Viton kone pärisee -suuttimet?
Viton kone pärisee -suuttimet?
Kyseessä Vito 110TD.
Taas näitä "mikä ääni kysymyksessä" kysymyksiä, mutta kuitenkin. Selkeä koneesta tuleva pärinä. Kiristimen iskari vaihdettu, hihna, yms. normi kohteet käyty läpi, ei muutosta.
Epäilyt kohdistuu nyt suuttimiin, oon löysäillyt putkia ja pärinä ainakin hiljenee keskimmäisten suuttimen kohdalla, tosin kierroslukukin laskee. Pärinä lakkaa kun kierrokset yli 1500rpm. Mikään ei viittaa kannentiiviste vikaan, vedet, öljyt, vuodot on ok. Pumpun ajoitus tarkistettu.
Löytyskö lisää arvailuja mistä johtus?
Kilometrejä sen verran kohtuullisesti ettei perusmallin suuttimissa vikaa pitäis olla - kai. Oireet aika samanlaisia mitä nm. epk:n Soramylly topikissa.
Taas näitä "mikä ääni kysymyksessä" kysymyksiä, mutta kuitenkin. Selkeä koneesta tuleva pärinä. Kiristimen iskari vaihdettu, hihna, yms. normi kohteet käyty läpi, ei muutosta.
Epäilyt kohdistuu nyt suuttimiin, oon löysäillyt putkia ja pärinä ainakin hiljenee keskimmäisten suuttimen kohdalla, tosin kierroslukukin laskee. Pärinä lakkaa kun kierrokset yli 1500rpm. Mikään ei viittaa kannentiiviste vikaan, vedet, öljyt, vuodot on ok. Pumpun ajoitus tarkistettu.
Löytyskö lisää arvailuja mistä johtus?
Kilometrejä sen verran kohtuullisesti ettei perusmallin suuttimissa vikaa pitäis olla - kai. Oireet aika samanlaisia mitä nm. epk:n Soramylly topikissa.
Re: Viton kone pärisee -suuttimet?
Itse epäilin suuttimia kun se kannentiiviste oli menossa, ääntä kuuntelin noin viikon kaksi ja sitten kunnon polkaisulla se tiiviste petti. Mitään vuotoja tai muuta oirettahan tuossa ei esiintynyt ennen tiivisteen menoa, joten jos sitä ei vielä ola vaihdettu ja kilometrit on yli 150 tkm niin varaudu pahimpaan.
Seuraa öljynkulutusta, mikäli on lisääntynyt hiukankin tiiviste todennäköisesti vuotaa pakosarjaan...
Suuttimet on minulla täysin alkuperäiset, kilometrejä 235+ tkm ja mottoria on kyllä rasitettu koko rahan edestä.
Seuraa öljynkulutusta, mikäli on lisääntynyt hiukankin tiiviste todennäköisesti vuotaa pakosarjaan...

Suuttimet on minulla täysin alkuperäiset, kilometrejä 235+ tkm ja mottoria on kyllä rasitettu koko rahan edestä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kun itte tekee niin halvalla saa ja parempi tulee, johan se on kantapään kautta opittu...ja kyllähän sulta se koneen irroitus näytti onnistuvan.S@M kirjoitti:Mielenkiinnolla odotan miten isoa laskua on itselle tiedossa
Nooh, ei se vältämättä ktiiviste ole, mutta onhan se kivaa pelotella

Mitä tarkoittaa rytkyttää, normi Vito käy hieman epätasaista tyhjäkäyntiä mikäli kierrokset on siellä säädetyssä 750 rpm ? Muistelen lukeneeni, että tuo liittyi johonkin pumpun sisällä olevaan juttuun tjms. eikä sille oikein voi mitään muuta kuin lievä tyhjäkäyntikierrosten nosto. Itseäni **ttaa kun se heiluttaa tyhjäkäynnillä konetta ja pakoputkisto yms on kohtuu kovilla.keef kirjoitti:Rytkyttää kuumana tyhjäkäynnillä, mutta ei kylmänä. Rauhottuu kun polkasee kaasua. Kone ei käytännössä huohota ollenkaan. Viittais ruiskuihin tai pumpun paineventtiili vuotoon?
