pojat tee sulle haaroituksen putkistoon hiukka demeciä halvemmalla