Mistä M117 moottorin sytytysjohtosarja?
Mistä M117 moottorin sytytysjohtosarja?
Ajattelinpa kysyä myös arvon raadilta, kun nuo "tavalliset" varaosatoimittajatkaan eivät pysty kertomaan vastausta kysymykseeni.
Eli mistä voisi löytää BERU:n tekemät alkuperäistyyliset sytytysjohtosarjat, jotka ovat putkitettuja molemmille puolille moottorilohkoa?
Kaikki syttyjohtosatsit, jotka on olleet tarjolla, ovat olleet irtopiuhoja.
Ja toveria siteeratakseni: "Emme voi lähteä sille linjalle...."
Eli mistä voisi löytää BERU:n tekemät alkuperäistyyliset sytytysjohtosarjat, jotka ovat putkitettuja molemmille puolille moottorilohkoa?
Kaikki syttyjohtosatsit, jotka on olleet tarjolla, ovat olleet irtopiuhoja.
Ja toveria siteeratakseni: "Emme voi lähteä sille linjalle...."
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Moro!
Ainakin jossain vaiheessa noita alkuperäisten tapaan 'putkitettuja' johtosarjoja oli saatavana verkkokaupasta www.sls-hh.de.
- Toni
Ainakin jossain vaiheessa noita alkuperäisten tapaan 'putkitettuja' johtosarjoja oli saatavana verkkokaupasta www.sls-hh.de.
- Toni
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Eikös siellä oleMesedesi kirjoitti:Vaan eipä ole enää
715421 Zündkabelsatz 450SL/SLC push-on 116,00 16,00 100,00 jakajaan painettava
715420 Zündkabelsatz 450SL/SLC screw-on 116,00 16,00 100,00
jakajaan ruuvattava
Vai ovatko nuokin irtosatseja? Eikö putkea voi ostaa erillään?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Myös meikäläistä kiinnostaa onko muuta konstia kuin johdon purkaminen.Tomi kirjoitti:Hep hep,
minä ostin tuota putkea erillään, eipä se paljoa maksa. Mutta nyt ihmettelen että miten sais 4 johtoa sisään, ei muuten taida mennä purkamatta johdon toista päätä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Berun johdot ovat melkein kertakäyttötavaraa, niitä ei oikein saa purettua ehjänä, ainakaan helposti. Saksassakin oli tarvikeliikkeessä pihdit joilla liittimet kasattiin. Johdoissa oli sellainen erillinen pää joka napsahti häirönpoistajaan ja jakajan pään liittimeen. Tuo liitos olikin sitten melkimpä purkamaton, yleensä irtoaminen tapahtui johdosta. alkuperäisissä Boschin johdoissa onkin onneksi kierre jolloin päät saa ruuvattua auki.
Korvaavana konstina voisi yrittää esim alkuperäisen suojaputken halkaisemista, ja johtojen asettelun jälkeen julman kokoinen musta kutistesukka tuon suojaputken päälle. Suojaputki pitää aika hyvin muotonsa jolloin kutistesukka ei krymppäänny johtojen päälle.
Korvaavana konstina voisi yrittää esim alkuperäisen suojaputken halkaisemista, ja johtojen asettelun jälkeen julman kokoinen musta kutistesukka tuon suojaputken päälle. Suojaputki pitää aika hyvin muotonsa jolloin kutistesukka ei krymppäänny johtojen päälle.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
No siinähän on linkkinä se 715421 ja -----20 numerot. Tuoteselosteen lisänä olevassa kuvassa kaikki piuhat on irtotavaraa...Timo L. kirjoitti:Eikös siellä oleMesedesi kirjoitti:Vaan eipä ole enää
715421 Zündkabelsatz 450SL/SLC push-on 116,00 16,00 100,00 jakajaan painettava
715420 Zündkabelsatz 450SL/SLC screw-on 116,00 16,00 100,00
jakajaan ruuvattava
Vai ovatko nuokin irtosatseja? Eikö putkea voi ostaa erillään?

Lisäksi Örum OY:ltä tuli tämmöinen vastaus tiedusteluun.
________________________________________________
Tuotevalikoimaamme Berun osalta kuuluvat tällä hetkellä ainoastaan sytytys- ja hehkutulpat, mutta tarkistin autoosi tarjottavan sytytysjohtosarjan ja valitettavasti sekin näyttää sisältävän ainoastaan johdot. Sama kohtalo on myös toisen edustamamme sakalaisen sytytysosatoimittajan (Bremi) kohdalla.
Todennäköisesti johtosarjaa ei valmisteta "putken" kanssa vaan joudut valitettavasti askartelemaan.
Terveisin
Örum Oy Ab
Tuomo Toropainen
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mikäli ne ovat vanhat alkuperäiset Boschin johdot, on ne rakennettukin kiertämällä. Häiriönpoistajan ja jakajan liittimien sisällä on kierteellinen piikki joka pureutuu johdon ytimeen muodostaen kontaktin. Samalla kannattaa vaihtaa myös johdot metritavaraan (Esim kuparisisustaiseen ) sillä nuo Mersun alkuperäiset lyövät n. 90% vamuudella läpi hiukankin kosteammalla säällä, jostakin johdosta. Itse olen näin vaihtanut johdot kaikkiin omiin Mersuihini, joissa on Boschin alkuperäiset johdot painoliittimellä<- 75 (ei kierretappia jakajan kannessa), kaikissa näissä muuten on johdot lyöneet korjausta ennen läpi.
Kunhan ehdin taas talliin nappaan kuvan tuollaisesta Boshin liittimestä, niin asia selviää.
Kunhan ehdin taas talliin nappaan kuvan tuollaisesta Boshin liittimestä, niin asia selviää.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.