Jääkö tyhjäkäynti suuremmalla polkasun seurauksena, ilmastoiduissahan on se sähköinen säätö, joten ne pitävät 750 rpm tarkasti kohdallaan ja nosto vaatii softaamista tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- ei ilmastointia, mutta ELR löytyy, oon koittanu ottaa johdot irtiJääkö tyhjäkäynti suuremmalla polkasun seurauksena, ilmastoiduissahan on se sähköinen säätö, joten ne pitävät 750 rpm tarkasti kohdallaan ja nosto vaatii softaamista tjms.

vaikutusta. Ei jää suuremmalle, mutta pieni vaikutus tuntuu jäävän, liittynee polttoaineen määrään tai ruiskutuspaineisiin.
Kone niin kuin pätkii, eli kierrokset laskee ja kierroslukumittari nykii kierrokset laskee ehkä 600rpm. Kylmänä tyhjäkäynti noin 900rpm.
Selkeimmin kone pätkii/rynkyttää kun vaihde on kytketty (Automaatti), eli kone ei niin kuin kestä yhtään rasitusta tyhjäkäynnillä, oon nostanut kierroksia noin 800-900rpm mutta tekee silti samaa. Toi pärinä kuuluu kylmänä ja kuumana, ja aika varmasti voi sanoa, että ei tuu venttiin painajista, ei lotkota eikä sitkuta.
Mielenkiintoista.
Mites toi pärinä kesällä. oma Vito rauhoittuu aina kesällä
Mutta kun tulee vähänkin pakkasta, niin johan pärinä palaa.
Omasta kulkineesta tarviis nostaa tuota tyhjäkäyntiä. On tällä hetkellä melko tarkkaan tuo 750 rpm. 100 rpm:ää lisää, niin rapina loppuu.
Ja jos koneen joskus pois joudun ottamaan, niin tiedän kenen puoleen käännyn

Mutta kun tulee vähänkin pakkasta, niin johan pärinä palaa.
Omasta kulkineesta tarviis nostaa tuota tyhjäkäyntiä. On tällä hetkellä melko tarkkaan tuo 750 rpm. 100 rpm:ää lisää, niin rapina loppuu.
Ja jos koneen joskus pois joudun ottamaan, niin tiedän kenen puoleen käännyn

Kyllä tuo vaikuttaa aivan kannen tiivisteeltä.
Omani käyttäytyi juuri samalla tavalla. Rytkytti noin 1500:lla kerroksella ja sitten loppui. Mitä lämpimämpi kone oli sen huonommaksi meni käynti.
Lopuksi alkoi kuulumaan naputusta parista pytystä tyhjäkäynnilläkin.
Öljyä ja vettä ei juurikaan mennyt.
Pumppu otettiin irti ja laitettiin penkkiin = ei vikaa, myös suuttimet otettiin pois tuloksetta.
Kansi kun otettiin pois niin tiiviste oli palanut kolmesta kohtaa ja selvästi vuotanut.
Ikävä kyllä tuntuu että nykyään noita kansipahveja menee aika usein autoista.
Mikähän siihenkin sitten syynä. Kasvatetut tehot??
Itselläkin aika varmuudella kilsoja vain karvan yli 200tkm.
Omani käyttäytyi juuri samalla tavalla. Rytkytti noin 1500:lla kerroksella ja sitten loppui. Mitä lämpimämpi kone oli sen huonommaksi meni käynti.
Lopuksi alkoi kuulumaan naputusta parista pytystä tyhjäkäynnilläkin.
Öljyä ja vettä ei juurikaan mennyt.
Pumppu otettiin irti ja laitettiin penkkiin = ei vikaa, myös suuttimet otettiin pois tuloksetta.
Kansi kun otettiin pois niin tiiviste oli palanut kolmesta kohtaa ja selvästi vuotanut.
Ikävä kyllä tuntuu että nykyään noita kansipahveja menee aika usein autoista.
Mikähän siihenkin sitten syynä. Kasvatetut tehot??
Itselläkin aika varmuudella kilsoja vain karvan yli 200tkm.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Koskiko tämä tapaus juurikin Viton OM601 konetta ?pekalahd kirjoitti:Kyllä tuo vaikuttaa aivan kannen tiivisteeltä.
