Mistä M117 moottorin sytytysjohtosarja?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Mistä M117 moottorin sytytysjohtosarja?

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ajattelinpa kysyä myös arvon raadilta, kun nuo "tavalliset" varaosatoimittajatkaan eivät pysty kertomaan vastausta kysymykseeni.

Eli mistä voisi löytää BERU:n tekemät alkuperäistyyliset sytytysjohtosarjat, jotka ovat putkitettuja molemmille puolille moottorilohkoa?
Kaikki syttyjohtosatsit, jotka on olleet tarjolla, ovat olleet irtopiuhoja.

Ja toveria siteeratakseni: "Emme voi lähteä sille linjalle...."
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
TLL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 03.06.2005 17:24
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TLL »

Moro!

Ainakin jossain vaiheessa noita alkuperäisten tapaan 'putkitettuja' johtosarjoja oli saatavana verkkokaupasta www.sls-hh.de.

- Toni
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Vaan eipä ole enää
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mesedesi kirjoitti:Vaan eipä ole enää
Eikös siellä ole

715421 Zündkabelsatz 450SL/SLC push-on 116,00 16,00 100,00 jakajaan painettava
715420 Zündkabelsatz 450SL/SLC screw-on 116,00 16,00 100,00
jakajaan ruuvattava

Vai ovatko nuokin irtosatseja? Eikö putkea voi ostaa erillään?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Hep hep,
minä ostin tuota putkea erillään, eipä se paljoa maksa. Mutta nyt ihmettelen että miten sais 4 johtoa sisään, ei muuten taida mennä purkamatta johdon toista päätä.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tomi kirjoitti:Hep hep,
minä ostin tuota putkea erillään, eipä se paljoa maksa. Mutta nyt ihmettelen että miten sais 4 johtoa sisään, ei muuten taida mennä purkamatta johdon toista päätä.
Myös meikäläistä kiinnostaa onko muuta konstia kuin johdon purkaminen.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Berun johdot ovat melkein kertakäyttötavaraa, niitä ei oikein saa purettua ehjänä, ainakaan helposti. Saksassakin oli tarvikeliikkeessä pihdit joilla liittimet kasattiin. Johdoissa oli sellainen erillinen pää joka napsahti häirönpoistajaan ja jakajan pään liittimeen. Tuo liitos olikin sitten melkimpä purkamaton, yleensä irtoaminen tapahtui johdosta. alkuperäisissä Boschin johdoissa onkin onneksi kierre jolloin päät saa ruuvattua auki.

Korvaavana konstina voisi yrittää esim alkuperäisen suojaputken halkaisemista, ja johtojen asettelun jälkeen julman kokoinen musta kutistesukka tuon suojaputken päälle. Suojaputki pitää aika hyvin muotonsa jolloin kutistesukka ei krymppäänny johtojen päälle.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Timo L. kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:Vaan eipä ole enää
Eikös siellä ole

715421 Zündkabelsatz 450SL/SLC push-on 116,00 16,00 100,00 jakajaan painettava
715420 Zündkabelsatz 450SL/SLC screw-on 116,00 16,00 100,00
jakajaan ruuvattava

Vai ovatko nuokin irtosatseja? Eikö putkea voi ostaa erillään?
No siinähän on linkkinä se 715421 ja -----20 numerot. Tuoteselosteen lisänä olevassa kuvassa kaikki piuhat on irtotavaraa... :(

Lisäksi Örum OY:ltä tuli tämmöinen vastaus tiedusteluun.
________________________________________________

Tuotevalikoimaamme Berun osalta kuuluvat tällä hetkellä ainoastaan sytytys- ja hehkutulpat, mutta tarkistin autoosi tarjottavan sytytysjohtosarjan ja valitettavasti sekin näyttää sisältävän ainoastaan johdot. Sama kohtalo on myös toisen edustamamme sakalaisen sytytysosatoimittajan (Bremi) kohdalla.
Todennäköisesti johtosarjaa ei valmisteta "putken" kanssa vaan joudut valitettavasti askartelemaan.

Terveisin

Örum Oy Ab
Tuomo Toropainen
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Taidanpa mieluummin halkaista putken kuin alkaa irrottelemaan johdon päitä,
vaikka boschilaiset ovatkin.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Mikäli ne ovat vanhat alkuperäiset Boschin johdot, on ne rakennettukin kiertämällä. Häiriönpoistajan ja jakajan liittimien sisällä on kierteellinen piikki joka pureutuu johdon ytimeen muodostaen kontaktin. Samalla kannattaa vaihtaa myös johdot metritavaraan (Esim kuparisisustaiseen ) sillä nuo Mersun alkuperäiset lyövät n. 90% vamuudella läpi hiukankin kosteammalla säällä, jostakin johdosta. Itse olen näin vaihtanut johdot kaikkiin omiin Mersuihini, joissa on Boschin alkuperäiset johdot painoliittimellä<- 75 (ei kierretappia jakajan kannessa), kaikissa näissä muuten on johdot lyöneet korjausta ennen läpi.

Kunhan ehdin taas talliin nappaan kuvan tuollaisesta Boshin liittimestä, niin asia selviää.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Terve,
muistaakseni Veholtakin sai johdon metritavarana ja muutkin osat irtotavarana, eikä ollut ainakaan 90-luvun lopulla mitenkään kohtuuttoman hintaista. Kokoamainen vaatii kyllä oikeat pihdit.
Vastaa Viestiin