Niitä menee kun niitä ei ole suuniteltu kestämään moista nöyryytystä, eli porataan 2 mm ylikokoon ja otetaan ahtimella 40 % enemmän tehoa kuin on alun ajateltu

Lisää tietoa: www.skg.fi
No kysehän ei ole tosta viton moottorista, mutta väyrysessäni (OM606) oli samat oireet.
Suuttimet varmaan kannattaa tarkistaa ennen ku alkaa ottaa kantta irti.
Halpa homma verrattuna kannen turhaan irrottamiseen.
Suuttimet varmaan kannattaa tarkistaa ennen ku alkaa ottaa kantta irti.
Halpa homma verrattuna kannen turhaan irrottamiseen.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Enpä tuosta tekniikasta kauheasti tiedä, mutta laitan nyt tähän arvauksen joka meidän -98 110-vitosta joskus tehtiin, kun kummaa räpinää pienillä kierroksilla kuului. Räpinä loppui kierrosten noustua ja moottori pyöri herkemmän kuuloisesti räpinän loputtua. Joku arveli turbon toimintaa, hukkaportin, jos siinä sellaista on, aukeamiseen liittyvää tapahtumaa.
Aijaa joo on mullakin semmonenvanttom kirjoitti:ELR lienee jotain Elektronisches Leergang Regulateur.... tjsp

Lisää tietoa: www.skg.fi
Kuulostaapa tutuilta nuo pärinät ja koneen hytkymiset lämpimänä.
Omassa Vitossani ihan samat oireet.
Omastani on vaihdettu:
- Kannentiiviste,
- turbo,
- suuttimet,
- paljon muutakin
ja oireet pysyy.
On ollut puhetta aikaisemminkin samoista oireista ja joku tiesi sanoa että se on pumpussa se vika. Keskipakosäädin muistaakseni.
En ole ite viittiny vielä laittaa tuota kun maksaa rapiat 350€ tuo osa ja penkitys päälle.
että tämmösiä.
Omassa Vitossani ihan samat oireet.
Omastani on vaihdettu:
- Kannentiiviste,
- turbo,
- suuttimet,
- paljon muutakin

ja oireet pysyy.
On ollut puhetta aikaisemminkin samoista oireista ja joku tiesi sanoa että se on pumpussa se vika. Keskipakosäädin muistaakseni.
En ole ite viittiny vielä laittaa tuota kun maksaa rapiat 350€ tuo osa ja penkitys päälle.
että tämmösiä.
Vito 110D -97
No niin,
taas taitaa olla yhdestä vitosta(110td -98 km 197000) kannentiiviste finaalissa.
Oireita on
-öljyn kulutus
-savuttaa aika paljon
-koneen lämmetessä rupee pitäämään erikoista räpätystä(vähän kuin ruohonleikkuri)
Tarttis vähän apua noihin Kiristysmomentteihin,
kannen kiristys järjestykseen ja minkälaisilla työkaluilla kantsii lähteä
rempaan?
Mitähän tossa kantsis samalla pistää uusiin puihin kun kone on levällään?
taas taitaa olla yhdestä vitosta(110td -98 km 197000) kannentiiviste finaalissa.
Oireita on
-öljyn kulutus
-savuttaa aika paljon
-koneen lämmetessä rupee pitäämään erikoista räpätystä(vähän kuin ruohonleikkuri)
Tarttis vähän apua noihin Kiristysmomentteihin,
kannen kiristys järjestykseen ja minkälaisilla työkaluilla kantsii lähteä
rempaan?
Mitähän tossa kantsis samalla pistää uusiin puihin kun kone on levällään?
Osanottoni ja tsemppiä, kyllä se siitä taas. Laitoin tuonne kiristysjärjestykset ja ne momentit, jotka muistin:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
kannattaa kysellä loput forumilta, kun ne ovat samat kuin noissa om601..603 koneissa.
Samalla pitäisi vaihtaa ne hehkut, kun se käytetään irti joka tapauksessa kannen koneistuksen yhteydessä. Turbonhan voi aina vaihtaa
Vetonivelet käyvät kanssa lähes irti, joten niiden vaihtoa voi harkita, mutta ei ne noilla kilometreilla vielä ole loppu. Eipä siinä paljon muuta vaihdeltavaa ole.
Ai niin: TERMOSTAATTI ! Sen vaihtaminen myöhemmin on hankalaa, joten se kannattaa vaihtaa ja huolella siten ettei jää vuotoja.
Laturi ?
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
kannattaa kysellä loput forumilta, kun ne ovat samat kuin noissa om601..603 koneissa.
Samalla pitäisi vaihtaa ne hehkut, kun se käytetään irti joka tapauksessa kannen koneistuksen yhteydessä. Turbonhan voi aina vaihtaa

Vetonivelet käyvät kanssa lähes irti, joten niiden vaihtoa voi harkita, mutta ei ne noilla kilometreilla vielä ole loppu. Eipä siinä paljon muuta vaihdeltavaa ole.
Ai niin: TERMOSTAATTI ! Sen vaihtaminen myöhemmin on hankalaa, joten se kannattaa vaihtaa ja huolella siten ettei jää vuotoja.
Laturi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jep,
Vaihdoitko itse venttiilivarren kumit kun kansi oli auki?
Osaisitko suositella laadukasta turbon huolto mestaa,
kun täällä Jyväskylässä päin ei ole moista pajaa(tod.näköisesti huollatan vanhan,jos ei maltaita maksa)?
Oliko tämä nokka-akselin päässä oleva jakoketjun ratas torks-pultilla kiinni?
Mikä on tämä mystinen muovihärpäkkä joka piti ronkki sillä kierretappi mutteri viritelmällä pois ja vielä ehjänä(yleensä onnistun juuri tuollaiset särkemään)?
Vaihdoitko itse venttiilivarren kumit kun kansi oli auki?
Osaisitko suositella laadukasta turbon huolto mestaa,
kun täällä Jyväskylässä päin ei ole moista pajaa(tod.näköisesti huollatan vanhan,jos ei maltaita maksa)?
Oliko tämä nokka-akselin päässä oleva jakoketjun ratas torks-pultilla kiinni?
Mikä on tämä mystinen muovihärpäkkä joka piti ronkki sillä kierretappi mutteri viritelmällä pois ja vielä ehjänä(yleensä onnistun juuri tuollaiset särkemään)?
Ei ole vaihdettu kumeja.
LDS turbolta voisi kysellä. (http://www.lds-turbo.com/index2.php) Tosin tarkoitin, jotta voisi sen ahtimen vaihtaa suuremmaksikin. KL-varaosista voi myös kysyä, jos haluaa ihkauuden ahtimen laittaa. (No jollei vanhassa ole vikaa niin turha sitä on uutta laittaa, vaihtaa sitten jos se joskus hajoaa. Ei se vakiokoneessa pitäisi hajota).
Nokka-akselin päässä on pultti johon käy tavallinen 13 mm 12 sakarainen hylsyavain. Mikäli hylsysarjasi sattuu olemaan 6 sakarainen, niin se ei käy.
Se muovihärpäkkä on jakoketjun ohjain, joka pysyy paikallaan niiden metallitappien kanssa. Tarkemmin sanottuna, se tappi estää kannen irroituksen, jollei sitä tappia irroita. Ne tapit kanattaa ruiskia irroitusöljyllä nyt heti, ne kun näkyvät kannen päästä. Se muovihärpäkkä jää siis siihen paikalleen ketjun kanssa roikkumaan kun tapit saa vbedettyä irti. Hoksaat homman kun venttiilikoppa on avattu. Niiden tappien ulosvetämisen kanssa kannattaa olla varovainen, joku forumilainen taisi saada sen tapin pään jotenkin rikki tjms. Sellanen miniatyyri vetovasara olisi tuohon hyvä, mutta tuolla kierretapilla sen kyllä saa irti. Napautus pikkuvasaralla tappiin ennen irroituksen aloittamista.
LDS turbolta voisi kysellä. (http://www.lds-turbo.com/index2.php) Tosin tarkoitin, jotta voisi sen ahtimen vaihtaa suuremmaksikin. KL-varaosista voi myös kysyä, jos haluaa ihkauuden ahtimen laittaa. (No jollei vanhassa ole vikaa niin turha sitä on uutta laittaa, vaihtaa sitten jos se joskus hajoaa. Ei se vakiokoneessa pitäisi hajota).
Nokka-akselin päässä on pultti johon käy tavallinen 13 mm 12 sakarainen hylsyavain. Mikäli hylsysarjasi sattuu olemaan 6 sakarainen, niin se ei käy.
Se muovihärpäkkä on jakoketjun ohjain, joka pysyy paikallaan niiden metallitappien kanssa. Tarkemmin sanottuna, se tappi estää kannen irroituksen, jollei sitä tappia irroita. Ne tapit kanattaa ruiskia irroitusöljyllä nyt heti, ne kun näkyvät kannen päästä. Se muovihärpäkkä jää siis siihen paikalleen ketjun kanssa roikkumaan kun tapit saa vbedettyä irti. Hoksaat homman kun venttiilikoppa on avattu. Niiden tappien ulosvetämisen kanssa kannattaa olla varovainen, joku forumilainen taisi saada sen tapin pään jotenkin rikki tjms. Sellanen miniatyyri vetovasara olisi tuohon hyvä, mutta tuolla kierretapilla sen kyllä saa irti. Napautus pikkuvasaralla tappiin ennen irroituksen aloittamista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo ei ole tarkoitus vaihtaa turboa isommaksi.Minulle riittää että vehkeet on mahdollisimman varmatoimisia ja niillä pääsee paikasta a paikkaan b,vaikka vähän hitaamminkin.
Ajattelin vaan että kun turbon joutuu irti rassaamaan niin samallahan sekin käy tohtorilla.
Mahtuiko se kansi nousemaan pakosarjan ollessa kiinni,vai onko sekin rassattava irti siellä tilavassa työskentely-ympäristössä?
Hehkut olen vaihtanut jo aikaisemmin ja kaikki yksitellen,kun en uskonut että ne kannattaa vaihta kaikki kerralla, jos ei tahdo joka päivä niitä ruuvailla kunnes kaikki on vaihdettu.Ne sain kyllä vaihdettua ilman että irroittelin mitään edestä pois.
Jaaha,täytyy tämä viikko haalia tarvittavat työkalut ja viikonlopuksi olisi sitten tarjolla purkuhommia"ensin täytyy purkaa että pääsee korjaamaan".
Ajattelin vaan että kun turbon joutuu irti rassaamaan niin samallahan sekin käy tohtorilla.
Mahtuiko se kansi nousemaan pakosarjan ollessa kiinni,vai onko sekin rassattava irti siellä tilavassa työskentely-ympäristössä?
Hehkut olen vaihtanut jo aikaisemmin ja kaikki yksitellen,kun en uskonut että ne kannattaa vaihta kaikki kerralla, jos ei tahdo joka päivä niitä ruuvailla kunnes kaikki on vaihdettu.Ne sain kyllä vaihdettua ilman että irroittelin mitään edestä pois.
Jaaha,täytyy tämä viikko haalia tarvittavat työkalut ja viikonlopuksi olisi sitten tarjolla purkuhommia"ensin täytyy purkaa että pääsee korjaamaan".
Kun turbo on irti niin pakosarja mahtuu hyvin tulemaan kannen mukana. Se vesiputki, joka kulkee vaakasuunassa kannen takana piti irroittaa.
Tässä vielä kuva tuosta ketjunohjaimesta kannen ollessa irti.
Turbon akselia voi liikuttaa akselin suuntaan, yleensä niissä kaikissa on ollut välystä vaikka pahoja oireita ei ole ollut. Hyvässä turbossa ei ole välystä juuri ollenkaan, siis sitä ei huomaa käsin liikuteltaessa.
Semmonen avolenkkiavain (14 mm) oli kanssa hyvä noiden ruiskutusputkien irroittamiseen. Turbon öljyputken irroitus on myös melkoista tuskaa, siinä saisi olla pitkä (suuri) lenkkiavain jos/kun se on tiukassa...hitto kun en nyt muista kokoa. Jollei sitä tunnu saavan alakautta niin venttiilikoppa pois ja sitten yläkautta/konehuoneen puolelta pitäisi lähteä. Asento jossa sitä joudut vääntämään alakautta on suoraan sanottuna perseestä.
Äläkä sitten menetä uskoa niiden turbon muttereiden kanssa, kyllä ne sieltä lähtevät, tunnin tai parin äheltämisen jälkeen. Ehkä se venttiilikoppa kannattaa ottaa heti pois niin asiat helpottuvat. Niissä annat oikeasti se irroitusöljyn muhia kunnolla monta päivää.
Tässä vielä kuva tuosta ketjunohjaimesta kannen ollessa irti.
Turbon akselia voi liikuttaa akselin suuntaan, yleensä niissä kaikissa on ollut välystä vaikka pahoja oireita ei ole ollut. Hyvässä turbossa ei ole välystä juuri ollenkaan, siis sitä ei huomaa käsin liikuteltaessa.
Semmonen avolenkkiavain (14 mm) oli kanssa hyvä noiden ruiskutusputkien irroittamiseen. Turbon öljyputken irroitus on myös melkoista tuskaa, siinä saisi olla pitkä (suuri) lenkkiavain jos/kun se on tiukassa...hitto kun en nyt muista kokoa. Jollei sitä tunnu saavan alakautta niin venttiilikoppa pois ja sitten yläkautta/konehuoneen puolelta pitäisi lähteä. Asento jossa sitä joudut vääntämään alakautta on suoraan sanottuna perseestä.
Äläkä sitten menetä uskoa niiden turbon muttereiden kanssa, kyllä ne sieltä lähtevät, tunnin tai parin äheltämisen jälkeen. Ehkä se venttiilikoppa kannattaa ottaa heti pois niin asiat helpottuvat. Niissä annat oikeasti se irroitusöljyn muhia kunnolla monta päivää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ulospäin ne vedetään. Konsteja on monia.
Omasta otin pienellä liukuvasaralla, mutta sellaista ei taida kovinkaan monella olla.
Yksi tapa on vetää se tappi ulos pultin ja mutterin avulla, väliin isoja muttereita niin että tappi mahtuu tulemaan ulospäin.
Tapit on noin 8cm pitkiä. Kierre sisällä.
Tapit 2kpl tulee tuosta ketjun ohjainkiskosta läpi. kuva
Omasta otin pienellä liukuvasaralla, mutta sellaista ei taida kovinkaan monella olla.
Yksi tapa on vetää se tappi ulos pultin ja mutterin avulla, väliin isoja muttereita niin että tappi mahtuu tulemaan ulospäin.
Tapit on noin 8cm pitkiä. Kierre sisällä.
Tapit 2kpl tulee tuosta ketjun ohjainkiskosta läpi. kuva
[quote="vito500tkm"]Ulospäin ne vedetään. Konsteja on monia.
Omasta otin pienellä liukuvasaralla, mutta sellaista ei taida kovinkaan monella olla.
Yksi tapa on vetää se tappi ulos pultin ja mutterin avulla, väliin isoja muttereita niin että tappi mahtuu tulemaan ulospäin.
Tapit on noin 8cm pitkiä. Kierre sisällä.
Tapit 2kpl tulee tuosta ketjun ohjainkiskosta läpi. [url=http://s108.photobucket.com/albums/n13/ ... d19188.jpg]kuva[/url][/quote]
Jaaha,
vito500tkm:llä onkin toisenlainen tapa ottaa kansi pois.
Pakosarja on otettu irti kannesta ja turbo jätetty kiinni pakosarjaan.
mielenkiintoista

Omasta otin pienellä liukuvasaralla, mutta sellaista ei taida kovinkaan monella olla.
Yksi tapa on vetää se tappi ulos pultin ja mutterin avulla, väliin isoja muttereita niin että tappi mahtuu tulemaan ulospäin.
Tapit on noin 8cm pitkiä. Kierre sisällä.
Tapit 2kpl tulee tuosta ketjun ohjainkiskosta läpi. [url=http://s108.photobucket.com/albums/n13/ ... d19188.jpg]kuva[/url][/quote]
Jaaha,
vito500tkm:llä onkin toisenlainen tapa ottaa kansi pois.
Pakosarja on otettu irti kannesta ja turbo jätetty kiinni pakosarjaan.



